Frågor innan vi kör kuren, tacksam för lite stöd

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Elle

Inlägg av Elle »

skaseva skrev: 1. Vad göra med fm, för em funkar bra då kommer hon i synk. Jag skulle vilja ge henne mat tidigare och mer sömn för att kompensera morgonvakenheten, men då rubbar jag ju färdplanen...Ändra schemat?

2. Dessutom är jag jättefrestad att gå och in göra solfjädern för då somnade hon om bums under kurdagarna ( tillämpades som kristilldelning 2 ggr), Nu är det ju ingen kris bara gny och joller om vartannat men ingen sömn inte en minut fråm ca0400...Göra solfjädern?

3. Och minikuren är det den med Mozart?
Jag ska försöka ge dig lite råd. Om jag vore du så skulle jag komplettera amningen som nattslurk med välling för att vara bombsäker på att hon är mätt.

1. Du får ta till alla knep du kan för att hålla henne vaken. Ändra inte på schemat, det måste få sätt sig först.

2och3. Läs på via search om tidiga uppvak. Bestäm sedan er handlingsplan för detta, följ den benhårt i ett par dagar så trillar poletter ner snart och dottern kommer sova tills det är dags för morgon.

Lycka till!
/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
skaseva

Inlägg av skaseva »

hej ,
jag har sökt läst på searchen. Både på vargtimmen och tidiga uppvak. jag har printat ut vartenda svar....
Det står ingenting om solfjädern är ok att söva i arlastund med, och jag vet fortfarnde inte vad som syftas på när de pratar om minikura, om det inte är mozartvarianten...
stephanie
stephanie mamma till Tulaani 11 mån
Elle

Inlägg av Elle »

Då ska jag försöka räta ut frågetecknet kring "mini-kur"

Om dotterna vakanr för tidigt kan du göra på ett av följande sätt.

1. Pangramsa vid första pip sedan INGET mer, hon har fått besked och på natten sover man.

2. Pangramsa vid första pip och om protesterna fortsätter sätter du på Mozart utanför hennes dörr. Anpassa musiken efter hennes tonläge. Stäng av när hon tystnat.

3. Pangramsa vid första pip och om protesterna forsätter går du upp och gör ljud i huset. Lägg dig när hon somnat igen.

Välj det som passar er bäst, för att det ska fungera så måste ju du/ni tro på verktygen. Följ det ni bestämt benhårt i ca 5 dagar så trillar poletten ner. Jag kan också rekommendera att ni har en väckarklocka(TAck Nancy :heart: för tipset) som ringer HÖGT när det är morgon. Vi har följt nr ett och pangramsat vid uppvak kl 4-7. Om han vaknar efter 7 (morgon 7.30) har vi inte gjort ngt och på så sätt signalerat att det snart är morogn och han kan ligga och snacka tills vi kommer och hämtar honom.

Tjoa till om det är fler frågetecken. Lycka till!
/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
skaseva

Inlägg av skaseva »

Hje igen!
I typ 4 dgr provade vi ettan PANGRAMSA sen tyst. tyst avaaakta avakta. Detta hjälpte inte. Den första timmen går det bra hon fixar och gnyr och jollrar omvaratannat. Men sen blir hon helknäckt eftersom både hunger och tristess och ensamhet tar över efter 1 - 1/2 timme tålmodigt väntande! Sen blitr hon arg och till slut förtvivlad. Mamma plockar vid väckning upp en ledsen hulkande tös...Inte kul!
tack för hjälpen vi ska begrunna...
hejhje
stephanie
stephanie mamma till Tulaani 11 mån
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Hon känner er oro. Det är inte meningen att du ska plocka upp "en hulkande, ledsen tös". Du måste tänka efter här och begrunda. Varför skulle det vara synd om henne :?: Din uppgift är att se till att det inte alls är synd om henne.

Din uppgift är att lugna. Tveklöst, sakligt, säkert och betryggande. Du ska naturligtvis inte ge dig med mindre :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"