Jag står tyvärr helt stilla MEN jag är inte ledsen för jag vet att det kommer ett ras snart för jag har vart på 2 st morgon spinningpass-FÖRE frukost, ett pilatspass, 2 ridturer och 2 promenader, så jag kan tänka mig att musklerna samlar lite vätska nu när jag startat om träningen igen!
Expedition viktväktarna, säsong 2.
Hejsan!
Jag står tyvärr helt stilla MEN jag är inte ledsen för jag vet att det kommer ett ras snart för jag har vart på 2 st morgon spinningpass-FÖRE frukost, ett pilatspass, 2 ridturer och 2 promenader, så jag kan tänka mig att musklerna samlar lite vätska nu när jag startat om träningen igen!
Såg att jag missat förra veckan sammanställning, fy på mig! Fixar en ny ikväll!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Bra jobbat, Päivi =D>
Här är det en
platå som sitter i... +-0 igen...
Pratade med instruktören där jag tränar, och hon menar att det tar TRE år för kroppen att ställa in sig på en trivselvikt, och har man (som jag
) vägt ungefär det här i flera år, så går det mycket tyngre att minska i vikt
Likaså tar det sen tre år att få kroppen att fatta att man ska väga mindre, det är därför det är så svårt att hålla vikten nere och inte gå upp igen, om man förlorat mycket i vikt efter att ha vägt myckte länge...
Däremot har jag minskat i omfång (tack och lov) så jag får väl tro att den myckna träningen har omvandlat fettet till några stackars muskler i alla fall
kram Mia
Här är det en
Pratade med instruktören där jag tränar, och hon menar att det tar TRE år för kroppen att ställa in sig på en trivselvikt, och har man (som jag
Likaså tar det sen tre år att få kroppen att fatta att man ska väga mindre, det är därför det är så svårt att hålla vikten nere och inte gå upp igen, om man förlorat mycket i vikt efter att ha vägt myckte länge...
Däremot har jag minskat i omfång (tack och lov) så jag får väl tro att den myckna träningen har omvandlat fettet till några stackars muskler i alla fall
kram Mia
-
Lillamolntuss
-10 kg! \:D/
Bara 1/3 kvar
Lillamolntuss:
Kvar till målvikt -4,9 kg
Målvikttidpunkt: Nyår
Viktnedgång denna vecka: -0,9 kg
Sammanlagd viktnedgång: - 10,1 kg
Start datum: 29/6
Bara 1/3 kvar
Lillamolntuss:
Kvar till målvikt -4,9 kg
Målvikttidpunkt: Nyår
Viktnedgång denna vecka: -0,9 kg
Sammanlagd viktnedgång: - 10,1 kg
Start datum: 29/6
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
-
Lillamolntuss
-
Nancy
Jag brukar vara den som efterlyser mera tjo och pepp \:D/ till varandra i tråden och så har jag själv lyst med min frånvaro :-s
Vill skicka stora beundrande kramar och lika stora tröstande sådana till de som behöver.
Skickar en stor kram till mig själv också för det är ruskigt synd om mig. Varför då? Jo, jag har inte fyllt i allt jag äter och då blir det som denna vecka; +- 0. Samma vikt som förra veckan således, 56,7 kg.
Jaha, varför är det så synd om henne då, hon har väl bara sig själv att skylla... Just därför
Har inte ens nån ANNAN att skylla på och då är det ju ENBART mitt eget fel
8)
Äh, nya tag till nästa fredag. *Kavlar upp ärmarna, håller in magen, sträcker på mig à la Päivis girafftänk och vrålar "VE den som mesar sig" i alla de tonarter [-X
O:)*
Love from Nancy
Vill skicka stora beundrande kramar och lika stora tröstande sådana till de som behöver.
Skickar en stor kram till mig själv också för det är ruskigt synd om mig. Varför då? Jo, jag har inte fyllt i allt jag äter och då blir det som denna vecka; +- 0. Samma vikt som förra veckan således, 56,7 kg.
Jaha, varför är det så synd om henne då, hon har väl bara sig själv att skylla... Just därför
-
Lillamolntuss
En fråga... är det någon mer än jag som skulle tycka att det var en bra idé att lägga till vilket BMI vi siktar på i sammanställningen?
Min målvikt ligger på BMI 21,8
Formel: Vikt/Längd i meter/Längd i meter (Ex: 63/1,7/1,7 = 21,8)
Min målvikt ligger på BMI 21,8
Formel: Vikt/Längd i meter/Längd i meter (Ex: 63/1,7/1,7 = 21,8)
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
-
Lillamolntuss
Hej alla
En liten invägning i all hast. Mamma tittade just förbi
. Hon bor ju bara 35 mil bort...
Har inte haft energi till något för både jag och lillemannen fick prenicillin efter att ha varit sjuka i 5 veckor...segt.
Men det börjar lätta.
Vågen var dock lite sur -0.1
men så är det. Jag är ganska nöjd ändå för i tisdags gick jag i min riktiga snygge-kostym och kände mig våldsamt välklädd och tjusig.
Nu satt den kanske inte riktigt som förrut men helt OK.
Lillamolntuss en fråga (och beröm förstås =D> ): När de sade att du skulle äta mer fett - var det då utöver pointsen eller inom
Duktiga ni är alla =D>
Mia - jag tror det precis är så och det är inte så roligt att se allt så långsiktigt men man får tänka på hur man kommer att må i framtiden. För alltid. Du är sååå duktig
Och Duggan - den träningen är ju fantastisk - och tack för listorna. Lua - är det inte så att det blir svårare och svårare ju mindre kvar
Nancy - skriv upp [-X Och Päivi - det var din magiska gräns det va
=D>
Kram alla
En liten invägning i all hast. Mamma tittade just förbi
Vågen var dock lite sur -0.1
Lillamolntuss en fråga (och beröm förstås =D> ): När de sade att du skulle äta mer fett - var det då utöver pointsen eller inom
Duktiga ni är alla =D>
Mia - jag tror det precis är så och det är inte så roligt att se allt så långsiktigt men man får tänka på hur man kommer att må i framtiden. För alltid. Du är sååå duktig
Kram alla
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
-
Lillamolntuss
Ni är så duktiga allihop (oavsett viktnedgång eller inte, ni är ju i alla fall på banan!)!
Jag tar en kortare time-out. Det har varit på väg ett tag och nu har jag bestämt mig. Jag fortsätter att leva enligt VV men vill inte ha pressen av att väga mig just nu. Nästa vecka ska jag åka på semester och efter det är planen att åter uppsöka VV, som jag inte har vägt mig hos sedan i somras.
I'll be back!
Jag tar en kortare time-out. Det har varit på väg ett tag och nu har jag bestämt mig. Jag fortsätter att leva enligt VV men vill inte ha pressen av att väga mig just nu. Nästa vecka ska jag åka på semester och efter det är planen att åter uppsöka VV, som jag inte har vägt mig hos sedan i somras.
I'll be back!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
-
Nancy
Vikt: 56,3 kg. Dvs minus 0,4, en högst modest minskning MEN om man ser det totala så blir det ju hela 5 kg jag gått ned
Har inte tagit Susannes åthutning på allvar (tack
Måste berätta att jag gick upp 15 kg under Lussi-graviditeten och nu har jag gått ned 14,2 av dem
Nu är det snart dags att ta itu med Leia-graviditeten...
Hur har det gått för er andra
Och STOR kram till Gablex som redan är hett efterlängtad
Kram från Nancy