9:e natten och det håller på att urarta!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Etienne

Inlägg av Etienne »

Tänk, det börjar kanske vända nu :!: :!: \:D/

Först av allt, tack än en gång för fortsatt pepping :heart: :heart:

Igår gick nattningen verkligen bra. Lite bus och skratt (tittut och öva på att gå för att klappa katterna är ett säkert kort :lol: ), sen säga godnatt till pappa och lampan. Ner i sängen, lägga tillrätta, sätta på andningslarmet och babyvakten och sen en godnattpuss på kinden och en klapp i baken. Går ut med en lugn och glad ramsa. Lilla prinsen ligger och pratar ca 10 min och blir sen tyst. Jag går in efter 10 min och stoppar om och på sover han som en stock :thumbsup: och mamma :heart: är lugnt. :P

Kl 04.30 hör jag att han gnyr lite och sparkar runt i sängen. Avvaktar en stund... Kl 04.35 rumsterar han om ännu mer, dock säger han inget. Jag går helt resolut in. Han har sparkat av sig täcket, har krupit upp i hörnet och gnyr lite. Jag lägger tillrätta och stoppar om under tystnad, han var lite kall om händerna. Sonen suckar nöjt och jag går ut med en mycket låg och lugn ramsa. Tror inte att han var helt vaken. Sedan sover han som en stock :sleep: :sleep: tills jag väcker kl 06.55 då jag hör att han börjar röra sig. Egentligen är det 07 som gäller men då han var på väg att vakna valde jag att väcka honom innan så att han inte hinner komma på att man kan vara ledsen på morgonen. Hädanefter är det bara glada miner som gäller :mrgreen: . Nu var det en glad och hungrig liten pojke som kom upp :P :P .

:arrow: För övrigt så kan jag berätta att han äntligen kommit igång att äta ordentligt! Efter att jag slutade traggla med sempers okryddade pureér och han sover ordentligt slukar han nu i stort sett all mat som jag erbjuder. Han som varit otroligt snuttig!!!
Mamma till en härlig liten Bastian, född juli 2005. Dessutom väntas ett litet skräp i slutet av april -07.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Toppen! Du har verkligen reflekterat och ser nu "hela bilden" och då brukar det raskt bli en positiv spiral av det hela! Kanon!
Etienne

Inlägg av Etienne »

Tusen tack :P Jag vacklade betänkligt där ett tag men tack vare dessa härliga forumister klarade vi av att gå vidare.

Dessutom var jag dum nog att inte tänka efter :!: [-X . Det verkar som om min misstanke om att han vaknar för att han fryser lite när han sparkat av sig täcket verkar ju stämma. När jag stoppade om igår drog jag upp det till halsen och lade på en liten filt också. Han är ju född på sommaren så hans täcke är ju kanske lite tunt. Själv ligger jag ju med värsta duntäcket eftersom jag gärna vill ha det ganska svalt i rummet :mrgreen: :mrgreen:

När det gäller nattningen så verkar det som om jag stört för mycket. :oops: :oops: Man lär så länge man lever :wink:
Mamma till en härlig liten Bastian, född juli 2005. Dessutom väntas ett litet skräp i slutet av april -07.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:idea: "Att visa att man misstagit sig är att visa att man är klokare idag än man var igår." J C Lavater
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"