De första fyra nätterna med att sova hela natten gick jättebra, femte natten (mot söndagen) kom bakslaget. Han vaknade redan vid 03 och var bökig på ett lite mer högljutt sätt. Han höll på ett bra tag, mer eller mindre resten av natten med små sömnpass inskjutna. Inte så att han låg och skrek eller så, men högljutt för att vara honom. Jag buffade på vårt vis (som vi gjort sen innan och han är van vid) och sa inte ett ljud och bet ihop. Vilket fungerade, men vi var båda rejält trötta på morgonen. Trots det gick vi upp som vanligt, ca 0645 och hade en mysig morgonstund. Söndagen blev lite sisådär eftersom vi var ute på turné från fm till tidig kväll, men sonen var go och gla! Han styrde självmant upp sig efter schemat när vi kom hem och kvällen var helt ok tidsmässigt.
Inatt var det också bökigt, men inte som förra natten. Inatt vaknade han vid 0530 och tyckte vi kunde gå upp, men jag fick honom att somna om igen efter ett tag. Men trött var jag! Vaknade inte förrän 0715, ca 30-45 min efter schemat! Sonen var dock vaken, tyst i sin spjälsäng intill och på gott humör. Låg tyst och kollade på spjälskyddet och var hur glad som helst. Har ingen aning hur länge han varit vaken, så jag fortsatte med schemat utan fler förskjutningar. I fortsättningen ska jag ställa klockan på morgonen!
Här är schemat vi börjat med (har redan gjort någon ändring på kvällen för att bättre passa oss):
0630-0800 äta, etc
0800-0930 sova, vagnen
0930-1130 äta, etc
1130-1330 sova, vagnen
1330-1530 äta, etc
1530-1700 sova, vagnen
1700-1815 äta, etc
1815-1900 sova, vagnen
1900-2000 äta, bada, etc
2000--> sova natten, bär över honom i spjälsängen vid 23tiden
ca 23tiden nattslurk sovandes innan han läggs i spjälsängen
Har bara precis börjat prova det här med tider och schema, är inte hundra på att tiderna fungerar super för oss, men man har ju de där kvartarna att ta till i alla fall. Vill inte göra någon kur eftersom vi inte har något problem att ta tag i, mer än att jag ville ha lite fastare rutiner i vardagen! Smyger hellre in förändringarna lite mjukt. Det passar både mig, sambon och sonen bättre än en kur just nu.
Tack för all hjälp!