Hoppas armen håller sig lugn nu!
Surkål och ödlor
aarghhh...Ewa skrev: Läkaren försöker dra rätt. Går inte.
Här hemma är vi lite oroliga, Alice har börjat halta igen idag. Några av er kanske minns att hon haltade i våras också, i några veckor, men inga undersökningar visade på nåt alls.
Jag är absolut ingen nojig moder, men eftersom storebror hade reumatism som liten, så blir jag lite orolig. Har ringt barnkliniken, jag skulle höra av mig dit om hon började halta igen. Men vår "gamla" reumaläkare hade semester till nästa vecka, så vi avvaktar. Hon är ju inte sjuk på nåt annat sätt, utan "bara" halt, så vi väntar!
Annars känner jag lite som Jannika nu - jag läser allt som skrivs, men har inte riktigt orken att skriva! Men ni är så underhållande och det tackar jag för
Kram!!!
Gotlandsmamma skrev:Då måste jag bara berätta om (apropå saliv) när jag var 14 år och LED av fyrtioåtta miljoner fotvårtor (skabbiga duschar i skolan). Min mamma hjälpte mig med starkt fotvårtsmedel och slet i vårtorna och hade sig, men aj aj aj vad det gjorde ONT. Då kommer min pappa o berättar att han hört på radion att man kan ta saliv på vårtorna, innan frukost för då finns det superduperbra enzymer i salivet som tar kål på ex vårtor. Så varje morgon satt jag där...och efter nån vecka var de BORTA. Jag skojar inte. Allihopa. Och efter det har jag aldrig haft problem. Så saliv är KALAS! Hi hi.
Tack för tipset!
Stilla
Ska inte bli långrandig men måste få bjuda på ett roligt Nike-säj från eftermiddagen:
-Hej min gulliga unge! säger jag till Nike.
-Hej gulliga mamman! Vet du? Mormor tycker också jag är gullig, tillägger hon nöjt.
Lite mer för sig själv medan hon fortsätter att plocka ur diskmaskinen:
-Och DET kan man ju VERKLIGEN förstå!
Humor.
Kram Jannika
-Hej min gulliga unge! säger jag till Nike.
-Hej gulliga mamman! Vet du? Mormor tycker också jag är gullig, tillägger hon nöjt.
Lite mer för sig själv medan hon fortsätter att plocka ur diskmaskinen:
-Och DET kan man ju VERKLIGEN förstå!
Humor.
Kram Jannika
Vad gör ni? Solar?
Gustav är borta tillsammans med en kompis och hans föräldrar i eftermiddag. De har de åkt på utflykt och ska titta på djur och annat intressant på en lantbruksskola som har öppet hus. Men vad KONSTIGT det känns nu då?!!!!
De första två timmarna funderade jag inte ens över var han var. Det är väl ungefär så lång tid som han brukar leka hos en kompis, men nu har han varit borta i nästan fyra timmar... Jag är inte orolig för fem öre, tycker till och med att det är skönt men man har den där reflexen i sig. Trodde jag faktiskt inte.
Annars tycker jag att det är förfärligt trist att vara förkyld när sommaren äntligen kom tillbaka! Hade hellre varit ute i solen men jag orkar inte riktigt...
Usch och fy och blä! Tror jag ska ta en dusch så man åtminstone vet att man är ren!
Gustav är borta tillsammans med en kompis och hans föräldrar i eftermiddag. De har de åkt på utflykt och ska titta på djur och annat intressant på en lantbruksskola som har öppet hus. Men vad KONSTIGT det känns nu då?!!!!
De första två timmarna funderade jag inte ens över var han var. Det är väl ungefär så lång tid som han brukar leka hos en kompis, men nu har han varit borta i nästan fyra timmar... Jag är inte orolig för fem öre, tycker till och med att det är skönt men man har den där reflexen i sig. Trodde jag faktiskt inte.
Annars tycker jag att det är förfärligt trist att vara förkyld när sommaren äntligen kom tillbaka! Hade hellre varit ute i solen men jag orkar inte riktigt...
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
K-ina skrev:Tror jag ska ta en dusch så man åtminstone vet att man är ren!
Jag jobbar mest trots strålande sol OCH är fortfarande lite sinnessvag efter SHN-kursen. Därav min sporadiska och glesa närvaro. Men jag kommer igen, haha! Förr eller senare....
Här har vi flera snorisar; Nella, Nike och Milo. Ingen feber eller andra sidoeffekter dock. Nella har ju jobbat hårt på att provsmaka grus och jord från cykelvägen ett par dagar men de andras snor vet jag inte var det kommer från? Nike har förstås börjat dagis... Kanske omsvängningen i vädret också som inte har följts av samma sväng i klädväg. Nike går ju helst barfota och i klänning oavsett temperatur.
Näe, nu får det vara bra för idag med jobb och kackel. Dags för kvällste.
Kram Jannika
Nä, inte solar viK-ina skrev:Vad gör ni? Solar?
Dricker ett glas rött och har fastnat här vid datorn, fast jag egentligen borde gå och nanna, för vet ni vaaad?!?!? Jo, i morrn så åker jag och Filip till Finland på kryssning
Kommer hem igen på tisdag, och det är bara vi två! Eller bara och bara, men det är alltså SEX år sen vi for iväg och gjorde nåt bara vi
Ewa, hur står det till med Disa och armen? Bra hoppas jag! Alice haltar lite ännu, men mår bra annars!
Och måtte alla snorisar bli friska, men det är väl lite typiskt när skolor och dagis startar upp - då ska alla bli sjuka
Härligt Mia!!! Se till att ha det alldeles underbart på kryssningen!
Nu är alla mina två ungar hemma. I sängen där de ska vara. Gubben tittar på OS och jag tonar håret. Har lekt att det gråa är blont under sommaren. Inbillade mig att det såg litet så där snyggt sommarslingat ut, men det är bara att inse fakta... Än så länge funkar den där toningen som är till för att täcka "de allra första gråa stråna". Tur för den är bra mycket billigare än de andra. Hur mycket det kostar att gå på salong vågar jag inte ens tänka på. Minns att jag slingade håret en gång. Kan det ha varit 1987... Det gick åt en himla massa pengar!!!
Jag är litet friskare nu och jag har fått en present!
Sambon och Axel for iväg och handlade mat + en Sodastream. Jag fyllde år härom dagen och hade fått min present i förväg. (Det var den där konserten med Winnerbäck som jag var alldeles lyrisk över.) Och nu detta också!!! Jag är litet omtumlad! Nu snart är jag nytonad och ren. (Jag har inte duschat än Jannika!) Då funderar jag allvarligt på att testa sodastream-läsken tillsammans med nått starkare!!!
Vad tror ni? Är jag tillräckligt frisk för litet tandvård?
8) 
Nu är alla mina två ungar hemma. I sängen där de ska vara. Gubben tittar på OS och jag tonar håret. Har lekt att det gråa är blont under sommaren. Inbillade mig att det såg litet så där snyggt sommarslingat ut, men det är bara att inse fakta... Än så länge funkar den där toningen som är till för att täcka "de allra första gråa stråna". Tur för den är bra mycket billigare än de andra. Hur mycket det kostar att gå på salong vågar jag inte ens tänka på. Minns att jag slingade håret en gång. Kan det ha varit 1987... Det gick åt en himla massa pengar!!!
Jag är litet friskare nu och jag har fått en present!
Mamma till två pojkar.
Vad är det för sommar ni pratar om??? Var? 13-15 grader och mulet med regnskurar
Inte vad jag kallar sommar 
Tänkte en koppling till ditt hår K-ina. Vera frågade häromdagen när hon fick raka håren på benen, för det var inte snyggt
När du är 15 svarade jag med självklar attityd och så var det slutpratat, men varför frågar hon så?
Kan nämna att jag varit antingen höggravid eller nyförlöst i sommar, så mina ben är inte rakade
Mia! Ha en skön tripp!
/LO
Tänkte en koppling till ditt hår K-ina. Vera frågade häromdagen när hon fick raka håren på benen, för det var inte snyggt
När du är 15 svarade jag med självklar attityd och så var det slutpratat, men varför frågar hon så?
Kan nämna att jag varit antingen höggravid eller nyförlöst i sommar, så mina ben är inte rakade
Mia! Ha en skön tripp!
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Jag skulle ta det på den praktiska bogen och inte göra det till en utseende- eller vuxengrej, men det är ju jag det...LO skrev:Vera frågade häromdagen när hon fick raka håren på benen, för det var inte snyggt
Utgångsläget informeras tydligt:
Mammas ben är fina. Veras ben är fina. Mammas ben-hår är bra och Veras med.
MEN ibland (uppenbarligen
Om fråga uppstår så är pappa inte lika killig på benen som mamma så han behöver inte raka så ofta. Däremot blir han lätt killig på hakan och tycker det är mysigare att pussas utan kill. Typ.
Grattis till Sodastreamern K-ina!
Nu är det snart dags för Elles bröllis! SPÄNNANDE!
Och Nancys bebis! OCKSÅ OFANTLIGT SPÄNNANDE!
Kram Jannika
-
Fjällfolket