Slott, koja?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Jenny

Inlägg av Jenny »

Här måste jag hoppa in!
Vi bor i en tvåa på 65 kvm (thank God!) i Göteborg. Vi sover allihop i samma rum, barnen med draperier runt sina sängar.
Vi trivs superbra i lägenheten och i området men det kan emellanåt, framförallt vintertid, kännas lite trångt. Men nu jäklar ska vi försöka få tag på en större lägenhet ( :-$ då barn nr 3 dyker upp nästa år i januari :shock: :P ).
Dotter aug -02 :heart: Son juli -05 :heart: Dotter jan -07 .
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Emil med familj bor i ett litet rött hus med vita knutar i bokskogen på Hallandsåsen i Skåne. Inga grannar inom synhåll men 3 min gångväg genom skogen till mormor/morfar och åt andra hållet går man till syrran och hennes familj på 4 min. Här kan vi bada bastu hos mormor, där vi även kan bada i dammen, klappa fåren, fiska kräftor i dammen och mata karparna som är två till antalet, de är livstidsanställda för att hålla rent i dammen, vi kan pyssla med syrrans hästar och ha det allmänt härligt. Trädgården är stor så det finns gott om plats att stoja runt på.

Självaste huset är på 63 kvm, har bara ett litet kök och matbordet står i vardagsrummet. Det finns ett sovrum till oss föräldrar och ett pytterum som Emil huserar i tillsammans med "kontoret", rummen saknar dörrar så vi har draperier istället. Toaletten och skrubben är de enda rummen som har dörrar så vi snackar "öppen planlösning" här.

Nu har vi ritningar klara på vår utbyggnad, vi ska ha ett stort kök, en tvättstuga, övervåning med toa, två små rum, en klädkammare och allrum. Jösses, det kommer bli en boyta på totalt 170 kvm så det finns risk för att vi kommer gå vilse. När vi ska börja själva utbyggnade hänger lite på ekonomi och sånt, vi får väl se. Kanske kommer vi igång redan nästa år. Tills dess tränger vi ihop oss i vårt lilla hus och TRIVS tillsammans.

Familjen består dessutom av fyra hundar - en Tollare och tre russllar, och så har en av våra hundar en egen katt som också bor här. Mm, trångt och gemytligt.

Vi bor faktiskt i ett litet paradis.

Kram Susan med familj
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vi bor på landet, riktigt mycket på landet! Två mil till närmaste mataffär, en mil till dagis... Min bästa väninna bor en mil bort och det tycker vi är "nästgårds". Samtidigt bor vi bara 4,5 mil från Stockholm! Grannar finns det inte många av här heller. Det är betydligt vanligare att jag träffar ett rådjur än en människa när jag är ute och går! När första barnet kom trodde jag att jag skulle dö av lappsjuka, nyss utflyttad från storstaden som jag var (har ni läst Baby Blues? - en fantastiskt bra och samtidigt deprimerande bok som kunde handlat om mig!) Nu kan jag knappt tänka mig att bo någon annanstans!

Huset ja, ett vitt , putsat funkishus på 190 kvm. På nedervåningen har vi kök, vardagsrum och matrum - med ganska öppen planlösning (inte en enda dörr faktiskt (med undantag för toadörren förstås...)). På övervåningen fyra sovrum. Jag älskar mitt hus!

/Pea
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej!
Vi bor i en 2:a på 50 kvm i centrala Malmö. Vi bor i ett gårdshus och har en fantastisk gård med lekplats och mkt stora ytor. Men hör inte ngn trafik när man är ute. Under varma dagar äter vi ute och grillar en hel del. Känns väldigt lyxigt, ungefär som en egen trädgård :D Finns mkt barn i föreningen, de går ju dock på dagis i veckorna, men dotterns bästis är oxå hemma så de har varandra(liksom deras föräldrar :wink: )
Vi sover alla tre i samma rum och det funkar jättebra.
Vi inser dock att det blir lite trångt när det är dags för nästa barn men det får vi lösa då. Vi brukar säga att vi ska ha en loftsäng i vardagsrummet och att barnen får dela på sovrummet. Om det nu blir så eller inte så är det roligt att chocka sin omgivning :shock:
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"