skrik och oro
Bakslag?
I natt höll hon på i 2 timmar och tillslut bara " struntade" jag i henne och tänkte " hon måste väl GE sig någongång" Vilket hon gjorde 2.30 för att vakna 5.10 igen och somnade om efter ramsa på 10 minuter.
Eftermiddagsluren gick i stöpet och hon har ALLTID skött sina lurar.
Men så här?? Snacka om " skrikmetod". Ja.. jag är lite trött ja, och kanske otålig men jag känner att jag lackar ur lite.
Nu har jag lagt henne och läggningarna har gått bra de senaste nätterna. Just NU i denna sek är hon UR lessen . Jag bara bävar för kommande natt.
OM nu det är så att bakslaget " allan" är här. Hur beter jag mig då.
Intar säkerhet och attetyd- javisst. Men kör man buffning där?
Det gör man inte va?
Jag hoppas någon vill svara. Jag ska sluta tjata här snart men ni är ju dem jag har här inne och bolla med. "kuris" har mycket annat i sitt liv och jag vill inte " besvära" henne privat mer än absolut nödvändigt. ( men egentligen inte det heller)
Jag känner mig så förbannat ensam i det här!
Jag kämpar med timamr och minuter och matning här och sovning där och schema som funkade sååå fantastiskt ska nu vara det som strular och naturligtvis blir jag nojjig över att allt ska gå ut över natten.
Medveten om processen ..
Bara väldigt uppgiven på nå vis i kväll.
När hon sov så bra i går natt trodde jag att vi nu skulle nå vårt mål..
I natt höll hon på i 2 timmar och tillslut bara " struntade" jag i henne och tänkte " hon måste väl GE sig någongång" Vilket hon gjorde 2.30 för att vakna 5.10 igen och somnade om efter ramsa på 10 minuter.
Eftermiddagsluren gick i stöpet och hon har ALLTID skött sina lurar.
Men så här?? Snacka om " skrikmetod". Ja.. jag är lite trött ja, och kanske otålig men jag känner att jag lackar ur lite.
Nu har jag lagt henne och läggningarna har gått bra de senaste nätterna. Just NU i denna sek är hon UR lessen . Jag bara bävar för kommande natt.
OM nu det är så att bakslaget " allan" är här. Hur beter jag mig då.
Intar säkerhet och attetyd- javisst. Men kör man buffning där?
Det gör man inte va?
Jag hoppas någon vill svara. Jag ska sluta tjata här snart men ni är ju dem jag har här inne och bolla med. "kuris" har mycket annat i sitt liv och jag vill inte " besvära" henne privat mer än absolut nödvändigt. ( men egentligen inte det heller)
Jag känner mig så förbannat ensam i det här!
Jag kämpar med timamr och minuter och matning här och sovning där och schema som funkade sååå fantastiskt ska nu vara det som strular och naturligtvis blir jag nojjig över att allt ska gå ut över natten.
Medveten om processen ..
Bara väldigt uppgiven på nå vis i kväll.
När hon sov så bra i går natt trodde jag att vi nu skulle nå vårt mål..
En liten född 00
En "lill liten" född 09
En "lill liten" född 09
Hej du, jag tror faktiskt inte på att det egentligen finns några bakslag utan att livet är som så att det ibland går upp och ibland går ner. Detta gäller ju även för våra småttingar och då gäller det att inte lacka ur utan stå stadigt på jorden, är det svårt får du luta dig mot något, och fortsätta precis som om ingenting har hänt.
Ser man förändringar som bakslag börjar man oftast joxa med en massa verktygande och småttingen fattar absolut ingenting och blir allt mer förvirrad.
Så tålamod, glöm bakslaget och jobba vidare precis som tidigare med stadig hand, en rejäl attityd och när du känner att det blir för jobbigt kan du krossa lite gammalt porslin i slasken och sen går du tillbaka med ny kraft och tar tag i situationen.
Du fixar detta, tro på dig själv och ta det lugnt.
Kram Susan
Ser man förändringar som bakslag börjar man oftast joxa med en massa verktygande och småttingen fattar absolut ingenting och blir allt mer förvirrad.
Så tålamod, glöm bakslaget och jobba vidare precis som tidigare med stadig hand, en rejäl attityd och när du känner att det blir för jobbigt kan du krossa lite gammalt porslin i slasken och sen går du tillbaka med ny kraft och tar tag i situationen.
Du fixar detta, tro på dig själv och ta det lugnt.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
-
Kalaskakan
Hur länge kör man bekräftelsen??
Skulle barnet jollra glatt, prata, kackla, snacka, what ever som inte är ledset/argt hade jag stannat där. Åter igen, inte tjata hål i huvudet på barnet.
Jag förtydligar; även fast jag är toksäker på att du fick klara intruktioner från din kuris
Godnatti älskling sov så gott
Godnattiiii äääälskliiing och sooooov såååå gott
Sista versen/meningen/raden är den mjuka bekräftelsen som du nu har bakat in i ramsan.
Ska det vara bekräftelseramsa i Vargis? Jag har hört olika bud.
Dagslurarna ÄR klurigare och TAR längre tid att sätta. Så är det för många, så börja inte hatta med att ta upp osv osv, det hade inte jag gjort. Det för att sätta dagslurarna mer och mer för varje dag. Använd marginalkvartarna, det är bra men gör inte si ena dagen för att göra så andra dagen. Det förvirrar både dig och barnet och framstegen går långsammare fram.Elle skrev:I vargtimmen så skulle jag ge en ramsa vid första pip, en hög, betryggande ramsa som markerar att det fortfarande är natt. Om hon sedan fortsätter att knöla så sätt på musik utanför hennes rum. Storma sedan in och gör morgon på utsatt tid.
Nej, om en natt går åt skogen så går inte hela kuren åt skogen. En gång ingen gång.
Du KAN vara flexibel på dagen, dock hade jag undvikit dessa flexibiliteter tills allt satt som smäck. Går det inte så går det inte, men jag hade passat mig för dem.
Och ja, det tar några dagar för de nya tiderna att sätta sig.
Om det är bakslagsnatten så BÖR du tänka på att HÄR stället barnet frågorna en gång för alla. "SKALL DET VARA SÅ HÄR NU? ÄR DU SÄKER?"
Så ja Mian, här gäller det attityd Allan.
Krisverktygen använder du vid kris, där får du gå på njurkänslan helt enkelt.
Om schemat strular så föreslår jag att du skall kolla på varför. Oftast finns det en förklaring men den kan bara du se Mian.
Jag råder dig igen till att läsa inne på Kurforumet för 4-månaders. Kolla igenom trådarna för oftast finns de liknade frågor.
Sen har du ju SHN-boken och som sagt, jag är toksäker på att din Kuris redan har förklarat allt detta för dig
Du förstår Mian, vi måste backa lite vi med, lämna åt föräldern att flyga solo så att säga. Med det menar jag att det är för DIG att hitta din jäklar anama, ditt pondus, din säkerhet
Så tagga ner, läs igenom trådarna inne på Kurforumet och läs för den delen gärna igenom din egen tråd också!
Kram till tusen, du KAN det här Mian, du KAN!
Allt beror ju på vad man kallar det, av negativa namn som då tex bakslag är det lätt att bli lite panikslagen och för att undvika det kallar man det livets normala svängningar som då blir lättare att förhålla sig till.
Förstår du hur jag tänker?
Du kommer klara denna period jättebra, fortsätt jobba på så fint du gjort hittills och använd de verktyg du fått med dig.
Kram Susan
Förstår du hur jag tänker?
Du kommer klara denna period jättebra, fortsätt jobba på så fint du gjort hittills och använd de verktyg du fått med dig.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
PANIK
Köra solo.. ja visst!
Men jag jag sitter här snart halv tolv och hon har hållt på sen kl 21.
Läggningen gick utan probelm och hon vaknar vid 21 och sen har det varit KÖRT sen dess.
Jag har varit in en gång och buffat och " solat" vid 22 till lugn. Ramsat.. och gjort allt man ska enligt konstens alla regler. Avvaktat.
Mozart. Var in igen vid 22:45 och hon blev lugn.. Hinner inte mer än UT så fortsätter hon. Hon är nästan HES. Fick nyss en ramsa x 6 igen.
Båda gångerna jag var in så gick jag inte förens hon var sömntung.
Men likt förbannat så sätter hon igång minuter efter.
Jag har aldrig någonsin varit med om liknande under NÅGON natt. Det här är ju som kurnatt 1 och då var jag ju inte ens MED!!!!
Jag är så nära att bara ta upp henne och lägga henne hos mig.
Jag ska inte.. men jag är nära..
Ja ja. jag har läst och läst men jag kunde ALDRIG ana DET HÄR????!!!
Var tvungen att skriva av mig här och nu.
Hon är SÅÅÅÅ ledsen..
Men jag jag sitter här snart halv tolv och hon har hållt på sen kl 21.
Läggningen gick utan probelm och hon vaknar vid 21 och sen har det varit KÖRT sen dess.
Jag har varit in en gång och buffat och " solat" vid 22 till lugn. Ramsat.. och gjort allt man ska enligt konstens alla regler. Avvaktat.
Mozart. Var in igen vid 22:45 och hon blev lugn.. Hinner inte mer än UT så fortsätter hon. Hon är nästan HES. Fick nyss en ramsa x 6 igen.
Båda gångerna jag var in så gick jag inte förens hon var sömntung.
Men likt förbannat så sätter hon igång minuter efter.
Jag har aldrig någonsin varit med om liknande under NÅGON natt. Det här är ju som kurnatt 1 och då var jag ju inte ens MED!!!!
Jag är så nära att bara ta upp henne och lägga henne hos mig.
Jag ska inte.. men jag är nära..
Ja ja. jag har läst och läst men jag kunde ALDRIG ana DET HÄR????!!!
Var tvungen att skriva av mig här och nu.
Hon är SÅÅÅÅ ledsen..
En liten född 00
En "lill liten" född 09
En "lill liten" född 09
Hej Mian!
Jag tror att du dragit in en hoper vargar, både till dig och lillan. Din oro och osäkerhet pyr förmodligen av dig, och du måste - för er bådas skull - andas in, fokusera framåt och ge tösen det hon behöver: lugn, stabila svar och säkerhet!
OM du bestämmer dig för att gå in, så gör det rejält! Inget snabbt insvassande med några buffatag, utan in, solfjädra rejält med lugna händer (UNDVIK buff!!!) och ut när hon är HELT lugn och då ramsar du mjukt och fint. Börjar hon då gråta igen så ramsa. Om du så behöver ramsa gånger fyrtio så ramsar du tills hon tar emot den! GE DIG INTE!!! Tänk dig att din röst är dina händer som buffar, och det är DEN som ska lugna henne.
Det ÄR vanligt med bakslag när man kommit en bit i kuren, AW kallar det för djupdyket, och det är då man vässar verktygen, ffa ramsan!
För att repetera: läs januarikrönikan om tryggheten nu och hitta igen din Attityd - lillan skriker efter den
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... r-trygghet
Kram, det här fixar du!
Mia
Jag tror att du dragit in en hoper vargar, både till dig och lillan. Din oro och osäkerhet pyr förmodligen av dig, och du måste - för er bådas skull - andas in, fokusera framåt och ge tösen det hon behöver: lugn, stabila svar och säkerhet!
OM du bestämmer dig för att gå in, så gör det rejält! Inget snabbt insvassande med några buffatag, utan in, solfjädra rejält med lugna händer (UNDVIK buff!!!) och ut när hon är HELT lugn och då ramsar du mjukt och fint. Börjar hon då gråta igen så ramsa. Om du så behöver ramsa gånger fyrtio så ramsar du tills hon tar emot den! GE DIG INTE!!! Tänk dig att din röst är dina händer som buffar, och det är DEN som ska lugna henne.
Det ÄR vanligt med bakslag när man kommit en bit i kuren, AW kallar det för djupdyket, och det är då man vässar verktygen, ffa ramsan!
För att repetera: läs januarikrönikan om tryggheten nu och hitta igen din Attityd - lillan skriker efter den
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... r-trygghet
Kram, det här fixar du!
Mia
hej. Jo.. jag kanske låter mer stressad här än vad jag är.
Jag blev bara så in i nordens frustread!!!
Jag har gjort så när jag gått in.. men klart.. jag kanske inte skulle ha buffat. Men jag solfjädrade längre än buffen. till sömntung och ramsat och ramsat och hon mer och mer ledsen.
Och faktiskt upp till riktig hysteri. Därav in 2 ggr. Jag brände på musiken HÖGT nu.. och hon har lugnat sig och jag har bekräftat.
Men förvånar mig inte om hon drar igång igen snart.
Och varför ska jag ha dragit in vargar. Jag har stålsatt mig med världens säkerhet och med en enorm attetyd.
Jag har inte varit utanför hennes rum , gjort annat, hus ljud, sorterat tvätt.. pratat med mig själv.. osv .. jag har inte överkoncentrerat alls.
Jag ger mig INTE. Men det är bara att jag inte varit med om detta . så HÄR. någonsin. Sonen blir jättestressad och undrar varför jag inte TAR UPP när hon låter som hon gör. Och jag har förklaaarat och förklaaaarat..
Men nu sover HAN i alla fall. Så Mozart hjälpte i alla fall honom att komma till john blund och inte oroa sig för lilla syster.
Hon får dyka hur mycket hon vill. Jag ska banne mig visa att nu är det så här det ska vara. PUNKT!
( men visst undrar man om det ÄÄÄR nått som är tok. Men hon har välling i magen, ok blöja, skönt rum och en skön säng.. hon ska bara komma på att livet är väldigt skönt)
Jag blev bara så in i nordens frustread!!!
Jag har gjort så när jag gått in.. men klart.. jag kanske inte skulle ha buffat. Men jag solfjädrade längre än buffen. till sömntung och ramsat och ramsat och hon mer och mer ledsen.
Och faktiskt upp till riktig hysteri. Därav in 2 ggr. Jag brände på musiken HÖGT nu.. och hon har lugnat sig och jag har bekräftat.
Men förvånar mig inte om hon drar igång igen snart.
Och varför ska jag ha dragit in vargar. Jag har stålsatt mig med världens säkerhet och med en enorm attetyd.
Jag har inte varit utanför hennes rum , gjort annat, hus ljud, sorterat tvätt.. pratat med mig själv.. osv .. jag har inte överkoncentrerat alls.
Jag ger mig INTE. Men det är bara att jag inte varit med om detta . så HÄR. någonsin. Sonen blir jättestressad och undrar varför jag inte TAR UPP när hon låter som hon gör. Och jag har förklaaarat och förklaaaarat..
Men nu sover HAN i alla fall. Så Mozart hjälpte i alla fall honom att komma till john blund och inte oroa sig för lilla syster.
Hon får dyka hur mycket hon vill. Jag ska banne mig visa att nu är det så här det ska vara. PUNKT!
( men visst undrar man om det ÄÄÄR nått som är tok. Men hon har välling i magen, ok blöja, skönt rum och en skön säng.. hon ska bara komma på att livet är väldigt skönt)
En liten född 00
En "lill liten" född 09
En "lill liten" född 09
Hon somnade tillslut igår 23.30.
phu! glömde säga tack till dig mia som svarade.
"OM jag bestämmer mig för att gå in..."
Det här är ju ingen skrikmetod... och om ramsan inte biter då lär jag ju. Men nu var jag "bara" in 2ggr.
Hon lyssnade i n t e på ramsan igår.
Ja, attetyd och säkerhet och jag darrar inte på manchetten. MEN jag måste ju kunna få dara nånstans om så på forumet.
Klart jag kan köra SOLO och ni andra backar och inte svarar.
Det har gått 2veckor efter första Kurnatt och det har bara gått bättre och bättre allting. Och hon bar blivit duktigare och duktigare att svara på ramsa ändå, sovit långa pass som upp till 11timmar. Jag kan inte tycka jag visat nån osäkerhet. Nu har jag fått till svar att ni som svarar måste " backa" för att jag ska flyga själv..
Sjävlklart så undrar man ju hur man ska hantera en situation som igår.
Där hon visar sidor som jag aldrig upplevt under hennes 5 månader. (Gör samma kl 5 i morse och jag Pangramsar och sätter på musiken igen. Går ner och sätter på kaffe och gör husljud och kvart i 6 går jag in i en gråtpaus.)
Att hon skriker så hon blir galen och hes. Jag överröstar med Ramsa och musik och gör husljud. Men som sagt igen.. Detta är ju INTE en skrikmetod.
Men i bland tycker jag det. Faktiskt.
Nåväl, det kanske blir annorlunda kommande natt.
Men som Kalas skrev. Ni som svarar backar
för att jag ska flyga solo.
Jag tycker inte det känns rätt. Inte efter en sån här situation.
Även om jag har verktygen så kan det ju vara skönt att få stöd.
Tack igen Mia för ditt svar snabbt igiår
Tack och hej!
phu! glömde säga tack till dig mia som svarade.
"OM jag bestämmer mig för att gå in..."
Det här är ju ingen skrikmetod... och om ramsan inte biter då lär jag ju. Men nu var jag "bara" in 2ggr.
Hon lyssnade i n t e på ramsan igår.
Ja, attetyd och säkerhet och jag darrar inte på manchetten. MEN jag måste ju kunna få dara nånstans om så på forumet.
Klart jag kan köra SOLO och ni andra backar och inte svarar.
Det har gått 2veckor efter första Kurnatt och det har bara gått bättre och bättre allting. Och hon bar blivit duktigare och duktigare att svara på ramsa ändå, sovit långa pass som upp till 11timmar. Jag kan inte tycka jag visat nån osäkerhet. Nu har jag fått till svar att ni som svarar måste " backa" för att jag ska flyga själv..
Sjävlklart så undrar man ju hur man ska hantera en situation som igår.
Där hon visar sidor som jag aldrig upplevt under hennes 5 månader. (Gör samma kl 5 i morse och jag Pangramsar och sätter på musiken igen. Går ner och sätter på kaffe och gör husljud och kvart i 6 går jag in i en gråtpaus.)
Att hon skriker så hon blir galen och hes. Jag överröstar med Ramsa och musik och gör husljud. Men som sagt igen.. Detta är ju INTE en skrikmetod.
Men i bland tycker jag det. Faktiskt.
Nåväl, det kanske blir annorlunda kommande natt.
Men som Kalas skrev. Ni som svarar backar
Jag tycker inte det känns rätt. Inte efter en sån här situation.
Även om jag har verktygen så kan det ju vara skönt att få stöd.
Tack igen Mia för ditt svar snabbt igiår
Tack och hej!
En liten född 00
En "lill liten" född 09
En "lill liten" född 09
Hej Mian!
Jag förstår att det är så mycket jobbigare att kura själv när man inte har nån att ventilera sina funderingar med. Att skriva av sig kan funka som "terpapi" och man får en chans att rensa hjärnan och visst tycker jag att du kan få darra på manchetten härinne. Många kan vittna om att problemen också löser sig i och med att de sätter ner det på pränt här på forumet, det händer ideligen
.
När vi säger "flyga själv" och "köra solo" menar vi att du ska lita mer till dig själv och känna tilltro till din egen förmåga, och det ÄR svårare att hjälpa över nätet än irl - vi hör inte tonlägen osv på gråten utan det är du som är där som kan det här bäst! Självklart stöttar vi när det kör fast och man behöver en puff, det gör vi alla ibland. Men jag måste få lägga in ett litet "men" här när du skriver att du är trygg och lugn - för å ena sidan skriver du att du är helt säker och har en jätteattityd, samtidigt som du tycker att det är en skrikmetod och du skulle vilja plocka upp henne. Den här tvekan du känner bär du med dig, och jag törs lova att lillan känner av den. Kuren börjar i hjärtat och hjärnan hos den som kurar, och man måste ta den till sig och verkligen känna och veta att det är det rätta för att det ska funka! Ingen skulle köra bil om man trodde att ratten satt löst, eller om man var utan körkort
Och jag håller inte med dig om att det här är en skrikmetod (inte speciellt överraskande, kanske
). För mig är skrikmetod (5mm) att lämna barnet ensamt och skrika sig till sömns utan att hjälpa till på något sätt. Med SHN lämnar man aldrig barnet utan att verktyga det vid ledsenhet, även om man inte går in alla gånger. Det är därför vi alltid låter barnet veta att vi finns där, utanför för att hålla kollen, och det ska barnet också höra och känna! Husljud, ramsa, musik - allt är till för att lugna och visa. Att lära barnet att hon behöver vår fysiska kropp för att sova är en björntjänst menn att ge barnet förtroende att kunna somna själv är en stor gåva, något hon kommer att bära med sig för resten av sitt liv.
Och vet du! Om jag får tro, och det gör jag, så kommer natten som kommer att bli lugn. Fokusera på att ha en bra dag med mycket skratt och mat, lägg henne nöjd och glad och lägg gärna extra krut på skrattet till gonattet
Förresten, har du läst attitydtråden? Om inte så gör det, jag brukar själv göra det då och då bara för att den är så BRA
Den finns på klistrade favoriter!
Kram och ha en bra dag!
Mia
När vi säger "flyga själv" och "köra solo" menar vi att du ska lita mer till dig själv och känna tilltro till din egen förmåga, och det ÄR svårare att hjälpa över nätet än irl - vi hör inte tonlägen osv på gråten utan det är du som är där som kan det här bäst! Självklart stöttar vi när det kör fast och man behöver en puff, det gör vi alla ibland. Men jag måste få lägga in ett litet "men" här när du skriver att du är trygg och lugn - för å ena sidan skriver du att du är helt säker och har en jätteattityd, samtidigt som du tycker att det är en skrikmetod och du skulle vilja plocka upp henne. Den här tvekan du känner bär du med dig, och jag törs lova att lillan känner av den. Kuren börjar i hjärtat och hjärnan hos den som kurar, och man måste ta den till sig och verkligen känna och veta att det är det rätta för att det ska funka! Ingen skulle köra bil om man trodde att ratten satt löst, eller om man var utan körkort
Och vet du! Om jag får tro, och det gör jag, så kommer natten som kommer att bli lugn. Fokusera på att ha en bra dag med mycket skratt och mat, lägg henne nöjd och glad och lägg gärna extra krut på skrattet till gonattet
Förresten, har du läst attitydtråden? Om inte så gör det, jag brukar själv göra det då och då bara för att den är så BRA
Kram och ha en bra dag!
Mia
Tack igen- för ett KANON svar! 
näe 5mm är inte ett alternativ.
Och det kanske är som du säger att jag inte förankrat detta i hjärat.
Eller.. när jag ser att det funkar.. och hon svarar på ramsa, husljud osv.. Då känner jag att det är HELT rätt.
Men när det blir som i går.. ja.. klart jag tvivlar lite. När hon inte hörsammar ramsa hur jag en överröstar henne. Och hon i stället blir mer ledsen. Jag låter hon få reagera och backar.. gör annat.. Men hon stannade uppe på högt hela tiden.. med en andpaus för att hämta nya krafter.. Och jag Ramsar .. och berättar att ALLT är OK med den.
( som man ska göra)
Jag tog dock inte upp henne. Och vet att jag inte har några andra alternativ än att köra vidare.
Gick in idag med henne i hennes rum för att hämta kläder och sånt.. och bara vi gick in där började hon snyfta. Men jag kvittrade på som ingenting.
Ja, jag hoppas det blri bättre i kväll.
Kram och tack igen Mia
näe 5mm är inte ett alternativ.
Och det kanske är som du säger att jag inte förankrat detta i hjärat.
Eller.. när jag ser att det funkar.. och hon svarar på ramsa, husljud osv.. Då känner jag att det är HELT rätt.
Men när det blir som i går.. ja.. klart jag tvivlar lite. När hon inte hörsammar ramsa hur jag en överröstar henne. Och hon i stället blir mer ledsen. Jag låter hon få reagera och backar.. gör annat.. Men hon stannade uppe på högt hela tiden.. med en andpaus för att hämta nya krafter.. Och jag Ramsar .. och berättar att ALLT är OK med den.
( som man ska göra)
Jag tog dock inte upp henne. Och vet att jag inte har några andra alternativ än att köra vidare.
Gick in idag med henne i hennes rum för att hämta kläder och sånt.. och bara vi gick in där började hon snyfta. Men jag kvittrade på som ingenting.
Ja, jag hoppas det blri bättre i kväll.
Kram och tack igen Mia
En liten född 00
En "lill liten" född 09
En "lill liten" född 09
-
Kalaskakan
Hej Mian!
Jag var rädd att mina ord kunde missförstås så jag förtydligar:
Jag menade INTE att du inte skulle ställa frågor, jag menade inte heller att du aldrig mer skulle ställa frågor
Jag menade precis som Miar70 förklarar:
Där är det bara du som vet hur hon låter när och iom. det kunna veta hur agera.
Sen kom jag på en grej, det här med vargar man drar in.
Jag minns att när jag kurade Klimp, under kurdagar samt uppföljningsdagar; lät jag det minsta osäker på ramsningen så svarade han därefter.
Jag minns så väl en natt där saker föll på plats, där jag kände det "magiska" så att säga, han frågade och jag svarade. Vi höll på så ett tag när jag plötsligt ändrade tonen i ramsan till en lite högre tonart och sa orden långsammare. Han svarade asasketabra på det. ":shock: Huh?" tänkte jag och sänkte tonarten varpå han protesterade. Jag återgick till den högre tonarten och DÄR var den, tonarten Klimp diggade, den han köpte.
Vad vill jag ha sagt med detta?
Jo, att ingen här som då följde mig (och många var de vill jag lova dig) kunde ge mig DEN nyckeln, ty ingen utav dem hörde hur Klimp lät och inte heller kunde jag beskriva här HUR han lät.
Är du med?
Samma när jag måste solfjädra.
Gick jag in, orolig med känslan av att "Shit shit shit det här kommer att bli jobbigt jag vill egentligen inte, varför kan han bara inte sova" så gav inte de där fjädrarna ett smack.
Så jag låtsades helt enkelt. Jag låtsades vara så JÄKLA säker på vad jag gjorde, gick in med en air av säkerhet, stadiga lugna händer på ryggen, andades luuuungt och högt så att han kääände det hela. Och där satt det. För var gång blev det enklare.
När Klimp sen hade varit en säker sovare sen urminnes tider gjorde jag en grej. Jag visste med mig att jag äventyrade att dra in vargar men jag kunde inte låta bli.
Vi satt i vårt vardagsrum och tittade på en skräckfilm, en bad-ass skräckfilm. En film som skrämde skiten ur MIG, bokstavligen. Så under reklamen gick jag in till honom för att liksom få en glimt av ngt vackert och bara kolla att han var ok.
Gick in, tittade, tänkte på den där vidriga scenerna, kände oron i magen, gick ut.
Jag ljuger inte Mian om jag säger att han vaknade URLEDSEN ett par minuter därpå. Vad hade jag gjort? Jo, jag gick in där i hans lugna trygga sköna vrå med vargar kring mina fötter så det dängde om det och lämnade nästan hela flocken där inne.
Så ja... det blev till att ramsa, dammsuga, diska, duscha i ett svep
.
Förstår du lite bättre hur och vad jag menar?
Det är fingertoppskänsla, man måste tro på det man gör. För tror du så köper Liten det.
Jag skäller inte nu bejb, jag drar ett gäng anekdoter som kanske hjälper dig på traven och kanske hjälper dig att finna nycklar till varför det är lite oroligt där hemma.
Hoppas nu har en skön natt med mycket snark!
Kram

Jag var rädd att mina ord kunde missförstås så jag förtydligar:
Jag menade INTE att du inte skulle ställa frågor, jag menade inte heller att du aldrig mer skulle ställa frågor
Jag menade precis som Miar70 förklarar:
För att, för egen del alltså och inget anant, lättare kunna hjälpa dig med vargtimmestrasslet där, så skulle även jag behöva veta hur Lillan låter vid olika tillfällen för att på så vis kunna ge dig ett "på rak arm svar".När vi säger "flyga själv" och "köra solo" menar vi att du ska lita mer till dig själv och känna tilltro till din egen förmåga, och det ÄR svårare att hjälpa över nätet än irl - vi hör inte tonlägen osv på gråten utan det är du som är där som kan det här bäst!
Där är det bara du som vet hur hon låter när och iom. det kunna veta hur agera.
Sen kom jag på en grej, det här med vargar man drar in.
Jag minns att när jag kurade Klimp, under kurdagar samt uppföljningsdagar; lät jag det minsta osäker på ramsningen så svarade han därefter.
Jag minns så väl en natt där saker föll på plats, där jag kände det "magiska" så att säga, han frågade och jag svarade. Vi höll på så ett tag när jag plötsligt ändrade tonen i ramsan till en lite högre tonart och sa orden långsammare. Han svarade asasketabra på det. ":shock: Huh?" tänkte jag och sänkte tonarten varpå han protesterade. Jag återgick till den högre tonarten och DÄR var den, tonarten Klimp diggade, den han köpte.
Vad vill jag ha sagt med detta?
Jo, att ingen här som då följde mig (och många var de vill jag lova dig) kunde ge mig DEN nyckeln, ty ingen utav dem hörde hur Klimp lät och inte heller kunde jag beskriva här HUR han lät.
Är du med?
Samma när jag måste solfjädra.
Gick jag in, orolig med känslan av att "Shit shit shit det här kommer att bli jobbigt jag vill egentligen inte, varför kan han bara inte sova" så gav inte de där fjädrarna ett smack.
Så jag låtsades helt enkelt. Jag låtsades vara så JÄKLA säker på vad jag gjorde, gick in med en air av säkerhet, stadiga lugna händer på ryggen, andades luuuungt och högt så att han kääände det hela. Och där satt det. För var gång blev det enklare.
När Klimp sen hade varit en säker sovare sen urminnes tider gjorde jag en grej. Jag visste med mig att jag äventyrade att dra in vargar men jag kunde inte låta bli.
Vi satt i vårt vardagsrum och tittade på en skräckfilm, en bad-ass skräckfilm. En film som skrämde skiten ur MIG, bokstavligen. Så under reklamen gick jag in till honom för att liksom få en glimt av ngt vackert och bara kolla att han var ok.
Gick in, tittade, tänkte på den där vidriga scenerna, kände oron i magen, gick ut.
Jag ljuger inte Mian om jag säger att han vaknade URLEDSEN ett par minuter därpå. Vad hade jag gjort? Jo, jag gick in där i hans lugna trygga sköna vrå med vargar kring mina fötter så det dängde om det och lämnade nästan hela flocken där inne.
Så ja... det blev till att ramsa, dammsuga, diska, duscha i ett svep
Förstår du lite bättre hur och vad jag menar?
Det är fingertoppskänsla, man måste tro på det man gör. För tror du så köper Liten det.
Jag skäller inte nu bejb, jag drar ett gäng anekdoter som kanske hjälper dig på traven och kanske hjälper dig att finna nycklar till varför det är lite oroligt där hemma.
Hoppas nu har en skön natt med mycket snark!
Kram
Var en ok natt. Bök mellan 3-4. Ramsa och Mozart. Sen vaknade hon nästan prick 6 så jag gick in.
Jag förstår dig Kalas. Och det är bra att du också kommer ihåg hur det var när du kurade för då vet du känslan .. du var också ensam och det är ju därför du svarar så bra. Du VET känslan av hopplöshet, av att vilja ge upp ( nu menar jag när det blir lite " kaos") att bara vilja ta upp för att det ska bli lungt. Bra att du finns här för det.
Mina frågor blir ju frågor om coh om igen eftersom det kan bli olika budskap i bland. Den ena svarar si och den andre så. Ramsa bara EN gång och låt det vara medans ngn annan svarar Ramsa Hjärnet..
Eller .. Gå bara in vid kris.. Eller.. Gå inte in. Buffa vid kris, buffa inte.
Och på det annas bok. Utifrån det lär ju jag finna mitt sätt...
Men det är lungt!
Det blir bra. Och ja.jag testar även ramsa på olika sätt.
Tycker dock att det funkat så fantastiskt bra allting det har bara blivit lite väl mycket uppvak där ramsa ( som tidigare Tog skitbra) inte riktigt vill sig.
Ha en skön söndag!

Jag förstår dig Kalas. Och det är bra att du också kommer ihåg hur det var när du kurade för då vet du känslan .. du var också ensam och det är ju därför du svarar så bra. Du VET känslan av hopplöshet, av att vilja ge upp ( nu menar jag när det blir lite " kaos") att bara vilja ta upp för att det ska bli lungt. Bra att du finns här för det.
Mina frågor blir ju frågor om coh om igen eftersom det kan bli olika budskap i bland. Den ena svarar si och den andre så. Ramsa bara EN gång och låt det vara medans ngn annan svarar Ramsa Hjärnet..
Eller .. Gå bara in vid kris.. Eller.. Gå inte in. Buffa vid kris, buffa inte.
Och på det annas bok. Utifrån det lär ju jag finna mitt sätt...
Men det är lungt!
Det blir bra. Och ja.jag testar även ramsa på olika sätt.
Tycker dock att det funkat så fantastiskt bra allting det har bara blivit lite väl mycket uppvak där ramsa ( som tidigare Tog skitbra) inte riktigt vill sig.
Ha en skön söndag!
En liten född 00
En "lill liten" född 09
En "lill liten" född 09
Ps .. för att beskriva hur hon kan låta.. ungefär som om nån gör illa henne.. så galet hysterisk kan hon bli..så hon näästan tappar andan.. det är DÅ går jag inDS
Men dock bättre i natt än i förrgår. var in och solfjädrade i natt vid ett tillfälle då det blev så. Och hon blev heeeeelt lugn och drog igång efter 3 minuter igen.. upp och ner dock.. Men då fick det vara så. Husljud, Mozart och bök i linneskåp , hög diskusion med mig själv om hur handdukarna skulle ligga. Blir i allafall fint uppe..
Men dock bättre i natt än i förrgår. var in och solfjädrade i natt vid ett tillfälle då det blev så. Och hon blev heeeeelt lugn och drog igång efter 3 minuter igen.. upp och ner dock.. Men då fick det vara så. Husljud, Mozart och bök i linneskåp , hög diskusion med mig själv om hur handdukarna skulle ligga. Blir i allafall fint uppe..
En liten född 00
En "lill liten" född 09
En "lill liten" född 09