... och vi ...
Och jag smyger också in en liten stund. Jag kommer att tänka på det dom säger på flygplanen, vid säkerhetsgenomgången.
Sätt på dig din egen syrgasmask INNAN du hjälper ditt barn.
Det gäller i alla lägen i livet tror jag, man kan inte vara till hjälp för någon annan om man är trasig själv.
Bra beslut med dagis tycker jag, det kommer bli jätte bra.
Varma kramar Kristina
Sätt på dig din egen syrgasmask INNAN du hjälper ditt barn.
Det gäller i alla lägen i livet tror jag, man kan inte vara till hjälp för någon annan om man är trasig själv.
Bra beslut med dagis tycker jag, det kommer bli jätte bra.
Varma kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
-
Nancy
-
Antonias mamma
Ja, jag har tänkt ungefär på samma sätt själv. SEN - när förlossning och dagisstart är över. Just nu är det bara för mycket av allt och jag kan absolut inte förmå mig att sätta tid på terapi då jag nätt och jämnt slipper iväg till pappa ensam varje dag =; .Nillan skrev:Men snälla, när bebben väl är född och storasyster kommit igång ordentligt med dagis, gör mer än att fundera på att söka hjälp. Även om det förstås inte kan förändra något för din pappa så kan Du kan få hjälp att må lite mindre dåligt än vad du gör idag. Om inte annat så gör det för barnens skull.
Tack Nillan och Kiki för era synpunkter, och Tack Nancy också.
Ringde dagis imorse. Vi hade INTE fått två heldagar som jag trott, utan två halvdagar
Och ikväll ska Antonia på cirkus med brorsan och hans sambo, så vi kan åka själva - i lugn och ro
/Anna
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia
, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus
, född 17.8.08, kurad 1/09
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
-
Antonias mamma
Nu har Antonia varit två dagar på dagis och det har gått alldeles utmärkt
Eftersom vi gjorde ett försök med ddagis redan förra hösten också under en månads tid, kändes en "normal" inskolning onödig denna gång då huset och människorna är bekanta för henne från förr - vilket tydligt också märktes. Igår var jag med den första halvtimmen under samlingen, och när dom sen skulle börja pyssla sade jag åt henne att jag går hem och kommer och hämtar henne efter maten. Hon sprang iväg till modellera-baket utan att bry sig
Idag lämnade jag av henne i tamburen och det gick lika bra. Hon var jätteivrig att få komma dit imorse också. Detta känns så otroligt skönt så ni fattar inte! \:D/
Min nya egentid har jag använt effektivt till att safta bär och koka sylt, sy påslakan till spjälsängen, plocka, plocka och plocka, tvätta och mangla, packa BB-väskan, ta gravidfoton av mig själv, vara hos pappa samt frissabesök. Denna tid var nästan nödvändig för att jag skulle hinna med allt som behövde göras före BF - som är i övermorgon
Ännu ska huset storstädas och det ska jag ta itu med imorgon efter besök på MVC.
Beträffande Antonias utbrott har jag efter en del egen tankeverksamhet samt "helt apropå"-kommentarer från både farmor och mina föräldrar, insett att min sinnesstämning och läget med pappa nog bara är EN av orsakerna till hennes beteende
Lika mycket skulle jag faktiskt vilja skylla på hennes egen pappa, som i missriktad välvilja drivit henne till detta under sin semester. Han är helt enkelt bara för "PÅ" hela tiden med henne - underhåller, går an, babblar osv och hon får aldrig hämta andan. Samtidigt har jag och alla mina fostran-prinicper blivit överkörda och jag överdriver inte om jag säger att jag kännt mig ganska utfryst här hemma de sista veckorna. Han har skämt bort henne nåt otroligt, rent beteendemässigt, och det är fan inte konstigt att hon reagerar. Han har de facto gjort de flesta fel man kan göra enligt BB, och jag har i mitt elände låtit honom göra det. Nu ska det bli ändring, den saken är säker [-X
Med pappa är det som förut.
Inga tecken på att förlossningen skulle vara nära förestående. Jag lade ut gravdibilderna på vårt webbalbum om nån vill kolla på "flodhästen"...
/Anna
Eftersom vi gjorde ett försök med ddagis redan förra hösten också under en månads tid, kändes en "normal" inskolning onödig denna gång då huset och människorna är bekanta för henne från förr - vilket tydligt också märktes. Igår var jag med den första halvtimmen under samlingen, och när dom sen skulle börja pyssla sade jag åt henne att jag går hem och kommer och hämtar henne efter maten. Hon sprang iväg till modellera-baket utan att bry sig
Idag lämnade jag av henne i tamburen och det gick lika bra. Hon var jätteivrig att få komma dit imorse också. Detta känns så otroligt skönt så ni fattar inte! \:D/
Min nya egentid har jag använt effektivt till att safta bär och koka sylt, sy påslakan till spjälsängen, plocka, plocka och plocka, tvätta och mangla, packa BB-väskan, ta gravidfoton av mig själv, vara hos pappa samt frissabesök. Denna tid var nästan nödvändig för att jag skulle hinna med allt som behövde göras före BF - som är i övermorgon
Ännu ska huset storstädas och det ska jag ta itu med imorgon efter besök på MVC.
Beträffande Antonias utbrott har jag efter en del egen tankeverksamhet samt "helt apropå"-kommentarer från både farmor och mina föräldrar, insett att min sinnesstämning och läget med pappa nog bara är EN av orsakerna till hennes beteende
Lika mycket skulle jag faktiskt vilja skylla på hennes egen pappa, som i missriktad välvilja drivit henne till detta under sin semester. Han är helt enkelt bara för "PÅ" hela tiden med henne - underhåller, går an, babblar osv och hon får aldrig hämta andan. Samtidigt har jag och alla mina fostran-prinicper blivit överkörda och jag överdriver inte om jag säger att jag kännt mig ganska utfryst här hemma de sista veckorna. Han har skämt bort henne nåt otroligt, rent beteendemässigt, och det är fan inte konstigt att hon reagerar. Han har de facto gjort de flesta fel man kan göra enligt BB, och jag har i mitt elände låtit honom göra det. Nu ska det bli ändring, den saken är säker [-X
Med pappa är det som förut.
Inga tecken på att förlossningen skulle vara nära förestående. Jag lade ut gravdibilderna på vårt webbalbum om nån vill kolla på "flodhästen"...
/Anna
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
-
TorpSara
-
Antonias mamma
Tack snälla ni - men överdriv nu inte [-X. Mer amatörmässigt kan det väl inte bli och när har flodhästar blivit vackra
Denna dag - ett helvete.
Först förde jag Antonia till dagis. Hon började gråta då jag for
.
Hem och storstäda för att förtränga saken. Jag har dammsugit och torkat golven + golvlisterna på alla 240 kvadrat + skurat båda toaletterna + plockat en miljon leksaker och släpat ut och in med alla mattor. Ja, jag är inte begåvad med en man som lär ska storstäda medan jag är på BB så då får man göra det själv på förhand.
Sen ringde mamma - från sjukhuset. Pappa skulle få strålning mot smärtorna i ryggen idag första gången, och blev intagen igen för att slippa åka ambulans från bäddavdelningen i grannkommunen varje dag
.
Jag åkte dit på besökstiden - som nu bara är 2 x 1 h om dagen istället för kl.11-19 som på andra stället.
Han började gråta då jag kom och det var fruktansvärt att se hur rädd och olycklig han är.
"Vad ska jag göra - jag vill ju hjälpa dig?" frågade jag honom.
"Ingen kan hjälpa mig mer", grät han.
Jag förstår inte själv hur mitt hjärta inte krackelerat än.
BF imorgon. Ursäkta, men vem fan bryr sig
Inte jag i alla fall. Och det finns ingen smiley för att uttrycka hur jag mår just nu - men det värsta är ju att tänka på hur HAN mår.
Denna dag - ett helvete.
Först förde jag Antonia till dagis. Hon började gråta då jag for
Hem och storstäda för att förtränga saken. Jag har dammsugit och torkat golven + golvlisterna på alla 240 kvadrat + skurat båda toaletterna + plockat en miljon leksaker och släpat ut och in med alla mattor. Ja, jag är inte begåvad med en man som lär ska storstäda medan jag är på BB så då får man göra det själv på förhand.
Sen ringde mamma - från sjukhuset. Pappa skulle få strålning mot smärtorna i ryggen idag första gången, och blev intagen igen för att slippa åka ambulans från bäddavdelningen i grannkommunen varje dag
Jag åkte dit på besökstiden - som nu bara är 2 x 1 h om dagen istället för kl.11-19 som på andra stället.
Han började gråta då jag kom och det var fruktansvärt att se hur rädd och olycklig han är.
"Vad ska jag göra - jag vill ju hjälpa dig?" frågade jag honom.
"Ingen kan hjälpa mig mer", grät han.
Jag förstår inte själv hur mitt hjärta inte krackelerat än.
BF imorgon. Ursäkta, men vem fan bryr sig
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
-
Nancy
Jag är dålig på att trösta och hitta "rätt" ord i svåra situationer. Har hittills varit lyckligt förskonad från de svårigheter du har så jag kan inte ens föreställa mig.
Ville dock hellre skriva nåt kasst än inget alls. Vad gäller dina känslor inför förlossningen har jag en fin känsla av att allt blir bra och den tänker jag envist upprepa. Det är dock OK att känna som du gör
Bebisen vet inte om vilket känslokaos den föds till men jag lovar och svär att du kommer att hitta små stunder där på BB, med bebisen på armen, där du känner en stunds lugn och lycka.
STOR kram från Nancy
Ville dock hellre skriva nåt kasst än inget alls. Vad gäller dina känslor inför förlossningen har jag en fin känsla av att allt blir bra och den tänker jag envist upprepa. Det är dock OK att känna som du gör
-
Nancy
Antonias mamma skrev: BF imorgon. Ursäkta, men vem fan bryr sigInte jag i alla fall.
Några känningar än så länge
Ta hand om dig så gott du kan
Kram från Nancy
(som envist tänker släpa sig till datorn varje dag och titta till dig)
-
Gäst
-
TorpSara
-
Gäst
-
Antonias mamma
Nancy, KarinÖ, Sonica och TorpSara - TACKNancy skrev:Nä men jag bryr mig. Och många, många med mig
Vi kan bry oss åt dig om du vill så behöver du inte bekymra dig om den saken.
Några känningar än så längeSpekulationer från barnmorskan
![]()
BF kom - och gick
Det slog mig nyss, då jag satt bredvid pappas säng, att det KAN ju faktiskt bli så att vi får åka in nu, vilken natt som helst. Kanske redan i natt. Och jag kände med ens en gastkramande känsla i bröstkorgen. HUR skulle jag bara orka med det
Nåja, det blir som det blir och när det blir. Ingen idé att spekulera.
Nu ska jag faktiskt elda bastun och sen tröstäta färskgräddade baguetter, dricka ett glas vin [-X och sen toppa med chokladglass och jordgubbssylt =P~ .
På återhörande,
Anna
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com
-
Gäst
Alltså måste bara få säga att trots all olycka och sorg uppvisar du en strålande och hel cool attityd nu. fast jag inte dirket förespråkar vin under graviditeten, så ett glas förtjännar du minsann.
Och DU KOMMER att sköta förlossningen strålande, det gör alla kvinnor tycker jag.
Man måste beundra alla kvinnor faktiskt. Kvinnor är typ urkraften, och den sätts på prov under en förlossning.
Jag tycker på månnga vis att kvinnor är den starkare av könen, inte enbart för att de kan föda barn förståss...
Men för att de besitter en inre styrka, en styrka i själen,
och jag tror att du har den
Även fast du inte tror det själv
Och DU KOMMER att sköta förlossningen strålande, det gör alla kvinnor tycker jag.
Man måste beundra alla kvinnor faktiskt. Kvinnor är typ urkraften, och den sätts på prov under en förlossning.
Jag tycker på månnga vis att kvinnor är den starkare av könen, inte enbart för att de kan föda barn förståss...
Men för att de besitter en inre styrka, en styrka i själen,
och jag tror att du har den
Även fast du inte tror det själv