Tror ocksa att det ar battre med getmjolk av flera skal, men det ar svart att hitta har och anvanda i praktiken.
MJÖLK åt barnen - olika i Sverige/Finland?!
Haller med om att mjolken mattar... och det later mycket med de mangderna jag namnde. Men jag ger alltid mjolk EFTER maten som pafyllning, sa att det inte paverkar aptiten for nasta maltid, tex en kopp med mjolk efter morgongroten (vilket jag formodligen inte borde gora, eftersom groten innehaller mycket jarn) sa att han blir ordenligt matt av frukosten. Han dricker formodligen 1-1/2 dl. Efter lunchen brukar jag vanta en stund och ge honom mjolk strax innan det ar dags for luren (dricker ca 1-1/2 dl). 14:30 malet brukar vara yoghurt och banan och ibland far han mjolk till ibland inte. Far inte mjolk till middagen, utan som nattslurk innan laggdags. Sammantaget dricker han nog ca 4 dl om dagen + 1 dl yoghurt.
Tror ocksa att det ar battre med getmjolk av flera skal, men det ar svart att hitta har och anvanda i praktiken.
Stolt och glad mamma till Anton - fodd 29 augusti, 2005
och Selma fodd 16 juli, 2007