TorpSara: 
8)
Nu har töserna sovit tillsammans i en vecka. De sista två nätterna utan ramsor i arla vargtimma. Det är
Lani som vaknat och behövt upplysas om att morgonen ännu inte infunnit sig.
Lussi fann sig snabbt tillrätta i nya rummet och
Leia likaså. Och då gjorde vi ändå något jag nog inte skulle rekommendera egentligen: bytte ut spjälsängen mot en säng på 140 cm...

Fast jag boade in den med kuddar och lite nallar så det har gått jättebra. Endast en gång försökte Leia trava ur innan jag stängt dörren men då hon mötte min blick insåg hon snabbt att detta skulle inte funka så då klättrade hon tillbaka igen
Lani har varit ganska ledsen när hon lagt sig så för första gången på väldigt länge har jag behövt påminnelseramsa efter läggning.
Leia och Lussi tar dock det hela med ro. Ibland hör jag Leia ramsa lite och Lussi prata en del men det har ändå lugnat ned sig ganska snabbt. Förutom igår då Lani gav upp ett illvrål och jag naturligtvis rusade in för att titta till henne. Hon hade fastnat på tvären i sängen längst upp vid huvudändan och kom inte loss
Eftersom Lussi egentligen aldrig behövt "ramsas lugn" (redan som pyttebebis låg hon mest och "småpratade" innan hon somnade) var det alltså längesedan jag fick uppleva ramsans magiska inverkan. För "magiskt" är det. Har sagt det förut och säger det igen: "
AW for president

".
Ofta tystnar Lani redan på "Gona..."
Folk får göra som det vill med nattningsrutiner för sina barn men jag kan inte låta bli att undra varför man
inte inför ramsa och rutiner. Ja, det kräver jobb men det är en investering man har igen tusenfalt :thumbsup:

Kram från Nancy