Uppföljning från Gastsjön 2010

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej Marianne, vad roligt att höra ifrån er och det låter som om det gått riktigt, riktigt bra för er.

Min första fråga är om ni har det riktigt mörkt i rummet, alltså kolsvart så det inte kommer in en endaste strimma ljus? Nu är det ju ganska mörkt på morgonen, speciellt för oss som bor mitt i skogen utan gatuljus och andra ljuskällor. Men kolla det, för det räcker med en liten ljusstrimma så vaknar man och då kan man ju ligga och filosofera om livet hur länge som helst.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Marianne77

Inlägg av Marianne77 »

:lol: ja han babblar verkligen och vad kul att höra ifån dig!!!!
Då är mitt mission ikväll att lägga för nere vid dörren och klura och sen fixa hur jag kan täcka för runt dörren för där kommer det in lite ljus men det kan som sagt påverka honom.

Men det är samma mörkläggning som han har haft sen han kom hem från Gastsjön... :roll: men det går ju såklart att göra det ännu mörkare.

Ok, sen när han börjar babbla då blir det ingen mer underhållning i form av ramsa var 5:e minut. Men ska han få en ramsa direkt när han börjar och/eller sen när han börjat bli less, vilket sker ca efter 45 min? (ibland somnar han av sig själv)

Kram
Storasyster född sep-07, kurad vid 4mån
Lillebror född nov-09, kurad Gastsjön juni 2010
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Det finns två vägar att gå när det gäller småttingar som envisas med att vakna tidigt, förutom att det då är kolmörkt på rummet förstås. :wink:

För oss som är av den lite latare sorten så avvaktar vi, alltså inte ett ljud som avslöjar att vi är vakna och har koll på vad småttingen pysslar med. Inget ingripande förräns den liten begär handräckning så att säga och då är det ramsan som gäller. Och ramsa det kan du ju :wink:

För den lite piggare och aktivare varianten av förälder så serverar man en, alltså en, rejäl pangramsan med en fet punkt efteråt. Den ska tala om för barnet att det fortfarande är natt och den enda aktiviteten som ska ske då är sömn.

Men kolla ljusinsläppet först. Det är ju mycket som händer i livet när de små växer upp och även om han sovit bra trots ljus tidigare så kan det vara det som stör honom nu.

Ge honom en stor puss på näsan från mig, han är en av de goaste och envisaste ungar jag känner och han har en fin plats i mitt hjärta.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Marianne77

Inlägg av Marianne77 »

Japp som en klocka vaknade han vid 5 igen...MEN nu märkte man att
mörkläggningen hade gett resultat. Han var inte pratglad utan mer "jag vill sova" och fick ramsa två gånger med ca 10 minuters mellanrum....sen somnade jag nästan om och nog även Mr. L men sen efter 30 min då var det en kille som var riktigt arg...så han fick lite ramsor och lugnade ner sig och sen arg igen och han insisterade fram till godmorgon 6.30.

Ska bli spännande att se vad som händer imorgon men jag är helt inställd på att han kommer ta några dagar för att kunna återgå till det vanliga.

Idag var han en riktig tröttis och så sov han dåligt vid lunchvilan så han hade sååå svårt att hålla ögonen öppna när han visste att det var vällning på gång men då var det dags för hans astmaspray :evil: Han blev så arg och sen vägrade han ta vällning och pappa försökte även men nix pix. Försökte få honom att bli glad men han var sååå trött och arg så det blev godnatt utan vällning....och undrar kommer jag märka av något inatt för att han itnte fått sina 250ml? :roll:

:heart: Lukas blev så glad för pussen och han pussar gärna tillbaka med stoooor öppen mun.

Kram Marianne
Storasyster född sep-07, kurad vid 4mån
Lillebror född nov-09, kurad Gastsjön juni 2010
polisa

Re: Uppföljning från Gastsjön 2010

Inlägg av polisa »

Hej tjejer!

Jag är jättedålig på att skriva härinne, men nu loggade jag in och läste lite och blev nostalgisk och undrar hur ni har det?

Hur går det för L?
Lille R har jag lite mer koll på via FB...
Söta S, sover hon fortfarande bra?

Mr M är full av fart. Fyller snart 2 år, i september och är en våghalsig liten rackare. Klättrar på allt och jag kallar honom King of the World för inget är omöjligt och allt kan han. Den fasen är han i nu och har varit ett tag. Igår var vi till Närakuten och plockade ut en pinne ur foten, men det var mer otur än självförvållat.

Vore kul att höra lite från er om ni har tid och lust.

Kram från mig.
Mamma till Mr M, född 090906 (40+14), kurad i Gastsjön 3-7 juni 2010.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"