Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Oj, jag som trodde ämlig var småländskt! Om man är ämlig så tycker man väl rätt synd om sig själv, typ.

Fjällmor: Bra rutet. Eller väst. :!:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vi är nog knäppa familjen vi :lol:

Här sitter jag vid min dator och uppe sitter sambon, och så pm:ar vi varandra :lol: :roll: så kan man också umgås :lol: ...

läste just att han vill ha med sig ÖL :shock: på en öde ö! Måste pm:a och banna lite, RÖTT VIN ska det ju vara :roll:

Det är URmysigt att läsa om era bröllopsplaner! Fortsätt skriva, jag suger in och fantiserar!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

JennyH skrev:Oj, jag som trodde ämlig var småländskt! Om man är ämlig så tycker man väl rätt synd om sig själv, typ.
typ :roll:

Jag har pratat med Fjällfar nu och jag kan inte skriva mer om detta här. Men på pm är det ju en annan sak...
Gäst

Inlägg av Gäst »

miar70 skrev:Vi är nog knäppa familjen vi :lol:

Här sitter jag vid min dator och uppe sitter sambon, och så pm:ar vi varandra :lol: :roll: så kan man också umgås :lol: ...

läste just att han vill ha med sig ÖL :shock: på en öde ö! Måste pm:a och banna lite, RÖTT VIN ska det ju vara :roll:

:lol: :lol: :lol:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

miar70 skrev:Vi är nog knäppa familjen vi :lol:

hahaha! :lol: som jag och Fjällfar då, fast vi kör msn/mail :P
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev:
(kände mig som en adrenalinstinn Angelina Jolie i Tomb Raider, dock med lite mindre muskler och lite mer daller - typ 95 kilo.
:lol: :lol: :lol: Ursäkta att jag skrattar men du är för rolig. Och MODIG! Impressed. 8) Men det är inte oväntat av ett lejon med månen i skorpan. Ujujuj. De där svärisarna visste inte vem de gav sig i strid med. [-(
ojdå :oops: missade en hel sida, typ :roll:

Inte behöver du be om ursäkt!
Jag insåg också efter jag postat inlägget att det var rätt befriande att vara ms Jolie istället för ledsen över det som skett 8)
Tror jag ska köpa en boxpåse vad det lider...

Modig? MOI..? 8-[ :oops:

:heart: :-({|= Vilka underbara bröllopsplaner Elle och Jannika, vilken musik, vilken feeeeeling! Det är nästan så jag måste fråga Fjällfar om vi sku gör om 'et..

:heart:

/Fjällmor
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:D Ämlig betyder ömklig eller hängig där jag kommer från - Norduppland :P Min väldigt mycket norrländske man (från Luleå) kände alls inte till ordet ämlig :lol: :wink: Nu används det rätt friskt hos oss när vi är sjuka 8)

Vansinnigt intressant tråd det här. Följer, men skriver inte så mycket.
Jannika

Inlägg av Jannika »

*frieda*, ÄMLIG använder vi också (rötter i Småland), det var formen ÄMLADE som jag inte kände igen. Tänkte att det var nåt norrländskt, haha!

Jamen alltså Fjällan, jag räknar kallt med att du kommer på bröllopet så du får ju uppleva det live. :-({|= Fast du och Farsan kan ju göra om det ändå. Och kanske hellre en boxpåse än en godispåse. :lol: Fast jag skulle nog ta den sistnämnda ändå, haha!
Elle skrev:Den ska vi också ha, jag ääääälskar texten!
Jamen visst ääääääär den braaaaa! :thumbsup:

För min del får du bröllopa hur mycket du vill. Jag vet att jag är part i målet men jag tror inte nån är däremot, det ÄR ju kul med firerier av roliga saker.

Mina svärisar är mer än OK. Klart jag retar upp mig ibland men för det mesta brukar jag lufta det det gäller eller så skickar jag darlingen att göra det. Funkar bra. Grundkänslan är att de vill väl och att de tycker att jag och darlingen gör ett toppenjobb som föräldrar (vilket de båda också sagt flera gånger). Min egen mamma är mycket mer kritisk och ifrågasättande, haha! Så darlingen har det kanske lite tuffare med sina svärisar. :wink:

Men mest toppen av allt är att de verkligen VILL vara med barnbarnen så mycket de bara får. Ibland har vi fler erbjudanden än barn, haha! Vi är rätt bortskämda. Och nu ska farfar också bo i Gävle som panscho. Han kommer hjälpa oss med att hämta Nike och Jaja från dagis och skola varje dag. Underbar avlastning för då slipper jag stressa med de små som ska sova vila nästan samtidigt eller darlingen som slipper hetsa på sin lunch. Plus att tanterna på skolan kommer att bli glada. Farfar är en mycket social och ganska stilig karl. Singel. :wink:

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tjoho! Äntligen!

Nike har fått en gudsyster! Hennes gudfar har fått en liten flicka. Guu, va kul!
blomman

Inlägg av blomman »

Härligt Jannika!
Roligt med er som msn:ar varann i samma hus!! :lol: Ringer ni varann också istället för att prata direkt?? :wink:

Jag smygläser mest här.. skrev lite i början men som vi snackade om i Tinis tråd som tappade jag sugen efter att blivit "nochalerad" ett flertal gånger. Inget jag är sur över, alls, men man tappar sugen liksom..
Strunt samma... det var inte det jag skulle skriva om..

Jag täkte mest bara säga hejdå till er alla surödlor också!
Sticker alldeles,alldeles strax!

Kraaaaam! :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeeej blomman!

Vad nu? Nonschad? Har du? Om jag "missat" dig har det inte varit med flit och jag ber i så fall väldeliga om ursäkt. :( Vissa inlägg finns det saker som man responderar på och går igång på direkt och ibland "glömmer" man alla andra som också skrivit. Jag brukar försöka hålla koll bakåt men ibland när det är brådis så...

Jag läser bara i Tinis-tråden oregelbundet så jag har inte läst det du skrivit där. Kan du ta det här också?

Var ska du hän? Semester?

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nu har jag scrollat mig halvt till döds :wink: och hittade ditt inlägg, blomman. Bra att du säger till. Puss!

K-ina, jag ser nog att du är på forumet. :lol: Välkommen hem! Du är efterlängtad. :D
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) Gör ett sporadiskt inhopp, hälsar till allt och ingen men berättar att jag efter en rörig fm är på väg till en öde ö och att väskan redan är packad. Jannika, hoppas du inte ligger för trångt där i handbagaget (tyckte det kändes säkrast så) och att godiset och drickat (starkt) räcker hela resan. Säg till annars.

KRAM
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jäpp! Jag är här och jag läser så ögona blör!!! :shock: Nu har ni verkligen presterat!!!

Jag däremot har sovit fyra nätter i sköna vandrarhemssängar fem meter från havet med Ulvö-båten tutande utanför! När man tittade ut halvnäck första morgonen och trodde att insynen var obefintlig så stod det en kapten i tjusig uniform där ute! :shock: 8) :lol: Två myggbett trots öppet fönster och sol ALLA dagarna utom när vi satt i bilen till och från Ö-vik! Jag har presterat - inte ett skit. :lol:

Vi har fixat 65 mil upp och 65 mil ner utan ett enda gnäll. Mina barn får stående ovationer! När vi kom hem igår kväll 23.30 var Gustav fortfarande vaken. Alla fick sova tills de självmant masade sig upp ur sängen i morse och Gustav vacklade upp vid 10-tiden. Första gången i hans unga liv som han vaknat sist!

Jannika! Om jag skulle gifta mig och om jag hade tillgång till Fredrik S som solist så skulle jag verkligen välja Till dig. (som jag tror att den heter och som jag tror monica Dominique har tonsatt... den finns iallfall på skivan som jag tappat bort.... :cry: )

Jag tycker att ämlig är ett utmärkt ord. Svårt att beskriva vad det är egentligen :-k men när man ÄR ämlig - då vet man det! 8) :lol: :lol:

Skönt att vara hemma och härligt att läsa era inlägg!
Kram!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jamen vad bra! Vin OCH godis. Du kan mig. Då går det bra att ligga trångt serru. :wink:

Apropå att ligga trångt i en väska är det numera då ett släktdrag. Typ. Om hundar räknas.

Min älskade Mumma som dog för några somrar sedan bodde med mig i studentkorridor i Uppsala där man inte fick ha djur. Alls. Det kunde jag ju inte bry mig om. Så min lilla dvärgspets fick åka i en bag modell mellanstor in och ut ur huset när det var dags för promis. Hon får nog också räknas till de mer välutbildade hundarna i Sverige när det kommer till akademiska poäng för hon var med på alla föreläsningar och tentor i samma väska när jag inte kunde lämna henne hemma.

Hon gillade sin väska och låg blickstilla med nosen ut genom den lilla glipan jag lämnade. Min stora lilla hundkärlek. :heart: Nu i saligt minne bevarad.

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"