sitter här och har ett helt berg med barnkläder runtomkring mig som ska sorteras och slängas. Men jag har ingen lust så jag skjuter nog upp det till imorgon istället och skriver några rader här. Mycket roligare!
JennyH: Javisst gäller den 4-5 oktober för kackelträff. Har gjort en egen tråd om det som ni kanske sett.
Himla svårt och jobbigt med gnällig bebis. Jag har ingen riktig erfarenhet av det så det är svårt att säga nåt. Snart går det nog över får vi hoppas.
Håller med er Bluna och Tinis om att det fina med SHN och SM är att man vet vad man ska göra vid fnurror. Även om vi går in så vet vi hur vi måste backa för att inte fastna i nåt trist mönster.
Mia: Visst var den bra. Sorglig men inte för sorglig. Har någon läst Rosengård av Anna Wahlgren? Den läste jag för några år sen när maken var bortrest. BIG mistake. Den var bra men upprörande och det var ingen lyckligt slut precis. Det var inte bra att gå och lägga sig själv med den boken i tankarna säger jag bara.
Gotlandsmamma: Ashtangayoga tycker jag också verkar bra. Ska faktiskt söka om det finns nåt sånt häromkring.
JAg känner igen mig angående humör som en berg-och-dal-bana. När det börjar bli lite deppigt brukar jag läsa någon andlig bok och brukar komma på banan igen! Många är ju lite åt kognitiv beteende terapi hållet faktiskt. Att man tänker positiva tankar och sånt.
Kiki: Vad härligt! Vad har du gjort?
Sussi : Oj, där påminde du mig om nåt. Måste genast kolla för jag tror jag var kallad till cellprovning någon gång här snart. Det vore så typiskt mig att missa det, tyvärr. Boken som Mia läste heter "Anybody out there" på engelska, av Marian Keynes. Kommer inte ihåg vad den heter på svenska. Men alla böcker av Marian Keynes är underhållande tycker jag. Jag har iallafall aldrig blivit besviken!
Stilla: Skönt att höra att det gick bra och att det inte är något att vara nervös för!
Råkade ha TV4+ på och nu är det mannen som pratar med hundar. Det var ju lite diskussion om honom här förut. Jag måste säga att det är imponerande när man ser på honom iallafall! För ägarna måste det vara ungefär som när helt slutkörda föräldrar med icke sovande bebis för hjälp med kurning och bebisen börjar sova hela nätter.