Hej Mia! Jag håller med om vad Johanna skriver, och tycker: svara på frågorna vid minsta pip (medelst buff) första natten. Den biten tyckte jag inte blev så svår, trots allt - fast jag vagnade ju istället för att buffa, men principen är ju den samma. Du & Selma kommer ju också att ha hjälp av hennes nyvunna aptit och piggare och gladare dag, som ni hinner etablera under veckan. Kom ihåg att satsa på att hon ska ha KUL!

Det jag tyckte var svårt var att börja backa... men det där jag gjorde, att skriva ut Torsmammas pepptråd och tejpa upp den på köksdörren och så konsultera den sedan när jag var helt sömnrusig istället för att göra något förhastat, kändes faktiskt rätt bra. Då hann jag liksom komma till sans och tänka igenom vad jag ville göra. Pepptråden:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=12068
Sedan ville jag säga att jag förstår det där med att maken hänger omkring och väntar på klartecken - min man har heller aldrig riktigt fattat när man ska ramsa och när man ska gå in, och ibland tar han sig inte tid att lyssna för att skilja mellan ilskevrål och rop på hjälp (förmodligen för att jag styr och ställer nåt så vansinnigt att han aldrig har behövt lära sig ordentligt

). Men rent praktiskt har jag löst det så att jag har tagit nätterna i allmänhet, och sedan har han fått hugga i emellan så att jag hinner ikapp - om ni kör på helgen, och du har bestämt dig för att amma kl 7, räcker du sedan med varm hand över barnet till honom vid halv 8, och går och sover en och en halv timme. T ex. För även om första natten kan bli tuff så är det ju sällan hela natten flera nätter som du måste härda ut, man hinner ju få in små sömnryck mellan varven. Ett annat sätt kan vara om maken tar den första natten, den då det bara ska buffas vid första pip. För då är det ju inga direkta val att göra och mindre att lyssna av och ta ställning till.
Hur du än gör så lycka till!
Återkom gärna och bolla mer!