Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
blomman

Inlägg av blomman »

Vad kul!! Är man väl påläst så är det precis som du säger, världens kick!
Go with the flow.. nu ska du bara köra på!
Jag vill höra mer om det här, för jag är inte helt insatt.. :oops: :roll:

..Vad jag gör.. om jag hintar lätt :wink: , säger egenhändigt författade noveller i kuvert på kvällen (att läsa medan jag smiter in i duschen en stund) och foton tagna bara för honom dig nåt? :wink:
Det är väldigt uppskattat.. :!:

Krümel, min gympalärare borde inte ha fått vara lärare alls. Hans hat mot min kompis baserades dessutom på att han gick i Get-a-grip-kängor, som han (läraren) hade bestämt var detsamma som att vara rasist.. :roll:
När kompisen sa emot, hette det ju att han käftade emot och sen var det kört..
Förutom det här favoriserade han vissa elever, var tydligen otrevligt närgången på tjejer (de som gick på gympan) fast inte så att det gick att göra nåt. Vi skrev ner en lång lista på klagomål som vi gav till rektorn, men som vanligt så väger ungdomars ord inte så tungt..

Hur många gånger under er tonårstid kände ni er trampade på och kränkta av vuxna? Jag kan inte räkna dem på mina fingrar.. så illa är det faktiskt :evil: . Jag hoppas och önskar att jag kan visa ungdomar mer respekt än vad jag själv fick. Även om de har lila hår (vilket jag hade under en period)... :lol:

Nu: Sängen!

Kram!
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Tinis!!!!! Nu spricker jag av nyfikenhet!!!!! Du måste ju berätta om ALLT! vad sa dom, vad tyckte dom, vad sa du då, vad hände??????!?!?!?!?! :shock: Nyfiken alltså :roll:

Kram & GRATTIS älskade coachen =D> =D> =D>
Tina :heart:
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

TinasDag skrev:Tinis!!!!! Nu spricker jag av nyfikenhet!!!!! Du måste ju berätta om ALLT! vad sa dom, vad tyckte dom, vad sa du då, vad hände??????!?!?!?!?! :shock: Nyfiken alltså :roll:
Håller med!
Nu måste du berätta, Tinis!

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Tjena mors! \:D/

Jo, det kanske är så Tinis, att det kacklas lagom nu...ha ha. Ett tag kan jag erkänna att jag glodde på dataskärmen lite för mkt. Hugaliga!

Härligt att läsa om era inlägg, föredrag och äventyr. Man blir varm i kroppen! :D

Ni som minns om mina inlägg, hm...då jag var i rejäla svackor, kan jag berätta, att jag mår nu riktigt bra :thumbsup: , det var länge sen jag kände mig så här harmonisk. Och det är härligt. Men men, jag tar en dag i taget. Det som fått mig att må bättre är mer av egentid, träning och att maken var hemma o hade semester o umgicks med oss på ett mkt mer avslappnat sätt. Han fixade o donade med det han hade lust till och jag släppte på kraven jättemkt. Vojne vad gudomligt. Ville bara delge. :heart:

Barna är efter stressad och jobbig tid, nu också mer i harmoni, och speciellt med varann. Omtänksamma o gulliga. När vi kom hem idag gick vi till lekparken och därefter hemåt för att laga middag, jag frågade C om han ville leka mer ute i trädgården, nähä, han ville göra potatismos. Tjo ho vad glad man blir. Vill han leka efter maten, nej han vill torka av bordet. Vikken kille! O:) :heart:
Och J vill nu sitta på diskbänken o hjälpa till när det lagas mat. Förut har han velat leka själv men inte nu nej. Sakta men säkert närmar vi oss lite mer av familjeharmoni här på kobben.
Känner mig dock lite krasslig i kroppen, typ bacillusk eller nåt sånt spännande. Men vad gör det?

Håller med Tinis om att det vore kalas med ny däjt med kackelsugna! Eller? :-({|=

Kram kram
Linda :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol:
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 11:32, redigerad totalt 1 gånger.
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

TINIS, JAG SÄGER BARA WOOOOOOOOOOOOOOOOOW! :lol:
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Hejjjjja Tinis! Detta är ju underbart! 10 pers, det var väl inte dåligt!?! Snart sprider det sig!
All min beundran!
Stilla
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Jag vill också gratta :thumbsup: \:D/ du är superduktig och jag är grymt avis :oops: 10 personer är BRA, ett steg i taget måste det vara eller hur. Sänk kraven och var nöjd kära Tinis.

Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

=D> =D> :heart: =D> =D>

I kärleken till barnas namn - HURRA!

(eller som Lotass säger: JUBRA!!!!)

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack Tinis för rapport!
Vilken smart och bra inledning, pang på bara :D :!:
Tinis skrev:

Responsen var jättebra från deltagarna. Många kommentarer av typen: "Så har jag aldrig tänkt på det förut". Jag tror absolut att jag levererade några aha-upplevelser och mycket att fundera på.
Härligt med direktkontakt och verkligen märka att du gör skillnad! Att du förändrar andar människors liv! Hur häftigt som helst, ju :!:

KRAM!!![/i]
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

miar70 skrev:förändrar andar människors liv
ANDRA ska det såklart stå :roll:
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Stående ovationer!
Vilket suveränt upplägg!! Snacka om att du kan vara stolt 8)
Väntar med spänning på fortsättningen :thumbsup:
Kram :heart:
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Åh Tinis!!! Vad bra du gjorde! Nu är du igång! 10 eller 100, vad spelar det för roll? Jag tycker 10 pers låter som en skön inledning! :wink:

Appropå att prata inför folk så gör jag det ganska ofta genom jobbet. Har gått lite kurser längre tillbaka i tiden, vilket har hjälpt mig jättemycket. Det handlar om att vara förberedd och sen att öva, öva och öva. Då menar jag inte att öva framför badrumsspegeln enbart, utan att se varje "framträdande" som övning och att för varje gång man gjort det, blir man lite bättre, ja du hajjar... :wink: Sen vill jag tipsa om "fyrljus-principen" som innebär att man innan man börjar prata, sveper med blicken över alla som sitter i lokalen och på så vis får med sig alla. Det blir lite som att du tittar alla i ögonen lite snabbt. Det gör susen! :thumbsup:

Men nu har du inte bett om några goda råd (jag ger några ändå... :oops: ) för det här klarar du ju galant!

Kram från Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Sussi

Inlägg av Sussi »

Åh Tinis vad duktig och modig du är! Vad glad jag är för din skull, du är bäst!! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Lite reklam bara :lol: :lol: http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 810#167810
om någon har missat att vi träffas i Norrtälje den 11 oktober.

Kramar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"