Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tinis skrev:Ja, ni hör ju! Spark i ändan eller en liten kram kanske? :wink: :oops:
Definitivt en kram tycker jag - här: :heart:

Och hur går det med simskolan?
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tinis behöver en kram, aspelut!! En massa tyg, mmmm.... ;) Böcker kan man ju läsa nån annan gång (sa hon som läser en bok i veckan,minst ;))

Blomman jag kommer att sakna dig mycket!!! Kan du inte sjukskriva dig? ;)

blivandemamman visst är det underbart med loppis!! Det gäller bara att inte handla på sig för mycket grejer ;) Fast då kan man ju alltid stå på loppis själv och sälja av lite :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
cissii

Inlägg av cissii »

Hej allihop!

Ja det var fasen vad det regnar, tänkte innan att det var skönt att det droppar ner istället för molnet släpper allt vatten i ett stort plask över jorden. Men frågan är om inte det hade vart att föredra nu ändå. :roll:

Krav Maga är en kampsport. Namnet betyder närstrid och har sina rötter i Israel. Används av israeliska armén tex och svenska försvaret fast då kallas det bara närstrid tror jag. Man använder alla kroppens medel, typ sparka, slå, bitas. Och man lär sig avväpna folk, försvara sig i alla kroppspositioner och situationer, typ trånga utrymmen. Men det är alltså en försvarsteknik och inte attackinriktat. Jag vill verkligen gå, även ifall man måste ha tandskydd på träningen...haha. :shock: :D Ska ju komma iväg bara. Och jag stavade ju som en kråka, så tyvärr uppgår man inte i ett tecknat mangatillstånd under träningen. Även ifall det hade varit det ultimata såklart, en kravmärkt mangafigur :D

Jo du Tinis, jag har gått och blivit singel och stormtrivs. Det är verkligen mitt rätta tillstånd. Och det var ju egentligen inte en speciell bekantskap, utan ett litet gäng nya människor. Konversationen var lysande, man lärde känna varandra och lekte med livet som det borde lekas med. Nån som känner igen sig och förstår vad jag menar? Nyfikenhet på andra människor blandat med sommarkväll, samtal, musik. Härligt! :D
Och min hand är redo när spökerierna börjar.

Jag har tyvärr så himla dålig erfarenhet av poliser, ska väl inte ens gå in på det. Verkar som dom, i större städer ivf, blir avtrubbade av att vara med om så mycket. Så jag blir oxå nervös bara av att se en polisbil.
Men nu måste jag sammanställa matlistan och skicka över den till Miar70, annars får vi svälta i Gastsjön.

Kram!
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack för kramarna. Nu har jag gått en promenad och småsnyftat lite till George Michels "I can't make you love me" :oops: :D

Nämen cissii!!! :shock: Bara sådär? Utan minsta klagolåt! Helt odramatiskt alltså? jamen, jamen, jamen.....Celeste och pappa då? :shock: :D Och så polisen.... du verkar lite spännande farlig, du! :shock: :lol:

Hittar man tyg på loppis förresten? Det har jag aldrig gjort.

Kram!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

cissii skrev:Men nu måste jag sammanställa matlistan och skicka över den till Miar70, annars får vi svälta i Gastsjön.
Hej du cissi, nybliven singel och allt! Synd att det är lite dåligt med karlar i Gastsjön nu då :wink:

Men du - nån matlista vill inte jag ha! Den ska skickas till ICA i Bräcke! Faxas är väl bäst! Vet du vem som var matansvarig förra året - kanske du kan höra med den personen (jag har ingen aning :oops: :roll: ). Annars får vi hojta i Gastsjötråden!

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tinis skrev:Hittar man tyg på loppis förresten? Det har jag aldrig gjort.
Jag säger bara: GARDINER!! ;) Jag köpte två längder för 15:- styck. Den ena blev en tunika (ganska tunt tyg med små blommor och ränder), det andra blev en väska (lite grövre tyg) :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
cissii

Inlägg av cissii »

Hej Miar70!

Äsch vem behöver en några karlar? 8) Ska bli skönt med en mansfri vecka.
Oops :oops: trodde du skulle ha den jag! Undrar varför. Då ska jag genast ta reda på Icanummret. Jag antar att Stig och gänget står redo och väntar på den.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Hej alla!

Har kikat igenom helgens alla inlägg och oj vad man "halkar efter" på bara några dagar!
En kram till Tinis och ett grattis (sent omsider) till Henning och simningen. "Man är väl ingen lort" som Ronja Rövardotter sa... 8)

Det verkar dra ihop sig till Gastsjö vistelsen, när åker ni alla? Snacka om att det kommer att kännas öde här, eftersom det känns som att aaallaa ska dit...

Vi var på vår lilla minisemester i helgen och det var jätteskönt. Jag orkade mer än vad jag trodde, vilket kändes bra förstås. En massa regn blev det, men det spelade ingen roll. Inte när man kan sitta inne och kura med en massa god mat och dryck. Mums! :wink:

Ha det så bra alla!
/Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

cissii skrev:Jag antar att Stig och gänget står redo och väntar på den.
:lol: :lol: :lol:
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Tassar försiiiiktigt in här igen, fråga mig inte varför jag tassar och varför jag gör det försiktigt dock. I Kalaskakans fantastiska värld är det bara så!

Det var SÅ länge sen jag var här inne och kacklade, det är mycket som har hänt sen sist. Sist knallade jag ut efter en rejäl down med älskade maken hemma, hade inte ork eller enstusiasm till att vara social.

En kort resumé då'ra 8)
Som några av er kanske minns satt jag i val och kval att bege mig tillbaka till havs (till det gamla jobbet). Ödet har sina nycker, jag ställde båda jobben mot varandra; ringde upp mitt gamla och hade samtal med min nuvarande chef. Det visade sig att båda ville ha mig (vilken kick för självförtroendet måste jag säga!) och "landchefen" gav mig ett jätte bra erbjudande. Alltså stannar jag i land; iaf. för ett tag framöver ty inget är omöjligt!

Resan med maken/familjeliv/känslor/viljor då.
Allt ställdes på sin spetts och se; även vuxna kan genomföra förändringar :shock: Vi har nu, som Tinis så bra beskrev det, skapat oss vårt flyt. Vi har väl öppnat för varandra och lyssnar, försöker och ser till att göra oss förstådda för i slutändan ligger det i vårt ansvar att få den andra att förstå det vi säger. "Tala i tungor" är svårt och än svårare är det att tolka det språket.

Men HERREGUD det har inte varit lätt. Det är en ren skär illusion att det är enkelt. Man skapar sig sitt flyt och sen gäller det att hålla det flytande! Jag önskar att det fanns manualer, fast å den sidan, Fröken TvärtmAnarkist som jag är så hade jag förkastat alla dessa goda råd och kört mitt race utan att lyssna.

Nyhet numero 3 är att en till Kalasklimp inväntas till den 28mars 2009 :shock: :shock: :shock:
Det är skrämmande. Innan Kalasklimp fick jag ett ma (missed abortion; där kroppen är så knäpp att den inte fattar att fostret har dött och fortsätter att leka gravid precis som om aaaaallt vra bra) och de hjärnspöken figurerar nu igen.
Ena hjärnhalvan säger Åååh men kom igen nu, 2 graviditeter på raken är det pleeenty av kvinnor som erfar. Den här gången är det fdin tur
Den andra halvan säger Det är kört, kroppen kommer att leka så där knäpp igen
Jag verkligen avskyr den här perioden, den mellan v5 och v12. Ovissheten som blandas med total ofattbar lycka!

Tänk att vi, vi skall få en TILL Guldklimp. En till Boll full av kärlek! Vid den tanken blir jag så .. gråtmild, så över.. överumplad av känslor. Och lika rädd också.

Nåja, vi får se! Nu går vi framåt igen *s* Som OM vi inte har gjort annat det senaste året :lol:
:arrow: Just det, den här gången läser jag HELA Barnaboken och inte bara Profylaxdelen, vilken var anldeningen till att jag önskade mig den i julklapp då jag var gravid med Klimpen :roll: :wink:

Så Ladies, här är jag; igen!
Kram till tusen på er!

:heart. :heart: :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Glad att du är tillbaka kalaskakan :heart: :heart: :heart: du har varit saknad.

GRATTIS tusen gånger gud vad rolig grattis igen och igen och igen.

Miljoner kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Kikiiii heeeej!

Hur är det själv? Hur har ni det?

-Jag måste säga det, det är lika roligt varje gång att komma tillbaka :lol: Tack för grattis!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kalaaaaaaskaaakaaaaan! :heart:

Nu orkar jag ju inte dra alltihopa en gång till (redan PM:at :lol: ) men jag måste ju bara helt officiellt såhär säga:

Vi har saknat dig så, och det är helt och hållet underbart att det förhoppningsvis ska komma en kaksmula till er. Jippi! :lol:

Förresten, glömde uppdatera er om simskolan. Det har varit uppehåll lö-sön och igår var det STORM och KALLT och REGN. Men gissa vem som ville till simmis??!!! :shock: Jajamensan, och pappa var inte ens i vattnet. Det har lossnat och jag är så glad att jag inte gav efter. Tack alla för stödet. Ikväll är det min tur att vara med. Nu får jag hålla mig i skinnet.
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej tjejer!

GRATTIS KALASKAKAN! :-({|= :heart: :-({|= :heart: Gud va skoj! Tycker vi är många preggosar här på forumet nu :lol: En liten tråd hos oss på barnaväntan kanske kunde va att tänka på? :wink: så vi får följa dina funderingar?! Än en gång grattis!

Vi myser i det murriga vädret. Tycker att det är ganska skönt. Jag klarar inte riktigt värmen. Beror väl dels på graviditeten men också på fibron tror jag. Vad känner du med värmen, Kiki?

Tiinis: Ja oj vad man kan hitta mycket fina tycker på loppisar/secound hand. Det är min nya last, att handla begagnat :lol: underbart! Å härligt med Henning och simningen! :heart:

Så avis på er som skall till Gastsjön! Jag var ju andra reserv men det blev sig inte att det var min tur i år :?

Nu är det ju så att det varit lite turbulent kring magen och alltihop de sista dagarna. Så jag hade kanske inte kunnat åka ändå (står mer om det i min tråd på barnaväntan....) Men det verkar sååå mysigt! Hoppas det blir min tur nästa år! :D

Låter som du har det ganska bra cissii, kan det vara så? Låter optimistiskt iaf!
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
kiki

Inlägg av kiki »

:heart: Blivandemamman tack för att du tänker på mig :heart: Min fibro är mycket mycket bättre i värme, nu har jag ont i benen, ryggen och framförallt fötterna :cry: men jag tror nog att det är väderomslaget mer än vädret i sig :roll: som spökar. Jag får känningar av min migrän nu när det är så hög luftfuktighet och mina ögon är rätt dimmiga. Ska till hälsokosten och kolla av hur det är med min kropp i morgon. På eftermiddagen blir det magetrönteg av hjärnan :shock: igen. Nästa vecka ska jag till psykdoktorn :? får väl scharma ordentligt så jag får någon terapi nångång. I skälen mår jag strålande, med familjen mår jag strålande men psykiskt och fysiskt :cry: nä det är rätt illa.

Apropå loppisar, har jag berättat om makens auktionsfynd i somras :?: Vi var på en sån riktig gårdsaktion där det var en gubbe som blivit död och man aukonerade bort hela bohaget. Maken skulle ta en snabb sväng ner och kolla på uteredskapen men han återvände "aldrig", tillslut kom några vi känner och berättade att han ropat in 5 :!: kartonger med böcker. Suck precis vad vi behöver :roll: Det visade sig vara sportböcker, riktigt fina sportböcker. Han hade betalat 70 kr för alltihop och jag har sökt lite på nätet och några böcker är riktigt värdefulla. En bok kan man hitta för 2500:- shit pommes, det är riktigt fina exemplar också en är aldrig läst för det sitter något silkespapper över. 3 av böckerna har orginallittografier i sig, en av Lasse Åberg 300 ex av boken finns det. haha vilket fynd. Nu måste giriga jag försöka få dem värderade av auktionskammaren och sen övertala maken om finnesen med att sälja :lol:

Kramar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"