Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej kära omtänksamma! Tack susanne*!

Jo, Mia, jag håller med. Där har vi gränsen för mig också. Därför blev jag så arg över att folk antydde att vi pressade och gjorde fel. Vi tvingade honom inte att prestera ett smack, bara att delta om än på kanten.

Det är först kl 19 på kvällen, så ni får hia er lite :wink: :D. Idag har vi gjort stor grej av att morfar ska följa med och titta på. Mycket pepp idag.

rapoorterar ikväll!

Kram!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jajamensan. Idag var killen med på heeeeela simskolepasset. Dock inte utan protester och inte utan att pappa var med i vattnet. Men han var med!!!! Och kom hem och var jättestolt. Vi gjorde high five och hade fredagsmys och jag älskar honom så jag tror jag dör.... :cry: :lol:

Ingen kackeltid ikväll. Måste passa mamma :roll: :wink:

Kramar till världens bästa sajbisar! :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Heja Henning =D>
Vad kul!
Ha´t så kul med mammsen :wink: :!:

Själv är jag gräsänka då Filip jobbar, så jag kommer säääkert att hänga här :lol: ovanligt, va :roll: :?:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Ewa

Inlägg av Ewa »

Heja Henning, säger jag med :thumbsup: . Som haft liknande scenario här i sommar. Men här gick det verkligen inte. Trots teater och mycket träning och förberedelser. Men jag skyller helt kallt på simskolefröknarna på 17 år, som hade stor utskällning (den ena) under andra dagens pass. Liten känslig typ ville gärna simma nästa dag, men inte med fröknarna [-( . Mamma pratar med simskolefröknar om att små 4-åringar inte är så bra på att ta in teoretiska instruktioner, utan blir glada av lite mer handgriplig visning och att kollektiv bestraffning också fungerar mindre bra på så små barn. Bättre då att gå fram och viska i örat, lite på tu man hand.

Nåväl, lite bättre ett par dagar, men lillraringen var panikslagen över att behöva ha med skällfröken att göra och genomled varje lektion. Så han fick helgen efter första veckan, med all världens pepp och pushning, att verkligen fundera och argumentera. Och det slutade med att han efter MOGET övervägande - det här är ju faktiskt en KLOK 4-åring vi har att göra med - verkligen inte VILLE. Modern respekterade, och kontaktade föreningen som lämnat plats till höstens begivenheter istället.

Vi fortsätter istället som tidigare, i havet, på egen hand. Och vi har nu en liten fisk som heter Anton. Som med sin simring simmar i timtals varje dag, och som plockar upp saker från botten (som på simskolan) och som stolt berättar att han kan flyyyyyyyta nu, för alla som vill höra på och som med en 4-årings iver har gått in för att lära sig detta - alldeles själv :heart: . Så så kan det också gå till, när det inte riktigt vill sig i alla sammanhang.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nej men FY vad trist med simfröken, Ewa :( ...

Ja, när sånt händer så måste man såklart skydda sitt barn, för man vill ju inte sänka deras självkänsla!

(Jag tycker det är jättebra att ungdomarna får sommarjobb som simlärarare, men visst vore det bra om de fick ha med sig en äldre som kan visa och lära dem hur det går till? För hur lätt är det för en 17-åring att undervisa en hoper småbarn - egentligen?)

Jag ska lägga mig och läsa "Bitterfittan" (Maria Sveland, tror jag författaren heter) - började med den igår, och det är en mycket tänkvärd bok, kan jag säga!

Kramar till er alla!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

God kväll!

Å, Henning, vår prins - vad härligt! Men jag undrade bara lite, kl 19 är simskolan, det var värst vad sent det var då...he he...han är inte trött då?

När vi kom hem från stranden (jag o sorkarna) går jag in på toaletten för att ta av mig bikinitrosorna o leta fram ett par trosor...där går jag med rumpan bar...då kommer Caesar och klappar mig på rumpan och säger
mozzarellaost och skrattar...hallå?!

Har städat efter barnas bad, det tog mig 2 timmar. Maken jobbar. Funderar på att ha ett familjeråd på söndag, typ, gå igenom veckan som kommer och HA med honom i planeringen, för innan har jag fixat schema o allt utan honom...njae, jag är ganska trött på städ-tjatet och blev lite såld när jag hörde en kollega o vän som berättade att de ska anlita städhjälp 2 torsdagar i mån, 4 tim per gång...kom hit åsså vet ja! Jag skulle iaf vilja ha ett mindre hus...200 kvadrat är stort...för stort för mig.

Har skickat ut inbjudningskort till mitt kalas, det blir den 6 sep. Görtrevligt.

Klart jag har märkt att vi inte träffats kiki...men jag väntade på inbjudan till Tofta ju...vi skulle ju hjälpa nån å kura...eller?
Däjt får det bli i slutet av augusti!

Nu är det definitivt mörkare på kvällarna. Det märkte jag o en kompis som satt längs med Visbys strandpromenad härom kvällen. Vi hade varit på yoga o sen gick vi ner dit o mumsade ost och lite gott Å drack rödtjut (får man ju inte göra på allmän plats)...först kom en vanlig polisbil åkandes o vi gömde glasen...sen kom 2 cyklande poliser o pratade med en del annat folk men inte med oss...sen kom en polisbuss...men den stannade inte...fasen vad nervös jag blev...gud vad löjligt...polishustru som jag är. Ha ha.
Kall var jag när jag cyklade hem sen vid 12 snåret på kvällen.

Kram på er!
Sussi

Inlägg av Sussi »

Här är en till gräsänka :) Maken är med 12-åringen på fotbollscup i Skutskär hela helgen. Maja och jag ska på bröllop i morgon, W ska gå med äldsta storasyster på bio! Storsönerna har rymt landet ;) och 19-åringen som i vanliga fall bor hemma, passar på att sno ena brorsans lägenhet :D

Vi har haft fredagsmys och sen fastnade jag framför symaskinen :) Gud, vad kul det var att sy igen! I morgon ska jag ut och leta fina tyger på loppis.

Heja Henning =D> Härlig läsning!

Mia: jag har också läst "Bitterfittan", den var bra!

Gottis: Mozarellaost :lol: :lol: :lol: Var får de allt ifrån? :lol:

Nu måste jag röja köksbordet från tråd och tyg, så vi kan äta frukost där i morgon :)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Hemma :lol: rätt skönt faktiskt efter 6 veckor. Felix hade städat så fint och fick en stor kram av lillasyster sen ville han visa upp henne för sina kompisar :lol: men 8 tonårskillar blev lite mycket så de fick bara se baksidan :lol: .

Gud vad ni kacklar jag hinner inte med. Men hejja Henning och vilka otroliga råd du fått Tinis. Kan du inte klistra över alltihop som handlar om simskolan i en egen tråd om någon annan behöver någon gång :D

Felix var i samma ålder när han gick på simskola, trögt i början med bara 7-8 åriga tjejer i gruppen. Han var så liten så liten, de andra var ju på sin andra eller tredje simskola men när det var klart kunde han simma :lol: :lol:

Här hemma är tv-n trasig, igen :shock: innan vi åkte så hälde jag en kopp kaffe i den :oops: och nu är den trasig. Jag är ju rätt glad för det är en stor 32 tum tjocktv och maken skulle aldrig köpa ny tv så länge vi har en som funkar. Nu kämpar han med att hitta felel :( troligen en säkring säger han men jag hoppas och hoppas, jag har redan anmält till försäkringsbolaget :lol: Får väl avboka anmälan om han får igång den. Nu sitter vi med en 13 år gammal 15 tums tv och då ser man inte så mycket.

varma kramar till alla
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nä, Ewa, det var det dummaste! Då hade jag definitivt också gett upp. Jag var ju så nära även med en klok och duktig simfröken. Fast lite trött blir jag på att det ska vara så in i bängen uppstyrt. Man gör en grej och så ska ALLA barn göra det i rad. En och en. Med 11 ungar i gruppen blir det för mycket väntetid och dom blir kalla och ofokuserade. Det hade man nog kunnat göra smartare.
Gotlandsmamma skrev: Men jag undrade bara lite, kl 19 är simskolan, det var värst vad sent det var då...he he...han är inte trött då?
18:45-19:15 är det (och nära där vi bor). Jo, lite sent är det. Men egentligen en bra tid nu när kvällen är förskjuten lite.
Gotlandsmamma skrev:då kommer Caesar och klappar mig på rumpan och säger
mozzarellaost och skrattar...hallå?!
:lol: Jag dööööör! :lol: Det var det roligaste!

Men du, Gottis, är det sant??? Får man inte dricka vin på allmän plats. Hade jag ingen aning om, syndare som jag är 8)
Kiki skrev:Här hemma är tv-n trasig, igen innan vi åkte så hälde jag en kopp kaffe i den och nu är den trasig. Jag är ju rätt glad för det är en stor 32 tum tjocktv och maken skulle aldrig köpa ny tv så länge vi har en som funkar.
:lol: Anar man en viss baktanke med det kaffespillet, eller??? :lol:
kiki skrev:Men hejja Henning och vilka otroliga råd du fått Tinis. Kan du inte klistra över alltihop som handlar om simskolan i en egen tråd om någon annan behöver någon gång
Tja, kanske det...
Sussi skrev:Vi har haft fredagsmys och sen fastnade jag framför symaskinen Gud, vad kul det var att sy igen! I morgon ska jag ut och leta fina tyger på loppis.
That's my girl! Och därmed försvann den sista gnuttan tid som inte var uppbokad :wink: . Maken är lite sur över att han kommer så långt ner på viktighetsskalan, efter huset, barnen, forumet, symaskinen och så... (obs, utan inbördes ordning)

Kramar på er!
kiki

Inlägg av kiki »

Tinis skrev:
Kiki skrev:Här hemma är tv-n trasig, igen innan vi åkte så hälde jag en kopp kaffe i den och nu är den trasig. Jag är ju rätt glad för det är en stor 32 tum tjocktv och maken skulle aldrig köpa ny tv så länge vi har en som funkar.
:lol: Anar man en viss baktanke med det kaffespillet, eller??? :lol:
:lol: Omedveten sådan kanske :P (troligtvis) Vi skulle fika och maken fikar på balkongen vilket jag tycker är för varmt så jag skulle bara gå ut och synda lite (röka) ställde kaffekoppen på tv-n och går ut, då ringer telefonen :!: och jag rusar in och stöter till koppen med någon utstående kroppsdel. Maken som har en historia i att bli "arg" när sånt händer sa ingenting utan hämtade en trasa :shock: och tidningar som han ställde ner tv-n på för torkning. haha han har lärt sig att ingenting blir bättre för att man blir arg när det händer en olycka :lol:

En frågeställning som sätter igång tankeverksamheten hos ALLA är:

När får man spilla på en nytvättad duk :?:

Väntar med spänning på vad ni tycker.

Social delaktighet
Jannika

Inlägg av Jannika »

Åh, vad kul att du läser Bitterfittan miar70! Då kan vi diskutera den i Gastsjön. Med Sussi! :D

Ska jag ta med mig tarot-leken eller tror ni inte vi hinner med det? Om vi ska spela master mind med Mama Su (SusanD) hela kvällarna menar jag. :wink:

kiki, gjorde du nåt ayurveda-test eller har jag bara missat? :-k

Puss till alla andra "Tinisar" i tråden! :D :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Jannika skrev:Åh, vad kul att du läser Bitterfittan miar70! Då kan vi diskutera den i Gastsjön. Med Sussi! :D

Ska jag ta med mig tarot-leken eller tror ni inte vi hinner med det? Om vi ska spela master mind med Mama Su (SusanD) hela kvällarna menar jag. :wink:

kiki, gjorde du nåt ayurveda-test eller har jag bara missat? :-k
Jag vill också läsa bitterfittan, jag har "nästan" varit en sån :? det får bli nästa läsprojekt efter "äntligen icke rökare" men den verkar inte ta slut någon gång... har hållt på sen midsommar :shock:

Ja, tarot-leken :P Redan på tåget :P

ayurveda-testet, jo men jag satt med slött uppringt internet så jag fattade INGENTING, ska göra om snart och återkommer.

Kramar

Social delaktighet
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Du svarar på frågorna och kollar in stolparna på sidan. Från dem får du själv dra slutsats om vad du är för sort. Man kan vara alla tre som Tinis tex. Eller mer renodlad som *frieda*.

Då tar jag med leken men det är bara på skoj!

Kram!
kiki

Inlägg av kiki »

Nu har jag testat mig, Pitta var jag och mer Kapha än Vatta, nu gäller det att klura ut vad jag ska med denna information till :lol: Är det så att när man är Pitta ska man fortsätta var Pitta :?: och öka på sin Pitta genom kosten eller vill man ha en jämnare nivå eller rentav få de andra staplarna att gå ner :roll:

Kul med leken :wink:

Social delaktighet
Sussi

Inlägg av Sussi »

Ja, Jannika ta med dig leken! KUL!! Ayurvedatestet har jag gjort förr, men gjorde det igen :D I stort sett lika mycket Pitta och Vata, nästan inget Kapha. Plockade fram min Ayurvedabok också, det är intressant, det där!
Tinis skrev:Och därmed försvann den sista gnuttan tid som inte var uppbokad
:lol: Jo, det blir nog så! Men jag sitter vid datorn så mycket, så jag kan gott vara lite kreativ i stället!

Kiki: tyvärr har jag inte "Bitterfittan" kvar, annars hade jag tagit med den till Gastis... "Äntligen icke-rökare" står fortfarande oläst i hyllan :oops: Apropå böcker, idag på loppisen hittade jag "Mannen i kjol" av Anna Wahlgren :D Pryder min samling så fint, 10:- kostade den :lol:

Oj, vad klockan är mycket, måste hoppa in i duschen, vi ska ju på bröllop. Tråkigt nog har det börjat regna... Men det sägs väl ge tur med lite regn på bröllopsdagen?

Ha en bra eftermiddag go´vänner, så "hörs" vi i kväll!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"