Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tinis skrev:Fast liiiite nervös är jag allt. Inte minst för att träffa min stora förebild och inspirationskälla, Anna. Men hon verkar ju rättså snäll
Snällare människa finns inte :heart: Jag har känt Anna mer än 10 år, så jag vet ;) Ha det skönt nu på Öland! Och nej, symaskinen är inte framtagen än ;)

Jag vill också komma på Kackelträff :) Vart det blir spelar mindre roll, huvudsaken är att det blir! :D

Susanne* jag trodde du skulle med till Gastsjön... Vad tråkigt, jag hade sett fram emot att träffa dig igen!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
sitter inne framför datorn fastän det är så varmt och skönt ute. Men jag känner mig rätt nöjd med värme för idag faktiskt. Idag tog jag tom ett dopp. Annars har jag blivit lite badkruka faktiskt. Var skönt att svalka av sig iallafall. Hannes är lite skeptisk till att bada i sjön med igår testade vi den gamla badtunnan som hittills läckt som ett såll, och det älskade han! Lovisa och kusin och kompis med tre barn som var på besök gillade det också. :D

Kackelträff låter jättekul. Gärna med Surödlorna. Lite svårt att bestämma plats bara. För att det ska bli av kanske någon helt enkelt bara ska bjuda in och ge förslag på hur man kan bo och så blir det som det blir sen? Jag tycker ju att det vore kul om ni ville komma hit men är samtidigt lite nervös för hur det skulle organiseras. Måste rådgöra lite med min kära syster. Det finns iallafall en lada med tre rum, kök och badrum (snart), en lillstuga med kök och sovrum och ett hus med två sovrum, allrum, sovloft, kök och badrum. Sen kan man ju bo i vårt hus 15 minuter bort också och det är rätt så stort.

Tinis: Känner igen det där med att vara öppen och inte vara tyst om saker och ting. Men jag tycker det är positivt. Det är ju egentligen rätt trist med personer som inte berättar nåt! :wink: Jag skulle också vara lite nervös för att träffa Anna. Min syster träffade ju henne när lilltjejen kurades men det blir ju rätt speciellt när ens barn ska kuras och inte särskilt mycket tid att umgås.

Inga fler kommentarer den här gången. Tycker Jannika har skrivit väldigt bra om det i Surödletråden. Jag kan känna mig lite som nykomling här och inte svarar jag mycket alls på de andra forumen heller och då blir man ju inte lika "tjenis" (borlängeuttryck?) med "stammisarna". Men jag känner mig hemma här ändå! Och det hoppas jag alla som vill börja skriva här gör också! :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Här kommer en snabbbbbb gotlandshälsning, görvarmt!

Kul å läsa era inlägg, alla har så olika liv och aktiviteter...för sig, men ändå finns en sådan värme för att bjuda in och berätta!

Må gott.
Kram L.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej och hå! Baaaam säger Signe om maten när den är varm. Och baaaaaam är det sannerligen här. 30 grader idag. Och nu fortfarande 25. Pust och stånk :shock:.

Öland var härligt men gode vääääärld så mycket folk. Det var snäppet bättre att vara där i maj faktiskt.

Nu håller min make och vår kontaktkille (13 år) på och skruvar IKEA-kök. Härlig delaktighet där, vi skulle verkligen klara oss betydligt sämre utan honom (något han behöver veta och känna, goa killen :heart: :cry: ) Finns förresten mycket jag skulle vilja skriva och bolla om denna pojke men jag är rädd om hans integritet (och vår tystnadsplikt förstås). Jag har lämnat ut lite för mycket detaljer om mig och vem jag är för att det skulle kännas ok. Synd, för det finns saker jag inte riktigt vet hur jag ska hantera.

Kram!
Sussi

Inlägg av Sussi »

Kul att se dig här en snabbis Gottis. Hoppas allt är bra hos er!

Öland låter trevligt, Tinis men alltför mycket turister är ju inte så kul... Baaaam :lol: jag kan bara hålla med :D

Själv är jag som en urvriden trasa :) Var på bröllop igår och kom i säng först vid 3. Men herregud så roligt vi hade! Jag har skrattat, gråtit (lättrörd...), ätit goood mat, druckit vin och drinkar, sjungit och dansat, så jag mår som jag förtjänar :lol: Men det var det värt ;)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Krümel, glömde säga: Det vore jättekul att komma till dig! Vilka resurser ni har! Helt perfekt ju. Jag och Dalarna, vet du....! :D
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
imorgon tiiiidigt åker jag till Tyskland på affärsresa. Inget jag direkt ser framemot men det var nåt som tydligen inte gick att avhandla på telefon. Mitt i min semester! Och imorgon kommer en kompis från Uppsala och hennes man och hälsar på. Hon hälsar på min syster med familj då eftersom jag inte är här. Blääää, vad trist. Hoppas de stannar åtminstone till onsdag för då är jag tillbaka.

Här har det också varit supervarmt. Skönt med suterränghus säger jag bara. Det är så skönt och svalt nere i sovrummen så jag har vanliga duntäcket på mig! Idag hade vi ettårskalas ute i stugan. Efter fikat blev det bad och det var riktigt härligt. Men sen drog det in ett oväder med åska och regn. Det var rätt skönt och har rensat luften rejält.

Ska planera lite med syrran och sen hoppas jag det kommer en inbjudan till kackelträff snart!
Kram :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Affärsresa Krümel.... känns som en evighet sen... kan ju faktiskt vara lite kul, men jag har bara längtat hem heeeeeela tiden (och varit flygrädd). Nu hoppas jag få jobba intern mest mina 60%. Inget kundansvar tror jag, det funkar nog inte. Men mitt i semestern, det var ju inget vidare! :(

Men du! Här går det undan! Du är alltså snart i inbjudningsstadiet?! Du har alltså hög standard i ditt liv? Hörde ni Raymond någonting, som sommarpratade i onsdags. Jag hörde inte hela men det var helt suveränt det jag hörde, bl a att ha kort tid mellan tanke och handling. Blev enormt utmanad och peppad. Och frågan: Gör du jobbet??? Gå in på webben och lyssna om ni inte hörde...Jag tänkte lyssna på hela ikväll.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Krümel skrev:
Ska planera lite med syrran och sen hoppas jag det kommer en inbjudan till kackelträff snart!
Kram :D
Tjoho! Blir bra! :D :D
kort tid mellan tanke och handling
...jag lever med en sån. Skitbra ibland, lite frustrerande emellanåt. Som när köket är delvis utrivet för att kolla hur det blev... :roll:. Fast det blir rätt bra. När resten av tanken blir handling. :lol:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Vad hemsidan såg annorlunda ut i afton, nåt galet månne tro?

Oj, vad länge sen jag skrev...det var värst.

Vi pressar på beachen mest nu förtiden, he he...nämen jättemysigt att vara på stranden med gossarna, närmare bestämt Gnisvärd på södra delen av ön, jättefint o relativt lugnt. Tofta är för mkt folk o det gillar inte jag.

Tack Sussi för din omtanke. Det går upp o ner här, men på sistone har det känts som att jag fått ett bättre fotfäste. Jag växer mkt inifrån.
Fick jobbet på fritidsgården men hade bestämt mig för jobbet som jag har sen tidigare. Vägde fördelar o nackdelar mot varann.

Mina killar mår bra, växer så det knakar. Josef pratar mkt nu, kan säga gurka, stänga, sitta, Caesar, Linda, traktor...det ploppar upp nya ord hela tiden. Man fascineras!

Tinis, vad menar du med att du lämnat ut dig själv för mkt? Den uppfattningen har jag inte fått iaf.

Jag kommer gärna på kackelträff, Borlänge har jag inte besökt så det vore ju toppen. Tänk att få se alla live!

Nä, nu ska jag göra lite te o ringa mamsen.
Stor varm gotlandskram! [/i]
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej i värmen!

Grattis till jobbet, Gottis. Det är stärkande att få JA även om man väljer att svara nej. Såklart dom ville ha dig!!! :D
Tinis, vad menar du med att du lämnat ut dig själv för mkt? Den uppfattningen har jag inte fått iaf.
Jag menar att jag inte är svår att identifiera utifrån det jag berättat i den här tråden. Och därmed skulle vår kontaktkille vara lätt att identifiera. Jag menade inte att jag varit för utelämnande för min egen smak, oooooh nej! :lol: :oops:

JennyH, vi är ganska mycket sådana både maken och jag. Fast ibland fastnar jag och går och maler en sak i oändlighet och "jobbet" hänger över mig och upptar plats på hårddisken. Så in i bombens icke-effektivt och energikrävande. Jag blir sänkt av sånt och borde lära mig av känslan man får när man slutför, får tummen ur, sätter punkt...
Det är GÖTT det, eller hur?!

Tjejer, var det ingen som hörde det här sommarprogrammet? Jag är debattsugen nu.... Det här med energitjuvar t ex, att man bara ska omge sig med "vackra" människor (enligt sommarprataren människor med vackert inre, villiga att växa, som vägrar vara offer). Men hur gör man när man har energitjuvar i sin allra närmaste närhet? Och som man älskar....(typ mamma) :roll:

Och så ett litet problem som ni gärna får knäcka åt mig. Henning är sedan länge anmäld till simskola som började igår. Toppen, jättekul, tyckte han ända tills vi skulle iväg idag (igår var han så förkyld). Då ville han inte längre! Jag blir lite tokig på det här, för det är verkligen inte första gången. Nu ska ni inte tro att han har tusen aktiviteter, verkligen inte! Utan det har handlat om det enda lilla han har velat göra (typ kyrkans barntimma en termin, gympa en annan). Vi anmäler och han bangar! Framhärdar vi (vilket vi gjorde idag) så blir det oftast jättekul och han trivs, men det känns ju inte så kul att "tvinga" honom till aktiviteter. Det är ju knappast för VÅR skull han ska till simskolan.

"Jahapp, då så, då har jag gått på simskola då.... nu vill jag INTE göra det mer" var resultatet efter dagens övning. SUCK! Det är 8 gånger kvar!!! :shock:

Vad hade ni gjort?
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tinis skrev:"Jahapp, då så, då har jag gått på simskola då.... nu vill jag INTE göra det mer"[/i] var resultatet efter dagens övning. SUCK! Det är 8 gånger kvar!!! :shock:

Vad hade ni gjort?
Jag hade framhärdat! Eller rättare sagt, jag HAR framhärdat! Jag har haft en likadan modell :wink: som vi var tvungen att peppa och "tvinga" för hans egen skull. För precis som du säger så tycker de att det är roligt när de väl kommer iväg!
Rickard var precis sådär, t ex med kyrkans barntimmar. Han grät och det var TRÅKIGT och jag var DUM och det var det ena med det tredje, men jag konstaterade bara lugnt att det var tvunget att gå, och så gick vi och det var hur kul som helst :!:
Och så har det varit med honom genom åren, men jag har puffat på och stöttat, jag ser det inte som att jag pressat och tvingat!

Man kan konstatera att simskolan är tvunget (vilket jag tycker det är, nästan, för simma och ha vattenvana är jätteviktigt tycker jag!) men sen är det ju inte tvunget att ta en massa märken! För då kan det bli press... Så tänker jag!

Sen måste jag få dela med mig av vad jag hörde på radion idag, som jag tycker var så BRA sagt (men jag vet inte av vem :roll: ):

Jag tror inte på nånting innan jag undersökt det själv - men å andra sidan avfärdar jag inget innan jag kollat upp det heller!

Det tycker jag var klokt :D :!:

Och Gottis - grattis till jobbet som du inte vill ha :lol:

Kram på er!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack Mia! Då så, simskola blir det! Basta!

Väldans bra det däringa du hörde på oadion (som man säger på öschötska)

:lol:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tinis skrev:Tack Mia! Då så, simskola blir det! Basta!
Det blir nog finemang, ska du se :wink: :!:
Jag brukar tänka på vad AW säger:barn frågar i påståendeform..!

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Jag kan känna mig lite som nykomling här och inte svarar jag mycket alls på de andra forumen heller och då blir man ju inte lika "tjenis" (borlängeuttryck?) med "stammisarna". Men jag känner mig hemma här ändå! Och det hoppas jag alla som vill börja skriva här gör också!
Tack Krümel, tänker likadant. Även om jag hängt här i flera år, så har jag inte varit aktiv till 100%. Men nu känner jag att min ork är tillbaka efter en långrandig sjukdom. Så nu vill jag också kackla... Sy och virktråden ligger mig varmt om hjärtat och jag måste erkänna att jag känt mig sugen på denna tråd många gånger...

Jag kacklar gärna om, hmmm... Jo! Jag tycker Inspector Jones i morden i Midsomer ser riktigt trevlig ut... :D :D :D

Gonatt! //Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"