Snälla HJÄLP har vi kurat helt fel eller????

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Bra! Bestäm dej och KÖR! Våga inte att utvärdera någonting förrän efter MINST en vecka! Bara kör på i en attityd att allt sitter som en smäck (även om det strular!).

Lämpliga mattider för det sista (och bästa) schemat är:

:arrow: 07 mat
:arrow: 10.30 mat
:arrow: 14 mat
:arrow: 17.30 mat
:arrow: 19 kvällsslurk

Hur du gör med amning/välling är sak samma och med "mat" menar jag allt från amning till fast föda! Huvudsaken är att det inte småäts mellan målen utan att han toppfylls (så som du gör - amma/flaska efter maten) varje mål. Och trugas med nattslurken som är välling eller amning.

:idea: Försök att dra ut till 4 timmar mellan målen (jag har räknat 3,5 timma nu) om du märker att han klarar det. Ha aldrig mindre än 3,5 timma mellan målen!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:idea: Tips för att få rätt på det hela snabbt är att ha så många lurar som möjligt i spjälisen.

:idea: Vill han ha frisk luft så öppna fönstret och klä på honom efter temperatur. För ju fler gånger du får tillfälle att ramsa desto fortare lär de sej att komma till ro. Då har han tillfälle till hela 4 lektioner om dagen - det är så man ska se det! Visst - lite bundet är det men satsa en vecka och få utdelning veckan där på!

:idea: Lyssna till "Louise" om hur man backar och avleder sej själv :roll: med musik och dammsugning!
Tummelisa

Inlägg av Tummelisa »

Tsen tack Mammut Maria nu känner jag mig såååå peppad!!!
JAg lovar att återkomma med rapport om hur saker och ting går...

:D
Tummelisa

Inlägg av Tummelisa »

Nu behöver jag uppmuntran för snart ger jag upp :cry:

Har kört stenhårt efter schemat i tre dagar och det blir bara värre och värre... han skriker och skriker och skriker när vi lägger honom så väl dag som kvällstid. Ikväll (håller fortfarande på) har han skrikit i 55 min nu och han är LEDSEN inte arg som han var första 15 min. Mitt hjärta håller på att gå sönder. Jag har ramsat ett antal gånger (försöker att backa så mycket som möjligt dock). Ge mig råd snälla, har ni haft det så här? Jag känner mig som det elakaste människan i hela värden. :cry:
kokos

Inlägg av kokos »

Tummelisa du är INTE elak som vill hjälpa din son att sova. Visst känns det som att hjärtat går sönder, men kom igen nu, ni fixar det här!

:?: Gör du nåt annat när du ramsat? Skramlar i köket eller nåt annat?

:?: Har du rejält med magstöd i ramsan? Ta i ordentligt! Bestämt ska det vara!

:?: Har han fått sig ett rejält skratt innan godnattet? Annars kan du testa det imorgon. Busa upp honom så att han kiknar flera gånger om och lägg honom skrattande i sängen.

Det KAN vara som värst på tredje dagen. Sen brukar det lugna ner sig. Ge inte upp nu när ni kommit så långt, du ska se att det är lugnare redan imorgon.

Nu ger jag en rejääääl peppning, du är en duktig mamma som kämpar på!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"