Och Algotsmamma, jag blev jätteglad över ditt fina inlägg
Nu är vi på dag 3 med flyttat schema och Z är fortfarande jätteförkyld MEN han är den tappraste lille sjukling jag kan tänka mig och vi håller de nya tiderna
Inatt sov han trots hosta och tätt näsa under dagen som en gråsten från 19.30 till 07.20
Jag är så stolt, både över mig själv och över honom!
De två nätterna innan dess har varit lite kaos från 5-tiden till 7-tiden men jag har verkligen gjort mitt yttersta för att vara lugn, trygg, säker och har bara haft en tanke i mitt huvud FÖRMEDLA ALL SÄKERHET DU KAN UPPBÅDA TILL DIN LILLE SON SOM FAKTISKT BEHÖVER SOVA.
Han har förstås behövt extra tillsyn i och med förkylningen, jag tycker det är viktigt att gå in och se så att han inte är varm och har feber eller är tätt i näsan men jag har inte rusat in och ut utan varit inne och förmedlat lugn, gett näsdroppar och sen ramsat mig ut. Efter det har det varit husljud som fått ta över. Trots att det varit jobbigt så har det känts som att verktygen varit viktigare än någonsin vilket säkert lett till att jag ramsat med fullständig övertygelse när nya uppvak dykt upp. Faktum är att trots att det varit skitjobbigt så har han somnat om i omgångar och sen till sist sovit tills det varit dags för ny godmorgontid 07.30.
Ingen feber så då kan vi gå ut och njuta av den härliga höstluften, väl påklädd med ny pälsmössa är han den lille juvelen