Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

blomman skrev:Jannika, sånt där med järnvägar är ju hur otäckt som helst! Hu.. skönt det gick bra. Skulle han gå efter er eller var han bara ute på strövtåg?
Ja, alltså, darlingen hade frågat om han ville laga lite mat med honom och Nella men han höll på med nåt i lekstugan och ville inte komma in just då. Darlingen hade då sagt att han fick vara ute en stund till innan han skulle komma in. På den "stunden" hann Milo tycka att det var orättvist att han inte fick följa med till affären och begav sig helt sonika iväg för att sluta upp. Tror jag. Det var inte riktigt läge att utveckla det där när det hände och efteråt minns han inte riktigt hur han tänkte enligt honom själv. Vi bor precis vid järnvägsövergången och sen är det ett par hundra m bara till affären. Så även om Milo hade stått mitt på spåret så hade vi hunnit tillbaka och hittat honom om inte tanten varit i närheten. Jag kan ju tillägga att vi aldrig haft en enda "rymning" whatsoever härifrån från nåt barn varken före eller efter den här incidenten. Det är bara hönsen som rymmer för jämnan. Vi har högt staket runt hela gården och grindar för bilparkeringen och entrén (som barnen kan öppna men inte gör). Ibland vill barnen cykla på gatan utanför men då är alltid en vuxen med så de skulle inte ens överväga att göra det utan att fråga först.

Jag tror helt enkelt att Milo inte förstod varför alla utom HAN skulle till affären (pappa och Nella var inne och räknades liksom inte), vi gör ju jämt allt ihop annars. :roll: :lol: Både Nike och Jander hade varit ute innan. Flocken försvann liksom. :(
LO skrev:Åh vad jag längtar efter er allihop :heart: när jag läser vad ni skriver. Vore kul att kunna träffas allihop på ett galet läger, men det blev inte så iår i alla fall. Inte för mig.
Gärna för mig! Jag vågar mig inte på Annas Medtag-Barn-Camp för jag tvivlar på att mina skulle sova i massgrupp på Logen med fjösig mörkläggning a la tunn plastsäck mitt i sommarljuset. Jag tänker inte ens chansa, haha! :lol: Så SS är inte mina gurkor och jag vill inte bli utskälld för att mina barn håller alla andra vakna. :wink: Men gärna organiserat kaos i någon annan form vore fab fun. :D
Men mest väntar jag på att han ska bajsa. Det är längesedan nu - många dagar... Han får ju en del ersättning, så jag funderar på om allt är som det ska. Men han klagar ju inte heller, så det borde inte vara katastrof...
:lol: När Nellas gudfar fick sin första son höll den lille bebisen sig i 22 dagar innan han släppte till! Utan gnäll. Åt och sov som vanligt (hur vanligt det nu kan bli när man är relativt ny i världen). Så Ivar har gott om tid på sig innan han slår det iaf. :lol:

En fördel med regnet är att hönsen håller sig inne och bajsar på utsatt plats. Det tackar vi för.

Roliga Disa då! Värsta bajs-ekvilibristen. Det ÄR kul att prata om bajs, det går inte att komma ifrån. Jag har jättesvårt att hålla mig för skratt när de där sköna bajsfixerade tre-åringarna drar igång.

Och darlingens "kollega" Fredrik Sträng som spelar hjälte och nästan dör uppe på K2! :shock: Jisses, 11 döda hittills. Ujujuj. :( En fullständigt galen människa i ordets positiva bemärkelse. Hans horoskop skulle jag gärna ställa.

Susanne* är du blond? Hade jag inte gissat. Mörk, kort, kurvig och långt hår står på min lista, haha!

Livia är fint, miar70. Men det är MÅNGA fler variabler som ska passa än bara förstabokstaven... :shock: :lol:

Näe, nu kommer min polare med barn och ska tillbringa em här hos oss så jag ska fixa lite mellis till alla.

Puss! Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev:Livia är fint, miar70. Men det är MÅNGA fler variabler som ska passa än bara förstabokstaven... :shock: :lol:
:lol:
Vilka är variablerna, Jannika :?: Beror det på när barnet föds, hårfärg, osv... eller är det annat du tänker på? Eller är det numerologi och sånt du är inne på? Du kan ju så mycket sånt här kul, ju! Jag är grön av avund :oops: :mrgreen:
Jannika skrev:Susanne* är du blond? Hade jag inte gissat. Mörk, kort, kurvig och långt hår står på min lista, haha!
Åh, så fel :lol: :!: Susanne Star är blond, smärt och lång! Jag har fått hur många småchocker som helst när jag träffat forumisterna irl hos AW - jag tror inte mina inre bilder stämt en enda gång :roll: :lol:

GÄSP - jag har nyss vaknat från en liten lur, det är vansinnigt skönt att sova middag ibland :!:

Nu ska jag gå och väcka lill-Frida, klockan rusar..!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sussi

Inlägg av Sussi »

Miar70 skrev:Susanne Star är blond, smärt och lång!
Men är verkligen Susanne Star LÅNG??? Blond och smärt, JA! Nog för att mitt minne är gjort av teflon, men jag minns henne som ganska kort :oops: :roll: :wink: :D

Jannika: om du fortsätter att gissa, hur ser jag ut då? :)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Sussi skrev:
Men är verkligen Susanne Star LÅNG??? Blond och smärt, JA! Nog för att mitt minne är gjort av teflon, men jag minns henne som ganska kort :oops: :roll: :wink: :D
Hehe 8) ja, iofs är ju allt över 1,62 jättelångt för mig :lol: men du har nog rätt, flaggstång vore väl synd att kalla henne :lol: ...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sussi

Inlägg av Sussi »

miar70 skrev:
Sussi skrev:
Hehe 8) ja, iofs är ju allt över 1,62 jättelångt för mig :lol: men du har nog rätt, flaggstång vore väl synd att kalla henne :lol: ...
Jag är 1,63 :lol: och jag tyckte hon var jämnlång med mig, men jag kan ha fel ;)
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hehe, Susanne STAAAAAR har förmågan att vara både smärt och kurvig på samma gång, tycker jag. Hur nu det går till :-k 8-[ :lol: Och en härligt rolig typ också :heart:

Jannika: Skrattade gott åt din ungbinges eventuella eskapader på massinkvartering :lol: 8) Vi får väl se till att haka på MamaSus idé om ett eget litet camp till nästa sommar istället, vet jag :thumbsup:

Vad gäller mer äventyrliga och livsfarliga eskapader på höga höjder så är jag tveksamt inställd. Modigt eller bara vrålkorkat :-k - jag har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker i frågan.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

"Hege-korten" vad dom ska heta på svenska... :?
Ja varför inte Hegekort?? :D
När jag får dåligt samvete över alla kort jag inte tillverkar och alla krypbanor som jag aldrig skulle göra tänker jag på dom 18 korna och 17 bebisarna. Jag hoppas mina barn utvecklar sin inneboende kraft ändå. [-o<

Och om att svara på Bebis-Grind annonsen!
Jag är nog lite anti anmärka. Även om jag är journalist själv och skriver for a living.
Skriver jag talspråk som jag gör här eller när jag skriver radiomanus, då skriver jag till exempel alltid DOM, även om jag vet regeln för de och dem.
Eller ta det här med skära, skärde, skärt som många säger (ist för skära, skar, skurit) det kan man ju tycka är hemskt eller så tar man det för vad det faktiskt är, en vidareutveckling av språket.
Som ju sker hela tiden. Har alltid skett!
Vem säger "sam" idag?
- Igår sam jag 500 meter. 8)
Nå. Inte många.

Jag gillar Liv. Helst om det skulle bli till en sån typ nu. När vi inte alls hinner... 8) :lol: Då är det ju verkligen ett litet Liv som bestämt sig för att komma.
blomman

Inlägg av blomman »

kattklo skrev:eller så tar man det för vad det faktiskt är, en vidareutveckling av språket.
Jag borde lyssna på dig.. jag är språkfascist. :lol: Och blir dessutom galen om folk felanvänder ordspråk. Som det populära "att dra alla över en kant" när det heter kam!
Jag borde tagga ner :roll: , för jag vet ju att ett språk behöver vara rörligt för att utvecklas.
kattklo

Inlägg av kattklo »

Språkfacister ÄR vanliga.
Så du är inte ensam!
Vet du fresten att RAW uppträder gratis på ett litet torg med stå-uppare från världen under den tid du är här?
Det är kulturveckan!
kiki

Inlägg av kiki »

blomman skrev:
kattklo skrev:eller så tar man det för vad det faktiskt är, en vidareutveckling av språket.
Jag borde lyssna på dig.. jag är språkfascist. :lol: Och blir dessutom galen om folk felanvänder ordspråk. Som det populära "att dra alla över en kant" när det heter kam!
Jag borde tagga ner :roll: , för jag vet ju att ett språk behöver vara rörligt för att utvecklas.
hahah GUUUUD vad jag känner igen mig. "Euro" ni vet det där man betalar med i andra länder :lol: skall (har någon bestämt) utalas Evro på svenska, gud vad jag håller på med allt och alla, och när folk säger "data" när dom menar "dator" då är jag där och upplyser :idea: vad "data" är för något och att "datorn" är något helt annat. Gud vad jobbig jag är. Men när jag själv skriver så struntar jag i alla regler. :shock:

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol:
205 cm eller 2,05 m då. Nöjd Hade inte du en nästan nyfödd bebis att ta hand om :?:
Alltså, Hege-kort. Visst. Men det säger ju inte mina barn nånting... Jag får klura. Lär-kort blir för kort och svårt. Lärasig-kort kanske? Kul-kort, kan det va nåt?

miar70, nu tänkte jag på alla NANCYS variabler. Fast jag har typ minst lika många men av annan sort, haha! Det är väldigt komplicerat när ungarna börjar trilla in. Här var några av mina:
1) Ovanligt men "enkelt" förstanamn (inga krångelstavningar)
2) Tvåstavigt
3) Tre namn sammanlagt utöver efternamn
4) Ett av tre ett namnsdagsnamn (rättviseaspekt)
5) ...vilket innebär två som INTE finns i almanackan (svårare än man tror)
6) Passa med syskonens namn
7) Passa med efternamn
8) Gärna dela nån bokstav med syskonen
9) Namn som bet nåt intressant, fint eller suttit på cool typ tex gudinna/konstnär/annat likvärdigt
10) Innehålla alla siffror numerologiskt (svååårt!)
11) Passa någorlunda astrologiskt (fast det brukar jag inte hinna bry mig om så värst)
12) Ligga bra i munnen och ha bra flyt ihop
13) Passa med peronlighet och utseende på barnet!
14) Gillas av både barnets mamma och pappa (übersvårt!)

Fast Nella fick fyra namn för Jander hade fäst sig vid det namn hon "egentligen" skulle haft - Juni - och tjurade ihop vid familjerådet, haha!

kattklo, jag håller med om märkandet aktivt men i mitt inre skriker det vid usla särskrivningar. Det framkallar klåda och andningsbesvär. Fast jag skulle inte gå så lång som 2-meterssamen och skicka ett mejl, haha! Lite roligt ändå, tycker jag. Som har eländigt usel humor. Vilket ni lär bli varse. Om ni inte redan märkt det förstås... :oops:
Jannika: Skrattade gott åt din ungbinges eventuella eskapader på massinkvartering Vi får väl se till att haka på MamaSus idé om ett eget litet camp till nästa sommar istället, vet jag
:lol: Jo. Jag är på! Med barn! Med sambos/nyblivna män! Så ni får träffa min vackra darling. :heart:
Sussi skrev:Jag är 1,63 och jag tyckte hon var jämnlång med mig, men jag kan ha fel
Ja, men det är en HEL CENTIMETER längre än miar70 så.... :D

Dig föreställer jag mig se ut ungefär som jag själv, cendréfärgat, halvlångt hår, 1,65 METER, snygg, trevlig, trivselrund och blåögd, ev brun (ja du alltså, jag vet att jag har blåa :roll: ).

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Haha! Nummer åtta i min lista blev en gubbe!
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jannika skrev:
Sussi skrev:Jag är 1,63 och jag tyckte hon var jämnlång med mig, men jag kan ha fel
Ja, men det är en HEL CENTIMETER längre än miar70 så.... :D

Dig föreställer jag mig se ut ungefär som jag själv, cendréfärgat, halvlångt hår, 1,65 METER, snygg, trevlig, trivselrund och blåögd, ev brun (ja du alltså, jag vet att jag har blåa :roll: ).
Stämmer ganska bra, speciellt snygg och trevlig :lol: ;) Håret är dock mörkt, men för tillfället slingat och snarare halvkort än halvlångt nu för tiden :D Och ögonen är bruna 8) Äh, du får se själv om 10 dagar ;)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja men äsch, längden visstew jag ju redan. Det är så mycket information att hålla reda på i den här tråden för en vimsig Alzheimer light som jag själv. :lol:

Men ögonen klippte jag! 8) (Ska förställa mig lite mallig...)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jamen särskrivningar GÅÅÅÅR ju inte på svenska. Det blir liksom en helt annan betydelse, ju! Så där får man faktiskt vara petig. Försökte påpeka på en kurs jag gick att "Aktiva småbarnsföräldrar" inte är samma sak som "Aktiva småbarns föräldrar". Vet inte om det landade....

Skrattade också gott åt det där med campen. Tanken har faktiskt slagit mig - VEM vågar åka till Anna på BB-camp och avslöja att ens ungar faktiskt inte är säkra sovare.... 8) :lol:

Men hörrni, vad korta ni är då! :wink: :lol:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"