Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Nä man har inte tid för maken bara pussas :lol: när han inte rensar den där fågeln vi åt till middag igår, i mitt tycke finns ingenting kvar av fågeln men han kan pilla loss en hel portion till :shock: om någon undrar så är han spara och jag slösa :lol:

Jag känner mig fortfarande kärleksbombad efter helgen, ikväll var jag på kvinnomöte och möttes av massa kärlek där med, börjar bli en vana det här att känna sig hemma i olika situationer med kvinnor :lol:

Nu har jag dessutom anmält mig till någon danskurs av något slag :shock: jag danskurs, 12 torsdag morgnar ska jag dansa, meditera och dricka grönt té :lol: snacka om att jag kärleksbombar mig själv 8)

lite ego här dårå
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: :heart: :lol:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Goa Kiki! Blir ju helt varm i kroppen av glädje när jag läser dina rader! Gud vad gött!

Var inne på www.isa.nu och skulle beställa en tavla till maken som en present men nåt hände så beställningen genomfördes ej så då orkade jag inte börja om från början...gör det en annan dag.
Nu är jag hemmastadd på jobbet, knegar o står i för fullt. Känns mkt bättre och t o m skoj. He he. Och C säger att han älskar mammas jobb o vill följa med dit o träffa alla barnen snaaart mamma. Ja ja.
Josef han pratar helt fantastiskt. Att man som 1. 5 åring kan säga så mkt begriper jag mig inte på. Igår var han ute i trädgården o lekte själv, så kommer ett flygplan, då springer han in o glatt utbrister han; tajara (flygplan på arabiska). Jajamensan!

Nä, nu väntar disk och undanröjning. Men i morrn är jag jobbfri o ska pussa på gossarna o baka kokoskakor. Känns härligt. Och solnedgången såg jag idag o gladdes i hjärtat av att bo så nära havet, det är häftigt månne tro!

Varm kram!

...funderar över helgen 4-5 okt. Återkommer!
cissii

Inlägg av cissii »

Hej

Kiki, vad du ligger i! Själv borde jag göra samma sak. Jag går ju mest på kurs där man slåss med män med tandskydd :roll:

Du kan beställa en tavla från mig istället Gotlandsmamma :wink: , jag målar vad som helst, hur som helst. Skicka ett foto bara eller nått annat. :)
Nu är kl 22:22 igen, som vanligt. Någon annan som oxå alltid tittar på klockan just då?
Nu är det någon som smashar fönsterrutor i närheten här, det är ett hårt liv i förorten. Borde hämta in katten. :?
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
kiki

Inlägg av kiki »

cissii du är ju roligast av alla :lol: :lol: :lol:

Målar du tavlor :shock: wow, det är min nästa dröm :lol:

Att slåss med män i tandskydd kan väl vara nåt, är det boxning det gäller? isåfall kan jag imponera med att Felix storebror är svenskmästare år efter år efter år, snart ser vi honom nog i OS :lol: Tur att jag inte är hans mamma för då hade jag förbjudit, helt enkelt 8)

22.22, Felix (min idol) säger att man får önska sig något när man tittar på klockan 22.22, vad önskar du dig?

Var nu rädd om katten.

Gottis, vad härligt att du trivs bättre på jobbet, det är du värd. Den där J har ju ärft pappas språkbegåvning han med, glöm nu inte att han är 1,5 år :lol: :lol: :lol:

Vad gott med kokoskakor, såna kan ju jag nästan äta :oops: iallafall om jag gör dom själv, utan socker.

Solnedgång på gotland, mumsig. Snart kommer vi tillbaka, då ska vi måla :cry: blä trist, men pengarna är slut, säger maken :roll: jag skulle nog kunna hitta lite för att få målningen gjord :roll:

Kramar Kristina

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Jodå, jag har det allt i åtanke att gossen min bara är 1.5 år, tro mig, jag lär mig! :D :oops:

Har du börjat med krav maga Cissii? Min make sa för nån vecka sen att han ville ta upp det igen, tränade det för några år sen o älskade det, men sen vet jag inte vad som hände, latheten tog över, hi hi. Men det verkar tufft!

Min kropp o knopp är trött, så det får väl bli bingen. Tjockokooo!

Kiki, hör av dig när ni kommer hit, looooova! :wink: :!:
Sussi

Inlägg av Sussi »

kiki skrev: Du var värd en god kantarellpaj Sussi.
:heart:

Danskurs, grönt te och meditation låter NICE!
Jannika skrev:Sussi, du är ju skrämmande huslig!
Jag vet :D Idag kokade jag 2,5 liter vinbärssaft! Jag vet inte vad det är med mig, har väl åkt på nån gröna-vågen-släng ;)
Jannika skrev:Nu är snöglingorna beställda Sussi! Jag dealade till mig en fraktkostnad på tjugo spänn istället för 179 hutlösa kronor. Mina månader av prutande i Indien har satt sina spår, haha!
Snyggt jobbat tjejen! Puss!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Nu är snöglingorna beställda Sussi!
Jannika, vad är "snöglingor"?

Har inte varit aktiv alls här inne på sista tiden eftersom jag är så fasligt trött. Men tack alla för era hejarop och hälsningar vad gäller min sista strålbehandling!!! Det känns riktigt bra ska ni veta! :D :D :D :D

Märker att flera av er har börjat jobba. Säkert blandade känslor kring detta. Jag har gått igenom en berg och dalbana av tankar och känslor inför min jobbstart. Precis som du Tinis så blir det en hel del tankar kring:

Vad vill jag?
Vad kan jag?
Vad ska jag ägna detta värdefulla (och ruggigt ömtåliga) liv till?

Så för mig har det inte bara varit att gå tillbaka till det gamla vanliga jobbet efter den här resan. Men vet ni vad, nu har jag äntligen bestämt mig och det känns skönt. För ni vet ju hur jobbigt det är innan man liksom har tagit det där beslutet.

Men nu vet jag och det känns bra!

Kram till er alla! /Ottilia :heart:
Mamma till flicka född 040903.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ottilia skrev:Citat:
Nu är snöglingorna beställda Sussi!
Jannika, vad är "snöglingor"?
Ja, hrmm... det kan man ju verkligen undra! :roll: :oops:
Tryckfelsnisse var visst på promis just då; snöFLINGOR ska det vara.

Jag är svårt tappad på att leta på nätet så jag fick lite specialproffshjälp av Sussi. :heart:

Eftersom vi gifter oss på nyår hade jag tänkt klistra lite snajdiga snöFLINGOR på kort och kuvert och med dem en from förhoppning om riktiga till den stora dagen. Annars får vi nöja oss med de på korten, haha!

Jisses, vad jag börjar känna mig stressad! Massor att göra men jag tar mig inte för nånting! JÄTTEdålig kombi. Och JÄTTEtypiskt mig. Sen, när det nästan är försent gör jag ett ryck och brukar ro det i hamn med livet som insats. :shock: JÄTTEjobbig kombi att ha. :lol: Det är då jag brukar bli smal och slank av bara farten. Skulle föredra att vara planerad och färdig i god tid och lite trivseltjock mer jämnt fördelat över livet. :wink:

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Och hur ego får man vara? Jag läste bara första raden. :oops: Lycka till med ditt "nya" liv Ottilia! Vilken resa. :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Vad spännande med alla jobbförändringar, det ligger förändring i luften, men jag blir så himla nyfiken Ottilia, vad ska du göra?

Själv har jag bestämt att jag ska gå en kurs i symbolpedagogik, haha mambojambo ska bli superkul, börjar i oktober med en vecka sen är nästa vecka i februari nästa år, lagom tempo :lol: :lol: Ska bli kul att komma tillbaka till min gamla skola, väddö folkhögskola där jag tillbringade 3 år i ett tamt försök att dricka lite mindre alkohol :shock: Det gick inte så bra, jag har aldrig sett så mycket alkohol och droger i mitt liv som den drogfria skolan. Men det var ändå där allting började mycket kärlek har jag till alla fantastiska lärare och elever vilka jag har kontakt med många än idag. Felix t.ex går nu i samma klass som en kille som han gick på dagis med och vi umgicks mycket med på den tiden, grabben hade sagt att han var "arg" på Felix för att vi flyttad därifrån, haha det är 10 år sedan, gulligt av en 16-åring, lite kärleksförklaring.

Mio skruttan och hennes öron :cry: :cry: I våras fick vi remiss för rör i hennes små öron, jag har ju bra erfarenheter av rör då Felix fick i 2-års åldern och då började prata :lol: Men hur som så avbokade vi den tiden vi fått till i början av augusti för hon var ju så frisk ungen. Men nu en lång seg förkylning och en ledsen och trött (sover 15-timmar per dygn) örondoktor Olle igår och massa vätska bakom trumhinnan, inte konstigt att hon är hängig. Nu har jag ringt igen för att boka på tiden, vi fick tid den 26/9 men står också på väntelista och hoppas på en tidigare tid. Nu så blir det av.

Kramar till alla

Social delaktighet
kvacke

Inlägg av kvacke »

:-({|= \:D/ :-({|=

IDAG ÄR DET INGEN VANLIG DAG FÖR IDAG HAR KIKI FÖDELSEDAG HURRA, HURRA, HURRA!!

:-({|= \:D/ :-({|=
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Jannika

Inlägg av Jannika »

Grattis kiki! :heart: :D

Kram Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: Grattis till kiki på 27-årsdagen :wink: :!: :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ab73

Inlägg av ab73 »

Grattis :heart: :-({|=
Mamma till fartfylld son född i dec 05
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"