Det blev en Viggo
-
mammajenny
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
Grattis!
Gratulerar till den "lille" killen!
Han är bara 180gr större än vad min tjej var som nyfödd, visst är det skönt när de äntligen är ute?
sköt nu om er och njut av er bebis

Han är bara 180gr större än vad min tjej var som nyfödd, visst är det skönt när de äntligen är ute?
sköt nu om er och njut av er bebis
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
-
Fjällfolket
Jättegrattis till Viggo! Hur går det för lilla Vilma, tycker hon att det är roligt/konstigt/underligt? Funderar på hur Adrian ska tycka om att få ett syskon men som tur är finns Barnaboken till hjälp även där.
Jobbigt för dig att amningen gör ont även denna gång (jag hade också problem och har en väldans massa förhoppningar om att det ska gå bättre nu). Tur att du har profylaxen, som sagt.
Grattis igen och lycka till!
Kram från oss som precis kommit hem från en veckas bad o sol.
Jobbigt för dig att amningen gör ont även denna gång (jag hade också problem och har en väldans massa förhoppningar om att det ska gå bättre nu). Tur att du har profylaxen, som sagt.
Grattis igen och lycka till!
Kram från oss som precis kommit hem från en veckas bad o sol.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Kokos, vad skönt det låter med sol och bad. Det går bra med Vilma, vi gjorde annekteringen och sen är hon med på allt som gäller Viggo, vi har ju glömt hur man byter blöjor, klär på kläder mm
Jag försöker också låta henne gå före ibland dvs Viggo får vänta en stund. Jag brukar fråga henne om hon tror att lillebror klarar sig själv en stund och så fixar vi det hon vill ha hjälp med. Brukar också be henne om saker när jag ammar, favoriten är att hälla upp vatten till mig, visst blir det lite blött ibland men vad gör väl det. Mattan torkar ju
Däremot så har hon blivit väldigt pappig. Är jag själv med henne och Viggo är det inga som helst problem. Men är pappa hemma så blir hon ibland arg på mig och jag får inte göra vissa saker. Vi försöker lösa det genom att jag gör det ändå, dvs visar att jag står på fast mark. Visst blir man inombords lite ledsen men det är bara att sätta sig över det. Häromdagen kom hon och tog min hand och sa "mamma bada med mig"
Det kommer att gå jätte bra med Adrian! Rekommenderar verkligen att läsa om syskonen i BB och göra annekteringen. Men misstänker att det är givet.
Vilket datum är det sagt?
Kram från oss
och som sagt var kommer ni ner till sthlm och har tid så hör av er, vore kul att få se er