barn och sex

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
K-ina

Inlägg av K-ina »

På våran bibbla finns ett nött exemplar kvar för att kunna ge god service till till föräldrar och lärare med goda minnen från förr... :lol: Men ärligt?! Jag tog hem den till Axel i sann pedagogisk anda och vi nästan somnade! :wink: :D Det finns nyare och roligare!

Testa med att låna Babette Coles bok Mamma lägger ägg! Där ställer barnen Frågan och mamman och pappan trasslar till det för sig med allehanda krångliga svar. Barnen ser mer och mer fundersamma ut och i slutet av boken berättar de för sina föräldrar om hur det egentligen gick till. Så klart att barnen visste - de ville bara kolla om mamma och pappa hade koll på läget. :lol: Den boken har vi skrattat gott åt här hemma!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D miar 70 - tack, det där känner vi igen :oops: När det gäller mödrar, är det två saker de bara inte får syssla med, och det anser små barn tills de är ungefär 25 år:

1. Göra sånt där. (Frivilligt. För lust, liksom.)
2. Dricka sig fulla.

:lol: :oops: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Hm... 25 år?! Stämmer det?
Jag är 33 och min mamma får inte/gör inte/vill inte alls göra "sånt där", så det så! :wink: :lol: :wink:
br

Inlägg av br »

ms Sophie: gör dina föräldrar det där fortfarande? :shock: Mina föräldrar har alldeles bestämt bara gjort det två gånger ( jag har en äldre syster) :wink: :D
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Förlåt :oops: jag hade tydligen alldeles fel.

Vi får höja åldersgränsen, det är uppenbart :!: Till vad då? 40 :?:

Minns en journalist som ringde en gång då jag hade sex barn och fördjupade sg i ämnet VARFÖR. (Ett vanligt ämne på den tiden jag var jättekändis.)

- Varför har du så många barn :?: Är det inte för att du är väldigt förtjust i sex :?:

- I och för sig räcker det ju med sex nummer, svarade jag.

Som de små (och inte så små) barnen, alltså :roll: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

br: Näe, mina föräldrar har bara gjort "det" två gånger också (har en yngre syster)! Eller så är jag lite gudomlig och avlad som Jesus :wink:
Vilket nog är en mer tilltalande tanke :lol:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Oj vilken rolig tråd som jag hittade här då!

Jag hade en diskussion om detta med mina barn i förra veckan. 8-åringen undrade hur fröna i pappans snopp kunde komma in i mammas mage, så då fick jag ju berätta hur det gick till. "Åh nä fyyyyy, så äckligt!" svarar 6 ½-åringen :lol: :lol: :lol:

Dagen efter kom 8-åringen in till mig i badrummet på morgonen, tittade lite finurligt på mig och sade "Jag veeeet vad du gjorde i juni 2003!" (lillebror är född i mars 2004). Ähum, kanske inte bara då heller, tänkte jag...! :oops: :oops: :oops:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"