Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

:oops: :oops: :oops: Tack vad ni är söta, ett extra tack till Miar70 :heart: :heart: :heart: inte dag över 27 :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:lol: :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sussi

Inlägg av Sussi »

:-({|= :-({|= GRATTIS KIKI :-({|= :-({|=
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Å, grattis kära vän, Kiki! 27 är en fantastisk ålder, härligt! :wink: :roll:

Äter ägg, och ost och dricker te. Och ute spöregnar det. Jag som sagt till eleverna, att det är minsann UTE-period nu, ta med ordentliga kläder. Men att vara ute och hoppa höjd i regn är väl kanske inte så spännande, eller...he he

Josef kräktes idag...hörde att magsjuka gick....bläääääääääääääääää men sen blev det inget mer, utan han somnade som vanligt. Får se om han kräks mer i natt.
Makens semester börjar i morrn. Sent men än dock. Skönt att ha honom hemma, så man kan pussa på honom!

Puss på er kackeldarlings!
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Kikade på miar70 s hemsida på alla gastis-bilder...lite svårt att se hur ni såg ut ju, men nåväl, vad trevligt. Men Jannika såg inte alls ut som jag trott (vad jag nu trodde, men jag blev paff å hej).

Tillbaka till klockslaget 22.22...låg i bingen på kvällen o kikade på klockan, och så var hon just 22.22...hm...och då kom jag på, att det är hon ofta när jag kikar...ett annat klockslag som infaller ofta, när jag just kikar är 18.42.

Nu har jag betalat lite räkningar, bl a Yogavgift på 2800 kr för 30 ggr. Tjo ho.

Kanske en dusch! :roll: :sleep:
cissii

Inlägg av cissii »

HURRA FÖR KIKI :heart:

Och tänk att du bara är 27. Tänk att du fick Felix när du bara var 11, det är ju en bedrift. :D

Åjo, här målas det tavlor. Mycket på kända människor, eller folks barn och släktingar. Rätt tråkiga beställningsjobb hehe, men det ger fin extrainkomst. Kul när folk blir glada med. Däremot ska jag ha en utställning med bildserie av min förlossningsdepressionstid. Är inte det lite sånt som din kurs handlar om? Måla som terapi, eller har jag fått saker om bakfoten nu.

Gotlandsmamma, jag tycker din man ska börja igen! Det är ett skönt sätt att få utlopp för aggression och stress, man får ju inte så många sådana tillfällen i vårt "civiliserade" samhälle annars.

Sen var det snöflingor, 22:22, nya riktningar i livet, men min hjärna börjar stänga ner nu. Så jag avslutar mig här efter 10 rader om mig själv, megaegot :wink:
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Sussi

Inlägg av Sussi »

Gotlandsmamma skrev:Tillbaka till klockslaget 22.22...låg i bingen på kvällen o kikade på klockan, och så var hon just 22.22...hm...och då kom jag på, att det är hon ofta när jag kikar...ett annat klockslag som infaller ofta, när jag just kikar är 18.42.
Jag lägger mig ofta precis kl 22.22 :D Men ikväll lär jag inte hinna, en minut kvar bara ;)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

cissii skrev: Åjo, här målas det tavlor. Mycket på kända människor, eller folks barn och släktingar. Rätt tråkiga beställningsjobb hehe, men det ger fin extrainkomst. Kul när folk blir glada med. Däremot ska jag ha en utställning med bildserie av min förlossningsdepressionstid. Är inte det lite sånt som din kurs handlar om? Måla som terapi, eller
Megaego :lol: tänk på att saker kan missuppfattas här på nätet kära cissii, vi kan ju tro dig :lol:

Jo min kurs är väl lite så alla typer av symboler som språk, om jag fattar rätt :oops: ska bli så spännande, min hemliga dröm liksom. Jag kan inte måla, jag kan inte måla, jag kan inte måla, men det gör ingenting jag ska måla ändå. 8) sen kan man tolka resultatet och lära känna sin inre röst, som terapi fast roligare :lol: tror jag.

Jag vill gå på din utställning, :twisted: varför bor du i Göteborg :twisted: var och när är den.

Kramar Kristina

ps, tack alla för grattis kramar :lol:

Social delaktighet
cissii

Inlägg av cissii »

Jo min kurs är väl lite så alla typer av symboler som språk, om jag fattar rätt

Tur att inte jag ska gå kurs, hade väl säkert trott att jag skulle bli konstvetare men kommit ut på andra sidan med examen i fotvård. Eller nått, med tanke på hur jag läser en kursplan. :oops:
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: :lol: :lol: Jag tror att när jag är klar om två år och de där 7 veckorna då kan jag komma och kolla på dina bilder från förlossningsdepressionen och berätta för dig hur du mådde då :shock: :lol: :lol:

Mycket kärlek till dig kära cissii :heart:

Social delaktighet
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Jannika, tack för förtydligandet... :D :D Jag trodde jag hade missat något nytt och roligt som man kunde beställa! :wink: Vad fint det kommer att bli med snöflingorna, jag kan se det hela framför mig.

Grattis kiki i efterskott. Jaaaa.... Vad härligt det är att fylla "27" :wink:

Ligger det Gastsjöbilder ute på Miars hemsida... Måste kika!

Vad skönt det låter med en sen semester för din make Gotlandsmamman! Min make kommer också ha sen semester i år. Förhoppningsvis går han på semester nästa vecka!

Det var några av er som var nyfikna på vad jag ska göra när jag ska börja jobba igen. Det är en sån lång historia detta, så jag ska egentligen inte ens försöka mig på en kortversion. Men här kommer den i alla fall :wink: ...
Jag har bestämt mig för att gå tillbaka till mitt gamla jobb för att "arbetsträna" som det så "käckt" heter, när man som jag varit sjukskriven så länge.
Där ska jag avsluta den ledarutbildning jag påbörjade och sedan är målet att söka en ny tjänst på en ny avdelning. Det som har skrämt mig från att gå tillbaka till jobbet har varit att jag inte trivts ordentligt med mina arbetsuppgifter (läs: jobbat liiite för länge på samma avd för att kunna hitta glädjen). Men nu bestämde jag mig för att gå vidare och tordas klippa navelsträngen från mitt gamla vanliga trygga invanda jobbliv.

:arrow: Pricken över i är att jag också har bestämt mig för att satsa mer på min syverksamhet, som jag i all enkelhet bedriver hemifrån. :D Jag känner mig så stolt över mig själv!

Där fick ni en mycket nedkortat version av ca 6 månaders beslutsångest!

Kram från Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej vänner!

Jaha, då var första arbetsveckan avklarad. Jag känner mig som slagen med ett basebollträ. Genast saknades tiden och orken att hänga här på forumet i samma utsträckning. Längtar ju! :(

Jag kommer jobba ons-fre på mitt gamla jobb och så blir det mitt eget mån-tis. Maken är hemma hela hösten och det känns hur bra som helst. Många kollegor klagar över ledsna småttingar som lämnats på dagis nu för första gången. Det är faktiskt riktigt trevligt att få ta på sig lite kontorskläder igen och ha en anledning till att öppna sminkväskan. :D

Ottilia, vill du berätta vad du har för yrke? I alla fall stort grattis till att ha tagit ett beslut. Och att satsa på sömnaden, såååå rätt! Själv är jag både väldigt rädd och väldigt förväntansfull inför hösten. Jag har nu fått min f-skattesedel och jag håller på och skriver på mitt koncept och lägger upp planer. Känns overkligt på något sätt. Men jag är så glad att jag ska försöka.

Kiki: Det låter väldigt spännande med din kurs. Som jag sa uppe i Gastsjön: du borde jobba terapeutiskt på något sätt.

Cissii: Det känns bara så självklart att du är konstnärligt lagd. Det passar in på hela dig! Skulle vars så kul att se något.

Oj, nu var sidan slut, så jag ser inte vad ni andra har skrivit.

Många kramar till er alla! :heart:
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 11:21, redigerad totalt 2 gång.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Krümel skrev:Jag har en alldeles för beroendeframkallande bok som jag läser nu så jag vill bara läsa hela tiden. Marian Keynes, This charming man, är det. Jag tycker hennes böcker är som att äta en stor bakelse eller nåt annat onyttigt, lyxigt och ta ett långt, varmt bad!
Jag håller också på med en Marian Keyes-pocket just nu Är det någon där, och det är precis som du skriver, Krümel, man bara njuter och myser, det är lättsmält och smaskigt :D Har legat i badet med ansiktsmask och hårinpackning och mysläst, nu ska jag krypa ner i bingen och fortsätta :wink: :!:

Hoppas alla kacklare mår fint :heart: :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tinis, jag tror och hoppas att det kommer gå UTMÄRKT för dig och ditt koncept! :D Just nu skulle jag vilja att du började med Abbe, det omöjliga fallet... Nämen, seriöst. Jag kanske borde pm:a dig och få lite nya vinklar. Vad tar du betalt :?:

Har ju inte träffat dig men det du skriver utstrålar så mkt respekt, hjärtlighet, saklighet och rakhet. I like :heart:. Men jag valde ändå att inte ta medicinen :wink:.
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Kiki: Instämmer i grattisropen :)

Ser att ni diskuterat mycket jobb och vad man vill här i livet. Jag vill nog fortsätta jobba med barn, men än så länge myyyyser jag av mammaledigheten. 8)

Jag tittar på min lilla familj och är så lycklig! De ligger i soffan, gubben och lilla gumman som suger på tummen, och tittar på Saltkråkan. :heart: 8)

Kan ni tänka er, jag läser om barn som vaknar lite då och då på nätterna, är inne i "faser" osv. Vår plutta har inte vaknat en enda gång på natten sen jag kurade henne vid 6 mån! :shock: :D Inte när hon fick tänder, inte när vi sovit borta med henne... Jag vet, varför skulle hon? Hon vet ju att vi har koll på alla vargar :wink: 8) , men ändå. När man läser om andra så blir man bara så himla lycklig att allt funkar så bra hos oss.

Som sagt, lycklig... :D

Ha en trevlig helg alla underbara människor!
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"