Era favoritlåtar?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: Tackar, tackar! :lol:
ja, här var det lite smått och gott måste jag säga! :D
Bl.a ett till gammalt Marillionfan!! :thumbsup: Det finns jag, och även Ebbab, här på Forumet, vad jag vet :D Gud, vad jag har levt mig in i deras musik genom åren! Särskilt i de tuffa tonårs-åren...
Lyssnar inte längre så mycket på dem, men då jag gör det, är det fortfarande lysande musik!! Fast gamla Marillion, med Fish, förstås.

"Vienna"... :heart: Ljuvligt, ljuvligt! Jag hade en gång i ungdomen 2 biljetter till Ultravoxkonsert i Göteborg. Men ingen ville följa med, och jag hade inte råd att åka själv... :cry: Så jag missade det! :twisted: En tjej jag senare blev vän med, hade sett dom, och på "Vienna" kom dom in i vita lakan, rökmoln och fioler. Jag ryser av tanken, även om jag aldrig fick uppleva det, det måste ha varit magiskt!!

Och Taube... :heart: Vi hamnade en gång på en midsommarfest, bland massa "trendiga" ytliga människor (förstår inte hur egentligen :? ) När sill och potatis bars in, sattes en knastrig gammal Evert Taube-LP på, solen sken, sommaren i sitt esse! DET var rysningar! :heart:

":thumbsup: number one" heter DiLeva låten!
Har du DANSAT bakom DiLeva i TV??? :shock: Jösses, vilken grej! :shock: Jag och mitt gamla band hade reunion, darlingen åker på turnéer, Vem är du/ni egentligen?? Ja, det behöver du inte svara på om det känns obekvämt :lol: :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
johanna

Inlägg av johanna »

Musik, musik, det bästa som finns!! Ibland när jag känner mig lite nere och funderar på vad som kan göra mig lite uppåt igen, så kommer jag på att, fasen!, jag har ju inte lyssnat på musik på flera veckor!!! :shock: Blir inte så mycket lyssnande hemma då vi för tillfället inte har nån stereo, och det blir så tråkigt att lyssna på datorn, då jag helst vill kräma på lite.... Då sätter jag mig i bilen och bara vräker på :!: :!:

anna: här är ett Marillion fan till!! Är så kul när man hittar en "likasinnad", Marillion hör liksom inte till den allra vanligaste lyssnarskaran.
Lyssnade jättemycket på dom mellan 1989-1993......

Annars är mina husgudar....: PINK FLOYD :heart:
Och den absoluta favoriten är förstås "Comfortably numb"
Jag är liksom så lycklig över att jag upptäckt deras musik, för för mig finns ingen större musikupplevelse än när jag lyssnar på dem.
Såg dem live på Ullevi-94, jag tackar min lyckliga stjärna över att jag hade chansen att uppleva detta! (Blir nästan religiös snart... :lol: )

Annars är min favvo just nu: "One" med U2 och Mary J Blige...vilken pipa hon har den kvinnan... :shock:

I övrigt är jag ganska begeistrad i 80-talshårdrock typ Whitesnake, Blue Murder, ZZ Top, AC/DC, Thin Lizzy.
Riktig musik med mycket distade, vackra gitarrer! :thumbsup:

Ja, det var mitt bidrag till denna tråd...!
*35 år, en tjej på 11 år, en pojke på 8 år och en äkta man på 43!*
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Ett till gammalt Marillionfan!! :lol: :D \:D/ Fantastiskt, och även lite konstigt! För som du säger, det hör inte till det vanligaste precis! :D

Jag lider med dig, som inte har någon stereo... :cry:
Tur du har bilen! :D

kram anna
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej anna!

:lol: :lol: När du skriver ihop det så där låter det ju väldigt fancy, haha!

Darlingen är musikproffset i familjen. Han har haft det som yrke en period och då "vikade" han med alla möjliga redan etablerade artister. Är inte så glamoröst som det låter.:lol: Han spelar nästan alltid i något band och just nu är han basist i metalbandet Steel Attack. De pular på med skivor, videoinspelningar och turnéer, den senaste i USA. Inte särskilt kända i Sverige. Men SA är ett fritidsprojekt just nu, nu har han "vanlig" anställning också. Samt tre barn.

Jag bara fuskar med lite sång. Jag har sjungit i olika band sedan högstadiet men lade ner det när jag blev äldre. Sjunger på vänners dop, bröllop o dyl när någon ber om det.

Däremot känner vi massor av människor som är mitt i smeten och lite mer vid sidan av i musiksverige. Folk som seriöst har det som yrke och försörjning. Därav mitt inhopp som bakgrund i 7-9. :lol:

Och jag glömde ju helt bort U2! Jag lessnar fort på skivor (kanske pga mitt intensiva lyssnande) men U2 håller jämt.

Kram Jannika
K-ina

Inlägg av K-ina »

:D Spännande inblick i musiksverige! Tack Jannika!

Vad det gäller att "lyssna sönder" skivor så är jag likadan. Repeat i några veckor och sedan faller albumet i glömska. Tills jag börjar leta i samlingen och hittar det igen - ibland många år senare! Då återupptäcks musiken och nöts igen lika intensivt. Detta uppskattas inte av sambon... :lol: :lol: :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol:
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Tänk att man befinner sig bland fler Marillion-fans här än vad man har mött sammanlagt tidigare! Härligt! :D

Annars har maken och jag en gemensam favorit: Bruce Springsteens "If I should fall behind". Läs bara en del av texten så förstår ni:

We swore we'd travel darlin' side by side
We'd help each other stay in stride
But each lover's steps fall so differently
But I'll wait for you
And if I should fall behind
Wait for me
:heart:

Stora husguden genom tiderna här är (Marillion lyssnar jag inte särskilt ofta på nu) är Lloyd Cole. Han är alltid med, gärna på resor. Finns ingen som kan göra musik som passar att sitta och titta ut genom ett fönster när man färdas som han. Han är bäst!

Sen gillar även jag Thin Lizzy. Dom har gjort det bästa Live-albumet någonsin "Live & Dangerous" :!:

Men en jättefavoritlåt är Pink Floyds "Wish you were here" (annars är inte Pink FLoyd jättefavoriter här hemma, tyvärr Johanna). Men kan man annat än att älska följande rader:

How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls
Swimming in a fish bowl,
Year after year,
Running over the same old ground.
What have we found?
The same old fears.
Wish you were here.
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: Ja, det låter fortfarande rätt imponerande Jannika! 8) :wink:
Även om jag tyvärr inte har en aning om vem Steel Atack är... :oops: Bara namnet låter tungt, så jag antar att musiken är det med. :D

Men dansa bakom DiLeva...jag kan liksom inte smälta det! :shock:

kram anna
Ewa

Inlägg av Ewa »

Ja, nu kan jag inte hålla mig ifrån den här tråden, jag heller. Fast jag försökt i det längsta. Jag är, precis som killen i High Fidelity, för mycket nörd för att kunna göra några listor utan att efter 5 minuter komma på någon annan absolut världsbäst låt som ju bara MÅSTE med den också och, ja... så håller det liksom på :roll: (har hon inget bättre för sig, undrar ni säkert nu - och nja :oops:, det VAR ju just det att jag liksom blir så insnöad...) ](*,)

Men nu kommer ändå en liten lista med, för dagen, oumbärliga små pärlor:
Dusty Springfield - Anyone who had a heart
Sam Cooke el. Otis Redding - A change is gonna come
Bruce Springsteen - Born to run
Badly Drawn Boy - Pissing in the wind
Nick Cave - Love letter
Jam - A town called Malice
Cure - Friday, I'm in love
Ann Pebbles - I'm gonna tear your playhouse down
The Smiths - Last night I dreamt
Aretha Franklin - Ain't no way
Marvin Gaye - Mercy, mercy me
Elvis Costello - I want you
Leonard Cohen - I'm your man
David Bowie - Heroes (jag med!)
Matthew Sweet - Someone to pull the trigger
Moneybrother - They're building walls around us
Joy Division - Love will tear us apart
The Undertones - Teenage kicks

Och nu censurerar jag mig själv från den här tråden, för att den inte ska bli evighetslång :-#
/Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men Ewa, om de frågar får de väl tåla svaren, eller hur? :lol:

anna, du får gå in på deras hemsida, jag tror man kan lyssna på nån låt där och kolla lite på senaste videon... Heavy stuff. Det är Håkan Hemlins lillebror som sjunger och han har en schyst pipa! Om inte annat kan du kolla in min vackra karl! :wink:
www.steelattack.se

Och äsch, det var inte så imponerande. Jag var bara en av många statister som dansade i bakgrunden. Iklädd orange klänning och gigantiska blommor i håret. Jag är inte personligen bekant med DiLeva. Men jag känner en del som är det så jag har massa "skvaller" för intresserade men som inte passar sig här, haha! Blir du med till Campen?

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Och Ebbab, PinkFs låt du gillar var soundtrack till det otroligt gripande programmet Längtans tider (om två par som genomgick adoptionsprocessen, sorgligt, grät som ett barn)vars andra och sista del var igår. Jag har inte hört den förut men jag kände direkt igen texten!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Ja, det var HÅRDA grabbar, Jannika :lol:
Skvaller om DiLeva, ja det vore intressant... :-k :wink: Skapa en ny tråd om skvaller om kändisar, vettjá! :lol: 8) (eller skvallra via pm till mig :-$ :wink: :lol: )

kram anna
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

anna skrev:eller skvallra via pm till mig :-$ :wink: :lol:
:lol: Ånej, inget hemligt här inte! Vi vill alla veta! :D
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

anna skrev:
(eller skvallra via pm till mig :-$ :wink: :lol: )
tsssss.... [-X [-( ...den gubben går inte ! =;

:wink: :lol:

/Fjällmor
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

KÄNN TRYCKET JANNIKA!!!! \:D/ =D> :wink:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"