Fortsätter i min gamla tråd...
Hoppas allt är väl med er här inne. Det var länge sedan jag skrev och allt flyter på bra. En riktigt bestämd liten solstråle som absolut älskar att vara ute och pilla på allt umgås jag med om dagarna. Nätterna har varit lite köriga den senaste veckan men två nya tänder har hittat fram och i natt sov hon i alla fall till 06.30 och somnade fint om efter att vi lirkat ur handen/armen mellan spjälorna.
Behöver lite råd från er erfarna ang. sömnen på förskolan. Försöker planera för framtiden och nästa schemaändring då hon fyller 1 år
:?:På just denna förskola äter de frukost vid 09.30 efter samling och de små barnen sover innan lunch istället för efter. Långluren (i vagn ute) är alltså mellan ca 11-13. Tror ni att en 14-15-månaders klarar att vara vaken från ca 12.30-13.00 till 19.00.

Är det vanligt att man behåller samma sovtider från 1 år fram till 2 år.
:?:Ungefär hur mycket sömn ska jag räkna på per dygn efter 1 år.
Planen var att vi skulle skola in vår dotter efter årsskiftet men eftersom vi har fått plats på en så himla bra förskola kommer vi att skola in henne redan i höst. Hade gärna väntat i ett par månader men vi har tagit beslutet och får jobba utifrån det.
Mamma till Elsa, född 080707 (v. 38+4)