Testa med att låna Babette Coles bok Mamma lägger ägg! Där ställer barnen Frågan och mamman och pappan trasslar till det för sig med allehanda krångliga svar. Barnen ser mer och mer fundersamma ut och i slutet av boken berättar de för sina föräldrar om hur det egentligen gick till. Så klart att barnen visste - de ville bara kolla om mamma och pappa hade koll på läget.
barn och sex
På våran bibbla finns ett nött exemplar kvar för att kunna ge god service till till föräldrar och lärare med goda minnen från förr...
Men ärligt?! Jag tog hem den till Axel i sann pedagogisk anda och vi nästan somnade!
Det finns nyare och roligare!
Testa med att låna Babette Coles bok Mamma lägger ägg! Där ställer barnen Frågan och mamman och pappan trasslar till det för sig med allehanda krångliga svar. Barnen ser mer och mer fundersamma ut och i slutet av boken berättar de för sina föräldrar om hur det egentligen gick till. Så klart att barnen visste - de ville bara kolla om mamma och pappa hade koll på läget.
Den boken har vi skrattat gott åt här hemma!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
1. Göra sånt där. (Frivilligt. För lust, liksom.)
2. Dricka sig fulla.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
ms Sophie
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Vi får höja åldersgränsen, det är uppenbart
Minns en journalist som ringde en gång då jag hade sex barn och fördjupade sg i ämnet VARFÖR. (Ett vanligt ämne på den tiden jag var jättekändis.)
- Varför har du så många barn
- I och för sig räcker det ju med sex nummer, svarade jag.
Som de små (och inte så små) barnen, alltså
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
ms Sophie
Oj vilken rolig tråd som jag hittade här då!
Jag hade en diskussion om detta med mina barn i förra veckan. 8-åringen undrade hur fröna i pappans snopp kunde komma in i mammas mage, så då fick jag ju berätta hur det gick till. "Åh nä fyyyyy, så äckligt!" svarar 6 ½-åringen
Dagen efter kom 8-åringen in till mig i badrummet på morgonen, tittade lite finurligt på mig och sade "Jag veeeet vad du gjorde i juni 2003!" (lillebror är född i mars 2004). Ähum, kanske inte bara då heller, tänkte jag...!

Jag hade en diskussion om detta med mina barn i förra veckan. 8-åringen undrade hur fröna i pappans snopp kunde komma in i mammas mage, så då fick jag ju berätta hur det gick till. "Åh nä fyyyyy, så äckligt!" svarar 6 ½-åringen
Dagen efter kom 8-åringen in till mig i badrummet på morgonen, tittade lite finurligt på mig och sade "Jag veeeet vad du gjorde i juni 2003!" (lillebror är född i mars 2004). Ähum, kanske inte bara då heller, tänkte jag...!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!