Träning -07

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Här är en som snittat två gånger, ena för att det blev akut, och andra för att barnet var för stort 4900gr :)
Men nu börjar musklerna orka igen, och yngsta är just två år :)

Men det blir ingen träning på ett tag nu :( Streptokocker och antibiotika i tio dagar, så nu är det bara enklare träning ett par dagar.

Typiskt, jag som var så på gång, nu är det åter igen vila :( :( :(

Nåja, promenader är det ingen som kan hindra mig ifrån när jag blivit symptomfri iallafall, eller??????

Får hålla mig här och peppa er istället. Kan vara bra det med
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Verkligen pep(p) till dig också Katarina :!: Kämpa på. Och tappa inte sugen - vad är 10 dagar i livet??? Jobba på med sockerabstinensen och tänk på att klarar du tre minuter av jobbigt sug så har du kommit LÅNGT. Då dröjer det ett tag till suget kommer nästa gång.

JennyH
Kanske inte muskulaturen, men jag tror att mat är olika drivande. ELler så är det något annat. För bättre blir det och det har inte bara jag vittnat om.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

Nu hakar jag på den här tråden igen. Malte har hunnit bli 7 veckor och vi har någorsålunda hittat våra rutiner. Hade ju planerat att promenera några gånger i veckan utan barn men nu faller det sig så att Malte sover sitt sista pass på 45 minuter runt 16.30. Då har min sambo precis kommit hem från jobbet. Jag tar på båda barnen ytterkläder lagom till sambon kommer hem. Han tar Vega på sparken till lekparken som ligger runt hörnet. Jag tar Malte i vagnen och går en promenad med musik i öronen. Det har blivit en jätteskön stund för mig. Jag rensar skallen på dagens vedermödor :? :wink: Får lite egentid samtidigt som jag får röra på mig ordentligt.

För Vega är det super att få komma ut en gång till på eftermiddagen. Brukar nämligen vara lite seegt framåt 16-tiden för alla.

Har gått promenad varje dag sedan i fredags :lol:

Så fort snön är borta åker joggingskorna på. Håller med JennyH- älskar att springa.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

själv tycker jag att springa är sååååå slött.
Har aldrig förstått tjusningen med det, men det kanske beror på att jag är relativt lat, och om jag blir pushad av en tränare på ett gympingpass så blir träningen maximal, annars blir det lätt lite fisigt med flåset. :? :lol:

Däremot skulle jag behöva någon typ amerikanska armen snubbe, som jagar mig, vrålar KOM IGEN och joggar med mig och sjunger sadistiska sånger om mig så kanske jag kom i väg ut i löpspåret, annars fegar jag för det.

Har lite nojja för att röra mig ensam på elljusspår, efter en obehaglig upplevelse som tonåring. :(

Ewa

Inlägg av Ewa »

Hjälp! Min träning funkar inte :cry:. Jag tränar vattengympa och har så gjort länge. Två diskbråcksop gör att kondisen kan jag inte längre få mig genom promenader eller cykling (ischiasskit) så vattengympan har varit perfekt! Jag kan springa som en dåre i vattnet utan att få problem :D. Men mitt tidigare spaställe med 27-gradigt vatten har stängt verksamheten och nu finns bara kommunala badhuset där det är KALLT. Och det går inte - och jag deppar ihop!Jag har försökt tänka att det nog beror på nåt annat, men efter varje träningspass får jag så vansinnigt ont i lederna (reumatiska besvär - tröttsamt :?: :roll:) att det förstör resten av veckan. Finns det någon annan med just reumatiska besvär som löst konditionsträningen på något bra sätt? Styrkan tränar jag på min powerball, men jag behöver träna kondisen och måste leta efter något annat alternativ. Någon? [-o<
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Det där med att man läcker mindre för att man äter LCHF har jag inte märkt av... :? Vid hopp, på step-upen (ja, ett går bra, kanske två) och vid hosta/nysning läcker jag... :? Kanske skulle skaffa mig ett par kulor, men jag SKÄMS IHJÄL ifall postmannen vet vem avsänderen är! :oops:

Ni löpare - hur funkar det när man springer med läckage? :oops: Ursäkta frågan, men jag undrar...Hårda upprepade stötar borde väl driva igång saker och ting :?:
jag funderar på vad jag ska träna i sommar... :-k Jag cyklar ju på motionscykel nu, och vikter efteråt + step-up. Step-upen är 6 gånger till, sedan är det inte innan i höst.
Cyklingen gör jag gärna med en god bok i handen :oops: och det kan man ju inte ha ifall man cyklar IRL... :oops: vilket känns mer lockande sommartid.
Så, löpning... :-k Fast jag vet inte, är det verkligen inte TRÅKIGT :?:
Senast jag sprang en sväng var för 20 år sedan :shock:

Katarina - vilken SKIT!!! :twisted: Så irriterande, verkligen, nu när du var så på hugget! Säger som LO, håll dig från sockret bara, och kör sedan! Promenad, när du är mer på gång kan absolut vara en bra start!

Ewa. Å, jag önskar jag hade något att säga, men jag har ju ingen aning om hur man kan träna efter diskbrocksoperationer och med reumatiska problem... :cry: Hur funkar cykling och promenader?
Hur långt har du till närmsta grannstad som har varm pool?

Linda Vega! Heja, heja! :D :wink:

Och blomman, jag förstod vilken benpress du menade, men det är verkligen imponerande! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

anna:
Nja, prövade att springa lite när Anton var 3 månader, men fick avbryta efter 2 km och gå resterande 3. Blev för blött liksom... Så det är nog en idé att fixa såna där kulor och träna bäckenbotten innan löpträningen börjar :!:

Om du tycker det är såååå jobbigt om postmannen ser paketet :lol: , så kan ju jag beställa två. Vi är ändå i Ulricehamn med ojämna mellanrum och kör slalom (ja, två år sedan sist så, men på lördag kommer vi igen \:D/ !!), så då kan jag ju lämna dom :wink: Eller ja, till på lördag hinner dom ju inte komma. Men till nästa gång kanske... Fast det är ju lite enklare för dig att beställa dom direkt. Men, är det pinsamt så är det. Jag känner inte någon alls på posten, så för mig är det ok :lol: :lol: .

Krya på er, alla sjuka! Och svettas på, alla friska!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

JennyH - skojar du nu :?: :shock:

Så här är bakgrunden: :wink: En kille som var i ett kompisgäng i ungdomen jobbade på posten. Han berättade om att "Vi skulle bara veta vad en del beställer!!!" Någon frågade om inte avsändare var anonyma o.s.v, och han svarade att jo, men en del hämtar ju inte sina paket, och avs. måste då spåras. Alltså lärde de sig snabbt hur dessa paket såg ut...
Postmannen som delar ut paket här känner jag (inte samma kille), och jag skulle bara dööö... :oops: Vem kan veta att det bara är ett par oskyldiga träningskulor? Det kan ju lika gärna vara en ådrig jättedildo! :shock: :oops: Nä, usch, nu spårar jag ur, men jag är som du lite pryd. :? :oops: Men du har ialla fall tagit dig ur det hela, och är redo att beställa!

Men det hade nog varit ÄNNU pinsammare, om ni knackade på dörren och lämnade ett paket! Min sambo skulle undra vad det var och antagligen skämmas ÄNNU mer och tycka jag var urlöjlig!

Så...kan du våga beställa, så måste väl antagligen jag också göra det... :?
Jag hör av mig om jag fegar ur. :shock: :roll: :lol:

kram anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: :lol: :lol:
Nu var jag inne på sidan, jag tror jag skrattar på mig :lol: :wink:
Läste om kulorna, 12 cm i DIAMETER! Satt bara och stirrade på en linjal och mumlade "men vad i helvete :shock: " tills jag kollade igen, och såg att det var omkrets! :lol: :lol:
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
JAg kan hålla med. 12cm :shock: :lol: :lol: :lol: :lol:

Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh jag skrattar så!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ni är inte kloka :!:

:arrow: Ewa!
Jag väntar in kroppen denna veckan, men nästa vecka börjar jag testa nåt som kallas "aerolates" här hemma. Det ska vara en variant av pilates med "flås-del" :P Jag har ryggskador, bäcken och ledbesvär - så jag kan vara din försökskanin! :thumbsup:

:arrow: Katarina!
Jag instämmer till fullo angående löpningen... :roll:
Krya på dig!

:arrow: Blomman!
Som gammal styrketräningsälskare fick du mig nu att längta till gymmet för första gången på länge. Kanske ska övertala maken att rigga skivstänger i garaget till nästa vinter... :-k

8) Alla!
Tillägger att snövallarna utanför fönstret nu är manshöga . Hur låter DET som resultatbevisning...? :wink: Vi har inte tagit hit storskopan en enda gång i vinter!!! \:D/
Igår och idag har jag byggt en snösoffa, för att kunna sitta på renskinnet i vårvintersolens ljuvliga värme.. snaaart 8)

Häpp :!:
/Fjällmor
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Fjällmor: Låter så härligt! Minns tonårsresor till Alperna med frukt och drinkar i isbaren... 8) :D

Nu är jag (och sonen) förkylda. :x Hostar och nyser så ingen träning den här veckan (sedan i måndags). Blev alltså inga skivstänger för mig igår... :(

Man får sig i alla fall ett gott skratt av den här tråden! :lol: :lol: Maken hade också roligt där han läste över axeln... :lol:

Återkommer när bättre tider stundar!

PS: anna: nu kan jag också skriva att jag är en hejjare på att tapetsera. Rum två håller på att bli klart! Och fint blir det! :D :D DS.
En goding till son född 0603 :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Fjällmor: Puss! Då ser jag fram emot rapport :!: :D
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

ÅHHHHHHH nog är livet surt ibland :evil:
Bara för att jag är sjuk och fått order om att inte träna (ja ni vet, det tar längre att bli frisk, kroppen mår bla bla bla) ja vad händer??
Båda barnen somnar före kl 18 :shock: :shock: Kan inte ta ett pass framför tvn, det är inget kul på tvn på flera timmar tänkte se du är vad du äter ikväll, det och Lets dance har blivit mina måste se. Skulle vilja lära mig dansa så där lätt och smidigt som de gör proffsen, men jag rör mig som ett kylskåp med lätta defekter när jag försöker mig på att dansa. Dansade squaredance ett tag och konstaterade att jag nog har två vänster och ett dåligt höger :)

så det kändes lite surt

får väl ge mig i kast med Skaldeman istället, även om jag inte känner mig lockad idag, sötsuget har varit jäkligt idag, så jag är inte alls på toppenhumör, så det kanske är bra att barnen sover, då blir man ju åtminstone inte sur på dem :lol:

Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Nå flickor, hur har er vecka varit nu då??
Får jag några resultat??
ställde mig på vågen idag, upp 500gr, så totalt ned 500gr denna vecka då, men nedåt är nedåt. Centimetrar i midjan har inte ändrat nämnvärt, så än så länge är det enda plusset att kondisen börjar bli bättre :)

Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"