samandragningar i 12 timmar

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
elin sofia

Inlägg av elin sofia »

Hakar härmed på vänta-tråden, så blir vi fem stycken förväntansfulla! :)

Jag är beräknad till imorgon, men precis som Lena gick jag 12 dagar över tiden första gången så jag har ställt in mig på att det kommer att dröja ytterligare ett tag. Har heller inte känt av något speciellt än. Inga sammandragnigar alls, lite glesa förvärkar bara, men dom har jag och andra sidan haft länge nu.

Däremot började mitt högra bröst ömma igår. Är det någon som varit med om något liknande? Det känns lite som när jag hade mjölkstockning, men det är varken svullet eller hårt, bara ömt. Jätte-konstigt, jag har aldrig hört om något liknande.

Spännande och se vem som blir först. :)
Mamma till Adam och Ida, juni -04 och juli -06
Bild:
Adam g?r pannkakor
Ida 1 timme gammal
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vad spännande att få höra vem av er som hinner först :!:
Lycka till nu alla stormagar :lol:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ramlösa

Inlägg av ramlösa »

T.P hoppas allt går bra :D :!: Är såå nyfiken på vem som döljer sig i din runda mage. Ett stoort lycka till från oss. *kramar*
Mamma till Joel född 11 oktober 2005
Lillsprudlis

Inlägg av Lillsprudlis »

Men så kul!!! :D
Jag hakar på, så blir vi 6 st. Jag har två veckor kvar precis som du Carin73. Jag har börjat känna sammandragningar så fort jag rör mig för hastigt. Eftersom det är vårt första barn så vet man inte riktigt hur det ska kännas och hur det kommer att börja. Tränar ni andningsövningar allihopa?
Nu ska jag påbörja mitt dagliga träningspass.
Lycka till T.P!

Kram
Lillsprudlis
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.
Mindy

Inlägg av Mindy »

Jag har haft ihållande sammandragningar när jag har promenerat (sakta) i mååånga veckor nu. När jag stannar eller bara är som vanligt är det som om de aldrig har ägt rum. :shock: :cry:
Ikväll har jag dock haft en svagt ihållande mensvärk hela kvällen. Alltid något :roll: :wink:

Lycka till allihopa! :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Någon som har en midsommarbebis på gång av er :D :?:
Eller har det stannat upp alldeles :?:
Kom igen nu - ut och hoppa små grodorna runt stången, tjejer :wink: :lol:
Eller kör en romantisk färdknäpp á la maraton i kväll :wink: :oops:

LYCKA TILL :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
T.P

Inlägg av T.P »

hej alla .. :D

carin73 : hur går det? om du fått för "tidigt" innan misstänker man ju att det blir så även denna gång?!

elin sofia: det där med brösten är en gåta,skrev oxå om bröst i annan tråd!
Förstår att dom gör lite anorlunda andra gången man är gravid?! Mina droppade det mjölk ur i förrgår :?: :? Visste inte det att det kunde börja rinna ur dom innan barnet va fött :lol:

susanD : :lol: :lol: Fick höra det oxå av en kvinna i Helsingborg då jag var där..kanske jag skulle försökt stannat kvar

Ramlösa: Tack :D tack KRAM

Miar 70: Själv hoppas jag på att bebisen stannar inne ikväll då "alla" mina barnvakter är upptagna :lol: Nä, har hittat en reserv men hon har nyss själv fått en liten bebis

mindy: tänker på dej! 6 eller 1 dag över tiden :) detta väntandet

lillsprudlis: 2 veckor kommer gå med raketfart

lena: hur går det för dej??

blir spännande att se om det blev ngn midsommarbebis här
Glad midsommar på er alla Kram/t.p
barn födda 04/06/08
elin sofia

Inlägg av elin sofia »

Verkar inte bli någon midsommarbebis här heller, vilket är skönt... tycker jag av samma anledning som dig T.P. Den enda barnvakten som finns tillgänglig ikväll fick bebis för bara sju veckor sedan. Och så mamma förstås, men hon har två timmars resväg hit :?

Bröstet har i alla fall slutat ömma igen, så här händer ingenting för tillfället.

Glad Midsommar alla!
Mamma till Adam och Ida, juni -04 och juli -06
Bild:
Adam g?r pannkakor
Ida 1 timme gammal
Mindy

Inlägg av Mindy »

Tack T.P. :wink:
Ingen bebis här ännu :roll: men hur är det med dig?
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
carin73

Inlägg av carin73 »

Hej T.P. och andra,

Ingen midsommarbebis här heller. Ville ju slippa åka in på midsommarafton men nu så är jag redo igen. Mer än redo för jag sover så dåligt så dåligt, inatt ingenting alls. Somnade först 05.30 p g a myrkryp i underbenen. Inte ens en insomningstablett hjälpte. Panik infann sig - hur ska man kunna föda barn utan att ha fått sovit på flera nätter? 8-[ De 3 senaste nätterna har jag sovit 3-5 timmar plus ett gäng toabesök.

Var uppe och gick på tå enl Annas råd i natt men vad hjälpte det? Ikväll blir det långpromenad (med paus var 10:e min för sd). :?

Motsvarande imorgon satte förra förlossningen igång så spänningen finns onekligen där. :lol:

Nu håller vi tummarna ihop!

Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
Mindy

Inlägg av Mindy »

:D
Jag har också sovit jättedåligt på nätterna länge. Måste sova när lilleman sover middag för att orka dagarna. Vaknar typ efter 1,5 timme och måste gå och kissa och ibland vaknar jag bara för att vakna, snurrar och vänder - för varmt, för kallt. :roll: Jag som brukar sova som en stock. :sleep:
MEN så i natt har jag sovit 3-timmarspass och då hade jag ändå somnat en stund på soffan på kvällen. Skönt - kanske kroppen tänker på att ladda? :D

Håller tummarna för att du också får sova Carin, åtminstone en natt innan det drar igång! :wink:
Lena

Inlägg av Lena »

Hej alla goa!

Visst ska det bli ljuvligt att få sova lite bättre, och att kunna ligga på mage :!: :D

Intet nytt på denna front heller. :( Jag har bf idag och försöker ställa in mig på att inte hoppas varje dag utan tänka att det dröjer minst en vecka till. Men det är ju omöjligt för man är så ivrig nu att få träffa det lilla livet :D - och att bli av med magen... :lol: Den senaste veckan tycker jag att magen blivit markant tyngre. Jag promenerar verkligen i snigeltempo... har iofs gått långsamt en längre tid, men nu är det riktigt tungt. Har inga foglossningar, men får ont i magmuskelfästena. Och huden runt naveln är så himla utspänd att jag sedan en längre tid är avdomnad där, nästan ingen känsel alls :!:

Cykeln har varit min räddning eftersom jag inte orkar gå långa sträckor. Idag cyklade vi en runda i det fina vädret, men jag insåg att det kanske var den sista rundan med magen, för nu når jag bara styret med tre fingerspetsar på ena handen, och då i en tämligen komisk, snedvriden och bredbent ställning :lol:

Kul att ha den här chattråden att hänga i nu på slutspurten när man liksom bara väntar. Tänk att vi plötsligt, närsomhelst, kommer att vara på andra sidan :wink:
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
T.P

Inlägg av T.P »

hej igen

samma här på sömnfronten...jag försöker att inte dricka ngt ef 18.00 men det kvittar har jag märkt..uppe hur många ggr som helst på toa.
Tänk att kunna få vara totalt utvilad innan en förlossning..va underbart det hade varit :) Men det är nog få förunnat
barn födda 04/06/08
Lillsprudlis

Inlägg av Lillsprudlis »

Hej alla förväntansfulla!

Som ni ser, det är sen timma.... :)
Jag är en riktig nattuggla och kan sitta uppe till 02.00 sover sedan hur skönt som helst på morgonen, eller fram till lunch, kanske man ska säga. Går upp kl.11.30 :!: Men visst blir nätterna oroliga, det ska kissas och det ska vändas och alla de 5 vännerna (kuddarna) ska med :) .
Vad jag kan se så är våra beräknade "leverans" datum:
Mindy 18 juni
Elin- Sofia 22 juni
Lena 24 Juni
T.P 29 Juni
jag (Lillsprudlis) och Carin 2 juli
Jag vet att en del av er övar andningsteknik, var det inte du T.P som hade varit förskyld vid tillfälle :?: Jag är så täppt just nu att min ytandning som sker via Näsa/näsa inte fungerar så bra, blir lite stressad av det. Fungerar det bra med näsdroppar :?: Nåväl, ska till apoteket i morgon och införskaffa några, så man får luft.

Kram alla och sov så gott ni kan, och visst snarkar inte tjejer, även om de är gravida :-s
Victor född 28 juni 2006.
Simon född med snitt 5 februari 2009
Tur att vi blivande föräldrar och blivande barn har en Anna Wahlgren.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Å, det är så spännande för oss andra att få följa er :!:
Undrar vem som kommer först i mål :?: Kanske nåt för vadslagning :wink:
Vad roligt att ni är en hel dröse som ska ha inom så få dagar, LOVA att hålla oss uppdaterade och ett stort LYCKA TILL nu :!:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"