Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Stilla

Inlägg av Stilla »

Bluna skrev:

Förbannat trött på en bananfluga jag aldrig lyckas ta :evil:
:lol: Tror jag läste nåt om det på det här fantastiska forumet för ett tag sen - jag kan också irritera ihjäl mig på bananflugor:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ananflugor

Lycka till! :thumbsup: :lol:
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Stilla: Tack! :D Ja var hittar man alla bra tips om inte på AW:s forum! :lol:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
kiki

Inlägg av kiki »

Här kommer ytterligare en EGO kackling :lol: :lol:

I morgon ska Mio opereras, äntligen ska rören in i hennes små öron. Jag har stora förväntningar :oops: :oops: brukar säga att Felix vaknade upp efter operationen och kunde prata :shock: jag inser nog att jag överdriver lite lite grann. Jag har förberett så gott jag kan, berättat vad som ska hända, om emla plåster och nålen och att hon ska sova under tiden. Sen väcker doktorn henne och då är hon trött men då säger doktorn att hon ska få GLASS, då vill hon vakna :lol: :lol: Hoppas det funkar lika bra imorgon som vid repetitionerna.

Idag var det föräldrarmöte på Felix gymasieskola, jättekul var det :lol: :lol: träffade massa föräldrar som han gått på dagis med och som jag umgåtts med väldigt mycket förr i tiden, en resa i tiden kan man säga.

Maken är och spelar tennis så Felix var barnvakt i kväll, inte så ansträngande kanske men ack så värdefullt :heart: :heart:

Lite synd om mig också, MIGRÄN, jag blir lite orolig när jag har/får migrän för jag var helt fri det första halvåret med LCHF men nu är det tillbaka, några dagar innan mens. Måste kolla upp det lite tror jag. Jag vande mig väldigt fort att vara utan den j-a AURAN som sitter i 1 timme och då funkar jag inte över huvud taget, bara att gå och lägga sig.

Kram på er alla kacklare.
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Stora lyckatill-kramar till lilla Mio :heart: och en kram till mamma också :heart: !
Så skönt att äntligen få det här gjort!

Hoppas din migrän släppt nu, kiki, för det är verkligen ett helskotta! Har du testat de här receptfria tabletterna? Kommer inte på vad de heter nu, men jag vet att många blivit hjälpt av dem (dock inte jag :roll: ).

Jag och sambon ska snart på förskolan på möte, spännande att se hur det går...

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

På dom Miar70, ge dom vad dom tål, :lol: Jag har en känsla av förskoleproblemet kommer att lösa sig till barnens fördel.

Nu är vi hemma igen, tack Miar70, Mio var hur duktig som helst, ja mamman med 8) Personalen var hur trevlig som helst. Uppe på operation möttes vi av sjönsjungande narkossköterska (måste ha varit SusanD syster) hon var helt fantastisk med Mio och hon somnade in skönt. Kanylen som skulle sitta i handen, där jag förberett med emla plåster fick hamna på foten efter insomnandet. Sen gick det på några minuter så var på uppvaket, hon sov 10-15 minuter för att sen vakna och vilja ha glass. Trött var hon men tålmodig och trevlig hela tiden. En annan flicka hade inte lika trevligt uppvak, ursh så hon skrek, nu vet jag hur överlevnadsångest hos en 3-åring låter :cry: :cry: hemskt var det.
På hemvägen stannade vi till och köpte pommesfrites :oops: :oops: (nöden har ingen lag) och hon smaskade i sig i bilen hem. Väl hemma blev det lite mera mat och en Molly mus bok. Nu sover och gott sin middagsvila.

Operationsläkaren sa att hon hade vätska bakom båda trummhinnorna så operationen var verkligen inte onödig, visste jag redan men skönt ändå att veta. Det rinner nu vätska ur båda öronen, vad skönt det måste kännas att trycket lättar.

Vilken unge :heart: :heart: :heart:

Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
vad skönt att operationen gick bra Kiki. Det finns väl inget värre än att ens små ögonstenar ska ha ont. Man vill ju skydda dem mot allt ont ju!

Jag har läst din tråd om 15-timmarsbarn Mia, och jag blir så himla förbannad. Usch, vad elakt mot barnen, det de gör. Jag vet inte hur det är här i Borlänge med 15-timmarsbarn, vi har 20 timmar, men i Falun vet jag att de får gå fem timmar om dagen, tre dagar i veckan.

Jag ska vara med i tidningen här. Dalarnas tidningar ska ha en ny näringslivsbilaga och då har de intervjuat mig om vad jag gör en dag. Alltså både hemma och på jobbet men det är ju tyngdpunkt på jobbet. Usch, jag ser inte framemot det och ångrar att jag överhuvudtaget ställde upp. Det var min mammas "fel" för egentligen skulle de intervjua henne men hon tyckte det var bättre att de tog mig och så bestämde hon det utan att fråga mig först. Nu ska de iallafall ta en bild på mig och barnen imorgon. Usch vad nervöst! Jag fick in att jag läste Barnaboken iallafall och det är jag nöjd med! :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Sussi

Inlägg av Sussi »

Ottilia skrev:Sussi, stickkafét håller hus i Stavby by, ca 3 mil nordöst om Uppsala. är det i dina krokar? Man behöver inte sticka eller virka eller pyssla alls för den delen, man kan komma och fika bara. Ikväll var vi 7 personer, så det är väldigt opretentiöst :wink: ! Det är bara så himla nice att fika, sticka lite och snacka strunt!

Du är SÅ välkommen!!!

kram Ottilia
Förlåt att jag glömt svara :oops: Det har varit lite mycket här...

Aha, i Stavby :D Nej, det är inte mina krokar nu för tiden. Bodde i Alunda under några år på 90-talet, och då hade det ju varit nära och bra. Men vem vet, jag kanske dyker upp någon gång ;)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Kiki: Näää lilla Mio vilken tjej! Vad jobbigt att bli opererad när man är så liten. Hoppas det blir bättre nu. :heart:

Miar70: Läste också din tråd om timmarna. Irriterande att de inte kan tänka på barnen i första hand. :roll:

Krümel: Det är bra, reklam för BB ska vi väl ha om man ändå är med i tidningen. :D

Här har det varit start i backe i dag! Gick riktigt bra :D .

Kram på er
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

God afton god afton,
vet liksom inte vad som hänt, förr skrev man så ögonen blödde, här på forumet, men nu ids jag inte. Jag läser mer än vad jag själv författar. Så kanske det blir när man är arbetande kvinna...hm. Nåväl, allt är gott här på kobben. Läser om kackelträffar här o var, kanske man skulle bjuda in till en Gotlandsträff, blir jag ensam då?! He he. Synd med Borlänge-träffen, hade det varit enklare med en Stockholmsträff med möjlighet till övernattning hos någon?
I morrn har jag o kollega fullt upp med Friidrottsdag, tjo ho. Alla högstadieelever kommer, entusiastiska och glada i hågen och hoppar höjd, längd o kutar för sitt liv, äter korv med bröd och njuter av samvaro. Hm.
Jag är lagom laddad. Borde natta mig själv men orkar inte gå till sängen. :roll:

Mina kära sorkar mår finfint. Är otroligt pappiga, men det får gå. Men jag kan erkänna att jag njöt av kvällen då maken var på fest, så jag kunde mysa med grabbarna själv, och få bada dem o lägga dem, annars är det bara pappa som får göra det...med andra ord, så får maken gå på fest oftare! :lol: :!:
Idag har jag haft 4 mellanstadie-klasser och träffat över 100 barn, skäms över att inte kunna alla namn, men det kommer väl?! Känner mig lite matt, egentligen. Men myror i kroppen har de, när jag drar info innan, säger de, kan vi inte börja snart. De vill springa o leka de. Tjolahopp. Sitta still på gympan vill barna inte. Men lite hälsa vill man få med. :D

I helgen ska jag på fest, jättekul. Och kommit i mina gamla byxor gör jag, nya med prislapp på, köpte dem våren 2005, innan C kom. Med andra ord har jag gått ner i vikt. Skoj. Skönt med träning o bra mat. Även om man fuskar lite ibland, med macka o frukt...men det är ju bättre än godis. Fast igår åt jag muffins med morötter i som C o jag bakat....goda var de. Hi!

Natti!
Linda :wink:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

God afton god afton,
vet liksom inte vad som hänt, förr skrev man så ögonen blödde, här på forumet, men nu ids jag inte. Jag läser mer än vad jag själv författar. Så kanske det blir när man är arbetande kvinna...hm. Nåväl, allt är gott här på kobben. Läser om kackelträffar här o var, kanske man skulle bjuda in till en Gotlandsträff, blir jag ensam då?! He he. Synd med Borlänge-träffen, hade det varit enklare med en Stockholmsträff med möjlighet till övernattning hos någon?
I morrn har jag o kollega fullt upp med Friidrottsdag, tjo ho. Alla högstadieelever kommer, entusiastiska och glada i hågen och hoppar höjd, längd o kutar för sitt liv, äter korv med bröd och njuter av samvaro. Hm.
Jag är lagom laddad. Borde natta mig själv men orkar inte gå till sängen. :roll:

Mina kära sorkar mår finfint. Är otroligt pappiga, men det får gå. Men jag kan erkänna att jag njöt av kvällen då maken var på fest, så jag kunde mysa med grabbarna själv, och få bada dem o lägga dem, annars är det bara pappa som får göra det...med andra ord, så får maken gå på fest oftare! :lol: :!:
Idag har jag haft 4 mellanstadie-klasser och träffat över 100 barn, skäms över att inte kunna alla namn, men det kommer väl?! Känner mig lite matt, egentligen. Men myror i kroppen har de, när jag drar info innan, säger de, kan vi inte börja snart. De vill springa o leka de. Tjolahopp. Sitta still på gympan vill barna inte. Men lite hälsa vill man få med. :D

I helgen ska jag på fest, jättekul. Och kommit i mina gamla byxor gör jag, nya med prislapp på, köpte dem våren 2005, innan C kom. Med andra ord har jag gått ner i vikt. Skoj. Skönt med träning o bra mat. Även om man fuskar lite ibland, med macka o frukt...men det är ju bättre än godis. Fast igår åt jag muffins med morötter i som C o jag bakat....goda var de. Hi!

Natti!
Linda :wink:
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Hej alla underbara människor!

miar70 - jag har också läst din tråd om 15-timmars, och jag är sååå impad av ditt och mannens stora jobb med detta! Hoppas hoppas det löser sig till det bästa för barnen!

kiki - skönt att operationen gick bra! Vilken duktig tjej! Är grymt impad av dig också, och attityden! (Jag som själv får panik av att bli sövd skulle ha svårt med den där berömda attityden om det gällde nåt av barnen... Man hoppas ju bara att de ska få vara friska på alla sätt alltid... [-o< )

Krümel - kändis? Finns det att läsa på nätet? Spännande! Och BB-reklam är inte fel!

Bluna - heja heja! Snart är lappen din!

Gotlandsmamma - törs inte säga vad jag som skolbarn ansåg om gympa i allmänhet och friidrottsdagar i synnerhet... :lol: Men jag är säker på att det är bättre nuförtiden! Då var det (i alla fall med vissa lärare) bara ett evigt jagande av resultat och "klara det och det om du vill ha trea i betyg..." Och här försöker jag verkligen ha rätt attityd för att inte mina egna barn ska smittas av min aversion mot detta skolämne...

Gäsp vad skönt att det är fredag! Ska jobba lite i helgen men de andra är lediga, så lugnet lägrar sig över huset och fredagsmyset hägrar...

Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Kiki vad skönt att höra att allt gick bra med Mios operation :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Stilla: Åh har precis samma erfarenhet av gympalektioner. Det värsta är att jag ser samma typ av övningar idag :shock: . Klara det och det, fast barnen är så små som 7-10 år :( . Bäddar ju verkligen för "du klarar inte det ha ha" :evil: . Skolan...en hård värld ibland måste jag säga. Fast det beror ju också mycket på läraren...
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
måste säga att jag får samma associationer som ni Bluna och Stilla av gymnastikämnet... No offence, Gotlandsmamma, för du gör det säkert jättebra, men för mig som inte var så bra på sport var det rätt jobbigt. Jag var inte så illa fram till gymnasiet egentligen. Rätt bra på mellanstadiet och medelmåttig på högstadiet. På gymnasiet hade jag inte ett enda friidrottsresultat. 8) Men det var egentligen inte lärarinnans fel, det var mitt eget fel. Jag var bara glad att man inte behövde räkna med gympan i betygsmedlet! :lol:

Idag var fotografen här och fotade. Det tog nästan en timme. :shock: Herregud vad han höll på. Känns lite smått pinsamt att jag ska vara med i tidningen som om jag vore "nåt speciellt". Vadå jantelag?!!! Äsch, det blir nog rätt kul egentligen. :D Vad jag fick in i artikeln/intervjun var att mitt motto är "Barn ska njutas, och njuta själva" och Läser: Barnaboken. Dessutom står det i artikeln att barnen sover mellan 7 och 19. Kanske är nån som tycker det låter bra...
Jag lägger in en länk sen om det finns. JAg vet ju inte ens när det ska publiceras än!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej vänner!

Trådskaparen är något frånvarande. Det tar liksom lite tid att jobba och så....
Äntligen fredag, ett gott glas vin och så däcka i soffan snart. Är ju mitt uppe i en kurcoachning här live också. Jättespännande!

Krümel, tänk vad imponerande alla ska bli över att dina barn sover 7-19!!! :wink: :lol: VAD gör dom på nätterna liksom!? Förlåt, kunde inte låta bli!!! :lol: :heart:

Gympa var jättekul, så det så! Allt utom redskapen, för då var jag klumpig och kände mig stor och tung. Men bollsporterna och springet - ujujuj, DET var min grej det. :D

I helgen ska vi äntligen umgås med gamla vänner. Det är så lätt att försaka det när man har så mycket kring sig. Dumt, för det ger så mycket energi och glädje.

Helgkramar!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"