Behöver lite backup!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej Mia

Och jättegrattis till din lilla fina Frida. Åh vad härligt att få sniffa på en liten nyföding!!
Passar på att skicka ett gäng varma styrkekramar :heart: :heart: :heart: och önskar dig/er lycka till!

Kram Åsa
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej Mia!

Så skönt :D

Varm kram, länge.. :heart:

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

TorsMamma - såklart vi kommer att höras mer här på forumet, följer din kamp med amningen, och hoppas verkligen att du hinner njuta också :!: Och visst har du rätt i att man inte ska förringa sina känslor, men man får inte glömma att det finns en vidare värld också :wink: Vi får kämpa på :!:

Åsa B - börja amma vid 10 månader :shock: ja - det är aldrig försent :wink: Tack för uppmuntran :heart: , och jag LÄNGTAR verkligen till "månadsgråten" är över, känner mig VÄLDIGT lättgråten just nu...

Åsa-kantarella :heart: TACK :!: Ja, inget går upp emot bebislukten :D

Fjällmor - tack igen, kramen är emottagen :heart:

Kramar Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Åh stackars, stackars dig :cry: :heart: Men lyckliga lyckliga Frida O:) :heart: Som är så välsignad att hon bor i ett land där det finns ett överflöd av rent vatten och fullgott ersättningspulver. Så att hon oavsett inte svälter ihjäl utan får mat, mat, mat och mera mat tills det nästan rinner ut genom öronen på henne :shock: :lol:

Vet du, jag skulle känna mig minst lika förtvivlad som du, jag skulle känna mig fullständigt misslyckad. Jag skulle säkert behöva terapi :!: Jag älskade att amma min son och fick amma honom lääänge. Jag sände nyss en bön upp till himlen om att slippa gå igenom det du nu har gått igenom.

Kom ihåg att det är din tragedi, inte lilla Fridas, få aldrig, aldrig dåligt samvete :!: Men gråt gärna en skvätt över den spilda mjölken, om du behöver.

Kram från mig :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

*frieda* skrev: Men gråt gärna en skvätt över den spilda mjölken, om du behöver.
Åh, *frieda*, många tårar har det blivit :( och några även nu när jag läste ditt svar... Tack för medkänslan och kramen :heart: Det värmer :!:
/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
br

Inlägg av br »

min dotter föddes med ett fel i gommen som gjorde att hon inte kunna suga på bröstet, ja inte ens från en vanlig nappflaska. Jag pumpade bröstmjölk om en besatt, endast bröstmjölken räckte ca 10 dagar sedan var vi tvungna att även ge ersättning. Efter 3 veckor var ca 1/3 av maten bröstmjölk och efter 3 månader fick jag ut ca 1 dl per dygn, så då slutade jag pumpa.

Ja, det var bara min lilla historia om min lilla tjej som inte blev ammad en endaste sekund, och knappt fick ngn bröstmjölk. :shock:
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack br för din berättelse :!: :heart:
Så många vi är som fått krångla med amningen... :(
Var in och vägde min Frida i torsdags, hon hade gått upp 600 g prick på en vecka, låren är sååå runda å goa, hon mår så gott. Och jag börjar förlika mig med flaskan och tillägget nu, men ger henne bröstet ibland ändå, så jag riktigt får dra ut på det hela :roll:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

miar70 skrev:Och jag börjar förlika mig med flaskan och tillägget nu, men ger henne bröstet ibland ändå, så jag riktigt får dra ut på det hela :roll:
Dra ut på det du så mycket du vill. Känner hon ingen press på sig att äta mat ur brösten, så kanske hon kan komma att smågilla mysläget. Min syster ebjöd sin "tuttevägrande" dotter tutte fram till hon var fem månader (då hade hon inte druckit en droppe bröstmjölk sen tremånadersdagen), det passade sig tydligen mycket bättre när brösten var tomma :shock: :lol: Det finns till och med en term för det du beskriver "Hobbyamning"... :lol: :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"