Sova skönt i syskonvagn?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
syren

Inlägg av syren »

Hej,

jag ser att du redan fått många bra tips om vagn, men jag ger dig ytterligare ett: Ora (finskt märke (?) tror jag), syskonvagn. Vi köpte en begagnad på annons i ICA för 500 kr. Den hade redan några år på nacken, men ah, vad den var bra - t o m bättre än vår dyra enekelvagn! Tjejerna (17 mån. skillnad) satt då skönt bredvid varandra. Vagnen har delad rygg med tre ligglägen, man kan alltså ligga helt plant på den. Jag hade först bebisen i en mjuklift bredvid storasyster, som tyckte det var så mysigt att åka vagn tillsammans med lillasyster. Därefter satt de bredvid varandra. Då ryggdelen är delbar, kan man anpassa läget efter varje barn: om den ena sover, kan den andra sitta etc. Mkt praktiskt. Denna vagn ("stockholmsmodellen" = plats för två, men smalare än tvillingvagn ) går verkligen in överallt, på alla bussar i Stockholm till exempel. Vi var så nöjda med den. Så, titta efter Ora också innan du bestämmer dig!
Lycka till med vagnsökandet önskar dig Syrén, mamma till två flickor och en pojke
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"