Barnen sover fortfarande i en snégarderob då arbetet i barnkammarn ännu inte är slutfört. Men snart så...
För tillfället underlättar det dock att ha dem så pass nära vår säng. Denna envisa vargtimme!! Jösses. Hon sov bra ett tag Ronja, precis innan vi flyttae till huset. Inga uppvak i vargtimmen. Sen flyttade vi hit och hon vaknade några morgonrnar men sov andra. Sen flyttade vi in Freja till Ronja och sen dess har Ronja vaknat varje morgon mellan 04-06. Jag ramsar en gång, glatt från min säng. Då tystnar hon och oftats somnar hon om då. Ibland stökar hon vidare ett tag innan hon slutligen somnar och ibland vaknar hon på nytt innan kl 06. Efter kl 06 fram till 07 sover hon som en stock så jag får alltid väcka henne på morgonen. Huruvida Freja är vaken då Ronja stökar under vargtimmen vet jag inte, jag går ju inte in till dem, men tyst är Freja, så hon kanske sover.
Jag trodde vargtimmen skulle ge med sig efter ett tag, men just nu känns det som vi fastnat i ett mönster. Jag upplysningsramsar en gång, sen gör jag inget mer, men uppvaken vill inte riktigt ge med sig...
Om några dagar kanske!
Jag har ökat på Ronjas mat nu oxå. Tidigare har jag ju försökt att ge henne
7:00 Amma + ersättning
10:00 gröt + ersättning
14:00 Mat + ersättning
17:00 Gröt + ersättning
18:30 Välling
Det fungerade dock inte eftersom Ronja var för mätt vid 14, och sen för mätt vid 17 så hon åt mindre och mindre. Jag insåg då att hon klarade sig med bara ersättning vid kl 10. Men nu sedan två dagar tillbaka så har vi återinfört grötmålet vid kl 10, och nu fungerar det fint! På morgonen när Ronja väcks är hon mottligt intresserad av att äta, så hon är definitivt inte hungrig under vargtimmen
Ja, så har vi det nu. Återkommer inom kort med ny uppdatering!
Kram!
Bianca