Nu blir jag snart galen på vår tvååring

annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

beccisen skrev: Vargar ut och kraft in!
Så ska det låta :!:

Absolut, ge henne 1,5 tim tills hon - DU :roll: - får ordning på morgnarna.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
beccisen

Inlägg av beccisen »

Jaha!!! Och sedan går jag tillbaka till 45 min när det är fulla 12 tim på natten :wink: :wink:

Jag får skylla på amningshjärna från lillebror med tanke på min snabba tankegång :)

Det ska faktiskt bli riktigt spännande imorgon bitti. En ramseomgång och sedan får det vara (om hon nu vaknar tidigare :shock: ).

Tack för snabba och jättebra svar :)
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
Nancy

Inlägg av Nancy »

Vilka kanonfina svar du fått från AW :D Tacksam jag med för jag lärde mig en massa jag också.

:arrow: Ang. ramsa vid dörren eller ej så berättade jag ju utifrån mina egna erfarenheter. Hos oss är det fullt möjligt att ramsa från sängen och det har funkat bra. Naturligtvis måste man anpassa saker efter ens egna situation. Min tanke var att du kanske i onödan svassade runt dotterns dörr där i ottan... :wink:

:D Skickar hejarop inför morgondagen samt en liten tanke på vägen (som hjälpt mig då det knasat): OM du skulle få för dig att det är "synd" om henne så fråga dig varför då :?: Hon har på dagarna tillgång till mat, umgänge, kärlek och har nu på natten förmånen att få ligga och gosa i sin sköna säng :heart: :D
beccisen

Inlägg av beccisen »

Hej Nancy :)

Imorse gick det mkt bättre. Jag öppnade vår sovrumsdörr och ramsade därifrn för att inte väcka resten av familjen. Det gick jättebra :lol:
Hon vaknade 6,30 och fick en glad ramsa. Jag tassade ner och förberedde vällingen. KL 6,50 var det lugnt inne hos henne och hon satt och pratade med sin nalle :heart: :heart:

Snabb som en vessla (nåja) smög jag upp för trappan och gjorde stor godmorgonbaluns. 8)

Efter välling i sängen var det bara glada miner och en massa kel med lillebror. Nu är det dags att hämta ner yrvädret och lillebror sover i vagnen.
Tänk vilken underbar morgon :!: :!: :heart:

För att kommentera ditt inlägg om mina risker att tycka synd om henne så kan jag bara meddela att det gör jag inte :) :)

kram kram
Coola-killen -08
Nancy

Inlägg av Nancy »

Snyggt jobbat :thumbsup: Underbart att läsa :!: :D
beccisen skrev:För att kommentera ditt inlägg om mina risker att tycka synd om henne så kan jag bara meddela att det gör jag inte :) :)
Bra :wink: Trodde jag nu inte heller men jag själv råkar på irrvägar ibland och får svårt att hålla isär begreppen, då får det jag skrev ovan mig på rätt köl igen :D
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Nu ska sådana underbara morgnar vara det absolut Självklara :!: Icke ens teoretiskt möjliga att ifrågasätta :lol:

Pris och beröm :lol: Den underbara morgonen sprider sig ända hit :wink: Jag är så glad för lilla barnets skull :heart:
beccisen

Inlägg av beccisen »

Skriver in en underbar uppdatering :) :) :lol:

Det har vänt :!: :!: :heart:

Gumman vaknade till kl 6.30 i morse och pratade en stund för sig själv. Efter ett tag började hon tjoa om mat och mamma och nej och välling och ledsen och allt vad det var :wink: . Jag kunde dock varken gå till dörren eller ramsa därífrån jag var eftersom jag ammade lillebror och det hade väl skrämt slag på honom om mamma hade gapat honom rätt i örat :) 8)

Alltså avvaktade jag och 6,45 var det tyst som i graven :-$

Tassade ner och gjorde välling och kommer in till en sovande Nellie som självklart blir överlycklig för välling och fortsatt mysstund :heart: :heart:

Tack så evinnerligt mycket för ert stora stöd och för att ni inte gav upp med att peppa mig =D> =D> . Jag är oerhört tacksam :heart: :heart:

Glada hälsningar Rebecca
Coola-killen -08
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Perfekt :wink: Där lät du henne ta hand om saker och ting själv, därtill nödd och tvungen men också i förtroende för henne, att hon faktiskt klarade det. Och det gjorde hon. Hon fick inget "svar" på sina slentrianmässiga frågor och tröttnade själv på hela surven. Och somnade om. Och var inte det något alldeles kolossalt trevligt, det som blev svaret på DET :?: :lol:

Det du lär henne nu är att hon kan vara fullkomligt lugn för att morgonen faktiskt kommer och att DU ser till den saken, pålitlig som en gammal trähäst. (Dock inte den trojanska :) Så slipper hon ta ledningen över den saken, slipper fråga, slipper ansvara. Du bevakar hennes intressen. Hon behöver inte (försöka) göra det själv, vilket är ett både jobbigt och rätt tröstlöst företag för en så liten människa. (Ganska jobbigt för en väldigt stor människa också, som bekant :roll:)

Pris och beröm :!:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"