Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
blomman

Inlägg av blomman »

kiki skrev:Å Blomman ha en trevlig semester :lol: ska du träffa någon stockholmare när du är här :?:
Torsmamma, Ilindström och jag önskade att jag hinner träffa Kattklo också.. men man vet hur fort tiden går!
Men jag kommer igen!

Kram!
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej tjejer!
I går kvällskacklades det igen ju :lol: Jag låg i soffan. Har ju haft magont från och till en vecka ungefär. Var ju en sväng på förlossningen i tisdags :cry: :? i går kväll busade jag med Arvid i badet och när jag reste mig upp, knäppte det till i magen och sen fick jag värdens molvärk och smärta i benen igen :? så det var soffläge igår. Men i eftermiddag går maken på semester :heart: skall bli så mysigt att bara vara, vi tre, ett tag.

Ottilia: :lol: Ja, min syster gjorde rätt mycket kul som liten :lol: saknar henne, hon bor i Australien just nu, får väl se om vi får hem henne igen.

Vilken gullig mamma du har, de där flaskorna var ju en jättesöt present! :D

mamografi säger ni? Ja, jag är nog yngst här. Inget jag ens tänkt på :shock: :lol: men den dagen kommer ju den också 8)
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Det är så tyst här hemma....
Inga barn
Ingen make (fick åka en sväng till jobbet)
Bara jag...

Och det är så ovanligt, konstigt, underligt och TYST!
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tack för att ni påminde mig om mamografin! Hade blivit kallad i våras, men så kom strejken i vägen och de sa att de skulle skicka ut ny kallelse när strejken var över. Måste nog ringa och höra vart den tagit vägen...

Åter till arbetet :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Hej!

Här regnar det och regnar... Vad ska man äta till middag då? Har lagt fram köttfärs ("Åh vad roligt"...). Kanske gör jag nån köttfärs röra och serverar med råris? Eller så köttbullar. Nej jag orkar inte rulla... Men Maja skulle bli glad över köttbullar. :roll: Köttbullar eller köttfärsröra? :roll:

Köttfärsröra.

:arrow: Bra tjejer... Se till att ha koll på mammografin :wink:

/Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Regnar det Ottilia? Här har vi haft stråladet sol hela dagen. Fast jag gillar ju nästan regn mer :shock: :lol:

Hur gör du köttfärsröra? Verkar gott!

Maken har nyss badat Arvid. Snart välling sen grillmys för mig och maken :heart: SEMESTER! :lol: 8)

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

God'däää :P !

Idag mår jag illa, igen :lol: jippie Fast handen på hjärtat, jag skall inte klaga, det är blandade känslor inför denna sjösjuka. Jag får väl igen för alla åren där ute utan sjösjuka.

Ottilia, här har du ett smaskens recept på köttfärslimpa. Busenkel och jätte mycket smak:
500gr blandfärs
1dl grädde
1 ägg
1 msk sambal oelek
salt + peppar efter smak
225grader i ca 45 minuter, ös med spat mellan varven.
Jag brukar, då det är ca 25 min. kvar, lägga på creme fraiche smaksatt vilken som i formen runt om limpan. Då får man såsen i ett naffs också.

Eller så tar du exakt samma recept och har i feta ost (tärnat eller smulat) och gör det hela till pannbiffar som du endera grillar eller steker. Tokgott! (En pervo smiley passar in här alltså :P )

Kiki men jaaa, Gud vad roligt! En tur i Täby Centrum går alltid, det är jätte sällan jag är där nu för tiden. Av någon anledning vill jag bara vara hemma med Klimp på både em:ar och helger, men i gott sällskap drar jag mig gärna dit ner! Hojta när du har kommit hem.

:arrow: Och en träff i N-tälje med Sthlms & U-sala raringd låter toppen! Mycket bra idé :wink:

*S* ja hörni, vi och soffor på Mio. Vi är GALNA. Soffan vi har nu köpte vi för 2 år sen, på Mio. Den gången skulle vi ha en ny matta :-k Idag bestämde vi att det blir ingen mer åka-till-Mio-för-smågrejer. (Sen att den här soffan avskyr jag från den dagen den kom hem är en annan femma. Den gjorde sig S Å B R A där i butiken men inte lika bra väl hemma.)

MsSophie, inga barn hemma? Åh jag får såna där "vill ha och vill inte ha". Det skulle ju bli, som du beskriver, toktomt och ändå så ... tyst?! -Nej, jag kan inte bestämma mig.
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Glömde, det skall vara 1 stor riven lök i köttärslimpan också :!: Får icke glömmas bort.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: Herreminje vad ni har hållit igång sen sist! :lol:

Titta, där är du ju Stilla! Välkommen! :wink: :D

Ms Sophie: Det är verkligen ok! Det är så kul att du tittar in! :D. Tack för gott skratt angående Tintins kommentar. Rackarunge, som sagt! :lol:

Och angående dockmanin: Jag har en dam på dryga 1 år och 4 månader som redan säger "Gocka" och har börjat mata och pyssla om eländet. REDAN!!! :shock: Det är sonens docka och han har visst lekt lite med den då och då, men det var först när rollekarna kom på allvar, runt 3 år sådär...
Tinis: är så nyfiken på dina planer på Aktivt föräldraskap och SHN coaching. Du hade gått ledarkursen eller hur?! Hur vvar den? För mig var det en aha-upplevelse att gå "vanliga" kursen.
Jag lovar att skvallra mer när jag är igång. Det hela är för löst för att jag ska våga gå in på detaljer över nätet såhär. Men jo, jag har gått ledarkursen, men bara för 1-4 år. Den var bra och jag fick också många aha-upplevelser. Men på vissa plan var det lite tunt och i tanken fyllde jag på med Barnaboken en hel del... :wink: Anna är ju överlägsen på att beskriva olika åldrar, bemötandet av trots mm. Dessa två tillsammans - DET är hot stuff! :wink:
Ottilia skrev:Tinis: No comments... You sucker... Liiite brådmoget??? Själv sydde jag en skinnväska i lappteknik, men det ledde till en fyra. Så nu har vi korat vinnaren... Tinis!!!!
:lol: :oops: Pssst: Femman till trots så klarar jag inte av det här med sprund, Ottilia. Hilfe!!!
Kiki skrev:Tinis jag tror jag behöver dig i mitt liv, kan du inte sälja det där nyrenoverade huset och flytta lite närmare
:lol: :heart:

Nej, blivandemamma, pervokillen passade INTE där! :P
blomman skrev:Vi har gått igenom våra dåliga sidor och dragit fram allt skräp. Pestigt att inse hur man är, men lärorikt och skönt på samma gång. Jag är ganska hård av mig, när jag känner mig trängd, och har en förmåga att platta till folk i diskussioner, då jag gärna använder mig av tunga vetenskapliga ord bara för att få tyst på folk.. men nu har jag insett hur mycket roligare det är att backa lite, för då lär jag mig mer av diskussionerna istället för att vinna dem! Men shit, vad jobbigt det var att erkänna det för sig själv!
WOW!!! DUBBELWOW! Sånt här gillar jag. Starkt blomman!
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 11:13, redigerad totalt 2 gång.
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

:twisted: 8) :idea: :idea: :shock: :shock: :shock: :D

Maja har valt "gubbar" rrrrrrrttrjt655rrttftrrf5, oj nu skrevs det lite också! Go Maja. det ska börjas i tid!

Bara ett kort "uttalande" innan jag ska på strålning:

:arrow: Utan Tinis!!! :D

Vi hörs i em!
/Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Och det bidde..... INGET! Jag satt ju vid datorn för länge som vanligt.

Och så skäms jag lite :oops: . Här sitter jag och bara tror att jag kan välja om vi ska få fler barn eller inte. Det har jag ju ingen aning om! Dessutom vet jag ju att så inte är fallet för alla här i tråden. :( :heart:

Alla har vi ju vårt eget att utgå ifrån. Och mitt lilla fnutteproblem är alltså att vi hemskt gärna skulle vilja försöka oss på en trea men att jag också hemskt gärna vill försöka mig på min lilla verksamhet i höst. Kanske går det att förena, men jag vet också hur knäppt jag kan må i början...Och så har vi försäkringskassans lilla 2,5-årsgräns i huvudet. (Ja, jag SA ju att det var ett fnutteproblem).

Ottilia, bara så du vet: här kan du bre ut dig hur du vill. OM du vill. Om din sjukdom alltså. Men du väljer. Här kanske du bara vill vara Kackel-Ottilia och Sy-Ottilia? :lol:

Jag har sovit till 10 idag :shock:. Maken gör förskottsbetalning för att jag ska ta ungarna till mina föräldrar över helgen så han för heeeela huset för sig själv. Gött gött!.
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Hej! Vad betyder *S*?
Försöker lära mig språket! :lol:
Är ni bra på engelska, apropå språk?
Stilla
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Häällo Ladies!

Jaha vart skall jag börja kommentera?
Det jag minns först..

Stilla, *S* står för "skrattar" :) Allt med ** innebär att man -gör just nu-. *Asg* = asgarvar osv.
Språk, jo jag får tillstå att det är min starka sida, det sägs att endera är man språkligt eller matematiskt lagd. Jag är språk. (Maken är matematikern som jag så tokbeundrar). Hoppas att Klimp får 50/50. Själv då?

Tinis naj naj naj, jag själv tackar för din omtanke men jag anser inte att dina probs är mindre/större för att mina är mindre/större. Maj god, nu talar jag i tungor men jag syftade på dina funderingar barn nu/barn sen och hur lätt/svårt (vi) andra har att reproducera (oss) sig.
Jag tror på ödmjukhet, är man ödmjuk så kommer man långt och det vet jag att du vet :wink:
Värre är det med dem som inte har ngn förståelse överhuvudtaget för att det faktiskt inte bara är att sluta tänka på det/skaffa husdjur/hobby, bygg hus/åk på semester. SHIT såna personer får igång mig, snacka om okunnighet. *Jaha, nu blev jag förbannad också s*. Men ja, du fattar! Var glad över att ni har lätt(are) för att reproducera er, då blir jag också glad!

Inskolningen gick lika bra idag som hela veckan. Klimp behövde dock tanka lite mer idag och herreje så himla mysigt! Nästa vecka blir det nog att lämna honom några timmar där :shock: Gode Gud, skall någon annan ta hand om honom lika bra som vi?! :D

Och så borde jag starta en tråd om det hela men än så länge avrapporterar jag här: Illamåendet ÄR här. Igår kräktes jag också *yeeeih*! Men jag tycker fortfarande att väntan är värst. Jag vill vara i v13 NU så att vi får KUB-ul:a. Ivrig jag? Otålig jag? Nääääh!! O:)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Stilla, jag kan inte heller det där med *-språket. :oops: :D
Kalaskakan skrev:Igår kräktes jag också *yeeeih*!
Åh, herregud. TÄNK om jag kunde komma dit. Jag är en ingrodd spyfobiker. Vi talar ÅNGEST i stora mått om jag ens inbillar mig att jag mår illa. Hur kommer man till ett yeeeih???????? :shock: :roll:
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Jag fattar! * var jag med på, det var mer själva S jag inte visste hur jag skulle tolka. :lol:

Jag är inte jättebra på engelska. Ska snart på en kurs i fem dagar med en amerikansk kursledare. Help! Förstå skrivet är rätt ok, förstå prat är svårare och att prata engelska själv = tunghäfta...

Dessutom är det ett ord jag läst på en dekal på en bil i grannskapet, ett ord som jag inte hittar i ordboken, så... det är väl nåt slangord eller fult ord antar jag... men jag blev så nyfiken... "cunt" var det, ursäkta om jag skrev nåt fult nu... vad betyder det, nån som vet?

Tinis: Här är en spyfobiker till. Magsjuketider är värsta plågan här även om hela familjen är frisk... bara tanken på att någon KAN ha blivit smittad... bläähhh!

Stilla
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"