Jesus och julen

Guldkorn att inspireras och lära av
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Spyro skrev:Om bara 17 år får han körkort och flyttar hemifrån, herregud! :cry: :shock:
Ett tips, Spyro: skaffa MÅNGA barn i MÅNGA år, så lindras ångesten lite, rätt häftigt att ha BÅDE halvvuxna och bebbe på samma gång :wink: Du har ju åldern för dig :D

Och Janders kloka citat tänker JAG börja använda mig av :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Tillbaka på forumet och i Jesus-tråden... :wink:

Jannika - gulliga dig och tack för dina uppmuntrande ord. :heart: Har helt klart varit lite tungt. Maken kom hem till slut så Fjällmor måste gjort sitt. Tack Fjällmor :heart: Har varit långa veckor men nu tycker jag faktiskt att jag blivit lite piggare. Är dock sjukskriven nästa vecka också. Ska visa Astrid gubbarna imorgon så blir hon nöjd. Prov-tänker är nog något som vi alla borde göra mer...i alla fall jag. :wink:

Håller med dig Mia. :D Är inte i närheten av sex barn men har så bra spridning så det känns OK. Annars hade det varit hårt. Minns fortfarande hur det kändes i magen när den stora var ca 4-5 och jag fick dra ut hennes utdragssäng. Eller när hon fyllde 9 år och fick en riktigt STOR cykel. Hua.

Vad det gäller den bibliska avdelningen så frågas det annars mest om döden från den lilla. "Du är gammal" sade hon härrom dagen. "Men du är inte död än..."

Kram
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Haha! Men lilla Astrid då! :shock: :heart:
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Jannika!

Om du vill kan du PM:a mig din adress, så ska jag skicka en hel bok bara om Jesus för Janders vidareutbildning :lol: (Dessutom sanna...) Med bilder och berättat i kronologisk ordning och med bibelverserna i slutet av kapitlen så man kan verifiera innehållet med sin egen bibel.

Han kommer nog bli mer än nöjd :wink:

Kram Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Jannika

Inlägg av Jannika »

ÅH! Vilket erbjudande! Jag nappar direkt. TACK! :heart:
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Har PM:at dig, Jannika, men det brukar ta ett tag att det kommer fram...

Kram Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
K-ina

Inlägg av K-ina »

Vill bara berätta:

Jag köpte en julkrubba och slog in figurerna i små paket till adventskalendern. Detta har givit oss tillfälle till djupdykningar i den bibliska "kunskapen"... Ville så gärna få till det med Jesus i sista paketet, men vad GÖR man med de tre vise männen som ju egentligen inte kom förän EFTER jesusbarnets födelse?

Lösningen blev denna: Fåret och åsnan fick flytta in först... Sen kom de tre vise en efter en och jag broderade ut texten om hur de spanade på stjärnhimlen för att leta efter spännande tecken... Detta blev nästan för mycket för Axel som ju har sin idol där uppe i skyn - och nu snackar vi om Fuglesang och inte Jesus ... Han har mixat ihop rymdfakta med bibliska berättelser till en ganska härlig mischmasch! :heart: :D

Spännande hur vi ska lösa dilemmat med Jesusbarnet som kommer till oss en dag för TIDIGT! Då får mamma vara kreativ igen! :D

Jag trodde inte att detta skulle bli riktigt så lyckats som det faktiskt blev! Han är jätteglad över sin krubba!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

Holy cow, vilken smart mamma! Och vilken lysande idé! :idea: Den snor jag till nästa år. Tack!

Kram Jannika
K-ina

Inlägg av K-ina »

:lol: Smart? Jag? :lol:

För att bara bevisa min enorma smarthet får du uppföljningstipset: Köp julkrubban NU till halva priset och spara den till nästa advent! 8) :D
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Vilken toppenidé - tack. :D

Blir bra med utbildning nästa år. Igår kom Astrid hem efter kyrkobesök och berättade att Jesus bor i kyrkan och att han hade dragit två tänder nere i källaren där. :shock:

Storasyster skrattade så hon grät och jag...bet väl ihop halvbra. :D

Kram :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men Tussan då! Var kom idén om tänderna ifrån? :lol:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"