Melodifestival -09

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Det är ju det bästa med hela eurovisionen, tycker vi här hemma.
Men årets besättning var lite märklig tycker jag.

Varför inte samla ihop ett gäng svenskar med olika bakgrund. VIsst har ju alla i panelen olika bakgrund, men jag menar mer etnisk.
Och jag trodde att Christer Lindarv kanske skulle ha lite roliga kommentarer men han är ju bara en gammal gubbe. Det låter inte som det gjorde för 20 år sedan och då är det inte bra.

Och att de inte fattar att man inte kan bry sig om att lyssna på det engelska uttalet i östeuropas bidrag. De bryr sig inte. Det är bara vi som vill låta så amerikanskt perfekt. Det spelar ingen roll där ute.

Jaja. Det ska bli spännande. Ingen låt idag som vi föll för direkt.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Ja inte var det så jätterolig panel denna gång. Och ingen låt som föll direkt i smaken även om vissa hade medryckande toner. Och Sveriges bidrag är ju bra gjort, men jag tror det antingen blir bland toppen eller botten. :?
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Jag har nu verkligen börjat gilla Norges låt! Ja ja...något gnällig men den har ös och hans framträdande är ju så bra. Har hört den på radion och dansat till den och efter kvällens program så tror jag som panelen och er som redan sagt det långt innan, Norge vinner! :D

En del låtar måste jag se och lyssna på några gånger innan jag tycker om dem. :roll: Jag tycker Malenas framträdande är jättebra också, men när jag såg den första gången så gjorde jag denna gubben :sleep: .

Velig...jag? :? 8-[
Hege

Inlägg av Hege »

Jag tror SVT är redd för Norge...

Och det tror jeg för att de i går lät Norges bidrag komma genom rutan med det uslaste ljudet jag någonsin har hört. Jag kännde knapt igen låten!

Men visst är han underbar? Och visst blir man lycklig?! (Jag börjar gilla Christer Lindarw nu...)

Hur många poeng var det Norge fick av panelen nu igen....?? :wink:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

HOOOHOOO 8-[

Har alla schlagermännskor svimmat av?

Det smäller ju i helgen, har ni koll på artisterna? Jag har kikat lite halvhjärtat på de två kvalen, och tycker det mesta är sk-t, faktiskt... Men det brukar ändra sig när man väl sitter där på lördagskvällen :wink: .

Jag måste få berätta nåt väldigt komiskt: i måndags satt jag i godan ro och pratade med storbarna som precis kommit hem från skolan.
Telefonen ringer och det var skyddat nummer, vilket brukar betyda telefonförsäljare :roll: och Rickard skyndade sig att svara med sin barskaste stämma (han tycker jag är aaalldeles för mesig mot dem :wink: ).
Men han räckte mig luren rätt snabbt, och jag svarade.

En kvinna presenterade sig med namn och att hon ringde från Sveriges radio, P3. Hon hade läst min blogg och sett att jag skrivit om mellon, och undrade om jag ville vara med i direktsändning dagen efter och tycka till om de båda kommande semifinalerna :shock: .

Alltså, jag hade bara hört Sveriges och Norges bidrag vid det laget, och det berättade jag för henne. Jag hade knappast nåt smart att komma med, inga reflektioner alls... "jag kan ju prata med dig EFTER bägge semifinalerna" sa jag, men nä, då skulle de inte ha nåt program :wink:

Så jag tackade nej, och ni ska tro att barna satt och väntade på förklaring vem jag pratat med när jag la på :lol: ... Ja, ibland händer verkligen oväntade saker!

Imorrn blir det massa gott att äta, och tummar som hålls för Sverige. Jag tror vi har rätt bra chans!

:-({|= \:D/ :-({|=
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D wow Mia, du kunde ha blivit expertkommentator! :wink: vilken grej!
Jag har sett början på båda semifinalerna, mest för att sällskapa med mannen, som av nån anledning gärna ville titta. Kanske att jag orkar se åtminstone en del av finalen, men inte tror jag att jag orkar genom omröstningen... Efter alla svenska delfinaler har jag fått lite lätt överdos av mello tror jag...
Men heja Malena! \:D/
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Stilla skrev::D wow Mia, du kunde ha blivit expertkommentator! :wink: vilken grej!
Haha, ja, det hade nog blivit en... intressant grej :mrgreen: men barna var lite sur på mig, de tyckte jag skulle ha tackat ja och surrat på lite :roll: . Jag tror P3 ska vara glad att barnen inte fick bestämma :wink: :lol:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag har kollat båda semifinalerna och tycker faktiskt inte att det är så dåligt.
Har några favoriter. Den vitryske norrmannen lär ju vinna något annat vore ju sensation. Den är ju liksom way over alla andra. Den utstrålningen han och den dramatik som numret bjuder på tycker jag är outstanding. Inget annat är i närheten.
Sedan kommer det ett gäng på andra plats - Ukraina, Turkiet, Armenien, Sverige och säkert några till som jag inte kommer på nu. Visst finns det några kalkoner och några riktigt trista, men tyvärr tror jag t.ex. att Island kommer att få en del röster. Hon är ju söt och sjunger bra, men gud så tråkigt.

Jaja vi får se helt enkelt :D

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Heeeeej! Klart jag har koll ( i varje fall tycker jag det själv och har aldrig brytt mig så mycket )! Jag har lyssnat och lyssnat. Norge gillar jag ju och jag tror den vinner. Men min favorit är Azerbajdzjan! Island är bra också, fast jag har svårare för lugnare låtar. Annars finns det en hel del bidrag som är bra. Och bättre blir de ju mer man lyssnar. I morgon smäller det! Malena kan nog komma rätt bra men jag tror inte hon vinner. 8)

Miar70: Häftigt!!! :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:shock: Jag drömde inatt att Island vann :shock:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

miar70: Tänk om det var en sanndröm! Jag har ännu inte börjat drömma om det. :lol:

Nu laddas det för fullt här hemma. Sambon tror väl att jag blivit tokig. Igår spelade jag en massa låtar för svärmor så nu är hon också inne i det. Hon ska jobba i kväll så jag för sms:a och tala om hur det går för våra favoriter. :D
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Hejar på Island :D Annars skrattar jag gott åt Serbiens bidrag :lol:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Azerbajdzjan glömde jag! Den är bland mina tvåor :D

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nu tippar jag topp tre, någon som är med :D ?
1. Norge
2. Azerbajdzjan
3. Turkiet

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Jag tror det blir:

1. Norge
2. Azerbajdzjan
3. Island

Men sen verkar ju folk gilla den där skrikiga saken ( glömt vilket land ) som står vid några stora hjul och dansar :roll: . Och Grekland, det är ju bara för överarbetat tycker jag.

Bosnien kan ju komma rätt högt också, och kanske Albanien?
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"