Melodifestival -08!!!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sussi

Inlägg av Sussi »

Bibban skrev: Håller du med lite, Sussi?
Jadå, jag håller med om att hon sjunger bra! Jag lyssnar gärna på hennes låt på radion :)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hohoooo :D
Är ni vakna :wink: :!:
Ikväll är det semi - hur går det för Perelli :?:
Till helgen final, är hon med då tror ni :?:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Bibban har tvångskommenderat mig att kolla. Jag är nu kolossalt insatt. Vi bestämde oss för att Rumänien var bäst i förra semifinalen. I kväll så tror vi givetvis på Charlotte Perelli som jobbat häcken av sig i evigheter och är ett superproffs.

Bibban hälsar att hon inte har tid att skriva nu för hon håller på med "hushållsnära tjänster" (se Diskussionforum, "Hur lågt kan man sjunka på Passagen Debatt?"). Ha :lol: (Hon steker halloumi.)

Livet leker :lol: Vi får helt enkelt stoppa Ukraina med woodoo :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Vi tittar :!:

Och har inte hört en enda låt i förväg (utom Perelli då) som vanligt 8)

Anna :!:

Krama Bibban :heart: när hon är färdig med stekningen :wink:

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag har röstat på Ukraina. Ok låt, snygg tjej, SNYGGA dansare och snyggt koncept!
Jag valde mellan den och Danmark. Gillar låten och hans röst.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

*pustar ut*
Blev lite pirrigt där ett tag, men jag tror hårt på Perelli nu i finalen. Den enda låt programledarna nynnade :wink:

\:D/ HEJA SVERIGE \:D/
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

KRAM TILLBAKA FJÄLLMOR :!: :!: :heart:
Vad tyckte du :?: Var Perelli bäst :?:
Anna och jag var ganska överens. Vi tyckte båda att Charlotte kunde "tagit i" lite mer....Det kändes inte helt självklart att hon skulle gå vidare. Men desto mer spännande blev det ju :!:

LO och Miar: KRAM KRAM till er också :!: :!:

Både Anna och jag gillade Portugal. De och Danmark fick min röst.Jag som älskar 60-tals musik tyckte Danmarks låt var bra! Och så är jag ju "nästan" halvdansk, så bleking jag är :D
En liten röst skickade jag också till "Piraterna" :oops: som en hälsning till mitt lilla barnbarn Sixten :heart: som ÄLSKAR pirater :!:

Jag tänkte precis som du, Miar, det var ett gott tecken att programledarna nynnade "Hero" :D

Det blir kul på lördag med Sverige, Norge, Danmark o Finland med i finalen.
Men självklart kommer vi att sitta i soffan och vifta med svenska flaggan :D :D

LOVE :heart: Bibban
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Så trist att jag missade semifinalen igår! Hade valsträning med några gamla dansrävar här hemma, så vi ska kunna överraska på vårt bröllop med en ordentlig brudvals (vi har båda två vänsterfötter vilket är allmänt känt)

Såg däremot ett klipp i nyheterna och vad jag såg så gjorde Perelli det bra?!
På lördag ska jag i alla fall sitta bänkad och heja på!!
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Dilemma... Jag har ju egentligen "gjort slut" med Melodifestivalen. Gjorde det förra året, då det blev en sådan jätteflopp. Här skickar man The Ark och så går det som det går. Så jag blev förbannad och gjorde slut. Med viss dramatik.

Fast liiiiite sugen är jag ju ändå. Liiiiite... :wink: Vi har norrlandsbesök under helgen, där intresset garanterat inte är särskilt stort. Däremot är det nog rätt stort för att gå ut och spana in det Göteborgska utbudet av snygga tjejer på stan - så då blir tv-soffan MIN, MIN och bara MIN!!! Hahahahaha (ni hör väl det besatta spökskrattet??)

Så kanske ändå att jag bänkar mig på lördag. Skönt att inte vara så värst engagerad, faktiskt. Då kan man bara lugnt luta sig tillbaka, köra ner handen i godisskålen och så får det gå som det går. Somnar säkert halvvägs in i tävlingen ändå :roll:...

Men visst hejar man på Charlotte Perelli! Vi har definitivt haft värre bidrag!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag har varit fullständingt iskall ända tills igår kväll. Men när Charlotte satte igång så satte jag igång. Så nu nynnar jag på Hero och kommer att heja mig hes på lördag.

Rösta? Kanske och då definitivt på Danmark eller Norge för nu måste vi börja pakta! :lol:

Fast egentligen gillade jag nog Ryssland och Portugal bäst... :roll: Eller??? :roll:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag säger bara Danmark! :heart: Snyyyygg kille, braaaaa röst, myyyysig låt, avslappnat nummer. Favvis.

Gillade också Turkiet. Och Georgiens blinda sångerska.

Litauen var ju för söt, som en mix av Sagan om ringen och Snövits Toker med en underlig sång som bytte stil och tempo hursom helst. Och var det nån som fattade vilken del av låten som var refrängen? Fanns det nån? Och så hade han hade gjort låten själv. Då kunde vi inte låta bli att skratta härhemma. :lol:

Charlotte var lite nervig men rodde hem det på sitt alltid lika proffsiga vis.

Ukraina blir farlig men ingen favorit hemma hos oss. Lite FÖR mycket av allting som Charlotte redan gör plus extra stjärtput och hårsläng vridet några varv till. Öh, jag blir alldeles trött och glömmer att lyssna på låten.

Det är ju alltid en hel del som man inte gillar pga genre eller framförande men både jag och darlingen tyckte ändå att nivån var förvånansvärt hög på den här deltävlingen. Den första såg inte vi.

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

alltså.. jag är ledsen.. men nu har jag precis hört att det blir Goran Bregovic som "pausunderhållning" på lördag..

Och då mina vänner

Då bleknar ALLT annat :!:

DÅ blir det MUSIK!

:-({|= \:D/ :-({|= :heart:

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Då håller vi en tumme eller två för vår svenska lagom-diva och supermamma Charlotte ikväll! :D Heja, heja!
Antonias mamma

Inlägg av Antonias mamma »

En finlandssvensk som hejar på Sverige tittar in i tråden! Nu är ni back on track efter fjolårets misstag 8-[ =D> :lol:
Ukraina är sååå överskattat!
Och Finlands bidrag lika tragiskt som vanligt... :-({|=

Heja Perelli - ett riktigt proffs!
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
Gäst

Inlägg av Gäst »

"Missä miehet ratsastaa"... :lol: ja jag tyckte att de var lite söta i alla fall. :lol: Men att tro att man har hittat någon slags "vinnande koncept" genom att köra på samma sak år efter år som man en gång vann på brukar inte ge utdelning, oavsett land. :roll:

Kvällens kalkon: tvätt på lina :roll:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"