kram åsa
Vi Föräldrar nr 11, oktober 2006
Stämmer in i jubelsången - hurraaaa!!!! \:D/ =D>
Ser fram emot att läsa med egna ögon snart och hoppas att många små sömnstrulare i och med detta kan få hjälp av sina föräldrar
Ser fram emot att läsa med egna ögon snart och hoppas att många små sömnstrulare i och med detta kan få hjälp av sina föräldrar
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Här är länken till tidningen, missa inte att man kan klicka vidare och läsa lite
http://www.viforaldrar.se/
http://www.viforaldrar.se/
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
-
Lillamolntuss
Härligt! Och förvånande! Jag förlängde aldrig min premuneration på vi föräldrar när den gick ut nyligen eftersom jag tyckte att de trycker så mycket sk*t.
Detta nummer ska jag dock ha!
Detta nummer ska jag dock ha!
Flicka
maj -04 (kurad jan -05), Pojke
mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Vad himla roligt!!
Jag höll också på att trilla baklänges när jag fick tidningen i brevlådan idag. (Maken familj har beställt den hit till USA till oss, därför får vi den lite senare här.) Ofta har jag bara bläddrat igenom tidningen bara för att bli rabiat på råd av experter och den totalt förbiseende som SHN kuren fått. Himla roligt för dej Anna W att dom ÄNTLIGEN tagit sitt förnuft till fånga!!! (Jisses vad fräsh och vacker du är, förresten!)
Hoppas äntligen att alla får upp ögonen för metoden och inser att det INTE är det samma som femminuters terrorn! (Kan inte räkna hur många ggr jag hört att "AW kuren... ja vi försökte ju också med femminutersmetoden, men...)

Hoppas äntligen att alla får upp ögonen för metoden och inser att det INTE är det samma som femminuters terrorn! (Kan inte räkna hur många ggr jag hört att "AW kuren... ja vi försökte ju också med femminutersmetoden, men...)
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
Oj, vad kul!
\:D/
Jag blev så ivrig när jag läste någon annanstans på forumet att det skulle vara så jag sprang iväg och köpte
Hade inte läst denna länk då och fick....FEL nummer av tidningen.
Jaja, för en sån här god sak kan jag väl sponsra Vi Föräldrar med TVÅ insatser då.

Jag blev så ivrig när jag läste någon annanstans på forumet att det skulle vara så jag sprang iväg och köpte
Jaja, för en sån här god sak kan jag väl sponsra Vi Föräldrar med TVÅ insatser då.
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. 
Härligt med en vettig artikel i Vi Föräldrar
Kan inte förlika mig med mycket i tidningen och efter att de för ca ett halvår sedan hade ett sovreportage där en professor ordinerade sömnmedel till barn pga att föräldrarna var trötta så bestämde jag mig för att sluta prenumerera på tidningen. Tyvärr hade jag betalat för hela året... Jag skrev till chefredaktören och tipsade om AW och undrade var de etiskt stod om de kunde publicera en sådan artikel. Hon svarade fort och jag fick "rådet" av henne att inte" sätta mig över" andra föräldrar som har det svårt och som lider av sömnbrist och att jag nog inte förstod hur svårt de hade det!
(Men barnen då?? Vilka effekter får deras hjärnor av sederande läkemedel??)
Go Anna
Hoppas att fler blir hjälpta och att Sveriges barn får en bättre natt- och dagsömn och genom det gladare föräldrar 
(Men barnen då?? Vilka effekter får deras hjärnor av sederande läkemedel??)
Go Anna
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Ja, det är verkligen fantastiskt kul. Vi Föräldrar är väl inte precis den tidning som upphöjt Anna Wahlgren till någon auktoritet att tala om (snarare att förtiga), men nu vänder vinden, och det är förstås helt Anna-Maria Stawrebergs förtjänst, som gjorde reportaget och drev igenom redaktionens intresse för det.
Jag minns hur VI Föräldrar, när Barnaboken kom första gången 1983, som enda tidning i hela landet (!) underlät att med en stavelse andas om denna bok som genast blev en bestseller. "Inte en rad av eller om om den människan ska komma i mina spalter!" sa (dåvarande) chefredaktören, fick jag höra skvallervägen.
Men till slut började ju folk undra, och samma sak händer nu. Sova hela natten talar så mycket för sig själv, dvs djungeltelegrafen går (precis som med Barnaboken när den kom), och till slut går det inte att bara låtsas som om den inte finns. Fler och fler barn sover gott, mår bra, strålar glada, utvecklas fenomenalt, begår världen med glädje och rosor på kinderna... därför att de får sova så gott. Och tillräckligt
God sömn är en förutsättning för ett gott liv
Och därför kan man inte förtiga SHN hur länge som helst (eller alls). Vad man än tycker om AW, och det är det ju många som gör
Så det är de små barnen som är de bästa "reklampelarna" ,och det kan inga ögon, ögon till att se, blunda för hur länge som helst. Eller alls, faktiskt
På samma sätt har Barnaboken år ut och år in, decennium efter decennium, stadigt köpts och lästs vidare utan minsta reklam. Till senaste och sista utgåvan 2004 var jag inte ens inviterad till Bokmässan, inget "prat" var ordnat, ingen presentation gjordes, inte ens en skylt i förlagets monter talade om att någonting hänt, att deras "guldhöna" (som förläggaren själv kallade den) fått ny, uppdaterad skepnad, ingenting. För "alla" vet att den säljer sig själv. Genom djungeltelegrafen. De råd jag ger, de kunskaper jag delar med mig av, den utveckling jag beskriver och förklarar och ger tips utifrån, FUNGERAR - och det kan var och en se som omsätter dem i praktiken. Oavsett vad man tycker om mig och min person
SHN går samma underbara öde till mötes som Barnaboken. Det tror jag absolut, och det gläder mig ofantligt. Men det förvånar mig inte. Min ambition är att den ska utrota och ersätta 5mm västvärlden över. Och jag har inga tvivel på att SHN, som arbetar utifrån BARNETS intressen, kommer att lyckas med den saken. Förr eller senare
Och just det har Vi Föräldrar nu äntligen och till slut förstått
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Lua
Jag har läst och artikeln var bara SÅ bra
\:D/ =D>
Journalisten ska ha en stor eloge för sitt gedigna arbete som visar SHN som den är. Jag lever med en journalist som dagligen brottas med redaktören som vill "dra på" sånt som säljer, istället för att berätta hur det är! Undrar just om Anna-Maria Stawreberg fick försvara sin artikel också?
Hur som helst: så otroligt roligt! Jag är så glad för Annas skull och för er alla andra diplomerade som gör ett sådant hästjobb här! Ska bli väldigt intressant att se vilken genomslagskraft artikeln har! Blev förresten nästan galen när en förälder i gästboken misstänkliggjorde Annas motiv.
Höll mig dock från att gapa där! :-#
Kram Lua.
Journalisten ska ha en stor eloge för sitt gedigna arbete som visar SHN som den är. Jag lever med en journalist som dagligen brottas med redaktören som vill "dra på" sånt som säljer, istället för att berätta hur det är! Undrar just om Anna-Maria Stawreberg fick försvara sin artikel också?
Hur som helst: så otroligt roligt! Jag är så glad för Annas skull och för er alla andra diplomerade som gör ett sådant hästjobb här! Ska bli väldigt intressant att se vilken genomslagskraft artikeln har! Blev förresten nästan galen när en förälder i gästboken misstänkliggjorde Annas motiv.
Kram Lua.
-
Mamma til Isak f.30.03.06
Gratulerer! Så bra og så roligt!
(på tide!)
Tur at eg skal til Sverige til helga og kan ta med meg nokre ex heim, f.eks til helsesystra! (=bvc)
Kanskje du veit, Anna, at det finst ei bok som heiter Sove hele natten i Norge av Misvær og Svatun? Den er godt synleg, men man blir ledsen både for barn og foreldre som fylgjer råda til "fagekspertane" - f. eks. hur man skal gå inn og visa seg til barnet kvart femte minutt... og ikkje minst punkta som avgjer om ein skal skaffa sovemedisin til barnet..
Oversetjing til norsk (og andre språk) på gong??
Klem
Tur at eg skal til Sverige til helga og kan ta med meg nokre ex heim, f.eks til helsesystra! (=bvc)
Kanskje du veit, Anna, at det finst ei bok som heiter Sove hele natten i Norge av Misvær og Svatun? Den er godt synleg, men man blir ledsen både for barn og foreldre som fylgjer råda til "fagekspertane" - f. eks. hur man skal gå inn og visa seg til barnet kvart femte minutt... og ikkje minst punkta som avgjer om ein skal skaffa sovemedisin til barnet..
Oversetjing til norsk (og andre språk) på gong??
Klem
Kjempebra!
Gratulerer
Flere lesere, flere foreldre: flere barn nyter godt av SHN-kuren
Mamma til Isak! Anna Wahlgrens bok Sova-hela natten er nå oversatt til norsk og utgis i disse dager (på Spartacus forlag) Så løp og kjøp
VI vet at boken med samme navn som allerede fantes på markedet, ikke er et alternativ hvis man vil barnas beste og gode søvn- nei, jeg håper inderlig det er AWs bok som nå kan selge som varmt hvetebrød (med smør og syltetøy..
)

Mamma til Isak! Anna Wahlgrens bok Sova-hela natten er nå oversatt til norsk og utgis i disse dager (på Spartacus forlag) Så løp og kjøp
Mamma til to gutter, f-98 og 01.