Borås djurpark lördag 9 juni kl 10

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Hejsan hoppsan!

Var det några som var intresserade av att träffas på torsdag?? Jag är ju då ledig från jobbet (hurra! :D ) och mannen har flytt stan. Så jag kan behöva lite trevligt sällskap. För mig (om nu jag kan få bestämma... :wink: ) passar det bäst någon gång efter 12.30. Jag förstod att ni som träffades förra veckan hade det trevligt.

Någon som kan och har lust på torsdag??
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Jag vill gärna träffas! :D
Helst e.m även för mig, och helst ännu senare...
Ida behöver sova middag innan vi åker, och det tar en timme till Gbg.
Jag har VÅLDSAMT dåligt lokalsinne, så jag fattar inte hur jag ska hitta till Slottskogen! :shock:

Vad tror ni andra?
Blir det någon mer på torsdag, eller ska vi skjuta på det till någon lördag om fler kan då?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
nilam

Inlägg av nilam »

Hej
Jag KAN denna torsdag, jag lovar :oops: :oops:
Gärna em här med

Anna !! Tror att det är lättast för dig att följa skyltarna mot Fredrikshavn vid Järntorget följer du skyltarna mot salgrenska längs Linnegatan, ev så kör du höger och upp på Nordensköldsgatan vänster på Vegagatan och tills det tar stopp då är du precis vid plikta eller Naturhistoriska museiet

Eller så fortsätter du mot Salgrenska och på Dag Hammarsköldsleden (tror jag den heter) tar du höger mot Slottskogen/ botaniska/ Hisingen (tror jag det står på skylten) upp på en viadukt, höger och så första höger ner på Slottskogens parkering.
Krångligt, javisst men någon annan kanske har en bättre beskrivning?? :D

//N

Ps finns det inte en sight där man skriver in vart man ska och så får man detaljerad vägbeskrivning??
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Jag skulle gärna träffas klämdagen 5 juni, om det är någon som kan då (kan ej på tors).

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
MarieH

Inlägg av MarieH »

Hej!
Vi kanske kan hänga med också, resan blev inställd pga febrig stumpa. Är hon frisk och pigg så vill hon säkert GÄRNA ut i friskluften :D.

Anna, här kan du söka: http://www.viamichelin.com

I rutan Driving Directions/Departure/City, area... skriver du Ulricehamn, i Driving Directions/Destination/Address, station... skriver du Slottsskogen och i Driving Directions/Destination/City, area... skriver du Göteborg. Klicka på OK och välj sedan Slottsskogspromenaden i alternativlistan som kommer upp på nästa sida.

Om du tittar på kartan vid sista körinstruktionen (Destination: Göteborg, Slottsskogs Promenaden/Display Map) så kan du zooma in och se gatorna bättre. När du har lämnat Margaretebergsgatan (punkt 13) så har du parkeringen på din vänstra sida.

Annars (om vi är friska och kan hänga med) så kan vi möta upp någonstans där du hittar så åker du bara efter. Ett förslag då är att du kör Rv40 -> E6 Malmö -> Söderleden mot väg 158 / Hamnar. Tar du av mot Centrum i Järnbrottsmotet så är du nästan framme och vi bor rätt nära. (Du befinner dig då på Dag Hammasköldsleden som Nilam nämnde.) Här finns Preem, Burger King mm så det går lätt att komma av och på leden.

Kram,
Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Kul! Då blir vi några stycken! Vi får bara hoppas på bättre väder än idag. Fast jag har iofs suttit instängd i ett konferensrum större delen av dagen, så jag har inte märkt så mycket av det.
Vilken tid tror ni kan passa? För Maja och mig fungerar det när som under eftermiddagen. Ni som har tider att passa och kommer med bil kan väl ge ett förslag.
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
ramlösa

Inlägg av ramlösa »

Kan tyvärr inte komma på torsdag, men måndagen den 5 låter trevligt. Före 12 eller efter 16 passar oss bäst.
Ni som ses på torsdag, ha det så trevligt :D
Mamma till Joel född 11 oktober 2005
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hmmm.... :-k

Vad tror ni om 15.00? Är det för sent?
Och vad gäller egentligen? Om det är fint, vara i själva parken, och om det är tråkigt väder vara på caféet?

Tack för vägdirektiv, det brukar lösa sig i sista änden, men jag är SÅ nervös för alla filbyten och hetsig stadstrafik. Brukar skaka i benen när jag kör...
Men alltså, om jag tar vägen via Linnégatan, Nordenskiöldsgatan (den känner jag till, vi har bekanta som bor på den gatan) och hamnar vid Naturhistoriska Muséet, ÄR jag då vid den parkering som verkar vara samlingsplatsen? Eller är jag i närheten?
Hur ska jag veta hur NI ser ut! Jag är typen som vimsar omkring, och går vilse :shock: Om jag beskriver mig själv då, så kan ni beskriva er! :wink:
Jag har svarta byxor, mörkt hår med tofsar eller flätor, och lite "hippiestuk" :shock: :wink: 8) Med mig har jag en eller båda flickorna, troligtvis båda, 3 & 5 år.
Och T.P? Ska du med så vi kan flåsa? :wink:

kram anna
nilam

Inlägg av nilam »

Hej :D :D

Tar du Nordensköldsgatan så är det på andra sidan slottskogen mot vad tjejerna träffades i torsdags, men för mig är den sidan "bäst". Plikta den fina lekplatsen ligger där och där kan mina tjejer fördriva en stund utan problem och vi kan snattra lite ifall vi inte är fikasugna med en gång.

Villa belparc ligger ca 5 min promenad därifrån men det är nästan mysigare på ett cafe på Linnegatan eller?

15.00 ca vid lekplatsen??? så kan vi som inte kan passa tiden droppa in? :oops: :wink:

//N

Ps jag är mörkhårig 1.60 kort har nog en röd regnjacka på.
2 ljusa tjejer på 2 o 4 år säkert med ridkläder :shock:
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

ramlösa skrev:Kan tyvärr inte komma på torsdag, men måndagen den 5 låter trevligt. Före 12 eller efter 16 passar oss bäst.
Ni som ses på torsdag, ha det så trevligt :D
Några fler som är på den 5:e? Vi (jag o småkillarna) kan helst på fm 10-12 eller efter 15.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

ojojoj... :roll:
Nu har min stackars sambo fått stå ut med att förklara vägen om och om igen, via vägbeskrivning på nätet. Han är jättebra på att hitta, men sämre på att förklara. Och jag är dålig på att förstå :oops: Till slut stirrade han bara på mig med runda ögon och sa "-Nej, det är nog bättre jag följer med och visar vägen, så kan jag gå i Göteborg lite så länge"
Å, nä!! [-X Jag ska fixa det!

Alltså: Nordenskiöldsgatan, Vegagatan tills den tar slut, och sedan kommer en parkering? Och därifrån är det nära till lekplatsen?
Eller?

P.s. mina flickor är ljushåriga också.

kram anna
T.P

Inlägg av T.P »

Hej hoppas jag kan komma..och ja här ska det flåsas isåfall :wink: :lol:
och japp vegagatans slut ..är parkeringen och lekpplatsen ser du därifrån
barn födda 04/06/08
T.P

Inlägg av T.P »

gkömde beskriva hur jag ser ut..men som ni ser är skrivet nedan så är jag gravid, långt brunt hår min dotter har långt blont hår..blå gammal sliten barnvagn :)
barn födda 04/06/08
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Summering:

Då blir vi alltså:
Nilam
TP
Majamamma
ev. Marie H
och jag?

Glömmer jag någon?
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Å vad jag ska tänka på er.
Är i Götet och kollar fotboll :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"