Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
sitter här och har ett helt berg med barnkläder runtomkring mig som ska sorteras och slängas. Men jag har ingen lust så jag skjuter nog upp det till imorgon istället och skriver några rader här. Mycket roligare!

JennyH: Javisst gäller den 4-5 oktober för kackelträff. Har gjort en egen tråd om det som ni kanske sett.
Himla svårt och jobbigt med gnällig bebis. Jag har ingen riktig erfarenhet av det så det är svårt att säga nåt. Snart går det nog över får vi hoppas.

Håller med er Bluna och Tinis om att det fina med SHN och SM är att man vet vad man ska göra vid fnurror. Även om vi går in så vet vi hur vi måste backa för att inte fastna i nåt trist mönster.

Mia: Visst var den bra. Sorglig men inte för sorglig. Har någon läst Rosengård av Anna Wahlgren? Den läste jag för några år sen när maken var bortrest. BIG mistake. Den var bra men upprörande och det var ingen lyckligt slut precis. Det var inte bra att gå och lägga sig själv med den boken i tankarna säger jag bara.

Gotlandsmamma: Ashtangayoga tycker jag också verkar bra. Ska faktiskt söka om det finns nåt sånt häromkring.
JAg känner igen mig angående humör som en berg-och-dal-bana. När det börjar bli lite deppigt brukar jag läsa någon andlig bok och brukar komma på banan igen! Många är ju lite åt kognitiv beteende terapi hållet faktiskt. Att man tänker positiva tankar och sånt.

Kiki: Vad härligt! Vad har du gjort?

Sussi : Oj, där påminde du mig om nåt. Måste genast kolla för jag tror jag var kallad till cellprovning någon gång här snart. Det vore så typiskt mig att missa det, tyvärr. Boken som Mia läste heter "Anybody out there" på engelska, av Marian Keynes. Kommer inte ihåg vad den heter på svenska. Men alla böcker av Marian Keynes är underhållande tycker jag. Jag har iallafall aldrig blivit besviken!

Stilla: Skönt att höra att det gick bra och att det inte är något att vara nervös för!

Råkade ha TV4+ på och nu är det mannen som pratar med hundar. Det var ju lite diskussion om honom här förut. Jag måste säga att det är imponerande när man ser på honom iallafall! För ägarna måste det vara ungefär som när helt slutkörda föräldrar med icke sovande bebis för hjälp med kurning och bebisen börjar sova hela nätter. :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Stilla

Inlägg av Stilla »

Sussi skrev: Stilla bra att du var iväg! Jag ska gå nästa vecka, både på mammografi och cellprovtagning. Lika bra att ta allt, när man ändå håller på :D
Totalbesiktning! Ta tandläkarn med vettja´, när du ändå är igång! :wink:
Stilla
Sussi

Inlägg av Sussi »

Stilla skrev:
Sussi skrev: Stilla bra att du var iväg! Jag ska gå nästa vecka, både på mammografi och cellprovtagning. Lika bra att ta allt, när man ändå håller på :D
Stilla
Haha, jag var där i början av sommaren, det får räcka, det är för dyyyyrt :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Krümel skrev: Har någon läst Rosengård av Anna Wahlgren?
Ja, usch den är för sorglig...
Boken som Mia läste heter "Anybody out there" på engelska, av Marian Keynes. Kommer inte ihåg vad den heter på svenska. Men alla böcker av Marian Keynes är underhållande tycker jag. Jag har iallafall aldrig blivit besviken!
Jag tror jag läst den, fast på svenska då :D Kollade på Bokus (jag är så nyfiken av mig, så jag var tvungen att kolla upp ;)) och jag tyckte jag kände igen handligen. Är det någon där, heter den på svenska. Jag gillar också hennes böcker, de är kul!
Stilla

Inlägg av Stilla »

Sussi skrev:
Stilla skrev:
Stilla
:D Instämmer i att det är dyyyyrt! Men då är ju besiktningen total i alla fall! :D Frissan också kanske? Det är också dyrt, men betydligt trevligare!
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Hej!

Long time, no see - som vanligt. Usch! Jag hänger inte alls med i tråden, men läste om bra boktips och om att några ska på mammografi =D> Bra att ni kollar er!

Jag håller med om att tandläkarbesöken är dyyyra! I förra veckan fick jag en räkning från folktandvården på 570kr. Uteblivet besök plus administrationsavgift!!! Jag blev så arg på mig själv... :evil: Riktigt sura pengar. Till saken hör att jag sen var tvungen att boka en ny tid för att få det där hålet lagat. Trött på mig själv är bara förnamnet.

Igår var jag till frissan. Mitt första frissabesök efter det att mitt hår vuxit ut igen efter cellgifterna. Kändes roligt att få gå dit igen. Livet återgår sakta men säkert till det normala igen! :D :D :D

:?: Vad handlar boken "Rosengård" om. Den har jag helt och hållet missat!

Kram till er alla :heart: från Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Krümel

Inlägg av Krümel »

Ottilia: Vi är glada bara du tittar in då och då. Det ska ju inte kännas som ett tvång, bara vara roligt. Och man måste ju inte kommentera varandera hela tiden. "Ego-inlägg" om vad som försiggår i ens egna tankar är också roligt att läsa!

Usch vad surt med tandläkarbesöket som inte blev av. Det låter precis som nåt jag skulle kunna göra. Förra veckan var jag lite deppig för att jag tappat bort min plånbok. Jag trodde verkligen att jag skulle hitta den men efter att vi letat överallt i en vecka så spärrade jag allt igår.
Idag tog jag äntligen itu med att gå igenom gamla barnkläder och där i en kasse låg den! Maken tycker att jag är orättvis när jag skyller på Hannes men det måste ju ha varit han. Antagligen har han tagit den ur min handväska och kastat ner för trappen och så har den lyckats kila ner sig långt ner i en av påsarna. Tja, lättjan straffar sig själv! Men jag är glad iallafall för alla andra kort som jag ändå kan använda och så hade jag tillgodokort på MQ och HM. Inga pengar i dock.

Rosengård handlar om en ung tjej som får barn och flyttar till bostadsområdet Rosengård med sin pojkvän. Hon blir helt isolerad och har det jobbigt med barnet. Slutet är extremt tragiskt. En samhällskritisk bok är det. JAg skulle hellre välja att läsa andra böcker av Anna Wahlgren. Jag lånade de jag har läst på bibblan. Veka livet tror jag en heter och den tyckte jag var bra.

Nu ska jag fortsätta med mina kläder. Jag har redan fyra påsar fulle med kläder till klädinsamlingen, men det är ändå mycket kläder kvar. Men då måste jag säga att det är alla urväxta kläder från min syster också.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Sussi

Inlägg av Sussi »

Stilla skrev:
Sussi skrev:
Stilla skrev:
Stilla
:D Instämmer i att det är dyyyyrt! Men då är ju besiktningen total i alla fall! :D Frissan också kanske? Det är också dyrt, men betydligt trevligare!
Är du tankeläsare eller? ;) :lol: Jag ringde precis idag till frissan och beställde tid om 2 veckor. Ska göra nya slingor och där kan vi snacka dyrt :roll: Men trevligt :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tjohoooo! :lol:

Nu ska jag logga ut och varva ner (eller upp kanske). Jag kan inte sova om jag har för mycket teoretiskt tänk i huvudet nära inpå läggdags. Så jag tänkte rita ett tröjmönster istället. Har kört hårt med mitt eget i två dagar och i morgon ska jag till andra jobbet och koppla på vänsterhalvan rejält. Och ta på mig fina kläder och måla mascara. Kanske t om liten klack på skon, eller vad tror ni? 8) :lol:

Kramar!
Stilla

Inlägg av Stilla »

Sussi skrev:
Stilla skrev::D Frissan också kanske? Det är också dyrt, men betydligt trevligare!
Är du tankeläsare eller? ;) :lol: Jag ringde precis idag till frissan och beställde tid om 2 veckor. Ska göra nya slingor och där kan vi snacka dyrt :roll: Men trevligt :D
:D Tankläsare, javisst! 8) Närå, men maken och jag brukar skoja om att det allllllltid är nån sån där jobbbbbbbbig tid att passa, tandläkaren, bilbesiktningen, "underredsundersökningen"... så att man aldrig kan vara riktigt lugn utan alltid har nåt att gruva sig för eller nåt man bara måste komma ihåg att beställa tid för. Och då tillhör ju ändå frissan de trevligare sakerna, även om jag alltid skjuter på det också. Har inte hittat nån frissa jag trivs hundra med här där vi bor. Jobbigt. Tur man har en frisyr som tål att växa, om man säger... :roll:

Mot sängen! :sleep: Arbetsdag i morgon!
Stilla
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Tack Krümel för beskrivningen av boken. Det låter onekligen som en sorglig bok. Väntar med den ett tag... :wink:

Tinis: På med "pumpsen" och var snygg på jobbet! :D :wink: Appropå "pumps" så är nog det ett ord som är på väg att försvinna, eller? När använder man det ordet? Typ aldrig!
Nästnästa vecka ska jag tillbaka till jobbet efter 9 månader hemma. Om än bara tillfälligt. Jag ska gå klart ledarutbildningen jag påbörjade förra året. Känns roligt, men också nervöst. Känns som att börja i en ny klass, för jag känner inga på kursen. Alla andra har hunnit gå ett par gånger så jag hoppar liksom in i mitt i terminen. Men på med pumpsen och lite mascara så känner man sig alltid på topp :lol: :lol: :lol:

Sussi och Stilla: Frissabesöken får kosta hur mycket det vill... I alla fall enligt en kompis till mig som alltid brukar säga att "ja, det kostar att vara så snygg som jag", när hennes man himlar med ögonen över att hon betalat 1500kr hos frissan. Själv tillhör jag skaran som aldrig kommer att begripa att det ska kosta SÅ mycket pengar. Men trevligt är det ju när man sitter där och blir ompysslad. Så jag antar att det är värt varenda öre!

Kram-kram från Ottilia
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Vad har hänt? Inget kackel på ett par dagar? Tohooo! Var är ni? Förstår att de flesta av er är på jobb nu, men igårkväll var det inget kackel heller... Få se nu... Vad var det på TV igår..? Idol! kan det ha varit det, eller så var det bara en lugn kväll.

Själv så firade vi Maja som fyllde 4 år igår. Ni vet hur sentimental man blir när de små liven fyller år. Vår tjej har blivit så himla stor! :heart:

Idag ska jag åka till jobbet på ett möte mellan 15-18 där organisationen ska gå igenom och en hel del nyheter skall presenteras... Det kan sluta hur som helst! :shock: :roll:

Ha en bra dag!

/Ottilia
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Tjo ho!

Jag har egentligen inte tid att hänga här, men men...ville skriva hej hopp iaf. Maken är med barna på inskolning o jag är ledig tors, fre o mån. Efter mkt om o men...besparingar i skolan, får inte sätta in vikarie. Å...suck. Men nu är jag hemma och ska snart börja undanröjning. Mina päron kommer i em o sen är det fullspäckat schema med mat o fix.
Har tagit en prommis med stavar, det tog en stund innan jag fick in tekniken, men sen var det rätt skönt. Och jag ignorerade att jag nog såg rätt töntig ut.

Kan ni inte hålla tummarna för att Gotland slipper nederbörd på lördag?!

Ska till tandläkaren i oktober o ta bort en dum visdomstand, det lär kosta skjortan! Och frissan vore ju skoj, men det får vi ta en annan gång. En elev sa till mig igår, vad fin du var i håret, då säger en kille; men det är hon ju alltid. Rart som attan!

Tinis - kan inte du boka tid på Make up Store och få en sminkning som passar dig, och bli lite ompysslad? Du pysslar så med alla andra men dig själv då? Nå?

Varm kram! :wink:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
planerade scoutmöten hela kvällen igår. Det blev alldeles för sent och sen snurrade tankarna omkring och jag kunde inte somna.
Nu ska jag snart plocka ihop lite och fixa mat men jag unnar mig en lite lugn stund nu när Hannes sover och Lovisa är på dagis.

Pumps! Ha, ha, det känns som ett riktigt 80-talsord på nåt vis. Men för nåt år sen var det ju modernt med pumps ialla möjliga färger. Inte för att jag föll för det, jag är inte så modern av mig! :lol: Iofs är det väl modern med lite 80-talsaktiga skor nu också. Min mans syster som är 16 gillar iallafall skor som jag tycker ser ut som om de var från 80-talet. Jag har lite svårt för det modet faktiskt. Det är väl ungefär som att min mamma har svårt för 60- och 70-talsmodet antar jag.

Grattis till Maja också!

Gotlandsmamma: Jag hade missat att läsa i din tråd om mat till festen? Ordnade det sig med efterrätt? Jag har faktiskt inget speciellt cheesecake-recept utan har provat lite olika. Hittade några som verkade bra på Tasteline tex. Håller tummarna för sol på lördag!
Här också hoppas jag eftersom våra scouter ska på en korthajk från fredag kväll till lördag fm.

Frissabesöken får nog kosta en del för mig men det blir vääääldigt sällan istället. Har tänkt göra slingor i ett halvår nu och håret sitter bara i en hästsvans hela tiden så jag märker knappt att det växer. Kanske ska ta och boka en tid faktiskt men jag har heller inte hittat nån frissa som känns riktigt bra. Svårt.
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Tandläkaren och frissan kostar ju skjortan, men ibland är det värt att bli ompysslad. :wink:

Pumps ja, ha ha. :lol: Jag läste i någon tråd att AW skrev att man inte säger blus längre heller, apropå skjortor...

Det är lite roligt med ord som kommer och går. Det är som alla namn som går i vågor också. Nu kommer ju många gamla namn tillbaka.

Idol ja, vi såg det igår. Men jag är inte överförtjust i programmet.

Jag har också tagit tag i mitt liv lite nu. Att vara mammaledig öppnar liksom portar på något vis, man har tid att fundera på vad man vill med livet. Nu har jag äntligen tagit tag i min körrädsla och börjat med körkortet på allvar. Första körlektionen idag! Gick bra :) .

Egoinlägg :shock: det är ju jättekul att läsa var andra gör i livet, och kul att dela med sig! Däremot kan jag ibland vara dålig på att "svara" på allas inlägg :roll: men jag läser alltid allt.

Kram på er!
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"