Träning 2011!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Tilda
Kontakt:

Re: Träning 2011!

Inlägg av Tilda »

6 pass + 1 slöpass :wink: denna vecka

må: kettlebell-pass+ plankor
ti: intervall 20/40+plankor
ons: kettlebell-pass+plankor
to: backtintervall
fre: cykling 1 timme
lö: kettlebell-pass
sö: cykling 45 min, rätt så lugnt så därför ett slöpass :wink:

Älskar verkligen dessa korta men intensiva pass. Kb passena gör jag som cirkelträning och det tar ca 20 min. Men då är jag helt slut efter. Samma med intervallerna, färdiga på 15-20 min. Men de är så intensiva att man skulle inte orka mer. Känns så skönt efter att ha joggat lååånga pass i ett halvt år att nu köra dessa korta men så effektiva träningspass. Man har liksom mera tid att göra annat :D Saknar inte långdistans jogging just nu ialla fall. Men får se sen på semestern, kanske jag då ska ta nån längre joggingtur.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Tilda: Förstår att det är skönt med lite ombyte i träningen! Jag googlade på kettlebells och OJ :shock: vad det verkade tufft!!

Mina pass blev 5 st + ett lågintensivt eller vad man ska säga.

Tis: Joggade 5 km
Ons: joggade 5 km
Tors:Poweryoga 45 min
Lör: motionscykel 50 min
Sön:Poweryoga 45 min.

Det lågintensiva bestod av att jag och Per hade en härlig Göteborgsresa med Iron Maiden och hotellnatt. Fredagen på dagen tillbringade vi
med att gå, gå, och gå MASSOR i timmar i områden i alla fall jag inte utforskat så noga innan (Haga/Linnéstaden m.m) Underbart att få vara själva, man behöver vara utan barnen ibland.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej kära vänner,

Hm, jo jag vet att jag måste ta mig i kragen och bara se till att komma ut. Men det är oerhört svårt när man är så gräsligt lat som jag är. Kämpar på gör jag dock. Tycker att det är viktigt att få träningen som en vana, som en del av livet så att det inte blir stress och press för då hoppar jag över det. Om jag då börjar lite långsamt med ett bestämt pass i veckan och sen lägger till ytterligare ett så kommer det så småningom bli så att jag verkligen längtar efter och behöver och vill träna. Eller?

Så här såg veckans (förra då alltså eftersom det är måndag idag) träning ut;

Mån; boxpass på FoS
Sön: powerwalk 1 tim med hundarna (fast enligt Pappan heter det inte powerwalk när man bor i skogen, det heter tydligen bara det när man bor i stan. :wink: Vi provade på några andra tänkbara namn men hamnade bara i en massa fåniga träsk som ledde till asflabb så även de musklerna fick lite extra träning)

Denna vecka blir det inget boxpass för Pappan ska ut med sitt springgäng, istället blir det ett pass på torsdag som hette intervall-Flex om jag minns rätt. Ska ut på en sk lantlig powerwalk också.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

SusanD skrev: Sön: powerwalk 1 tim med hundarna (fast enligt Pappan heter det inte powerwalk när man bor i skogen, det heter tydligen bara det när man bor i stan. :wink: Vi provade på några andra tänkbara namn men hamnade bara i en massa fåniga träsk som ledde till asflabb så även de musklerna fick lite extra träning)
:lol: Jag är rätt konservativ av mig så jag skulle förmodligen inte komma på nåt bättre än en rask promenad....

Jag har tränat fyra gånger:
måndag: jogging 4 km, 23 min
tisdag: simning 2 km, 1h 8 min
onsdag: joggning 30 min (5 km?)
lördag: promenad (kan inte kallas powerwalk trots att det var i en storstad) i en herrans massa timmar; jag har fortfarande träningsvärk i vaderna. :shock: Dessvärre lyckades jag också bränna mig så till den milda grad på solen att jag fortfarande också har ömma och illröda axlar så nu vågar jag bara hålla mig i skuggan.... :^o Detta var knappast första gången jag, med min illvita svenska hy, missbedömer min solkänslighet, men jag HOPPAS verkligen att det kan få vara den sista - såhär vill jag aldrig mer känna mig! [-X
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Jag lägger in en rapport redan idag för nu börjar vår semester. Vi ska resa till Spanien idag :D

Det blev 3 kettlebellpass denna vecka+lite plankor

En vän, som jag inte träffar så ofta, kommenterade mina armar en dag: "du har ju muskler på armarna" sa hon. Roligt att det syns att man tränar :)

Ha det skönt :D Jag lägger in rapporter då vi är hemma, men det blir inte varje vecka.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Tilda, vad kul!! :D :D :D Måste kännas helt fantastiskt roligt att höra! Men det bara MÅSTE ju synas på dig som kör så hårt med dina kettlebells!
Min DRÖM är att få snygga armar med konturer på, det har varit ett av mina mål de 3 senaste träningstrådarna tror jag...Men de BLIR ju inte snygga av sig själva... :oops: Och jag tycker armträning är väldigt tråkigt och statiskt... :oops:
Men jag har fått vertikala linjer på magen! DET är jag stolt över! :D

Nåväl...rapport även från mig redan idag. Vi åker till Rhodos tidigt imorgon bitti, så just imorgon lär bli träningsfritt.

Mån: Poweryoga 45 min
Tis: Poweryoga 45 min
Tors: Motionscykel 45 min
Lör: Joggade 5 km

Gummiband, träningskläder och joggingskor åker med i resväskan.
De har ett enkelt motionsrum på hotellet (har inte så sora förhoppningar om det), de har vattengympa (ska jag vara med på!) och så blir det någon joggingtur, ska minst ha 4 pass i Rhodos har jag bestämt. Man lär både äta och dricka mer än vanligt då vi har all-inclusive...

kram anna
chokladkaninen

Jag har simmat Vansbrosimmet. :D Det var rätt mesigt egentligen. :shock: 1 km på 32 min - vilket är ungefär vad det tar mig i simhallen också. Men lite skoj att vara där var det förstås ändå.

Nu ska det bli jogging för min del, inför Lidingöloppet. :wink:
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Vad duktiga ni är allihopa.
Jag är speciellt avundsjuk på Susanne som har hundar. Jag är uppväxt med hund och var alltid ute med hunden. Detta är en central del av min uppväxt.

Det är åt skogen med min träning, mathållning, rutiner med mera. Jag tar mentalt med mig jobbet hem(jobbar på psykiatriboende utsätts för passiv rökning och projiceringar hela dagarna). I dag satt jag inte ner och åt luch på jobbet. Detta händer ofta.

Nu ska jag dock ut och jogga har mitt mål midnattsloppet att sträva mot.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hur kunde det bli måndag så fort? Semestern är här och Pappan i huset är hemma och det är härligt.

Förra veckan såg ut så här;

Tis; 1 tim snabb promenad med hundarna
Tors; Intervall Flex på FoS

Naturligtvis får hundarna fler promenader men då blir det inte alltid i ett snabbt tempo och speciellt inte om barnen är med, nej då hasas det fram och det är ju trevligt det med.

Det däringa Flex-passet var en rejäl genomkörare. Jag har nog aldrig varit så trött efter ett träningspass tidigare. När jag kom hem ramlade jag ner i en fåtölj och blev där en lång stund innan jag orkade masa mig till duschen.

Denna vecka ska jag, äntligen, träffa min träningscoach igen och få mitt träningsprogram. Spännande ska det bli.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!
Hemma från en härlig Rhodosresa med all-inclusive vilket känns i kläderna... :oops: Frukosten gick bra, där doserade jag GI med ägg/bacon grönsaker.
Lunchen doserade jag rätt, men gick på ombackning OCH på desserten. :oops:
Middagen doserade jag också rätt, men samma där... :oops:
Skärpte dock till mig på dag 5 och hoppade över dessertbuffén på ena målet...Till slut på båda.
Och så gjorde de ju så vansinnigt goda PinaColadas! Bara att hämta ju... :shock: Slank ner en och annan, annars höll jag mig till rött vin.
Usch att man kan förfalla så på bara en vecka i figuren!! :evil:
Bara 1 kg. +, men är alldeles lös, stinn och sladdrig på magen :cry:

1:a morgonen joggade jag 25 min + var med på 30 min vattengympa.
Sedan blev det ytterligare 4 pass med först simning 30 min, tätt följt av vattengympan (som var tuff!)
Så 5 pass blev det! :D
Joggingen gjorde jag bara en gång...Det bara GICK inte i värmen, helt fasansfullt även tidigt på morgonen. Detr var mellan 35-40 grader.

kram anna
chokladkaninen

Jag har bara joggat en gång den här veckan.... :oops: Rädd för att få ont i benhinnorna samt är en slöhög! :oops:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej hopp,

förra veckan såg ut så här;

Måndag; boxpass på FoS
Torsdag; indoorwalking på FoS

Det sistnämnda var faktiskt riktigt, riktigt jobbigt. Någon walking handlade det minsann inte om. Man stod på en maskin och trampade och så drog man i handtag samtidigt och så var det en spak där man ställde in motståndet. Ni har kanske sett såna grejer tidigare men för mig var det första gången. Kul var det i allafall.

Min stackars träningscoach har jag fortfarande inte träffat mer än en gång, hon ligger sjuk hemma och det lär ta tid att komma på fötter igen. Undrar om det var vårt första möte som tog musten ur människan? :shock: Men så kan det ju inte vara.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Vi kom hem på må, men internet har inte fungerat förrän nu. Det blev inte så värst mycket träning på resan. För hett för att jogga, minst +30 hela tiden. Men några korta pass orkade jag med tidigt på morgonen.

3 pass förra veckan: 2 joggingturer på 30 min och ett cirkelträningspass med bl.a burpees, armhäv, knäböj,dips...

Maten har också varit sådär :? För mycket vitt bröd, goda ostar, vin, glass m.m. + 1kg i vikt men det far ju snabbt bort.

Imorgon åker vi till lande och då blir det mycket fisk och annat hälsosamt. Får se hur det blir med träningen, stugan är på en liten holme. Så om man vill jogga måste man först med båt till fastlandet. Men ro kan man ju och köra cirkelträning/styrka på stranden.

Nästa rapport blir säkert först om två veckor, har ingen internet på landet. Vilket är helt skönt det också :wink:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!
5 pass denna vecka! :D

tis: joggade 5 km
ons:poweryoga 45 min
tors: joggade 5 km
fre:pilatesmix 45 min
sön: motionscykel + gummiband 50 min

Nästa vecka är mässvecka med allt vad det innebär, det brukar inte hittas tid och ork... Åker till hantverksmässan i Båstad tors.morgon, kundbesök på vägen ner, packa upp det jag ska sälja. Låst på mässan hela helgen, kommer hem sent söndag kväll. Men jag har ju mån,tis,ons i början på veckan.

kram anna
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jösses Anna vilket tempo, jag är djupt imponerad. Kanske, kanske kommer vi förbi och besöker dig när du står på mässan. Har för mig att det är en av mina kursare som är med och arrangerar det hela.

Mån; boxpass på FoS

Hm, räknas det månne att ha varit i Danmark och burit en unge i selen på magen, ryggsäck på ryggen och dragit två barn i dubbelvagnen? Det kändes i alla fall i hela kroppen dagen efter.

För övrigt så har jag bara "latat mig" i form och så gått lite med hundarna.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"