Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tinis skrev:MEN jag måste berätta att lille Ögonsten har genomfört sina två simskoleveckor med bravur. Idag tog han Baddaren! Goa unge! :D
:heart: Heja Henning - baddaren, det är grejer det :!:

:thumbsup:

=D>
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lua

Inlägg av Lua »

Hjärtebarnskontrollanten släntrar in på scenen

- Jaha! En maratontråd, endast sporadiskt kontrollerad?? Bäst att undersöka, NOGGRANNT!

Hjärtebarnskontrollanter tar sitt formulär och sin viktiga anteckningspenna och börjar vandra omkring bland inläggen. Här och där stannar hon upp, ler stilla och ger då och då upp ett gapskratt. Ibland ser hon allvarlig ut och ibland lite fundersam.

- Dags att fånga upp maken för en omgång tandborstning, utbrister hon!

Hjärtebarnskontrollanten kramar om var och en av trådens skribenter och ger en extra lång kram till kackeltrådmamman Tinis. Sedan lämnar hon tråden, glad och varm om hjärtat.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Åh LUA :heart:

DET var länge sen!!! Så roligt att se dig igen! Nu får du inte bara släntra in såhär, utan nu vill vi ha kvar dig ju! Hoppas allt är väl och att du får rena, fina tänder nu då :wink: :lol:

KRAM!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Stilla

Inlägg av Stilla »

Tinis skrev:Stilla, då får du läsa början av den här tråden. Där diskuterade jag min uppväxt i en frikyrkobygd. Bl a... :wink:
:lol: Början? Undrar var i början? :lol: *letar*
Gäst

Inlägg av Gäst »

Heeeej fina Lua!

Varm kram återgäldas bumso! :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Leta på du, Stilla! Ganska tidigt är det.

Nu åker jag hem till Frikyrkosmåland ett par dagar :D :wink:

Ha en underbar helg alla!
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Nu har jag hittat och ögnat lite... puuuh.... en 16 sidor sådär... hela tråden lär jag aldrig komma igenom... undrar hur mycket klok och tok jag missat?? :shock: :lol:

Jag ska inte dra igång nån religionsdiskussion igen, :roll: men:
Jag är med i svenska kyrkan. Inte uppväxt i religiöst hem. Inte min man heller. Kristna har vi blivit under våra uppväxter, ungdomstider, utbildningstider ändå.
Jag upplever mig kallad till att vara kristen. Den som inte är det, kan naturligtvis komma med hur många argument som helst MOT kristendomen. Men eftersom jag har (jag veeeet, nu låter jag som en väckelsepredikant... :roll: sorry) mött Jesus, så kan jag ju inte förneka honom!?! Jag upplever en sååå stark ledning i mitt liv.
Och jag tror inte att jag med mina argument kan övertyga någon som inte är kristen om att det jag säger är sant. Inte om inte den personen vill.
Helvetet hade ni lite funderingar om där i "början" av denna tråd. Tja... det tror jag inte på, inte som en plats man kommer till för att man varit stygg. Om jag, som är en ofullkomlig människa, kan tänka så här: "Hur ska jag kunna vara lycklig i himlen i evigheters evighet, om jag vet att det finns nån enda människa som lider i helvetet lika länge, om så den personen är Hitler själv?" Tror ni då att Gud, som är kärlekens källa, kan låta någon hamna där, i "elden"? Helvetet finns nog snarare här på jorden, i kärlekslösheten och eländet, alla jordiska plågor vi drabbas av... och utsätter varandra för...
Människor är ofullkomliga, kyrkans historia är full av dessa ofullkomliga som gjort en massa dumheter. Men kristendomens budskap är: Du är älskad. Du är skapad att vara den du är. Du har ansvar, för dig själv, för din medmänniska, för skapelsen. Du blir förlåten och får försöka igen när du dummar dig.
Typ.
Nu har jag brett ut mig en stund. Var bara tvungen att säga detta.
:heart: Kraaaaam alla goa!
kiki

Inlägg av kiki »

:heart: :heart: Fint Stilla, speciellt på slutet att du är förlåten, det gillar jag. Men jag i min tro, som inte har någonting med religon att göra, tror (eller vet) att (iallafall min gud) -gud förlåter inte för han har aldrig fördömt :lol: Jag tror helt enkelt att han sitter där uppe med ett leende på läpparna och skrattar åt alla mina dumheter med visshet om att jag gör så gott jag kan.

Tack för att du delar med dig :lol:

Nu blir det spännande att se om Päjvi dyker upp :lol:

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Stilla

Inlägg av Stilla »

Nope, min Gud fördömer inte heller.
Jag tror det är vi själva som ältar gamla misslyckanden och känner oss eländiga och oälskade och... + att vi glömmer att vi faktiskt har ansvar. Gud ler. Men han kräver också, som vi gör med våra barn. Ler, kräver och förlåter. Älskar.
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Precis NU kom solen fram här på kobben. Skönt. Regn å moln är deppigt värre.
Lite slö idag efter en himmelsk afton i goda vänners sällskap, bjöd hem några vänner på mat o vin och efterrätt o kaffe...mysigt mysigt. Men dan efter är jag lite trött...ska nog vila lite nu. Dock inget java, för då kommer magen koka, jag har druckit tillräckligt.
Apropå tandborstning så drog jag med mig maken igår på lucnhen och det rekommenderas, så där spontant mitt på dan, när man har lite ork, på kvällen är man ju sluuut. He he.

Kackeltråden går i 180 ju, jag hinner inte riktigt med ju.
På tisdag börjar jag jobba, jag hoppas att tempot där inte är i samma raketfort, då kommer jag smälla av...hjälp.

Må gött. Magen kurrar. Gotlandskram från mig o säkert alla biljoner medeltidsnissar som invaderar kobben! Tjo ho.
Lua

Inlägg av Lua »

Nu får du inte bara släntra in såhär, utan nu vill vi ha kvar dig ju! Hoppas allt är väl och att du får rena, fina tänder nu då
Tänderna välborstade! Vi håller på och renoverar köket så det är svååålt att hinna kackla så särskilt. Men däremot har jag pm:at Susan och Anna om att jag kan komma som kurledare fredag-söndag. OM ingen annan kurledare kan och de tycker att det är mer till hjälp än till själp så kanske, kanske vi ses och då ska det kacklas!

Kram!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

MÄH :shock: vad KUL, Lua!!! Då kanske vi ses då :D :!: Oj, vad roligt!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Määäääääään GUUUUUUUUUUUU vaaaaa kuuuuuuuul, Lua! :D

Ja då blir det kackel vill jag lova, haha! :lol:

Puss Jannika
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Bakar kanelbullar. Nån som vill komma hit i morrn o fika?

Carpe diem, japp japp, tog sorkarna till ett nytt ställe, urtjusigt, vid Djupvik, södra Gotland, restaurang och bungalows...med en väninna o bebbe. Barna fick korv o pommes o ketchup, såg jättetrist ut, inte ens en liten gurkstav, för 70 kr. Jag tog en kycklingsallad och i denna stund kände, när vi åt, fasen vad jag kan laga god mat själv! Men det är himla trevligt att komma iväg ibland. Å, de var så goa och mysiga att ha med. Blir så varm i hjärtat av dem.

Eller så kan jag skicka upp bullarna till Gastsjön. Hm...avis var det ja!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Gotlandsmamma skrev:Eller så kan jag skicka upp bullarna till Gastsjön. Hm...avis var det ja!
Annars fanns det visst en ledig plats :wink: :!:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"