Moraliskt stöd för sova-på-mage med larm sökes!!!

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Nian

Inlägg av Nian »

Hej!
Om någon fortfarande följer den här tråden, vill jag bara berätta att vi är mycket nöjda med vårt Baby Sense II larm. Vår lille son sover på mage - och gott och länge sover han, 2-5.5 timmar i sträck - sedan vi kom hem från BB för knappt två veckor sedan. Man känner sig trygg med den lilla blinkande lampan, och vet att man hinner dit om det blir larm.

Rekommenderas alltså varmt!!!
Mamma till BB barnen Olivia -92 och Griffin 060925. Bonusmamma till A -96 & E -00. Fantiserar på min blogg: http://fantasi.qe-x.com
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Underbart :lol:

Visst är det en enorm trygghet.

Och detta avråder expertisen ifrån med motivering att man "bara skulle bli orolig". Jag kan inte för mitt liv få ihop logiken :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Lillsprudlis

Inlägg av Lillsprudlis »

Hej!

Vi har också det märket. Kanonbra :!: . Aldig larmat falskt. Har ena plattan i vagnen ch den andra i spjälsängen. Flyttar bara monitorn när vi ska ut på promenad i vagn (funkar iof bara när vagnen står still när man intar fikat :) ).
Sover gott på natten gör man också, behöver inte vara orolig och kolla hela tiden.

Lycka till!
Kram
Yvonne
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.
Nian

Inlägg av Nian »

Hej!
Nu ligger lille knytet och sover i vagnen utomhus for forsta gangen. Hardningen har borjat!
Jag tog en liten promenad och lat honom ligga pa rygg o titta pa himlen och traden tills jag sag att han verkade trott. Da lade jag honom pa magen, och gick sedan hem o stallde vagnen pa altanen, kopplade in larmet och satte mig vid datorn vid matbordet. Jag har sakert kollat den lilla grona lampan 100 ggr genom fonstret sedan jag satte mig har for 20 minuter sedan, precis som om den skulle funka samre ute an inne.
Vilken honsmamma man ar. Det funkar ju toppen inomhus!
Mamma till BB barnen Olivia -92 och Griffin 060925. Bonusmamma till A -96 & E -00. Fantiserar på min blogg: http://fantasi.qe-x.com
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"