... hur började förlossnignen...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Underbara Nancy och Fjällmor! :heart:

Jag har knappt sovit inatt tack vare halsontet. :(

Kommer alltså inte hänga här idag, utan bäddar ner mig i sängen med Atlantis-boken. :(

Klurar på rim medan jag ligger där... :wink:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Päivi skrev: Jag har knappt sovit inatt tack vare halsontet. :(
Usch då, som grädde på moset, liksom :roll: Och tyvärr får du nog vänta med att föda barn tills du är frisk - det brukar inte komma igång om man är sjuk :( Så kurera dig med massor av c-vitamin och sömn, så du får åka nångång :wink:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Tina-Stina

Inlägg av Tina-Stina »

Åååå!
väntar med spänning!
Håller tummarna för dej Päivi!!
Jag har traskat över tiden med båda mina små troll.. :lol: 3 resp 2 veckor...
Bebis innan jul?? Har ni förresten några namn?? :D
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Ett hjärta tillbaka Päivi :heart:

Passa på att skaffa dig en riktigt bra bok så går tiden snabbare...Snart så kommer väntan att vara glömd och du kommer att svara andra som väntar otåligt med hur länge du gick över/detaljer etc. :wink:

Krya på dig och kram :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Är man forumberoende så är man... :thumbsup:

Jag har ett boktips till alla som gillar lite historiska böcker eller böcker som har anknytning i historia:

"Atlantis hemlighet" av David Gibbins. Uppbygd på lite samma sätt som Da Vinci-koden" ifall man gillar den sortens litteratur...

Tina-Stina, Susanne; tack för uppmuntran :heart: - vi har våra namnförslag klara, men vill se det lilla livet först innan vi vet säkert... så tyvärr - jag säger inget... :P
Gäst

Inlägg av Gäst »

P.S. Mia, duger clementiner som C-vitamin källa..? :roll: Frossar... =P~

Har annars sovit middag tillsammans med gossen idag.. D.S.
Gäst

Inlägg av Gäst »

En lite bättre natt - sov fram tills tjugo över två innan halsontet väckte mig. :x På dagen slipper jag ha ont - så då är det väl djupandningen som gör att jag får ont på natten...

Hur är det nu - det finns ingen här som har fött med någon (lindrig) sjukdom på halsen? :shock: Känner de små liven på sig att det inte är läge att komma just då, eller är det den egna kroppen som säger ifrån..? :roll:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Päivi skrev: Känner de små liven på sig att det inte är läge att komma just då, eller är det den egna kroppen som säger ifrån..? :roll:
Min bm sa att det var den egna kroppen som sa i från, men det finns säkert undantag från den regeln :wink: Fortsätt du med dina clementiner :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Päivi :D !

Jag och Nancy har bestämt att det är läge att föda snart, så att du kan ta emot besök i början på januari 8) :!: Fast å andra sidan, så blev jag sjuk när jag gått en vecka över tiden, och fick vänta 5 dagar till. Dagen innan förlossningen kände jag mig riktigt kry igen. VIlket skulle betyda att du får vänta några dagar till.

Hur bebis billing än väljer att göra, så önskar jag att du snart blir frisk i halsen och att ni har mysiga julförberedelser hemma hos er!

Ja, jag borde komma med en jordbävningshistoria till. Men har nog inga fler. Inga skredhistorier heller, men jag känner hur arbetsmarknaden öppnar sig nu! Kommer ni ihåg vad jag skrev 14 dec i just denna tråd:
JennyH skrev: Nu, mina vänner, är en spännande tid för naturgeografer :!: Skredrisken stor, dåliga varnings- och larmsystem. Hmmm, kanske ljusnar det på min arbetsmarknad ändå :roll: 8) . Om just sådant här handlade mitt exjobb i Chile, om hur stor regnmängd som krävdes för skred. Jag kanske ändå valde rätt bransch, i slutändan :twisted: .
Och nu - E6 har skredat ner i en bäckravin, pga mycket regn! Häpp! /LO, jobbar inte du på Vägverket? Kan inte du tipsa om mig :wink: :?:

Nu måste jag städa... :roll:
Jannika

Inlägg av Jannika »

... och ingen bebbe, nä.

Då önskar jag God Jul och Gott Nytt År! :santa:
Gäst

Inlägg av Gäst »

... passar på att önska alla underbara människor i den här tråden en riktigt god jul - skulle inte tro att ni hänger här så mycket de närmaste dagarna.. :wink:

Jenny - besök i början av januari låter Mycket Trevligt - ser fram emot detta!

Ho-ho-ho, alla! :santa:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jag har fött med bedrövlig förkylning :wink:

Ville bara muntra upp dig med en liten historia från förra julen:
Vi satt och berättade om all julmat man äter när man träffas på julen:
"Köttbullar, sill, korv, jansson..." Då brister Ida ut "Jag vill inte sitta jämte Jansson, jag vill sitta jämte mamma!"

God Jul på dig, din glädjespridare, om vi nu inte hör av dig på Forumet innan(skulle förvåna mig! :wink: )! :D :heart: :santa:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Ville bara skicka en krya-på-dig-kram :heart:

:santa:
ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Pääääiiiiviiiiiii :!:

Jag är hemma heeela julen :wink: :heart: :lol:

He' bar' å hojt!

Stor Julekram
:santa: :heart: :santa:

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Så BRA! DET är jag med... :roll:

.. tror jag... :-k