Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

Tinis skrev: Kiki: Det låter väldigt spännande med din kurs. Som jag sa uppe i Gastsjön: du borde jobba terapeutiskt på något sätt.
:oops: :oops: JA, jag veeeet men jag vågar ju inte ens tänka tanken 8) Kursen är nog ett litet steg på vägen, vi får se jag skyndar långsamt.

Oj, nu är jag trött, släkten har varit här och firat Mio två veckor försent men hon var glad ändå. Middagsvilan blev det ingenting av för hon var så spänd och trodde nog hon skulle missa alltihop, taskig tillit :? Men hon skötte sig med den äran förstås ändå även om hon äter som en grottmänniska :lol: blåbärstårta överallt. Hon fick en fin docksäng med tillhörande trasdocka, lycka. Kläder lycka lite för stora så mamman får byta. Böcker lycka. Helt lyckat med andra ord. Även jag :oops: blev lite firad, några bra böcker, blommor och en slant. Nu har alla stressad iväg, min mamma (jag är glad att hon inte är min svärmor) hade som vanligt annat viktigare att göra och stannade 2 timmar :shock:

Nu kommer barnet hem
Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
Kiki: Kul med kurs och kalas! Grattis från mig också i efterskott, till lilltjejen också. Och det är väl helt normalt att inte kunna sova när man ska ha kalas!

Bluna: Vilket härligt lyckligt inlägg! Det blir man glad av att läsa. Dock måste jag väl säga att vi nog har märkt av sämre sömn under vissa faser. Kanske har vi inte varit nog konsekventa men visst har vi märkt av trotsfaser och förkylningar mm. Men det är ju ändå undantaget och det är ju sååå härligt när man vet att det är lugn och ro efter 19 på kvällen (ikväll tom 18:30!).

JennyH: Vad trist att det strular med Abbe. Även om det inte gäller samma sak som med Abbe så måste jag bara säga att det inte går helt superlätt för alla andra heller, även om man vet hur man "ska" göra. Min systers son tex som är 7 månader nu har standardmodellats men det var inte lätt så det blev en kurning för någon månad sen som gick bra men en förkylning, vändningscirkus och lite andra omständigheter omkullkastade en del av det. Nu är planen faktiskt att inte kämpa så mycket för att det "ska" vara på ett visst sätt utan vänta och ta dagarna lite som de kommer. Man KAN göra det också! Vet inte om det här var helt OT men skrev det iallafall.

miar70: Ååh, den boken grät jag massor när jag läste vet jag. Men den är ändå himla bra. Har du läst ut den redan?

Tinis: Visst är det kluvet att börja jobba?! Man missar ju saker hemma och blir trött på ett annat sätt, men det är ändå stimulerande och kul. Spännande med ditt egna projekt också. Hoppas vi får följa med på färden!

Ottilia: Jag tycker att det låter som en bra plan för hösten. Spännande med ledarutbildning. Jag blir också nyfiken på vad det är du jobbar med. Skulle också vilja kunna sy men mina försök i våras var så nedslående så jag är inte beredd att återuppta det igen.

Cissii: Vad coolt att kunna måla så där. Vad har du målat för kända människor? Nyfiken i en strut! Har du ingen hemsida där vi kan se lite verk?

Gotlandsmamma: Vad härligt att maken äntligen har semester. Vad duktig du har varit som fått fixa allt själv hela sommaren. Själv hade jag nog blivit supergrinig då... Åh, hoppas Hannes också börjar prata tidigt, fast det gör han nog inte. Inga tecken på det än iallafall. Han säger hej, titta och med lite god vilja kan man få det till att han säger mamma och pappa också. :heart:
Apropå Gastsjöbilderna hade jag helst haft en porträttbild per deltagare med namn och nick utskriven. :lol: Jannika är faktiskt en av de få jag sett på bild tidigare. Det var någon länk för länge sen till en artikel med henne och Anna tror jag.
Jag blir lite inspirerad när du skriver om yoga. Förut fanns det inte ens någon yoga här i Borlänge men nu har det poppat upp en del så kanske jag skulle ta och se mig om. Jag började faktiskt på en kurs för ett bra tag sen men den var så tråkig så jag gick inte dit. Bara en massa andningsövningar och det var inte riktigt det jag ville ha även om det säkert är bra också (för tålamodet inte minst).

Nu blir det bara ego för resten för nu ser jag inget mer i fönstret och orkar inte öppna ett till.

Igår var jag och maken på konsert i Dalhalla. Det var P-Floyd, ett coverband som bara spelar Pink Floyd. De är verkligen hur proffsiga som helst och showen var väldigt påkostad. De hade en stråksextett och en hel kammarkör med sig och så var det konstflyg också. Coolt. Musiken var bra men jag gillar när de sjunger, inte gitarr- och saxsolona. Det blir långtråkigt tycker jag. Det tycker inte maken. Tur med vädret hade vi också, det var stjärnklar himmel men kallt så in i norden. När vi åkte hem visade det 7,5 grader på bilen och då var det säkert 5 grader kallare nere i stenbrottet. Brrrr, även om jag hade klätt på mig ordentligt.

Nu ska jag ta och rensa gamla barnkläder. Måste helt enkelt ge bort en massa gamla ärvda kläder som ligger och tar plats och energi. Men det är lite tråkigt. Ska bara...
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Krümel!

Tack för dina rader om Abbe-strulet... Grejen är ju bara den att han sover gott, äter ok, allt verkar bra. Men han skriker. På sin vakentid. Han somnar själv utan skrik i egen säng. Sover 11-12 timmar natt, numera utan nattmål. Lite oroligt i vargtimmen, men inte så att jag skulle kalla det kurmaerial. Han verkar inte ha ont i magen (längre). Men han är inte nöjd. Hans humör skiftar mellan gnäll-stadiet och skrika. Emellanåt är han nöjd, men oftast är det gå runt med honom i famnen för att undvika skrik som gäller. Vilket vi inte riktigt kan göra, eftersom Anton behöver mig ibland.

Well, well. Det går väl över tills han gifter sig. Eller jag... :lol:. Gäller helgen 4-5 oktober? Vilka kommer? Jag VILL!! :D

KRam
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Krümel: Ja, det är klart det kan bli fnurror. Märkte ju av 8 mån fasen när hon vaknade runt 22, men det var ju ändå inte mitt i natten. Men just det att jag vet vad jag ska göra om det nu blir en fnurra. :D Känner inte så många andra som förstår sig på kurning så jag öser ur mig min lycka här :wink: .

Jag har varit i Dalhalla, mysigt! :)
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nämen JennyH, då!!!! :shock: :oops: Som om jag hade något att lära DIG!? Och ta betalt? Jisses... :lol: :oops: :lol: Vad är det med lille Abbe-söt då? Det kanske du skriver om på annat forumställe, förresten. TACK, TACK, TACK för dina fantastiska ord. Jag blev väldigt rörd.... :heart: Tänker på dig och är så glad att det verkar bättre. Det är ju bara jättebra att du känner att du klarar dig utan medicin!

Kiki: Häng med på "vi-som-gör-upp-med-våra-rädslor-och-gör-ett-stort-livsgenombrott-tåget" vetja! :wink: :lol:

Bluna, det är så mysigt att ha dig här i tråden. Tack för fina bilder från din familj. Jag håller med. Här kan också fnurras förstår. Men det blir aldrig mer än ett par nätter på sin höjd, för man vet ju hur man gör, nämligen ALDRIG ifrågasätta barnets goda sömn, eller hur!? :wink: :D

Mia: Lööövly! :D

Krümel: Gott att höra ifrån dig! Jag måste erkänna att jag börjar vackla om oktober. Jag är uppbokad precis varenda helg framöver och dessutom kör jag förmodligen igång min första kurs den 7/10. Men jag VILL!!!

Vilken härlig dag vi har haft idag. Vår kontaktkille är här, vi har ätit massa gott, det har spelats pingis på vardagsrumsbordet, ungarna har varit ute hela dagen. Jag har sytt färdigt Hennings manchesterbyxor och lyckats med det svåra sprundet i en tröja jag kämpat med. Och så var vi var på lokala idrotssföreningens loppis och gjorde fynd big time! Eller vad sägs om en gammal fin, massiv docksäng för 20 kr, härligt 70-talsgrön, och en fantastisk rosa tjejcykel i precis efterfrågade 14 tum till Henning för 50kr. Vi var så lyckliga allihopa och gjorde nog loppisgubbarna glada med vår barnsliga förtjusning också.

Jag är så tacksam över så mycket!

Kramar!
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 11:23, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nämen, sover Abbe redan så långa nätter? Knappt 4 månader ju! Och det bara på bröstmjölk eller? Jag har ju en liten brosdotter som föddes 9 maj som är en rikgit SM-unge. Hon kanske är redo för nattförlängning nu... Idag väcks hon vid 4.

Hmmm... Abbe inte nöjd. Abbe gnällig och skrikig... :-k Och ingen koppling till mat eller sömn alltså. Den var klurig den. Vad tror du själv, Jenny?

:D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Krümel skrev:miar70: Ååh, den boken grät jag massor när jag läste vet jag. Men den är ändå himla bra. Har du läst ut den redan?
NU har jag läst ut den :D
Och den var sorglig, och varm! Tur jag var ensam så jag kunde ligga och ulka i min ensamhet :roll: :lol:
Så nu när jag läst ut den måste det gå nån dag innan jag börjar med en ny bok - mitt system tar ett par dagar att smälta en bok!

Tinis, jag är inte ett dugg förvånad över att du drar till dig strulbebisar! Är det nån som kan hjälpa dem så är det DU! Var rädd om dig bara så du inte bränner dig i bägge ändar :wink: :heart:

Nu måste jag slita mig, har suttit alldeles för länge här!

Kram till er alla, ingen nämnd och ingen glömd!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Här kommer en hälsning från kobben!

Pappan njuuuuter av ledighet o säger femtielva ggr varje dag, jag älskar mina barn såå mkt. De är ju så goa. Och vad härligt!
Mamman har skrivit en ansökan o skickat iväg. Ni anar, trivs minre bra på jobbet. Men jag vill inte sitta i skiten och tycka synd om mig, utan här gör man nåt åt saken. Misströstar ej. Håller huvudet högt och tror på sig själv! Klart jag kan göra annat, lyssna på dina önskningar Linda, en gång för alla. Gör inte nåt om det inte känns 100. Så det så. Även jag lär mig, om och om igen. Vissa dagar känner jag mig som en urvriden disktrasa medan den andra dagen är jag som i ett lyckorus. Snurrigt som i en karusell, JAPP! Tur att jag träffar en terapeut! Men självinsikten ökar och självkänslan tar fart, lite iaf.

Varit ute i skogen med barn o man idag o druckit java och ätit kaka. Sånt värmer hjärtat. plockat salmbär och lapat sol.
Ser fram emot torsdag då mina räon kommer o på lördag blir det kalas o typ alla jag bjudit kommer. Tjo ho.

Å, ashtangayoga på tisdag. Så gött. Testa den som har möjlighet. Jag som älskat spinning och body attack och fart o fläkt, tycker att kombinationen av fysiskt arbete o andning är kalas, omställning som heter duga men det är gott för själen o kroppen. På bästa sätt!

Kul att du drar igång kurs snart Tinis, heja! Du är modig!
Och jag blev inspirerad o köpte Marian Keyes bok Krumel!
Nu ska jag till Willys o handla. Tjo ho.
Varm kram! :wink:
/Linda
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Tänk om man kunde lusläsa vad man skrivit innan man trycker på skicka...mina päron kommer på torsdag och inget annat. Skriver som en kratta (vart kommer det uttrycket ifrån?) :shock: :D :!:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Gottis! BRA att du agerar. Agera eller acceptar vet du, det är ett motto här hemma.

KajsaIE är du här??? Jag tror vårt kära Skype har problem ikväll

:D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Slarvmajan är framme

Agera eller acceptera ska det vara. Men det förstod ni säkert 8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Slarvmajan här igen 8)

Mia: Glömde ju tacka för dina snälla ord. Äsch, vet inte jag.... men glad blev jag... KRAM! :D
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Jag fick ett par jeans av maken när jag fyllde år :lol: han hade kopierat storleken från ett par som jag fick för 2 år sedan, de var lite stora :lol: Idag var jag och skulle byta, de gamla var storlek 32 som jag haft i hela mitt liv typ, det fanns inga 31 men jag provade 30, de var för stora :shock: jag fick köpa storlek 29 :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: fattar ni 29 :shock: :shock: :shock: :shock: det är ju tonåringar som har storlek 29 inte medelålders småfeta tanter som jag :?

Ser mig ändå som STOR, något är fel i min självbild :roll: :roll:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Hallå! Visst var det i denna tråden det kacklades om mammografi? :roll: ... kan inte hålla reda på allt kackel... :lol:
Hur som helst. Idag har jag varit på mammografi för första gången i mitt liv. Som jag trodde så hade de lite svårt att få in mina små tuttar i apparaten... 8-[ Fick göra om bilderna på ena bröstet, som är ännu mindre än det andra, för att det skulle bli bra. Undrade ängsligt om man inte får cancer av själva klämmandet och röntgandet... :shock:
Men :idea: det gjorde absolut inte ont! Min mamma som är rätt ängslig i mycket, hade sagt att det inte skulle göra ont, men det sa hon om barnafödande också :roll: så jag trodde henne inte riktigt. Men. Det gjorde inte ont, så var bara lugna, alla som likt mig oroar sig för det. Men nervös var jag så svetten rann... Hu, hoppas de torkar av maskinen mellan varven... :shock: :lol:
Hej från lättad Stilla
Sussi

Inlägg av Sussi »

kiki du är väl ingen medelålders småfet tant?? Det var det löjligaste jag hört :lol: Snygg, smal och supergó, sådeså :heart:

Stilla bra att du var iväg! Jag ska gå nästa vecka, både på mammografi och cellprovtagning. Lika bra att ta allt, när man ändå håller på :D Fast nog tycker jag att det gör lite ont... Det känns ju som om bröstet ska lossna :lol:

Gottis ashtangayoga har jag aldrig provat, däremot gillar jag vanlig "flumyoga" :D Det passar mig perfekt, behöver lära mig slappna av och andas...

Mia jag har nog missat vilken bok ni pratar om... Värd att läsa alltså?! ;)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"