Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Kiki :heart: känner igen alla de där tankarna. Pysket hänger inte riktigt med här heller. Som om fysiken någonsin gjort det sedan jag blev sjuk :roll: men jag tycker ändå att jag mår bättre sedan jag blev gravid. Eller snarare sedan jag började medicinera med antidepressiva. Det har gjort underverk för min fibro. För skallen med :roll: för det mesta... att gå till psykdoktorn känns så naket tycker jag. Samma med att prata med försäkringskassan. Man känner sig rätt värdelös. Min rullgardin går ner direkt... Varför skall du göra magnetröntgen igen? Har du problem med ögonen?! Trodde det hörde mer till sjögrens jag. När det gäller värme och omslag håller jag med dig, omslagen i sig känns. Men det verkar vara som så med reumatiker, att antingen tål man inte värmen eller så tål man inte kylan.. För min del är det värmen som gör mig helt galen. :?

Haha vilket fynd! Skulle din make vilja behålla dem alltså? :lol: :lol: Är han en samlare mån tro? :wink: Loppisfynd är underbart! Köpte nyligen ett par helt oanvända reebok-skor till Arvid för 30 kronor. Det var jag rätt nöjd med :D
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Såna här dagar när allt går i motvind känns det himla gött att ha vänner, irl och er på nätet så att säga. Att få ta del av era motgångar, funderingar, härliga stunder och skratt. Man får (jag rättare sagt) lite perspektiv på tillvaron. Men mitt gnäll är ju ändå mitt gnäll och ibland är det skönt att få det ur sig...hm!
Jag har nog en jäkla ångest över att börja jobba om 1 vecka. Har ju varit hemma läänge nu, snart 3 år. Känner mig så kluven och har väldigt svårt att bara ta en dag i taget. Inte springa iväg hundra mil och oroas över nåt som inte ens hänt...häpp. Jag tror väl med andra ord att jag ska få gråa hår över en natt och inte mäkta med allt...kul att jag tror så gott om mig själv...ja ja. Det ger sig.
Maken har sem i spe, med andra ord har jag inte direkt fått nån chans till återhämtning. Känner i hela min kropp att jag är superduperutmattad o ni som läst om mina äventyr (njae) i Kallsta och med araben o allt, kanske förstår att huvudet är övertröttat just nu...men men, jag jobbar med mig själv! På sön ska jag ta mig ifrån mitt hus HELA långa dagen o umgås med en go vän, ev åka till Furillen och mysa vid havet, sen laga mat o dricka vin. Tanka lite kraft.
Idag känns det som att jag bara skällt och varit irriterad. Usch vad jag tycker att det är jobbigt att vara så utmattad att jag inte orkar med mig själv, eller mina barn. Bara ligger på soffan o stirrar i taket...och får dåligt samvete över att jag inte hade tålamod med kidsen som inte vill byta blöja. Som tur ÄR är det en NY dag i morrn o för mig blir det nog tidig sängläggning.
Maken han är på jobbets verkstad o sätter på en dragkrok, ringde precis o beklagade sig över att det tar sån tid, 5 tim har han hållt på o är kanske halvvägs...vår bil är inte den nyaste...avundas honom inte, men samtidigt har iaf inte jag tjatat om att ha nån krok på bilen.

Nu har jag fått gnälla lite...nu till roligheter!

Kalaskakan, åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå vad himlans skoj att du är på tjocken! Grattis grattis! Och vad roligt att du är tillbaka. Välkommen! Hoppas att du inte försvinner igen nu...

Kiki, tänker på dig varje dag ska du veta! Jag är såå glad för att du finns och att du är du, en fantastisk kvinna!

Tinis, kul att du syr, likaså med Sussi, vad ni är kreativa! Ni inspirerar mig. Jag har bestämt mig för att gå en kurs i kalligrafi, älskar att texta!

Blomman, fick nu nån fisk på kobben?

Blivandemamman, vad kul att du är här! Kul att läsa dina rader!

Nä, nu är jag trött, till alla andra - jag älskar att läsa era inlägg!

Måste ni skriva om Gastis, jag blir så avis...

Mången kram, Linda
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Hllojs på kvällen!

Blivandemamman, taaack för gattis :heart: Ja vi tycks vara ett gäng preggosar här på forumet nu, himla skoj! Jag antar att jag f.t. är sist ut :D
Jo jag har lekt med tanken att starta en tråd där inne på Barnaväntan, jag är bara så harig och orolig att ngt skall gå galet; då finns tråden där som en påminnelse. Jaaa jag vet, ibland målar jag världen i fel färg :lol:

GotlandsM :heart: tack för återvälkomnandet och tack för grattis!
Ångest inför att börja jobba om 1v, Mon Dieu.. du, kunde jag så hade jag skickat dig min totala motsatta känsla när det begav sig för mig i februari. Jag var tvärtom, fick ångest av tanken på att inte få börja jobba. Men det kan jag ju inte...så istället berättar jag om en av mina våtaste drömmar för dig. Nämligen att checka in på Sheraton, i smyg förståss, alldeles själv bara över dagen. Bara jag, utan ljud, utan surr, utan någons vetskap *s* (Jag kollade in Grand Hotel också men de har alldeles för gammal inredningsstil för min smak :lol: därav Sheraton).
Du är inte ensam om de drömmarna om fötter på soffan, blicken upp i taket. Så jag säger det; haka på på Sheraton, om vi skall ligga hemma så pockar bara alla måsten på en och vi skulle inte kunna ligga och bara vara :P

Tiniiiis, är du på simskola än?
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

:arrow: OCH, just fpr the record så är jag mäkta sotis på er som skall till Gastsjön. *Leker purken 5-åring nu* [-(
Jag missuppfattade hela alltet i våras och ansåg mig inte kunna planera så "långt fram". Tji fick jag det hade gått kalasbra så nu får jag sitta och vara purken.

Dessutom är jag preggo så då blir jag extra purken.
Det vet stackars maken som har åkt på ett par dängor idag.
-Men jag bad om ursäkt efteråt, alla gånger. *Nickar stolt*

:mrgreen:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Sheraton, here we come! Mmmmm...än så länge så ser jag fram emot söndagen o att få göra sånt som JAG vill och tycker är skoj! Inte anpassa mig för andra...
Vilken vecka är du i Kalaskakan?

Tinis - kan du inte skicka mig fler bilder på huset? När beräknas det vara klart? Hm...

Jag som borde varit i säng nu...så blir man liksom sittande här...men det är avkoppling iaf. :roll: :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Måste få slänga in ett jättegrattis till goa Kalaskakan som snart har goa Kulan på magen :heart:
Så härligt med en liten marsbebbe! Varma kramar!!!

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

GotlandsM; oh jag önskar dig en så in i vassen skön dag på söndag då! Du har ju havet där.. Gud vad underbart. Lova att dra in extra djupa andetag av den doften för mig.
Vecka jag är i? Gudars... jag vill egentligen inte hålla reda på sånt, tiden går så förb****nat långsamt. Men eftersom jag visst håller reda; v7 (6+2).

Sova, lägga sig? Ä'ru galen? Man missar saker då vet du... *s*
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

miar70 skrev::D Måste få slänga in ett jättegrattis till goa Kalaskakan som snart har goa Kulan på magen :heart:
Så härligt med en liten marsbebbe! Varma kramar!!!

Mia
Tusen tusen tack Miar!!
:heart:
Herreje, ni får mig att känna mig rejält gravid :lol:
*Rörd*
Gäst

Inlägg av Gäst »

kiki, raring, du får förklara för mig hur man mår bra i själen men dåligt i psyket. Nu blir vi väldigt filosofiska här, men hur särskiljer man dom två? Det gör mig i alla fall ont att du inte mår bra fysiskt och psykiskt. Så vi hejar på själen då!!!

blivandemamma, jag veeeet, jag har fått helt noja på att sy om gamla vuxenkläder till barnen. Hur präktig är man inte då!!!???

Gottis, här är en till med jobbångest. Jag vill verkligen iväg från hemmet nu, det är inte det. Men jag tappar liksom tron på att jag kan, vill och vågar efter ett tag hemma. Och så är det ju så jobbigt att tvätta håret :roll:

Motvin har vi här också. Jag är så sur och tvär! Fattar inte varför. Jo, jag fattar varför. Måste igång, måste komma vidare nu med alla tankar, alla planer. Och jag famlar och trevar och blir arg på att jag inte är produktiv. Idag har jag i alla falla suttit på bibblan istället för att hänga hemma som en surtant och stört maken i hans papperi. Mycket bättre!

Alltså idag var det omänskligt på simskolan. 13 grader i luften och inte mycket mer i vattnet (det är en ouppvärmd utepool). Stackars pojken min som inte har ett enda gram fett på kroppen (väger typ 16 kg och är snart 5) frös sig blå, men var tappert med på första övningen. Sen gick han upp och dom andra också.

Kalaskakan, jag förstår om du vill ligga lite lågt ett tag till. Det skulle jag med gjort (eller kanske inte, det är inte min starka sida... :oops: ) Vänta du in smulan i lugn och ro. Marsbebbe, hmmmm... ett litet midsommarraj eller? :wink:

Kram!
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Kalaskakan: jag började ju min "preggo-tråd" på klagomuren jag :roll: så jag vet vad du menar med oro. Men du väntar ju barn! Inte missfall! Ellerhur? :heart: Å vaddå rejält preggo! Antigen är man preggo eller inte! Finns liksom inget mellanting vavava! :lol: :wink:

Gotlandsmamma: Låter som en härlig söndag du har planerat! Rödtjut är någonting jag saknar vill jag lova! När jag väntade Arvid var jag inte ett dugg sugen på någonting som innehöll alkohol, nu är jag sugen på vad som helst som innehåller lite snurr :lol:

Arvid blir 15 månader på lördag. Jag tycker den här tiden är så galet mysig med honom! Han är så otroligt klok, duktig, stor och underbar att jag blir alldeles varm i själen bara jag ser honom :heart: Också är det så många som har barn som börjar dagis nu den 18:e. Som är lika gamla :cry: jag blir lite ledsen inombords faktiskt. En vän sa till mig att hon var så glad att hon skolade in sin son när han var 14 månader, för hur jobbigt hade det inte blivit nu när han är 2 år och har en egen vilja? :shock: Nåja, skall inte debattera dagisämnet här på kacklet :wink: bara säga att jag är så glad att jag har min vackra solstråle! :D

Mamma hade fyndat skor till Arvid idag på loppis. Timberland-kängor som var helt nya och aldrig använda :shock: :shock: jag säger ALDRIG använda. 20 pix. 8) :lol: 8)

Maken spelar guitarr hero på tvn :lol: :lol: :lol: har jag gift mig med en liten pojke? Ibland är han inte äldre än 15 :wink:
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

:oops: Nääeh nu skäms jag. Jo det gör jag visst det!!
Kikiiiiii, jag missade det, missade att du inte mår bra. Berätta, lätta på trycket, aj äm all ears. Jag vill påminna om att vi kan kackla om allt möjligt här, jag må ha varit borta ändock lyssnar jag mer än gärna :wink:

Tinis, det där var nog emot ngn barnkonvention, 13 grader i luft & lika lite i vattnet.. nej neeehää aldrig att jag hade gått i. -Eller jo, för att föregå som gott exempel möjligtvis. Men jag hävdar att det ÄR emot ngn barnkonvetion!

Ang att sy; jag hade 5a i träslöjd. Alla symaskiner tvärs över klotet hatar mig, de är i maskopi hela bunten, så fort jag närmar mig en börjar den där undertråden, heter det så??, att fastna och klumpa sig i tyget. Uh-uh, träslöjd vet ja!

Men jag kollade in Otillas hemsida och jag erkänner, jag hade gett myyycket för att kunna sy så där fint.

:arrow: Eftersom jag ändå har stor kackelbehov så passar jag på att säga att jag läste tillbaka en smula och såg att vissa damer är rädda för spökerier *fniss* Det är inte jag såvida de inte händer hemma hos mig. De har hänt hemma hos mig och det är inte lika roligt!
:arrow: Men då antar jag att ni inte kollar på "Morden i Midsummer" nu då? Spökerier i skogen!
*Tihi*!
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Tinis: Jag är rätt präktig själv :wink: men symaskinen är inte min vän! Så jag imponeras av folk som kan det! Vad är det du jobbar med på bibblan förresten, eller är det något vi inte pratar om? :-$
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Haha, ställer mig till kalaskakans skara av udertråds-offer. Why liksom?! Varje gång. Symaskinen säger bara ta-ta-ta-ta så är det slut :?

Och som lite internationell politik-fascist (går det ens ihop? :lol: :lol: ) lägger jag isf att kalaskakan förmodligen refererar till artikel 24 i barnkonventionen som handlar om hälsa- och sjukvård 8) :lol:

Du, kalaskan, har du förresten lagt märke till att jag har en KAKA i magen?! :wink: de är goa de där! :lol:
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

:mrgreen: Exakt det kapitlet måste det vara Blivandemamman!
Men OJ, har jag inte gratulerat till KnasKaka i din mage gumman? Men gud jag är väckare än väck, slå i Bonniers och det finns nog en bild på mig. Jag var alldeles säker till att jag hann gratulera innan jag försvann sist.
Skip samma, här kommer ett stoooort vaaaaarmt hjärtligt GRATTIS! Jag har verkligen inte missat att se det, jag har missat att gratulera :heart:

För att vara helt ärlig så vet jag inte vad jag väntar. Nu ämnar jag inte att älta eller vältra mig i självömkan; det är de här veckorna som är värst bara. Så tills illamåendet Allan är här lullar jag mig genom dagarna :) Lekte med tanken att boka ett vul i v.8 men jag orkar inte jaga en privat gyn; så jag lullar mig igenom dagarna tills KUB-ul:et 8)

Och *fniss* nu skall vi inte ge oss in i dagisdebatt men som en spinn-off på dina rader så påbörjade vi Klimps inskolning igår O:) (Dock erkänner jag villigt att jag hade stor separationsångest!)
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Men kalasdamen! nu menade jag inte att fiska efter lyckönskningar! Jag tror visst du har grattat mig! :lol: 8) :wink: jag pratade mer om den praktiska KAKAN jag har.. som kanske har nåt gemensamt med dig, kalaskaka som du är?! :lol: Min är en lurig en. Alla kakor äter han, jag får inte en enda! Värst just nu är han på att äta kexchokladkakor! Slinker ner 2 om dagen :shock:

Haha, jasså du spinner vidare alltså?! :lol: Hur kommer det sig att det blir dagis för klimpen nu då? 8)
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"