God afton god afton,
vet liksom inte vad som hänt, förr skrev man så ögonen blödde, här på forumet, men nu ids jag inte. Jag läser mer än vad jag själv författar. Så kanske det blir när man är arbetande kvinna...hm. Nåväl, allt är gott här på kobben. Läser om kackelträffar här o var, kanske man skulle bjuda in till en Gotlandsträff, blir jag ensam då?! He he. Synd med Borlänge-träffen, hade det varit enklare med en Stockholmsträff med möjlighet till övernattning hos någon?
I morrn har jag o kollega fullt upp med Friidrottsdag, tjo ho. Alla högstadieelever kommer, entusiastiska och glada i hågen och hoppar höjd, längd o kutar för sitt liv, äter korv med bröd och njuter av samvaro. Hm.
Jag är lagom laddad. Borde natta mig själv men orkar inte gå till sängen.
Mina kära sorkar mår finfint. Är otroligt pappiga, men det får gå. Men jag kan erkänna att jag njöt av kvällen då maken var på fest, så jag kunde mysa med grabbarna själv, och få bada dem o lägga dem, annars är det bara pappa som får göra det...med andra ord, så får maken gå på fest oftare!
Idag har jag haft 4 mellanstadie-klasser och träffat över 100 barn, skäms över att inte kunna alla namn, men det kommer väl?! Känner mig lite matt, egentligen. Men myror i kroppen har de, när jag drar info innan, säger de, kan vi inte börja snart. De vill springa o leka de. Tjolahopp. Sitta still på gympan vill barna inte. Men lite hälsa vill man få med.
I helgen ska jag på fest, jättekul. Och kommit i mina gamla byxor gör jag, nya med prislapp på, köpte dem våren 2005, innan C kom. Med andra ord har jag gått ner i vikt. Skoj. Skönt med träning o bra mat. Även om man fuskar lite ibland, med macka o frukt...men det är ju bättre än godis. Fast igår åt jag muffins med morötter i som C o jag bakat....goda var de. Hi!
Natti!
Linda