Samliv

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

3-4 ggr/VECKA :!: :D Ojdå, berätta inte det för "guben" :D
I min fantastiska drömvärld, där jag alltid är pigg, fräsch och redo, är det kanske så, men i min VERKLIGA värld, där jag (nästan) alltid är trött, tänker på tusen andra saker och Oredo är det kanske 3-4 ggr/månad :shock:
MEN - jag vet ju också att var sak har sin tid :wink:
Problemet är att jag är väldigt gosesjuk, vill ligga nära, kramas men inte så mycket mer :wink: och det är inte så lätt att förstå för min älskling, så istället för att säga nej och såra, när han vill mer, så blir det inget gos :cry:
Å inte orkar jag förklara heller... :cry:
Men - we been down this road before... :wink:
Ålder :?: Jag 36, han 38 :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Bumblebee skrev:Min sambo är verkligen kelig och kramig av sig - utan att det behöver betyda att han vill mer. Jag vet det. Men ändå så känner jag bara "Nej, inte nu, jag orkar inte" så fort han kommer och pussar på eller kramar mig.
Jag tycker att det verkar mer som att du lägger tankar i hans huvud som du inte kan vara säker på att han har.
Alltså, du vill inte kramas för att du tror att han vill mer än att just kramas. Utan att du egentligen kan veta det. Och om han nu normalt är kramig och kelig utan att "kräva mer", så tror jag knappast att det har ändrats av din växande mage ;-)

Så tror jag

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Underbar tråd! :lol:

3-4 gånger/vecka...?
Det beror väl på hur frågan är menad...eller?!? Det finns ju så många sätt att njuta på :!: :wink: :lol: ...och så mycket man kan ge varandra. Som att möta den andre i dens lust/behov...en kärleksgåva :!: :wink: :heart:
I så fall är summan överensstämmande med oss :lol:

Om frågan gäller att gå "hela vägen" i lust och kärlek...ja då är det bara under graviditeterna vi lever upp till (och mer därtill :oops: :wink: :oops: ) ovanstående siffror :!: :lol: \:D/ :heart: \:D/ :lol:

Vi är 35 och 37

/Fjällmor
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Spannande amne det har, lite kansligt ocksa tycker jag. Ar det nagon som markt en skillnad i och med andra, tredje, fjarde.....nionde barnet? Har det blivit mer sex? Mindre? Var det jobbigast att komma tillbaka till samlivet efter den forsta ungen? Om det var "jubbit", hur lang tid tog det isafall?
3 fina...2005, 2007, 2010
K-ina

Inlägg av K-ina »

För oss gick det snabbare att komma igång efter andra barnet även om det gick ganska snabbt efter ettan också. :oops: :lol:

Däremot blir det definitivt mer sällan nu efter tvåan. Men för oss är mer sällan inte nödvändigtvis lika med sämre! Skillnad på kvantitet och kvalitet tycker jag! :shock: :oops: :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Kit

Inlägg av Kit »

:oops: Jahassååå, det var sånt snack ni menade.... :oops:
Knepen är många för att hålla lågan levande! :wink: Man kan t ex ta hudlotionflaskan med sig till soffan och när man så sitter där skavföttes och tittar på teven eller läser nåt, så kan man peka på fötterna:
- Å, snälla, kan du massera lite mina trötta fötter? :roll:
- Och där! 8)
- Och där åsså! :wink:
- Och här helst! :oops: osv

Ja, det är en bra ingång så väl som någon! :lol: Men vad jag egentligen vill ha sagt är att det är en bra modell att kommunicera sina önskemål. Då ger man folk en chans att uppfylla dem! :wink:
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Men Lotta! :shock:

3-4 gånger i veckan stämmer på din egen MOR?? :shock:
Måste kännas väldigt konstigt :shock: :lol:

Som Fjällmor exploderade lustan under graviditeterna, det hade jag glömt, men kom på det när jag läste det :D

Verkligen rolig tråd detta!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Mmm
I princip det ända jag kom ihåg från barnkunskap - som man hade i 6:e klass av någon outgrundlig anledning - var att vår lärare sa att hon blev ointresserad av sex när hon blev gravid, och att det inte alls var ovanligt. Alltså vi var 12 år och hade nog inte ens börjat funder i de banorna - och definitivt inte hur det skulle bli om man skulle någon gång i framtiden skulle vara gravid. :roll:

Men jag kände inte att jag behövde känna mig som en dålig fru när jag väl blev gravid drygt 20 år senare.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag måste ju rätta mig. Det var nog inte i 6:an utan någon gång på högstadiet, men tankarna var ändå desamma...

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Ju fler som svara ju mer otrolig låter den där statistiken med 3-4 ggr i veckan. Är det bara nyförälskade ungdomar de har frågat eller???
Här har verkligen sexlivet gått på sparlåga sedan vi fick barn. Min sambo är betydlgt mer intresserad än vad jag är. Jag skulle vilja komma tillbaka med hjälp av mkt kram och gos utan krav på fortsättning. Han säger att han också gillar att bara gosa men varje gång så slutar det med att han vill gå vidare. Det gör att jag oftast drar mig tillbaka och undviker gos också om jag redan innan känner att jag inte vill mer.
Sen häder det (precis som någon här oven skrev) att vi nästan vaknar båda två av att vi är i full gång. Ingen vet vem som började men BRA blir det! Så ngn stans långt där inne har vi väl kvar lusten och längtan efter varandra men vi är väl bara för trötta och lata för att komma till skott.
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

3 - 4 gånger i veckan... det känns såååå långt borta. Men vi får väl ta igen på vår weekend :D :D :wink:

Alltså när man väl tar sig tid för varandra är det ju hur underbart som helst. Och jag känner att jag blir mer trevligt, glad och full med energi om sexlivet existerar lite mer.

Kan killar ha nått sitt crescendo när de lyckats yngla av sig? Kan det vara så att när de märker att deras "gen" går vidare så är inte sex lika viktigt.

Om jag hör mig för lite hos vänner så känns det nästan så, och jag kan känna lite så med min kille.

MEN - jag kunde inte sova häromnatten och la mig i soffan och kollade på TV, zappade igenom Sex Inspectors på TV4 :? :? MY GOD :!: Vilket hemskt program.
Har någon sett det :?: :?: :?:

Just det programmet handlade om ett par som nyss fått barn och inte hade något sexliv. Men bara "att se" själva paret och deras vardag fick mig att ändå uppskatta våra 1-2 gånger per månad.

Jag vill ha ett STORT påskägg fullt med kel och sex, kan jag få det snälla :?:

.... Annars får man väl helt enkelt signa upp sig på ett "forum" till:-)
"Hängtuttar söker ung älskare"... det vore väl nåt :!: :!: 8)

Glad påsk
Mamma till två pigga och glada söner,2005 + 2010
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Intressant... :wink:

Inte heller här kan vi hjälpa upp statistiken. Speciellt inte denna vinter med alla spännande sjukdomar. Här kan man helt klart tala om mer nöd än lust...men det har kommit en vår. :D

Men vad jag egentligen funderar på är varför man, trots att man är trött, kan fasta framför ex. TV (eller Forumet :lol: ) en lång stund istället för att göra "ja ni vet vad".

Helt klart går det i perioder och efter snart 18 år tillsammans (herregud, trodde jag räknat fel) så är jag ganska lugn med det. Men ändå - vet ju att vi alla mår så mycket bättre med lite välgörande terapi?

Kanske kan vi lista lite knep för att väcka lusten? Resa bort är förstås altid bra men jag tror också man måste hitta vardagslusten som kontinuitet.

Lite spännande sms är alltid uppiggande... :D Och definitivt att känna sig lite attraktiv och tjusig...

Mer :?:

Kram till alla och en hrm... "glad" påsk. 8)
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Läste just en bok (skönlitterär deckare) som handlade om den sanna livskraften, den kraft som gör att vi skapar liv, som hos många av oss har bleknat till att bli en del av vad som helst - äta, shoppa, ha sex, sova, jobba...
Och att de enda som verkligen bejakade den i vårt samhälle snarare hade omvänt den kraften till en dödskraft (typ pedofiler, våldtäktsmän etc).
I boken fanns en "sekt" som jobbade för att bevara och återskapa livskraften som just livskraft.

Intressant vinkel tycker jag i alla fall. För visst borde kraften att skapa liv vara sörst av alla när man har säkrat sin egen överlevnad. :?:

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
mrs tall

Inlägg av mrs tall »

Ja, pust 3-4 ggr per vecka låter som utopi! Kanske första månaderna men efter ett antal år så är det ju inte så. Kanske undersökningen var behandlade par som inte hade barn? Känner nog ingen med barn som har det så aktivt i sänghalmen!

Vi kom igång väldigt snabbt efter att Skruttis föddes, och tja, tre månader senare var jag ju gravid igen... Skillnaden mellan graviditeterna är dock enorm! Under första kunde jag inte få nog av min man (det var faktiskt nästan skrattretande!) medan jag absolut inte kunde vara mindre intresserad nu.. Dock passar det min man bra, eftersom han är mitt uppe i sitt arbete som kräver en massa fysik, så det finns helt enkelt inte tillräkligt krut i killen för att träna i sängen också!

Sedan kanske det inte skulle vara så illa med någon form av barnvakt då och då.. När vi gästade Norden hade vi barnvakt några kväller, och oj vad mysigt det var att kunna gå ut på middag och bara vara ett par igen. Även om det bara var för några timmar... Och resultatet blev ju ett barn till! Så där ser man...

Snart kan vi åka hem till Norden över sommaren och mormor och morfar har lovat att ställa upp minst en kväll/vecka. Det låter som en dröm! (I synnerhet nu när maken är ute och flyger och far i några dagar, lillkillen ligger sjuk i feber och öroninflammation, och jag själv mår pyton av graviditeten...)
Mamma till lilla Skruttis som föddes 1. nov. 2005 och lill-Skruttan som föddes 7.nov. 2006
alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

En liten uppdatering...
Precis hemkommen från Spanien tillsammans med sambon, som har sina föräldrar där 9 månader om året.

Katastrof!!! Skönt att komma iväg och ingen ångest över att vara utan barnet. Men sex... Inte mycket va :cry: :cry:

Det är väl som det är... Vi var knappt ensamma en sekund för hans föräldrar var med och de bokade upp oss på aktiviteter precis hela tiden. Det skulle shoppas, spelas golf ätas middagar träffas gemensamma vänner...

Jag fick UTBROTT tillslut, över en incident på en middag och en halv dag gick till att lösa konflikter.

Men, vi löste ganska mkt och hade lååååånga samtal som känns bra och det har blivit lite bättre här hemma nu, mer kel och mys (och jag känner mig mindre stressad över det där andra)

Ta inte detta som att jag klagar på att vi fick vara utomlands, det var helt underbart, och sol 2 av 4 dagar, och SHN och utan schema:-) det var skönt och jag har massa energi :lol:
Mamma till två pigga och glada söner,2005 + 2010
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"