Välkomna till Nancyfamiljen

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Nancy skrev: Konsten att vara diplomatisk

Leia, mamma och pappa satt och tittade på tecknad film. Pappa sjöng med i melodin.

Leia: ”Pappa, tv:ns ljud och ditt ljud, det blir för mycket ljud”.

(med andra ord ”håll mun är du snäll”)

:heart: Kram från Nancy
:lol: :heart:

kram från fjällen..

:wink:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Fjällmor: :heart: :wink: :heart:

Jag är så kär i min duktiga lilla gosebebis :heart: Redan andra natten i spjälsäng (resesäng om vi skall vara petiga) sov hon 19.30-06.50 (morgon 07.00) utan att ge ett endaste knyst ifrån sig. Fast då sover hon ju faktiskt i egen lyxig svit (tvättstugan 8).)

Hon kan vända sig från rygg-mage men inte tvärtom så jag avvaktar lite med att flytta ihop henne med storasystrarna. Vill vara säker på att ramsan sitter som den ska också.

Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

Nancy skrev:Hon kan vända sig från rygg-mage
"Mage-rygg" skulle det stå.
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Hej hej Nancy!
Jag satt igårkväll och läste hela denna långa tråd när jag borde ha passat på att sova istället... Men ett gott skratt mår man ju också bra av, och jag fick ett stort antal såna under läsningen. Så jag vill bara instämma i den allmänna hyllningskören, samt kanske tacka särskilt för alla insikter om hur man får ihop dagarna med flera barn hemma.

Jag har tipsat alla mina vänner om den här tråden, Anna W-frälsta och inte. Så kanske några fler hittar hit till forumet och AWs fina filosofi tack vare din skojiga tråd? Man kan ju alltid hoppas!

kram, Chokladkaninen Lotta
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej chokladkanin Lotta :wink: :heart:

Oavsett om lovord kommer i solovariant eller i kör blir jag lika glad varje gång.

Vad roligt att du tipsar om tråden :D Min förhoppning är att berätta lite om hur man via Barnaboken kan stärka sin roll som förälder och även om man inte är perfekt varje dag kanske man är "good enough".

Kram från Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Jaha du Lani :heart:

:D Imorgon är du fem månader. Vi firar med ett synnerligen spännande evenemang. Inte nog med att vi ikväll flyttat ihop dig tillsammans med dina storaystrar, vi har dessutom:

:arrow: flyttat dig från resesäng till spjälsäng :D
:arrow: flyttat Leia till jättestor jättesäng 8)
:arrow: flyttat er allihop till ett nytt rum :!:

Leia köpte det hela direkt. Lussi har vankat runt ganska oroligt idag och försökt klura ut vem som skall sova var. Lani hade vissa åsikter vid läggdags och mamma fick tillfälle att uppdatera sitt mattisborgsramsande. Leia hjälpte till: "gonatti med sig sov så gott" en vers eller två.

Det tog ca 10 min sen var det helt tyst. Nu skall mamma koppla av i soffan och bara tänka positiva tankar inför morgondagen. Eller kanske inte tänka alls. Morgondagen får tas hand om just - imorgon.

TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Kram till världens goaste mamma! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:thumbsup:
MIna älsklingsflickor, alla fyra :heart:! (Bli inte ledsen pappa A, du hänger liksom på av bara farten :wink:)

Men inga fler omflyttningar nu på ett tag, vi vill GÄRNA ha er med till Universeum eller annat trevligt ställe snart! Pm:ar om det :wink:.
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Du är ju bara föööör skön :heart:
Dina tjejer för den delen också :wink:

Många kramar!
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: :D :heart: :D :heart:

Kram på er :heart:

Höll nerverna då :?: Jo hela långa natten. Nästan... :roll:

Vid 06.20 vaknade Lani varpå mamma ramsade, fick tokfnatt och skulle kolla blöja, lyfte upp lite, råkade väcka Lussi, ramsade ut, ramsade igen - och kapitulerade inför sitt eget virrvarr.

06.35 uppfann jag således "marginaltjugofemminutaren" och gjorde storstilad morgon O:) :lol:

Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :heart:

här var marginalhalvtimmen ett vedertaget begrepp redan före forumets entré i mitt liv.

och vi lever än 8)

:wink:

Snöig BusKram!
/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

Fjällfolket skrev:här var marginalhalvtimmen ett vedertaget begrepp redan före forumets entré i mitt liv.

och vi lever än 8)
:wink: ...och jag har genom vissa efterforskningar tagit reda på att redan de gamla grekerna använde sig av densamma. Med stoiskt lugn. O:) :wink: 8) :lol:

(tyvärr) gråslaskiga kramar tillbaks :heart: (vill ha lite snö här med)

Nancy
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Kallas DK i den akademiska fest-världen. Dubbel (akademisk) kvart alltså. :wink:
Nancy

Inlägg av Nancy »

TorpSara: :wink: 8) :lol:

Nu har töserna sovit tillsammans i en vecka. De sista två nätterna utan ramsor i arla vargtimma. Det är Lani som vaknat och behövt upplysas om att morgonen ännu inte infunnit sig.

Lussi fann sig snabbt tillrätta i nya rummet och Leia likaså. Och då gjorde vi ändå något jag nog inte skulle rekommendera egentligen: bytte ut spjälsängen mot en säng på 140 cm... :shock: Fast jag boade in den med kuddar och lite nallar så det har gått jättebra. Endast en gång försökte Leia trava ur innan jag stängt dörren men då hon mötte min blick insåg hon snabbt att detta skulle inte funka så då klättrade hon tillbaka igen :wink: :lol:

Lani har varit ganska ledsen när hon lagt sig så för första gången på väldigt länge har jag behövt påminnelseramsa efter läggning.

Leia och Lussi tar dock det hela med ro. Ibland hör jag Leia ramsa lite och Lussi prata en del men det har ändå lugnat ned sig ganska snabbt. Förutom igår då Lani gav upp ett illvrål och jag naturligtvis rusade in för att titta till henne. Hon hade fastnat på tvären i sängen längst upp vid huvudändan och kom inte loss :(

Eftersom Lussi egentligen aldrig behövt "ramsas lugn" (redan som pyttebebis låg hon mest och "småpratade" innan hon somnade) var det alltså längesedan jag fick uppleva ramsans magiska inverkan. För "magiskt" är det. Har sagt det förut och säger det igen: "AW for president :heart:".

Ofta tystnar Lani redan på "Gona..."

Folk får göra som det vill med nattningsrutiner för sina barn men jag kan inte låta bli att undra varför man inte inför ramsa och rutiner. Ja, det kräver jobb men det är en investering man har igen tusenfalt :thumbsup:

Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:heart: :heart: :heart:
Tack för att delar med dig....
Kram Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"