Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

Jaha KAKAN, som jag första gången hörde talas om på ett bibliotek i Roma på Gotland, dom hade fel på sina utlångsdatorer så jag satt innanför och läste om kakans första tid, stora tårar vällde ner för mina kinder och jag var tvungen att dela med mig så jag haffade bibliotikaren och visade henne tråden. Vad jag inte tänkte på var att hon var höggravid :oops: :shock: och hur kul var det för henne att läsa den tråden :cry: :oops: :oops: :oops: Ibland är jag bara för korkad för att få tillstånd att gå ut. Sen efter när glädjebeskedet kom :heart: :heart: ja då var ju bibliotikarien borta :cry: :? :?

Ibland är det inte lätt att vara Kristina, trots att hålet är fyllt, men beter man sig så där korkat är man väl värd massa pisk :cry: :cry: Ibland när jag skäller på mig själv brukar jag tänka att -skulle jag själla på Felix eller Mio på det sättet :?: Nä aldrig, då brukar jag bli lite snällare.
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Tinis jag är ledsen med det enda jag förstod av inlägget var vit bebitröja. Det andra var bortom min föreställningsförmåga.

Landskap och får och himmel, betar och sånt. Allt det i 3D också?!

:mrgreen:

Gode Gud, är Smulan en tjej så skall jag tvinga henne till syslöjd!
-Naaaaaw!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nämen Kiki, nu garvar jag så tårarna sprutar. Den är ju obetalbar. En Ulla Skog typ... :lol: :lol:

Jamen hur svårt var det då, Kalaskakan. Man stickar liksom ett mönster, inte 3D, dummer! :roll:

Är smulan en tjej så kan hon ju gå på prao hos mig. Ok då, hos Ottilia kanske för hon har fått ny symaskin och är kanske snäppet proffsigare än jag. Jag är inte den som är den.
cissii

Inlägg av cissii »

Ja och nu skrattar jag ihjäl mig. :lol: :lol: :lol:
Jag förstår att femman var ett faktum efter en sån uppvisning.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Jo, nu i efterhand skulle jag säga att den där bebiströjan var lite....tja... brådmogen eller lillgammal på något sätt. Mycket komiskt! :lol:

Åh, vad jag har skrattat gott. Men nu måste jag sova. Ni är bäst! :heart:
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Pardonez-moi Tinis, men skall NÅGON gå prao hos dig så är det jag \:D/
Å så drar jag med cisiii också!
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Go'natt kära ni! Och tack för himla kul kvällskackel.

Jag skall surfa vidare ty jag har sovmorgon imorgon. Känner mig superbusig även fast ögonen går i kors.

:heart:!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Godnatt darlings!

:heart:
cissii

Inlägg av cissii »

Jag godnattar mig oxå nu. Ska jobba imån jag, suuuuuck. Och jovisst vill Tinis ha symaskinsnålar i händerna ( min bror råkade faktiskt sy den fisförnäma syslöjdslärarinnan i fingret tre år efter att jag hade slutat där...) och stora stickade elefanter liggandes hemma. Som bara väntar på att bli färdigastickade, så dom kan anfalla.......då kommer jag gärna som prao. :P :P :P
Godnatt!
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej tjejer,
guuud va ni är roliga :lol: :lol: cissiis elefant höll jag på å garva ihjäl mig över, stackars dig! (och kanske lite stackars syslöjdsfröken :lol: 8) ) Jag är helt värdelös på allt vad syslöjd heter, nästan. Min mormor lärde mig att sticka när jag var 6 år. Så DET är jag ganska bra på. Funderar på att sticka nåt till kakan.... :roll: (som by the way är en gosig lillebror :heart: ) Å kakan är ju en kaka eftersom han är helt galen i kakor! :wink:

Naaaaw, kiki! Det känns i hjärtat när du skriver raderna om biblioteket. Samtidigt så är det rätt komiskt, som Tiinis också konstaterade :lol: :lol:

Det är ledsamt att ha ont, det tar på psyket, jag vet kiki. Har du funderat på att medicinera din fibro? Finns ju många som får sitt liv tillbaka. Jag känner verkligen att de gör nytta.

Ja, Tiinis! Berätta mer så fort du vill! :P (passar pervokillen här? :lol: )
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

:lol: :lol: :lol: Bara att läsa igenom ert hysteriska kvällskackel fick mig på gott morgonhumör! Jag säger då det (nu lät jag som en gammal tant)...
jo, jag hade 5:a, och det fick man genom att sticka en liten bejbitröja i vitt men göra framsidan som ett litet landskap med två får som går och betar och tittar vänt upp mot en blå himmel.
Tinis: No comments... You sucker... :wink: Liiite brådmoget??? :lol: :lol: :lol: Själv sydde jag en skinnväska i lappteknik, men det ledde till en fyra. Så nu har vi korat vinnaren... Tinis!!!! :D

Idag hörrni ska jag på min 25:e av 33 strålningar. Så nu är det snart över. Området som strålas är superrött och det kliar, så det ska bli skönt att bli av med. Annars så regnar det på här i Uppsala så efter sjukhuset så blir det bibblan för mig och Maja.

:arrow: Vad gör ni idag??

/Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
kiki

Inlägg av kiki »

Ottilia skrev: Idag hörrni ska jag på min 25:e av 33 strålningar. Så nu är det snart över. Området som strålas är superrött och det kliar, så det ska bli skönt att bli av med.
:heart: :heart: Hjältinna :heart: :heart: nedräkning dårå :lol: Hur ofta går du på strålning :?:

Det där med syslöjd :cry: jag hade en sån riktig syslöjdsfröken med knut i håret och grå och trist :cry: jag satt i fönstret mest hela tiden, hade nog inget betyg alls :shock: Sen har jag faktiskt vikarierat några ggr i Felix skola som syslöjdsfröken :lol: som tur var fanns det en elev i varje klass som var stjärna, den eleven räddade mig varje gång någon behövde hjälp :lol: :lol: Jag startade varje lektion med "Peter Karlsson och dom blå grodorna" historiern om den lilla finska pojken som blev stucken i handen med nålen av sin syslöjdsfröken.M an ska fan int va dum :!: hahahaha jag var i allafall snäll :lol:

När jag sen gifte mig var jag ju rätt vuxen, drygt 40, så då tyckte jag att det var dags att skaffa en egen symaskin :shock: Jag har aldrig fått den att fungera :oops: undertråden ni vet, nu står den på landet å samlar damm :? i gardinerna hänger det istället NÅLAR :shock: inget barn och inget djur har ännu stuckit sig trots att det är mycket nålar i tyget som hänger innanför ytterdörren som flugstoppare. Tinis jag tror jag behöver dig i mitt liv, kan du inte sälja det där nyrenoverade huset och flytta lite närmare :lol:

kramar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Hej!

Nu är jag hemkommen från strålningen och nu väntar som sagt var 8 ggr till, sen - finito! (Jag går varje dag mån-fre).

kiki: Synålar lite här och lite där... Bara det fungerar, eller hur? Annars är mitt bästa tips häftapparaten i de lägena...

Kram på er!
/Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Heej, godmorgon, godmiddag!

Idag sov jag, eller somnade om. Det är ngt med Klimp som gör att så fort jag vaknar så måste jag få gosa :heart: Så, lite gos sen begav de sig till dagis och jag somnade om. Vaknade av att de kom hem drygt 1 timme senare. Åt brunch och ville kräkas sen. Hemska och underbara känsla av att vilja må illa :shock:

Nu sover båda herrarna och jag tog en dusch för att tvätta håret, yeeih! Ser ju kvinlig ut igen *s*

Ottilia, jag har inte sagt hej ordentligt så nu säger jag Hej, ordentligt! Som du kanske såg så häpnade jag när jag såg dina fantastiska kreationer. Vad jag önskar att jag kunde sy så där [-( (Purkna 5-åringen kommer in) (Och ja, jag kan börja lära mig men du förstår, jag är en sån där Ivrig Otålig, kan jag inte sy som du och Tinis efter 3 timmar så låter jag bli).

Jag skulle dock vilja fråga dig några saker, om du inte orkar svara feel free to säga det! Jag såg/ser att du genomgår behandling för bröstcancer. Mon Dieu.. tankarna virvlar i skallen på mig.
Min mamma har haft bröstcancer, nu hann jag inte läsa igenom hela din blogg, min mamma hade den agressiva varianten som inte började i bröstet. Det vart op, cellgifter, ryggmärgstransplantation, karantän och strålning. Min mormor gick bort i bröstcancer (henne hann jag aldrig lära känna). Alltså känns det lite skrämmande minst sagt, att befinna mig inom ramen för att få det.
Får jag vara så fräck att fråga dig hur du upptäckte din? Jag ser också att det inte skiljer så många år mellan dig och mig, själv är jag 35.
Jag skall läsa ifatt i din blogg, jag vill ändå fråga dig hur du mår idag. Hur mår du?
Sen tycker jag att det är vansinnigt att kvinnor som befinner sig inom ramen för ärftligt bröstcancer inte får komma på mammografi tidigare. För flera år sen fann jag en knöl i mitt bröst.. ringde runt olika instanser och "Ohh nej, så ung får man inte cancer" "Mammografi görs endast då och då bla bla bla". Det som räddade mig var att jag befann mig ombord, jobbade till sjöss då, och fick komma till sjukhus i Tyskland, gjorde mammografi och ultraljud på en och samma dag.
De fann att det var en inflamation i mjölkkanalerna, ngt jag ALDRIG hört talas om eftersom det inte pratades om. Inte hade jag barn då, inte hade jag ammat då.

Hur som, jag tycker att det är vansinnigt!
Jag hoppas att du mår så bra du kan Ottilia och som sagt, tycker du att jag är gåpå-ig så säg bara till :wink:

Nå Ladies, vad roar ni er med en dag som denna?
Jag skall nog dra grabbarna till Mio för inköp av lampskärmar och lite barnrumsinspiration 8)
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej på er!

Dåligt drag här inne på dagarna ju :lol: :lol: Vi har precis ätit kycklinggryta med couscous och Arvid skall strax sova. Då tänkte jag ta en skål glass och sätta mig i solen med ett korsord :D Bara vila som gäller här. Vi var ute på framsidan på förmiddagen. Arvids badbalja var full med vatten och han roade sig med att hälla vatten över sig själv med vattenkannan :lol: två gånger fick vi byta kläder för det rann av honom. Dock färgade hans nya sandaler av sig, så han blev SVART om fötterna :shock: och det går inte bort. NAJS! :? :roll: så de åker tillbaka.

Vilken pärs du går igenom, Ottilia :heart: :heart: Skönt att behandlingen snart är över! *kram*

Mitt tips för icke sysugna, är såklart klisterbanden man stryker upp gardinerna med. KANON! Maken är första ansvarig för sånt här hemma. Blir så fint så fint!

Jag och min syster var ju BB-barn som små. Och vi sov som stenar på nätterna, båda två. :sleep: mamma grejade mycket hemma till sent på kvällarna och sydde en del (det kan man inte tro nu, hon hatar det! :lol: ) En sen kväll hade hon sytt klart gardiner till Karins rum och gick in och hängde upp dem (vi sov ju ändå....) Karin satte sig upp och sa med sin SUPERSKÅNSKA röst, hon var väl 4 år "MAMMA, jag vill inte haaaa de fula GANINERNA!" Sen la hon sig ner igen och fortsatte sova. På morgonen kom hon upp, glad som en solstråle "åååååh, vilka fina GANINER jag fått, mamma" :lol: :lol: så här hemma heter det inget annat än GANINER numera :wink:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"