Hej,
Kiki: Kul med kurs och kalas! Grattis från mig också i efterskott, till lilltjejen också. Och det är väl helt normalt att inte kunna sova när man ska ha kalas!
Bluna: Vilket härligt lyckligt inlägg! Det blir man glad av att läsa. Dock måste jag väl säga att vi nog har märkt av sämre sömn under vissa faser. Kanske har vi inte varit nog konsekventa men visst har vi märkt av trotsfaser och förkylningar mm. Men det är ju ändå undantaget och det är ju sååå härligt när man vet att det är lugn och ro efter 19 på kvällen (ikväll tom 18:30!).
JennyH: Vad trist att det strular med Abbe. Även om det inte gäller samma sak som med Abbe så måste jag bara säga att det inte går helt superlätt för alla andra heller, även om man vet hur man "ska" göra. Min systers son tex som är 7 månader nu har standardmodellats men det var inte lätt så det blev en kurning för någon månad sen som gick bra men en förkylning, vändningscirkus och lite andra omständigheter omkullkastade en del av det. Nu är planen faktiskt att inte kämpa så mycket för att det "ska" vara på ett visst sätt utan vänta och ta dagarna lite som de kommer. Man KAN göra det också! Vet inte om det här var helt OT men skrev det iallafall.
miar70: Ååh, den boken grät jag massor när jag läste vet jag. Men den är ändå himla bra. Har du läst ut den redan?
Tinis: Visst är det kluvet att börja jobba?! Man missar ju saker hemma och blir trött på ett annat sätt, men det är ändå stimulerande och kul. Spännande med ditt egna projekt också. Hoppas vi får följa med på färden!
Ottilia: Jag tycker att det låter som en bra plan för hösten. Spännande med ledarutbildning. Jag blir också nyfiken på vad det är du jobbar med. Skulle också vilja kunna sy men mina försök i våras var så nedslående så jag är inte beredd att återuppta det igen.
Cissii: Vad coolt att kunna måla så där. Vad har du målat för kända människor? Nyfiken i en strut! Har du ingen hemsida där vi kan se lite verk?
Gotlandsmamma: Vad härligt att maken äntligen har semester. Vad duktig du har varit som fått fixa allt själv hela sommaren. Själv hade jag nog blivit supergrinig då... Åh, hoppas Hannes också börjar prata tidigt, fast det gör han nog inte. Inga tecken på det än iallafall. Han säger hej, titta och med lite god vilja kan man få det till att han säger mamma och pappa också.
Apropå Gastsjöbilderna hade jag helst haft en porträttbild per deltagare med namn och nick utskriven.

Jannika är faktiskt en av de få jag sett på bild tidigare. Det var någon länk för länge sen till en artikel med henne och Anna tror jag.
Jag blir lite inspirerad när du skriver om yoga. Förut fanns det inte ens någon yoga här i Borlänge men nu har det poppat upp en del så kanske jag skulle ta och se mig om. Jag började faktiskt på en kurs för ett bra tag sen men den var så tråkig så jag gick inte dit. Bara en massa andningsövningar och det var inte riktigt det jag ville ha även om det säkert är bra också (för tålamodet inte minst).
Nu blir det bara ego för resten för nu ser jag inget mer i fönstret och orkar inte öppna ett till.
Igår var jag och maken på konsert i Dalhalla. Det var P-Floyd, ett coverband som bara spelar Pink Floyd. De är verkligen hur proffsiga som helst och showen var väldigt påkostad. De hade en stråksextett och en hel kammarkör med sig och så var det konstflyg också. Coolt. Musiken var bra men jag gillar när de sjunger, inte gitarr- och saxsolona. Det blir långtråkigt tycker jag. Det tycker inte maken. Tur med vädret hade vi också, det var stjärnklar himmel men kallt så in i norden. När vi åkte hem visade det 7,5 grader på bilen och då var det säkert 5 grader kallare nere i stenbrottet. Brrrr, även om jag hade klätt på mig ordentligt.
Nu ska jag ta och rensa gamla barnkläder. Måste helt enkelt ge bort en massa gamla ärvda kläder som ligger och tar plats och energi. Men det är lite tråkigt. Ska bara...
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.