Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Heeeeej Ottilia! Du är så vansinnigt välkommen! :D :heart: På något sätt känner jag mig så hoppfull i ditt sällskap. Skön känsla!

Jodå, Jones är inte tokig alls, men jag varnar dig. Man slutar ha tid med TV om man börjar kackla här. 8)

:lol:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Hej i solen!

Idag blir det ingen strand. Man behöver bara vara hemma åsså o mysa. Ska laga lite middag, det var länge sen känns det som, då jag gjorde klok mat. Det blir köttfärslimpa o färskpotatis idag.
Sen i kväll ska jag på min kära kompis ashtangayoga-pass. Hon har varit instruktör i 1 år men först nu testar jag hennes pass...ska se om jag ska gå för henne i höst. Har gått för en annan tjej förut men hon har fått diskbråck i nacken.

Å, jag o maken var på Romateatern i söndags, komedi av Gogol, Revisorn. Jättetrevligt. O mysigt att få kvalitetstid med sin käresta, det behöver vi! En kompis var barnvakt o det gick strålande, så klart!

Ha en skön dag. Skulle bli regn till helgen...mindre skoj, så man får väl passa på o vara ute.

Tinis - Kan det hjälpa att prata om simmet med Henning, kvällen innan, att prata om aktiviteten i lugn o ro, om hur viktigt det är med sim-kunskaper o hur kul det är, typ förbereda lite? Lyssna in honom. Vad säger KajsaIE som läst Sluta bråka med barnen...??!

Kramar!
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Hej! Ja idag har vi också hållt oss hemma större delen av dagen. Bara varit i skuggan och försökt tagit det lugnt. En kompis och hennes två barn kom förbi och spanade in Majas nya plastpool, en lagom aktivitet...

Alldeles nyss bestämde vi oss för att åka på en minisemester, fredag-söndag. Det ska bli jätteroligt att åka till min systers stuga i Västergötland. Eftersom jag går på strålbehandling mån-fre, kan vi inte åka på någon längre semester. Men det här räcker gott! Jag hoppas att värmen står sig så att vi kan bada lite. man vill ju bada i sjö/hav åtminstone ett par gånger per sommar. (Jag är en badkruka...)

Hur som helst så ser vi fram emot några lediga dagar! :D

Tinis: Skönt att höra att jag kan sprida lite hopp! :heart:

/Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gottis, skönt att du har det bra! Romateatern har jag också varit på. Urmysigt! Jo, vi har pratat och förberett. Går sådär...

Ottilia, njuuuut av semestern (och kom och svara på min syfråga! :wink: )

Annars är det synd om mig idag, faktiskt. Ont i halsen, för varm, pms, riktigt förbannad på allt och alla, misslyckas med det mesta. :evil:

Dags att krypa upp i sängen med deckaren.

Kramar!
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej alla :heart:

Sussi :heart: Jag veeeeet. :cry: Det trodde jag med men det blev lite förmånga kurare så därav är jag inte med. Hade också sett så fram emot ALLT med kursen och att se er alla och dig - vi som har hängt här vid sidan av varandra så länge. :heart: Tyckte knappt jag hann se dig förra året och än mindre prata med dig. :wink: Var så många jag inte hann med och då jag själv hade en liten spädgris så var jag ganska trött. :? Men vi får ses vid annat tillfälle.

Och till er alla andra skickar jag en varm sommarkram. :heart:

Tinis - skriver under på Mias ord om simskolan. Om inte det är alldeles dåliga lärare eller nåt så behöver de pushas lite på det sätt Mia beskriver och därmed också att genomföra.

Kram igen :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Ottilia, vad kul att du är här, ha en trevlig mini semester. Jag är också badkruka har inte badat ännu :oops: det är bara 22 grader 8) så jag håller mig på land tills det blir 25 :lol:

Gottis, vi har inte träffats :cry: :shock: (om du inte har märkt det) :lol: Vi åker hem på fredag efter 6 härliga veckor här på gotland. Tillbyggnaden är inte klar :cry: men det gör inget desto roligare att åka hit igen i slutet av augusti då vi kan börja tapetsera och fixa, det blir ialla fall superfint.

Min syrra har varit här sen i måndags och det är ett evigt kalasande med grannarna, grannen gillar min syrra mer än hon gillar mig :? så vi har ätit middag ihop sen dess :lol: rätt trevligt men jag som inte är van att umgås så mycket blir ju helt slut så nu gick jag in och satte mig i soffan. De andra festar vidare :lol:

Tinis, stackars stackars dig, stor kram :heart: :heart:

hörrni, nu är det inte länge föränn vi träffas

oojoojojooj puh, mitt batteri tog slut :cry: men det jag skrivit fanns kvar, glad igen.

kramar från en trött semesterfirare
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Sussi

Inlägg av Sussi »

God morgon alla kacklare :D

Är tidigt på jobbet idag, har skjutsat äldsta sonen till Arlanda, han ska till Prag och spela innebandycup. Och då får jag låna hans bil 5 dagar, jättebra :D

Gottis grattis till jobbet, även om du inte vill ha det ;) Bra för självförtroendet, om inte annat!

Ottilia kul att se dig här också! Jag tror vi är ganska många nu, på forumet, som är från Uppsala. Vi kanske skulle ha en Uppsalträff framöver? :)

Tinis hoppas det funkar med simskolan! Har en sån sort jag med... Krya på dig! Inte kul att vara sjuk i den här värmen :(

Susanne* Ja, jag hoppas verkligen att vi ses (snart) igen!

kiki ja snart smäller det ;) Vart kliver du på tåget? Sex veckor på Gotland låter härligt, synd att du inte känner dig utvilad bara...

Är det sista fina dagen idag tro? Igår efter jobbet åkte vi ut med barnen och badade och hade med kyckling och potatissallad och åt middag på stranden :) Passar nog på att åka ut idag också, om vädret håller i sig till eftermiddagen.

Nu måste jag nog börja jobba ;) Kram till alla! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Sussi, visst är det härligt att förlänga sommaren efter jobbet. Maken jobbar 8 timmar per dag den här veckan men det blir ju som semester på sen eftermiddag och kväll iallafall, härligt är det, även om det blivit lite mycket för mig som är "antisocial" :lol: :lol: :lol: Vi kliver på i Stockholm jag och ilindstrom mfl vi värmer sätenena till er som hoppar på i uppsala sen lär det bli kackel :lol: :lol: :lol: .

oj vad alla är morgonpigga här, min syrra städar i köket och maken har gått ut i smedjan för att jobba, jag är jätte trött och Mio sover :shock: hon får en marginalkvart till 8.15 sen är jag lagom vaken för att väcka henne.

Nu är det sista dagen, känns rätt bra, jag längtar ju ihjäl mig efter storsonen som jag är så stolt över. Har jag berättat om festen på Söderöra :?: Felix och 5 kompisar skulle bo i en stuga utan el och vatten över helgen på en ö 15 minuters båtresa från Söderöra. EN regel fick han -inte åka båt med någon som var alkoholpåverkad. När jag ringde på söndag morgon var det en lycklig liten man som svarade, ensam på söderöra :shock: hade sovit i tält i med några tjejkompisar och hållit sitt löfte :lol: har du ätit då? frågade jag, ja visst jag träffade en jätte trevlig stockholms familj som bjöd på te och grejjjer :lol: Sen hade han träffat ett gäng grabbar med en ball båt som han skulle fråga om dom kunde köra över honom till ön, för lite soppa pengar. Vilken kille 16 år ensam ute i världen utan mamma. Han är så ansvarsfull och värsta godingen den där ungen jag är så glad för honom.

Kramisar till alla
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Usch, det är nog mest synd om alla i min närhet egentligen. Att dessutom påbörja ett stort syprojekt i det skicket... ja, det är snudd på tjänstefel... :oops: :lol:

Men idag är det bättre.

Morgonpigg? Näääää usch!

Sussi, inte sista fina dagen! Sen kommer ju favvisen nr 1: brittsommaren. Det är goa grejer tycker jag (om den nu kommer...)

Susanne*, jag hade såååå gärna träffat dig. Alltid så klok vad gäller fostran t ex. Tack för pepp om simskolan. Då viker vi inte en tum då...

Kiki,
visst är det underbart när man bara är så kär i ungarna. Dom är bäst, så är det bara! Lilla Signe har börjat prata och ha sig. "Om" säger hon uppfordrande och vinkar mig till sig. Och jag smälter som en liten smörklick.
Sussi

Inlägg av Sussi »

kiki sätesvärmning, perfekt! :lol: Kan tro att du längtar efter sonen!

Tinis Nej, inte sista fina dagen, bara sista fina dagen för den här omgången ;) Det skulle i alla fall bli sämre här till helgen. Trist, för jag ska på bröllop igen på lördag.

Om en halvtimme slutar jag jobba, då ska jag hämta småsönerna på friidrottslägret. Sen drar vi direkt till badet där maken och lillan väntar 8) "Ses" till kvällen :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
blomman

Inlägg av blomman »

Bara ett snabbt hej till er! Sen ska jag jobba, och imorgon är det ön igen!
Pussgurkorna har under snart två veckors tid varit konstant (och då menar jag konstant) aktiva och byggt och byggt saker, utforskat grottor och badat. Livet är härligt för de små!

Jag ligger back i den här tråden och hänger inte alls med i vad ni pratar om.. jag kommer väl ikapp till hösten när skolan börjar!

Men kramar i massor till alla! :heart:
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Hej alla!

Vilken kille du har Kiki! :thumbsup: Skönt att hör att de fortsätter vara så älskliga ända upp i den åldern. Alltså, såklart de alltid är älskliga, men kanske inte alltid ändå... Du fattar? :? Utomordentligt ansvarsfullt och sött var det i alla fall...

Uppsalaträff? Jaaaa! Jag som inte har hakat på något Gastsjö camp ännu, kanske kan se fram emot en Uppsala träff istället? Jag tycker det låter toppen. Kanske en lekparksträff 'a la Sthlm? Kanske kan se till att få till nått till hösten? :D

Egentligen är jag helt slut just nu eftersom jag haft storfrämmande. Min bästa kompis från tiden i USA (Vi pratar nästan 15 år sedan) har varit och hälsat på med man och två barn. Så himla roligt att ses och bara få umgås, om än bara för en halv dag. Men nu till vad jag fick höra som nästan fick mig att trilla av stolen...
:arrow: Deras som har nyss fyllt ett år och han förmanades hela tiden med ord som "inte", "aja baja" och "NEJ". [-X Nåväl, var och en blir salig på sin tro, som min farmor brukade säga...

Hur som helst så fick han inte göra/röra något fastän jag gång på gång försäkrade att det var tillåtet att utforska hela köksregionen och uteplats... Han var superfrustrerad och ledsen och det skar i mitt hjärta. Jag tog honom i handen och låtsades inte höra på föräldrarnas "Nej, men inte ska du väl behöva..." och visade honom att den här lådan är full med plastburkar, varsågod! Han sken upp som en sol och satt säkert en halvtimme med byttorna och fixade och donade. :heart:

Okej, lång historia det här, dags att runda av... När föräldrarna sen ser att han är nöjd så tittar de på mig och säger "ja det där att tillåta allt (vaddå tillåta allt, men okej...) är ju som hon, vad heter hon nu igen, hon den där konstiga?" Ja, sa jag, vem tänker ni då på och vad menar ni? "Ja, hon som säger att det mesta är tillåtet bara det inte är någon livsfara som hotar" Nu började jag förstå vem de syftade på men låtsades som ingenting...

Nu var det uppenbarligen dags för frukt på burk (ungen fyller ett... :? ) och då fick han inte äta själv utan de matade honom med en sån där liten smakissked. :roll: Han ville såklart få hålla skeden och äta själv ( :!: Nähä...) men det fick han inte för det skulle bli så kladdigt. :x Då sa jag igen att det är helt ok att sätta honom i tripptrappen och låta han få äta sin fruktpuré... Men nix, det gick inte utan pappanstår upp bredvid pojken med fruktskeden i högsta hugg och pojken gallskriker. Mitt i den här cirkusen utbrister mamman: " Nu kom jag på vad hon heter - Anna Wahlgren..."

Vet ni, jag hade inte ork att ta den diskussionen, utan jag bara nickade och sa att: "Jasså var det Anna du menade. Ja hon är lite av en husgud här hemma" och pekade på Barnaboken i bokhyllan... :wink:

Nog med kackel för denna gång /Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jaha du Ottilia, du har haft en sån erfarenhet... :wink: :D Det är riktigt klurigt när man upptäcker att man inte alls delar synen på barn med vänner som man stått riktigt nära och haft gemensamma värderingar med förr.
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 10:55, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och så glömde jag att säga heeeeej till blomman! Gud vad gött ni verkar ha det. Vi saknar dig! :D :heart:
cissii

Inlägg av cissii »

Tinis :D

Det här är jäkligt kul tycker jag (fast inte du, och det kan jag förstå) men jag var exakt likadan på simskolan när jag var liten. Åka och bada var helt ok, men vara med i SIMSKOLAN. :shock: Jag vägrade tom att göra simrörelserna på land. Och det var inte badandet i sig det var fel på alltså, utan just simskolan då.
Jag vägrade desutom att vara med i scouterna, alla bollsporter etc etc. Alla slags organiserade grupper. Hur är sonen i andra liknande sammahang? Om det finns några sådana.
Annars tänker jag att ni kanske kan åka och bada för er själva så han lär sig simma bra ivf. Och kanske hitta någon annan aktivitet i grupp som han gillar?
Eller jag vet inte, men kände igen mig så på pricken i det du berättade bara haha.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"