Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hallå eller?! Hur segt är det här? Tinis kackeltråd går snart om den här i antal sidor :shock:.

Hur mår ni allihopa? Idag har jag tagit foto för att förnya körkortet. Jag har haft körkort i 10 år!! Det blev ganska bra, men jag ser lite stirrig ut i blicken. Det var för att jag hade Anton med mig till fotoaffären, och jag ser i ögonvrån att han klättrar ur sin sulky samtidigt som kameran börjar knäppa :lol:. Men han skötte sig fint och fick ett idolkort på sin mamma som tack :cool:.

Är det någon av er som har tvättmaskin och torktumlare i ett? Bra? Dåligt? Vi har rätt sunkiga tvättstugor där vi bor, och häromdagen var det kattskit framför torktumlare :x. Så nu funderar vi ALLVARLIGT på att sätta in en tvättmaskin i köket, trots att hemförsäkringar inte gäller för det. I badrummet får det tyvärr inte plats.

Nu ska jag läsa om vad som hänt på Liseberg :shock:.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ja, ni vet ju varför inte jag är här och kacklar i alla fall ;) :lol:

Kram på er!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
kiki

Inlägg av kiki »

JennyH skrev:Hallå eller?! Hur segt är det här? Tinis kackeltråd går snart om den här i antal sidor :shock:.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Elle

Inlägg av Elle »

Jenny, sambon hade en sådan kombinerad i förra lägenheten. Fungerade bra men liten nackdel är att det tar sådan tid, man är ju van vid att kunna slänga in en ny tvätt när den andra torkar. Dessutom ryms det inte lika mycket som i en vanlig tm/tt. Men ett kanonalternativ om man har ont om plats och ändå vill ha tt.

/LO, du är ursäktad :lol: :lol:

Uj, uj, här hemma trotsas det i ganska STORA bokstäver just nu, men däremellan är han såååå juvlig :heart: :wink:

Lyssnar just nu på youtube och försöker hitta bra musik till bröllopet, har ni några tips?

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :lol: :lol:

älskade knäppgökar :!:

:heart: :-({|= :heart:

Imorrn kommer äntligen storbarna mina hem igen, huvva som jag längtar :!:

Elle, här trotsas det också med mycket stora bokstäver :wink: Men det ÄR verkligen en av mina absoluta favoritåldrar samtidigt (näst små skräp då :heart: :-({|= O:) ) för de är så underbara mitt i eländet!

Jenny, combomaskin = biiig nono...

Nattnattkramen alla surödlor :!:

/Fjällmor
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Det märks att många är lediga nu! Lyllosar! :D Jag har åtta arbetsdagar kvar, med den här. :(

Vi har lite förtrots hemma. Resulterar i att sonen då och då slänger sig ner på golvet och är det mest missförstådda barn man kan tänka sig! Fast han är inte svår att få på bättre tankar - så länge det inte handlar om ifall man får klättra upp på borden eller inte. Pust! :shock: Men ibland tar jag helt sonika ner honom, klappar händerna och ljuger glatt: "Åh, vad duktig du var som klättrade ner själv" - och eftersom Walle mer eller mindre prostituerar sig för en handklapp har det ibland funkat rätt bra. :wink:

Värre är det med perioder av tidiga uppvak. Just nu, till exempel. Suck.

Annars går allt bra. Fick spader i helgen och gick till en frisör för totalrenovering. Kom därifrån så stylad att jag helst hade velat ha en sopsäck på huvudet!!! Jösses. Jag är 38 och gravid, inte 19 och wannabe modell! Rätt in i duschen var det, men nu är det ok. Rätt kort, rätt blont och mycket skönare och tuffare än tidigare. Är man gravid blir ju saker och ting bara värre - då behöver man ju inte se ut som en kärring också! :wink:

Jenny - promenad i Delsjön till helgen?? Hur har ni det?
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Åse

Inlägg av Åse »

Tyvärr inga tips på musik till bröllopet, Elle - men du har väl inte missat den här? Lite inspiration till dansen :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=ImBaVm7K6Do

Åse
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Sällan har jag varit så tacksam över att vara i princip ensam i korridorerna som nu! Håller frenetiskt på att torka bort tårarna... :wink:

Skickas vidare till höger och vänster, garanterat!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åse skrev:Tyvärr inga tips på musik till bröllopet, Elle - men du har väl inte missat den här? Lite inspiration till dansen :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=ImBaVm7K6Do

Åse
asgarv!!!

:lol: :lol: :lol:

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Haha, det var en rolig länk :D. Jag har inte varit på många bröllop i mitt liv, men ett av dom så gjorde faktiskt brudparet samma sak! Bruden är om inte proffsdansare, så väldigt proffsig. Dom var grymma! Succé :!:

Elle, helt klart tycker jag ni ska göra något liknande :wink:

Fjällis: Vill du utveckla varför det är big nono med kombomaskin (förutom det miljövidriga energimonster en kombinerad verkar vara :evil:)?

ÅsaB: Gärna Delsjö-promenad! Vi är hemma som det ser ut nu! Får jag ta med Abbis i vagnen? Ska bli kul att spana in din modellfrisyr :D!

Lotta: Nähädu, här gills inga ursäkter. Kom hit och kackla :!:

Ni vet väl att vi har tävling med våra vänner i Tinis-tråden? Allt för att få igång semestertristessen på forumet :D. VIlket inte hindrar att man får göra inlägg i båda trådarna, men helst ett extra i den här tråden då, haha!
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hörrö Jenny, vet inte om det är okej att posta i BÅDA trådarna - är det verkligen rättvist??? :wink: Hm... Fast jag är rätt generös av mig, så okej då. :D

Skriver dig ett PM om Delsöprommis!

För övrigt har jag så VANSINNIGT TRÅÅÅÅÅKIGT på jobbet! Som om det inte gick att räkna ut, med tanke på att jag är här ute mest hela dagen... :?
Ewa

Inlägg av Ewa »

Bröllop, Elle - vad kul!!!!!! Har helt missat. Minns någon gammal tråd där lite bröllopsmusik dök upp, men hittar den inte nu.

Själva hade vi Van Morrisons "Have I Told You Lately":
http://www.youtube.com/watch?v=uUafTOKXv1c
och
"Kanon" av Pachelbel:
http://www.youtube.com/watch?v=6wpPk8qk3uQ
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

:-$ Coop :roll:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

kiki skrev::-$ Coop :roll:
Åh, tack :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Tack Åsa :lol: :lol: Ja, det vore något!! Vi kommer nog "chocka" tillräckligt redan i kyrkan :wink:

Tack Ewa :heart:

Här hemma har det varit en ganska lugn förmiddag vad gäller trotsen. Jag håller med dig Fjällmor att det samtidigt är såååå spännande och lärorikt!

Nu ska jag börja skissa på placeringen till bröllopsmiddagen.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"